خدمات خودرو

تعمیرگاه بی ام و

تعمیرگاه تخصصی بی ام و ‌، خوودروهای بی ام و ‌BMW معمولا در دسته خودرهای لوکس قرار می‌گیرند، بنابراین شما تمامی آپشن‌ها را در این ماشین‌ها می‌توانید ببینید.

و تقریبا هر ماشین بی‌ ام‌ و BMW به عنوان خودرو اسپرت شناخته می‌شوند. در واقع از هر لحاظ بی‌ام‌و BMW انتخاب نهایی است.

اگر از این خودروها به درستی نگهداری شود، شما قطعا هیچ مشکلی نخواهید داشت.

مجموعه تعمیرگاه تخصصی بی ام و تعمیرات تخصصی موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و جلوبندی، بخش برق و الکترونیک خودروهای بی ام و ‌BMW را با بهره‌گیری از مهندسین و متخصصین کارآزموده و استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با کیفیتی بالا انجام می‌دهد.

تعمیرگاه تخصصی بی ام و

تعمیرگاه بی ام و  در خدمت صاحبان خودروهای بی‌ ام‌ و BMW

تعمیرگاه تخصصی بی ام و خدمات خود را برای تمامی ماشین‌های سری های i ،M ،X ،D ،L و Z به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد. بهره‌گیری از مهندسین و متخصصین زبده و استفاده از تکنولوژی روز دنیا از خصوصیات بارز تعمیرگاه تخصصی بی ام و است. این مجموعه تمامی تعمیرات بی ام و ‌BMW شامل موتور، گیربکس و … را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.

این مرکز در راستای مشتری مداری و با هدف راحتی شما در تمامی نقاط تهران خودروبر رایگان در اختیار مشتری قرار می دهد.

خدمات تعمیرگاه تخصصی بی ام و برای ماشین‌های بی ام و ‌BMW در زمینه‌های زیر می باشد:

بخش موتور:

تعمیر اساسی موتور شامل یاتاقان زدن و سوختن واشر سرسیلندر و روغن سوزی
تعمیر کاتالیزور
عیب‌یابی و تعمیر خام سوزی و بد کار کردن موتور جهت معاینه فنی
تعمیر توربو
تعمیر ترمز دستی برقی

بخش گیربکس:

تعمیرات اساسی و یا تعویض گیربکس
تعمیرات ساعت گیربکس، توربین و رفع تقه‌ی تعویض دنده‌ها و گاز هرز
عیب‌یابی، تعویض و پروگرام فیبر و ساعت گیربکس ، تعمیر گیربکس اتوماتیک

بخش سیستم تعلیق:

سرویس و تعمیر جلوبندی ، تنظیم زاویه‌ی چرخ‌ها و رفع لاستیک سایی
تعمیر، کالیبره و پروگرام جعبه فرمان
تعمیر و تعویض کمک‌های بادی و کمپرسور باد و تنظیم ارتفاع

بخش برق و الکترونیک:

عیب‌یابی و تعمیر سیم‌کشی مطابق نقشه‌های کمپانی
تعمیرات و پروگرام یونیت‌ها شامل (CAS، DME و …)
تعمیرات سان‌روف
عیب‌یابی و تعمیرات کروز و رادار و سنسورهای سپر
تعویض ترانس و لامپ‌های زنون
شارژ و گاز کولر و تعمیر کمپرسور و نشت‌گیری
تعمیر و شفاف‌سازی چراغ‌های جلو

 

تعمیرگاه تخصصی بی ام وتاریخچه ب‌ام‌و با شرکت رپ موتورن ورکه آغاز می‌شود. در آوریل سال ۱۹۱۷ وقتی کارل رپ شرکت را ترک کرد، اسم آن به بایریش موتورن ورکه تغییر یافت. نخستین محصول کارخانه، موتور هواپیمای BMW IIIa بود. این موتور به مصرف کم سوخت و کارکرد مناسب در ارتفاعات بالا معروف بود. در نتیجه سفارش‌ها بسیاری که ارتش آلمان برای موتور BMW IIIa داشت، شرکت به سرعت توسعه یافت.

در سال ۱۹۱۸ و با پایان جنگ جهانی اول، کارخانه به دلیل قطع‌نامهٔ ورسای مجبور شد، تولید موتور هواپیما را متوقف کند. برای ادامه فعالیت، شرکت به ساخت تجهیزات کشاورزی، لوازم خانگی و ترمز قطار روی آورد.

در سال ۱۹۲۲، کامیلو کاستیگلیونی شرکت تعمیرگاه بی ام و و کلیه حقوق مربوط به این نام را خریداری کرد. کاستیگلیونی، مالک شرکت دیگری به نام بایریش فلوگنزه نیز بود که آن هم در زمینه قطعات هواپیما فعالیت می‌کرد. کاستیگلیونی نام کارخانه سابق بی ام و را به Süddeutsche Bremse AG تغییر داد و بایریش فلوگنزه را تعمیرگاه بی ام و نام نهاد. کارخانه سابق بایریش فلوگنزه با نام جدید بی ام و بازگشایی شد و به ساخت موتور برای اتوبوس، کامیون، تجهیزات کشاورزی و پمپ با نام تجاری بی ام و پرداخت. تاریخچه رسمی شرکت ب‌ام‌و، تاریخ تأسیس شرکت را همان تاریخ افتتاح کارخانه بایریش فلوگنزه (۷ مارس ۱۹۱۶) می‌داند.

۱۹۲۳–۱۹۳۹: دوران تولید موتور سیکلت و خودرو

با کمرنگ شدن محدودیت‌های قطع نامه ورسای در سال ۱۹۲۳، ب‌ام‌و شروع به تولید موتورسیکلت مدل R32 کرد. ب‌ام‌و در سال ۱۹۲۸ با خرید کارخانه Automobilwerk Eisenach وارد عرصه خودروسازی شد. شرکت Automobilwerk Eisenach از سال ۱۹۲۷ خودروی دیکسی ۳/۱۵ را تحت لیسانس شرکت انگلیسی آستین می‌ساخت. بدین ترتیب دیکسی ۳/۱۵ نخستین خودروی تولیدی ب‌ام‌و لقب گرفت.

ب‌ام‌و مدل R32 نخستین موتور ساخته شده توسط تعمیرگاه بی ام و

در سال ۱۹۳۲ ب‌ام‌و مدل ۳/۲۰ را تولید کرد که نخستین خودرویی بود که توسط خود ب‌ام‌و طراحی شد. موتور چهار سیلندر این خودرو بر اساس موتور آستین ۷ توسعه یافته بود.

نخستین موتور شش سیلندر خطی ب‌ام‌و در سال ۱۹۳۳ با مدل ۳۰۳ به بازار عرضه شد. در دهه ۱۹۳۰ ب‌ام‌و مدل‌های مختلف سدان، کوپه و کانورتیبل تولید می‌کرد.

۱۹۳۹–۱۹۴۵: دوران جنگ جهانی دوم

با شروع جنگ جهانی دوم، ب‌ام‌و دوباره به تولید موتور هواپیما برای لوفت وافه (نیروی هوایی آلمان) روی آورد. در این دوران، کارخانه از نیروی کار اجباری نظیر اسیران جنگی و زندانیان اردوگاه داخائو نیز استفاده می‌کرد.

BMW Isetta با در باز شواز جلو
۱۹۴۵–۱۹۵۹: دوران بازسازی پس جنگ
در دوران جنگ اکثر تأسیسات تعمیرگاه بی ام و بمباران و نابود شده بود، همچنین تأسیسات شرکت در آلمان شرقی نیز به تصرف شوروی درآمده بود و متفقین شرکت را از تولید موتور هواپیما و موتورسیکلت بازداشتند. در این دوران ممنوعیت، کارخانه با استفاده از تجهیزات باقی‌مانده به تولید پاتیل و ماهیتابه پرداخت و سپس دیگر تجهیزات آشپرخانه و دوچرخه نیز تولید کرد.

در سال ۱۹۴۷ تعمیرگاه بی ام و اجازه یافت تولید موتور سیکلت را از سر گیرد. نخستین موتورسیکلت پس از جنگ ب‌ام‌و با نام R24 در سال ۱۹۴۸ به بازار عرضه شد. در حالی که هنوز تولید خودرو برای ب‌ام‌و ممنوع بود، کارخانه انگلیسی BAC با استفاده از نقشه‌های به دست آمده از دفاتر ب‌ام‌و در حین جنگ، خودروهای پیش از جنگ ب‌ام‌و را در انگلستان تولید می‌کرد.

تولید خودرو در سال ۱۹۵۲ با تولید سدان بزرگ ۵۰۱ بالاخره آغاز گشت. در دهه ۵۰ ب‌ام‌و مدل‌های سدان، کوپه و کانورتیبل در خط تولید داشت. در سال ۱۹۵۵ با هدف نفوذ به بازار خودروهای ارزان قیمت، خودروی کوچک Isetta را به بازار عرضه کرد.

ب‌ام‌و مدل 3/ 15PS (ب‌ام‌و Dixi) از سال ۱۹۳۰

۱۹۵۹–۱۹۶۸ دوران سخت و کلاس جدید
در سال ۱۹۵۹ ب‌ام‌و به شدت مقروض بود و روز به روز نیز ضرر می‌کرد. گرچه فروش مدل Isetta قابل قبول بود ولی سود بسیار کمی برای شرکت داشت. مدل ۵۰۱ نیز به شمار کمی فروش می‌رفت و زیان آور بود. همچنین در میانه دهه ۵۰ آلمانی‌ها از خرید موتورسیکلت به سمت خودرو روی آوردند که باعث افت شدید فروش موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و شد. در این شرایط آمریکن موتورز و گروه روتس به دنبال خرید ب‌ام‌و بودند.

در مجمع عمومی سالانه ب‌ام‌و که در دسامبر ۱۹۵۹ برگزار شد، هاینس فیت (ریاست هیئت ناظر بر مدیریت شرکت) پیشنهاد ادغام با دایملر-بنز را مطرح کرد. سهامداران با این پیشنهاد مخالفت کرده و با سرپرستی فردریک ماترن به دنبال تأمین سرمایه کافی برای جلوگیری از ادغام گشتند. در همان زمان برداران کواندت (هربرت و هرالد) با خریدن بخش عمده ای از سهام شرکت به سهامداران اصلی بدل گشتند و سرمایه لازم برای توسعه یک سری مدل‌های جدید را فراهم آوردند. در سال ۱۹۶۰ پروژه ای که با نام کلاس جدید Neue Klasse تعریف شد، که هدفش توسعه چند خودرو در کلاس سدان چهاردر بود. محصولات این پروژه در سال ۱۹۶۲ به بازار عرضه شدند و ب‌ام‌و به عنوان یکی از برترین سازندگان خودروهای سدان اسپرت مطرح شد و شرکت را از بحران مالی نجات یافت.

تعمیرگاه بی ام و
تعمیرگاه بی ام و

۱۹۶۸–۱۹۷۸ دوران تولد سری‌های ۳، ۵ و ۷
در سال ۱۹۶۸ ب‌ام‌و نخستین موتور شش سیلندر خطی خود را پس از جنگ جهانی دوم توسعه داد. این موتور بر روی مدل‌های سدان «سری شش جدید» (که سپس سری ۷ نام گرفت) و کوپه «سری شش جدید» (که سپس سری ۶ خوانده شد) نصب گردید.

در سال ۱۹۷۲ اولی سری ۵ به بازار عرضه شد تا جایگزین «کلاس جدید» شود. در سال ۱۹۷۶ با استفاده از همین پلتفرم، سری ۶ به بازار عرضه شد. سری ۳ که سدان کوچک ب‌ام‌و بود نیز در سال ۱۹۷۵ معرفی گشت. با معرفی سدان بزرگ سری ۷ در سال ۱۹۷۸ محصولات ب‌ام‌و کامل شد.

۱۹۷۸–۱۹۸۹ دوران تولد بخش ام
در سال ۱۹۷۸ ب‌ام‌و ام۱ با همکاری لامبورگینی به عنوان نخستین خودروی موتور وسط ب‌ام‌و توسعه یافت. این نخستین خودروی تولید شده توسط بخش ام شرکت بود. در سال ۱۹۸۰ بخش ام با تولید ب‌ام‌و ۵۳۵ براساس اتاق E12 سری پنج، نخستین مدل خود را براساس یک خودروی عادی توسعه یافته بود، به بازار عرضه کرد. ب‌ام‌و ام۵ نیز که بر اساس اتاق E28 ساخته شده بود، در سال ۱۹۸۵ به بازار عرضه شد. در همین سال ب‌ام‌و ام۳ نیز معرفی شد.

در این دوران نخستین موتور دیزل ب‌ام‌و با نام M21، نخستین خودروی چهارچرخ محرک ب‌ام‌و با نام E30 325iX و نخستین استیشن واگن ب ام نیز به بازار عرضه گشتند. همچنین در سال ۱۹۸۶ اولیم موتور وی ۱۲ خود را در ب‌ام‌و سری ۷ معرفی کرد.

۱۹۹۰-تاکنون دوران فعلی
در سال ۱۹۹۴ ب ام و شرکت روور انگلستان را خریداری کرد. هر چند این خریداری از نظر مالی شکست خورد و ب ام و ضرر مالی هنگفتی را متحمل شد به طوری که تا سال ۲۰۰۰ قسمت‌های اعظم روور به شرکت‌های مختلف فروخته شدند و فقط مینی در مالکیت ب ام و باقی ماند. همچنین در سال ۱۹۹۸ ب ام و شرکت صاحب نام رولز-رویس موتور کارز را خریداری کرد که تاکنون نیز آن را در اختیار دارد.

تعمیرگاه بی ام و
تعمیرگاه بی ام و

نام و نشان ب‌ام‌و
نشان این کارخانه از شکل پره‌های ملخ در حال چرخش هواپیما الهام گرفته شده‌است. این نشان در سال ۱۹۲۹ مورد تأیید این کارخانه قرار گرفت.

عوامل بسیاری در طراحی چنین نشانی تأثیر داشتند که در این میان می‌توان به پرچم ایالت باواریا که به رنگ آبی و سفید است و همچنین کارخانهٔ موتورسازی راپ که آن هم در باواریا بود و رنگ‌های آبی و سفید را در نشان خود به کار برده بود؛ اشاره کرد. نخستین موفقیت این شرکت تولید هواپیماهای IIa inline-six بود که در زمان پیکارهای جنگی ایجاد شد. در هنگامهٔ جنگ جهانی دوم نیز ب‌ام‌و دوباره دست به تولید هواپیما و موتورهای آن برای نیروی هوایی آلمان زد.

پس از جنگ دوم جهانی و مواجهه بخش خودروسازی کارخانه در سال ۱۹۵۹ با دشواری‌های مالی جدی، سهامداران باید تصمیم می‌گرفتند که تولید خودرو را ادامه دهند یا کارخانه را معلق کنند. آن‌ها پس از بررسی‌ها، تصمیم گرفتند به کار خود ادامه دهند. ب‌ام‌و حق تولید خودرویی ایتالیایی به نام ایزو ایستا را خریداری نمود. تولید این خودروی کوچک با نیروی محرکهٔ موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و باعث سود دهی و موفقیت نسبی دوبارهٔ کارخانه شد و آن را از ورشکستگی نجات داد. در همان سال بود که ۴۵٪ سهام این شرکت توسط خانواده کوانت خریداری شد و بقیه نیز به صورت عمومی به مردم واگذار شد.

بی اِم وی در سال ۱۹۶۶ کارخانهٔ هانس گلس واقع در دینگل فینگ آلمان را خریداری نمود. چنین رایج است که دلیل اصلی خریداری این کارخانه، دستیابی به دانش تولید تسمه تایم برای موتورهایی با میل سوپاپ در بالا، بوده‌است. از آن پس خودروهای گلس با آرم ب‌ام‌و عرضه می‌شد.

در سال ۱۹۹۲ ب‌ام‌و شروع به خریداری یک تأسیسات عظیم طراحی در کالیفرنیای آمریکا کرد که پیش از این متعلق به استودیو DesignworksUSA بود. تملک کامل این تأسیسات تا ۱۹۹۵ به طول انجامید.

نشان بی ام و بر روی چرخ‌های یک ماشین تولید این شرکت خودرو سازی آلمانی
نشان بی ام و بر روی چرخ‌های یک ماشین تولید این شرکت
تعمیرگاه بی ام و در سال ۱۹۹۴ گروه انگلیسی روور، شامل برندهای تولیدی روور، لندروور و ام جی را خریداری کرد. پس از شش سال زیاندهی شدید در سال ۲۰۰۰ ب‌ام‌و تصمیم به فروش روور گرفت. ام جی و روور به کنسرسیوم فینیکس و لندروور به شرکت فورد فروخته شد؛ ولی ب‌ام‌و در مقابل، حقوق مربوط به مینی و رولزرویس را به دست آورد.

در سال ۲۰۰۲ طراحی خودروهای ب‌ام‌و دچار تغییرات شدیدی شد. از آن جمله می‌توان به طرح‌های رادیکال بی اِم وی سری ۷ و ب‌ام‌و زد ۴ به وسیله کریس بنگل طراح ارشد معروف ب‌ام‌و اشاره کرد. در فوریه ۲۰۰۹ کریس بنگل اعلام کرد پس از هفده سال از تعمیرگاه بی ام و جدا خواهد شد. از آن زمان آدریان فن هایدونک هلندی که معاون و دست راست کریس بنگل به‌شمار می‌رفت در سمت رئیس بخش طراحی ب‌ام‌و جایگزین او شده‌است.

در ژانویه ۲۰۱۲ ب‌ام‌و توسط فوربز به عنوان خوشنام‌ترین برند خودرویی دنیا شناخته شد.

موتورهای ساخته شده توسط ب‌ام‌و با اختلافی فاحش مجموعاً دارندهٔ بیشترین عنوان موتور سال در رقابت معتبر بین‌المللی موتور سال می‌باشند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
موبایل مسیریابی تلفن