خدمات خودرو

تعمیر گیربکس اتوماتیک

شرکت‌های معتبر خودروسازی مانند تعمیرگاه بنز ، تعمیرگاه بی ام و ، تعمیرگاه تویوتا ، تعمیرگاه لکسوس ، تعمیرگاه آئودی ، تعمیرگاه هیوندا تعمیرگاه نیسان تعمیرگاه کیا و … همواره سعی می‌کنند از تعمیر گیربکس اتوماتیک با استفاده از بهترین قطعات در ساخت ماشین‌های خود استفاده کنند.

چرا که تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک دارای شتاب خوبی هستند.

همچنین تعمیر گیربکس‌ اتوماتیک راننده را از زحمت تعویض دنده رها می‌کنند.

تعمیرگاه ماشین خارجی گیربکس‌های اتوماتیک انواع مختلفی مانند CVT و تیپ ترنیک دارند که کارآیی هر کدام متفاوت از دیگری می‌باشد.

از همین روی استفاده کنندگان از خودرو هم ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه بیشتر، خودرویی را خریداری کنند که دنده اتوماتیک باشد تا هم انرژی کمتری در هنگام رانندگی مصرف و هم از رانندگی خود لذت بیشتری ببرند.

فروش گیربکس استوک نیسان مورانو
فروش گیربکس استوک نیسان مورانو

نگهداری از اینگونه خودروها توجه ویژه‌ و ماهرانه استفاده کنندگان از آن را می‌طلبد.

لذا گیربکس‌های اتوماتیک به نسبت گیربکس‌های دستی دچار خرابی بیشتری می‌شوند.

با توجه به دقت و کیفیت ساخت خودروهای خارجی، تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودروها نیازمند استاد کارانی است که علاوه بر مهارت بالا، از این خودروها و تکنولوژی‌های به کار رفته در گیربکس ماشین شناخت کامل و کافی داشته باشند.

به خاطر همین سپردن کار به افراد نابلد خساراتی جبران ناپذیر را در بر خواهد داشت.

دایرکتینو با بهره‌گیری از استادکاران و مهندسان کاربلد و ماهر در حوزه تعمیر گیربکس ، یکی از معدود مراکز قابل اطمینان در شهر تهران می‌باشد که با پیشینه قوی توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند.

خدمات دایرکتینو برای خودروهای خارجی در حوزه تعمیر گیربکس اتوماتیک و تعمیر آن شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تعمیرات اساسی و یا تعویض گیربکس
  • تعمیرات ساعت گیربکس، توربین و رفع تقه‌ی تعویض دنده‌ها و گاز هرز
  • عیب‌یابی و تعمیرات کامپیوتر گیربکس

هزینه تعمیر گیربکس

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک یکی از مواردی است که خیلی سوال می‌شود و افراد تمایل دارند قبل از مراجعه به تعمیرگاه یک دید کلی از هزینه‌های تعمیرات مربوطه داشته باشند.

در این خصوص می‌توان از هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک و هزینه سایر تعمیرات مرتبط مانند هزینه‌های تعویض توربین، ساعت، سیم ساعت، شیربرقی، هزینه تعویض روغن و … بر اساس نرخ‌نامه اتحادیه قرار بگیرید و از مشاوره رایگان در این زمینه بهره‌مند گردید.

با توجه به فراگیرشدن انواع خودروھای دارای تعمیر گیربکس اتوماتیک در بازار کشورمان و لزوم آشنایی با انواع گیربکس ‌ھای اتوماتیک ، گزارش مذکور در این راستا منتشر می‌گردد.

انواع گیربکس‌ ھای اتوماتیک به شرح ذیل است :

1 – گیربکس‌ھای سیاره ای AT
2 – گیربکس‌ھای AMT
3 – گیربکس‌ھای CVT
4 – گیربکس‌ھای دوکلاچه DCT

اگر شما یک ماشین با تعمیر گیربکس اتوماتیک رانده باشید ، دو تفاوت بزرگ بین گیربکس های اتوماتیک و گیربکس های دستی را می شناسید :

– خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک پدال کلاچ ندارند .

– خودرو های دارای تعمیر گیربکس اتوماتیک نیازبه تعویض دنده دستی ندارند . یک بار شما دنده را در حالت drive قرار می دهید ، همه چیز ها دیگر خودکار عمل می کند.

– گیربکس اتوماتیک ( بعلاوه مبدل گشتاور ) و گیربکس دستی ( با کلاچ ) دقیقاً مانند هم عمـل مـی‌کننـد ، امـا از راه های کاملاً متفاوت. روش تعمیر گیربکس اتوماتیک برای تعویض دنده کاملاً شگفت انگیز است. درست مثل جعبه دنده های دستی ، کار اصلی گیربکس های اتوماتیک این است که به موتـور ( کـه دارای دامنـه محدود سرعت است ) اجازه می دهد که سرعت خروجی با دامنه وسیعی داشته باشند .تعمیر گیربکس ماشین خارجی

تعمیر گیربکس دبل کلاج تالیسمان
تعمیر گیربکس دبل کلاج تالیسمان

گیربکس‌ھای سیاره ای AT

گیربکس ‌ھای اتوماتیک سیاره ای متداولترین نوع گیربکس‌های اتوماتیک در خودروها می‌باشند. در این گیربکس ‌ها انتقال قدرت از طریق مجموعه چرخ دنده‌های خورشیدی سیاره‌ای صورت می‌گیرد . سیستم کلاچ اتوماتیک (TORQUE CONVERTOR) آن هیدرولیکی و دارای سیستم کنترلی است. گیربکس AL4 مورد استفاده در خودروهای 206، 207 و اس‌دی وی 9 و پارس اتوماتیک، همچنین گیربکس خودروهای سوزوکی ویتارا ، اچ‌سی کراس و هایما S7 از این نوع محسوب می‌شوند.

گیربکس‌ھای AMT

این نوع گیربکس‌ها همان گیربکس‌های معمولی هستند که با نصب عملگرهای الکترومکانیکی روی آنها، عمل تعویض دنده و کلاچ‌گیری به صورت خودکار انجام میگیرد.مهمترین مزیت این نوع گیربکس‌ها، ارزانتر و ساده‌تر بودن ساختار آنها در مقایسه با بقیه انواع تعمیر گیربکس اتوماتیک می‌باشد همنین بدلیل مشترک بودن بیشتر قطعات آن با گیربکس‌های دستی هزینه تعمیرات کمتری نسبت به بقیه گیربکس‌های اتوماتیک دارند.

از این نوع گیربکس‌ها بیشتر در خودروهای ارزان قیمت استفاده می‌گردد. نمونه‌های موجود در بازار ایران عبارتند از : برلیانس اچ 230 و ام‌وی‌ام 110

گیربکس‌ھای CVT

این نوع گیربکس‌ها اولین‌بار بوسیله شرکت نیسان استفاده گردید و بتدریج مورد استقبال بقیه خودروسازان نیز قرار گرفته است. در این نوع گیربکس انتقال نیرو توسط 2 مخروط و یک تسمه فلزی یا پلیمری که مخروط ها را به هم متصل می‌نماید، صورت می‌گیرد. حرکت نسبی مخروط ها در راستای محورشان سببتغییر نسبت دنده می‌گردد. مهمترین مزیت این نوع گیربکس‌ها، پیوستگی تعویض دنده می‌باشد لذا در لحظه تعویض دنده، خودرو تکان و افت دور کنتری دارد. سوزوکی کیزاشی و نیسان تیانا به این نوع گیربکس مجهز هستند.

گیربکس‌ھای دوکلاچه DCT

جدیدترین نوع گیربکس‌های استفاده شده در خودروها که ابتدا به وسیه شرکت پورشه در خودروهای اسپرت استفاده گردید و بتدریج مورد استقبال خودروسازان قرار گرفته است. ساختار این نوع گیربکس شباهت بسیاری با گیربکس‌های معمولی دستی دارد با این تفاوت که این نوع گیربکس شامل 2 گیرکبس مستقل (برای دنده های زوج و فرد) می‌باشد که هر کدام بطور مستقل به یک مجموعه کلاج متصل هستند. عمل تعویض دنده و کلاج‌گیری توسط عملگرهای الکترومکانیکی انجام میگیرد و کنترل و کنترل آنها به وسیله واحد پردازنده مخصوص گیربکس صورت می‌گیرد.

مهمترین مزیت این گیربکس‌ها افت انرژی کم و راندمان انتقال قدرت بالا می‌باشد. پیش بینی می‌شود در آینده استفاده از این نوع گیربکس در خودروها رشد بیش از پیش داشته باشد . گیربکس رنو کپچر از این نوع می‌باشد.

انواع تعمیر گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک در سراسر دنیا استفاده شده و یکی از انتخاب های همیشگی رانندگان خودرو می باشند. راحتی استفاده، تعویض بدون دردسر و قابلیت دسترسی بالا باعث می شود تا گیربکس های اتوماتیک عملکرد و کارایی بالایی داشته باشند. در ادامه انواع تعمیر گیربکس اتوماتیک ساخته شده را بررسی می کنیم.

گیربکس اتوماتیک سنتی

این نوع از گیربکس اتوماتیک که بیشتر با عنوان تعمیر گیربکس اتوماتیک widely-used شناخته می شوند، تقریباً در هر خودرویی یافت می شوند. این سیستم انتقال قدرت از کوپلینگ مایع هیدرولیک یا widely-used برای تعویض دنده ها استفاده می کند. همچنین ECU (واحد کنترل موتور) مستقیماً به این مکانیزم متصل است تا امکان کنترل صحیح و دقیق موتور خودرو را فراهم کند.

گیربکس اتوماتیک دستی

در این نوع تعمیر گیربکس اتوماتیک یکسری تنظیمات مربوط به کلاچ و دنده وجود دارد، اما همچنان از سنسورها، محرک ها، پردازنده ها و پنوماتیک نیز برای شبیه سازی عملکرد استفاده از دنده دستی استفاده می شود. وسایل نقلیه با این نوع گیربکس با عملکرد سریع موتور در سرعت های پایین و شتاب سخت شناخته می شوند، اما یکی از معایبشان این است که در مسافت های طولانی سوخت بالایی را مصرف می کنند.

گیربکس های CVT

گیربکس های ضریب متغییر یا اصطلاحا CVT با استفاده از تسمه یا قرقره، امکان تعویض یکپارچه دنده را با نسبت های مختلف وابسته به دور موتور یا RPM فراهم می کنند. این قابلیت باعث به حداکثر رسیدن کارایی و وجود شتاب مداوم در خودرو می شود که برای کاهش مصرف سوخت بسیار مناسب است. با این حال احتمال دارد وجود چنین گیبربکس هایی در خودرو صدای موتور را افزایش دهد.

گیربکس های دو کلاچه DCT

گیربکس های دو کلاچه یک سیستم انتقال قدرت بوده که از ترکیب سیستم های اتوماتیک و دستی ایجاد شده‌اند. در این گیربکس ها از دو کلاچ جداگانه برای تعویض دنده استفاده می شود. هر کلاچ در این سیستم به دنده ‌های زوج و فرد متصل شده است؛ به ‌همین خاطر می ‌توان عملکرد آن را در قالب طرحی متفاوت از ترکیب دو گیربکس دستی هم تعریف کرد. در بیشتر این نوع گیربکس ‌ها امکان تعویض دنده‌ دستی بدون کلاچ هم وجود دارد که به ‌همین خاطر گاهی به ‌آن نیمه اتوماتیک هم گفته می‌ شود.

گیربکس های سیاره‌ای AT

در گیربکس ‌های نوع سیاره ای AT، انتقال قدرت از طریق مجموعه چرخ دنده‌ های خورشیدی سیاره‌ای صورت می ‌گیرد. همچنین سیستم کلاچ اتوماتیک آن هیدرولیکی و دارای سیستم کنترلی است.

از ماشین خود به خوبی مراقبت کنید چرا که ماشین شما نیز از شما مراقبت می کند. متاسفانه فهمیدن اینکه کدام یک از تعمیرگاه های گیربکس اتوماتیک دانش و تجربه مورد نیاز  جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو شما را دارند کار بسیار دشواری است. نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که تعمیر گیربکس اتوماتیک کاری تخصصی بوده و سپردن آن به مکانیک ساده عملی اشتباه ست چرا که در بسیاری از موارد باعث میشود شما دوبار برای عمیرات گیربکس خود هزینه کنید و مجددا آن را به پیش متخصص ببرید.

نکته قابل توجه دیگر این است که فرق زیادی بین تعمیرکار

گیربکس اتوماتیک و تعویض کار تعمیر گیربکس اتوماتیک است و بسیاری از قطعات آن قابل تعمیر بوده که متاسفانه بسیاری از دوستان به علت نداشتن تجربه و

تخصص کافی آن را تعویض میکنن. نکته ای دیگر برای دارندگان خودرو های چینی ، تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی کمی تخصصی بوده لطفا

هرجایی آن ها را تعمیر نکنید.   ما دایرکتینو با دهه ها تجربه و تخصص در خدمت شما  دوستان هستیم تا خودروی شما را با کمترین هزینه و

بهترین کیفیت همانند روز اول تحویل دهیم. تعمیر گیربکس اتوماتیک تخصص ماست .

نکته آخر این که همه تعمیرگاه ها برابر نیستند. برای بهترین خدمات و بالاترین کیفیت کار ، کمی وقت بگذارید و در مورد گزینه های نزدیک خود تحقیق کنید.

لیست گیربکس‌های که در خودروهای خارجی و داخلی مورد استفاده قرار می‌گردد و شامل گارانتی می‌باشند به شرح زیر است:

  • تعمیر گیربکس تیپ ترونیک Tip Tronic
  • تعمیر گیربکس استپ ترونیک Step Tronic
  • تعمیر گیربکس سی وی تی CVT
  • تعمیر گیربکس دی سی تی DCT
  • تعمیر گیربکس اس ترونیک S Tronic
  • تعمیر گیربکس پی دی کی PDK
  • تعمیر گیربکس شیفت ترونیک Shift Tronic
  • تعمیر گیربکس دی اس جی DSG
  • تعمیر گیربکس سکوئنشل Sequential

همچنین شرکت‌های تولیدکننده گیربکس‌های اتوماتیک در جهان که جعبه دنده‌های آنها بر روی خودروهای مطرح جهان نظیر بی ام دبلیو، مرسدس بنز، فورد، تویوتا، لکسوس، پورشه، مازراتی، نیسان، هوندا، هیوندای، آئودی، لیفان، کیا، میتسوبیشی، ام وی ام، ام جی، جیلی و  … نصب می‌شود به شرح ذیل می‌باشد.

  • ZF Friedrichshafen transmission
  • GM transmission
  • aisin transmission
  • getrag transmission
  • borg warner transmission

گیربکس اتوماتیک بدلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به خودروهایی با دنده دستی، مستلزم دقت و حساسیت بیشتری است. لذا در ادامه مطلب مختصری در مورد نگهداری تعمیر گیربکس اتوماتیک بیشتر بدانید.

لذا با درک این موضوع می‌بایست موارد زیر را در نظر گرفت؛ بنا بر ضرورت در خصوص تعمیر قطعات تعمیر گیربکس اتوماتیک نبود قطعات نو در بازار مجموعه دایرکتینو واحدی را تحت عنوان تعمیر قطعات گیربکس در فضایی به وسعت 2000 متر ایجاد کرده است تا گامی جهت خودکفایی در این زمینه برداشته باشد. این اتفاق مهم سبب کاهش زمان تعمیر خودروها و یکپارچگی در فرآیند تعمیر خودرو می‌گردد.

در سال ۱۹۳۷ شرکت جنرال موتورز شروع به ارایه جعبه‌دنده‌های نیمه خودکار کرد که آن را “جعبه دنده خودکار ایمنی” یا AST نامید. در این سیستم انتقال قدرت از کلاچ اصطکاکی استفاده می‌شد و همچنین چهار دنده رو به جلو از مجموعه چرخ‌دنده سیاره‌ای جنرال موتورز در آن تعبیه شده بود. کادیلاک (Cadillac) و الدزموبیل (Oldsmobile) در اواخر دهه ۳۰ میلادی از جعبه دنده ATS استفاده می‌کردند، البته بیوک (Buick) نیز برای مدت کوتاهی از جعبه دنده ATS بهره برد. عمر جعبه‌دنده‌ی ATS بسیار کوتاه بود و خریداران این خودروها اصلاً معتقد نبودند که با وجود این جعبه دنده وضعیت رانندگی بهتر و لذت بخش‎تر خواهد شد. در سال ۱۹۴۱ جعبه دنده Hydra – Matic با قیمت ۵۷ دلار یکی از آپشن‌‏های محبوب خودروها برای خریداران بود به این دلیل که رانندگان از کلاچ برای تعویض دنده استفاده نمی‌کردند. بر خلاف جعبه ‌دنده‌های خودکار امروزی، حالت پارک در این جعبه دنده وجود نداشت. در عوض هنگامی که راننده، گیربکس را در حالت دنده عقب قرار می‌داد و موتور را خاموش می‌کرد، به نوعی حالت پارک فعال می‌شد و مانع از حرکت اتومبیل می‌شد. این سیستم را می‌توان نمونه باز طراحی شده جعبه دنده ATS اطلاق کرد. این سیستم انتقال قدرت بسیار موفق عمل کرد به صورت انبوه و تجاری سازی تولید شد.

  • خطاهای گیربکس را جدی بگیرید و در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. ادامه رانندگی با گیربکس معیوب، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات شده که در نتیجه هزینه و زمان تعمیرات آن را چندین برابر می‌کند.
  • روغن گیربکس را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.
  • خودروهای اتوماتیک سیستم برق پیچیده‌تری نسبت به سایر خودروها دارند، ترجیحا از وسایل برقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و … استفاده نکنید.
  • مجموعه تعمیر گیربکس اتوماتیک، سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد و موتورشویی برای آنها توصیه نمی‌شود.
  • روغن مورد استفاده در از نوع ATF می‌باشند.

زمان بندی تعمیر و نگهداری ارائه شده توسط تولید کنندگان اتومبیل همیشه شامل گیربکس نیز می شود. همانطور که قبلاً گفته شد ، روغن نقش مهمی در چگونگی عملکرد خودرو و دوام بخش آن دارد. مانند روغن گیربکس باید به طور مرتب بررسی و تغییر یابد. با این حال ، فاصله برای همه وسایل نقلیه متفاوت است و بستگی به نوع گیربکس و نوع سیال و همچنین استفاده دارد.
اکثر متخصصان عنوان می کنند مصافت 15،000 مایل (24140 کیلومتر) برای تغییر روغن و فیلتر گیربکس مناسب است. کارشناسان همچنین توصیه می کنند هر وقت نشانه ای از اکسیداسیون یا آلودگی وجود داشته باشد ، مایعات را تغییر دهید. برخی از گیربکس ها، از جمله چند مدل مورد استفاده جنرال موتورز (GM)، از بدنه دریچه آلومینیومی استفاده می کنند. این فلز نرم نسبت به خاک و ساینده ها تحمل کمتری دارد و جنرال موتورز تغییرات مایع مکرر را برای طولانی تر شدن عمر این قسمت از اتومبیل توصیه می کند.

اگرخودرو شما مشکلی در گیربکس را دارد، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که خودرو خود را حرکت ندهید تا از صدمات بیشتر جلوگیری کنید و سپس با کارشناسان ما تماس بگیرد تا شما را راهنمایی کنند. اگر خودرو شما قابل رانندگی نیست، ما می توانیم خودروی شما را با خودروبر سفارشی به تعمیرگاه برسانیم.

ما یک تیم اختصاصی از کارشناسان و تکنسین‌های حرفه‌ای انتقال قدرت و گیربکس داریم که سرویس‌دهی قابل اعتماد و با کیفیت را برای تمام مدل های گیربکس ارائه می‌دهند و آن خدمات را گارانتی می‌کنند. ما قادر به انجام سرویس دهی و تعمیرات انواع خودروهای گیربکس اتوماتیک هستیم.

مجموعه تخصصی دایرکتینو علاوه بر تعمیر گیربکس‌های معیوب خودرو، فروش تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران و سایر شهرستان ها را نیز را ارائه می‌دهد.

وظیفه اصلی گیربکس انتقال قدرت تولید شده توسط موتور اتومبیل به دیفرانسیل و چرخ های آن است. گیربکس های اتومات از چند بخش تشکیل شده اند. این بخش ها عبارتند از: مبدل گشتاور (توربین، روغن گیربکس و … )، کامپیوتر مرکزی (ECU)، شیرهای برقی یا سنولوئید، کلاچ گیربکس اتوماتیک و چرخ دنده های تعمیر گیربکس اتوماتیک.

هر یک از این بخش ها ممکن است دچار مشکلاتی شده و در عملکرد جعبه دنده اختلال ایجاد نمایند. خرابی هایی نظیر تقه زدن، خورده شدن چرخ دنده ها، خرابی و از کار افتادگی کامپیوتر مرکزی، گاز خوردن هرز اتومبیل، خرابی توربین، سوختگی و فرسودگی روغن گیربکس، نشتی محورها و واشرها، ضعیف یا خراب شدن شیر برقی، لغزش گیربکس و … برخی از مشکلاتی هستند که دایرکتینو می تواند جهت تشخیص آنها و تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو اقداماتی موثر انجام دهد.

عمولا هنگام سرویس های دوره ای یا با روشن شدن چراغ مخصوص گیربکس و در برخی موارد با شنیدن سر و صدای اضافه در هنگام رانندگی قابل تشخیص است. دایرکتینو با داشتن کادر مجرب، بهترین گزینه برای برندهایی همچون بنز، بی ام و ، تویوتا ، کیا و کلیه برندهای وارداتی است.

سوالات متداول تعمیر گیربکس اتوماتیک

آیا روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد ؟

 

بلی. روغن گیربکس نیز همانند روغن موتور و سایر روغن‌های مورد استفاده در خودرو برای کیلومتر خاصی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد، لذا نیازمند تعویض کامل می باشد.

سرویس‌های دوره‌ای گیربکس در چه زمانی انجام می پذیرد ؟

 

سرویس‌های دوره‌ای بنا به توصیه کمپانی سازنده وابسته به کارکرد کیلومتر یا زمان باید صورت گیرد. تعویض روغن، فیلتر و سرویس‌ های دوره‌ ای گیربکس به موقع، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد. لازم به توضیح است زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس‌ های دوره‌ ای گیربکس اتوماتیک بین 40000 کیلومتر تا 45000 کیلومتر میباشد. لازم به ذکر است یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن و سرویس‌‌های دوره‌‌ای ، شرایط رانندگی می‌باشد. برای مثال رانندگی در ترافیک باعث افزایش دمای روغن و کاهش عمر آن می شود. لذا توصیه ما به هموطنان تهرانی تعویض روغن گیربکس بین 30000کیلومتر تا 40000کیلومتر می باشد.

علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

 

علت اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک می‌تواند ناشی از ایراد برقی باشد. همچنین میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت می‌باشد، از موارد مهم دیگر است. در بعضی موارد تقه زدن گیربکس اتوماتیک می‌تواند ناشی از خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد.

گیربکس اتوماتیک چرا زوزه می‌کشد ؟

 

صدای زوزه تعمیر گیربکس اتوماتیک معمولا ناشی از صدای فشار روغن و یا خرابی دنده‌ها، مجموعه دنده سیاره‌ای و دنده‌های دیفرانسیل می‌باشد.

علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

 

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک به علت کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها به وجود می‌آید.

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک به چه معناست ؟

 

در خلاص شدن گیربکس موارد زیر دخیل هستند. بریدن دنده اویل پمپ – خراب شدن توربین – هرز شدن پلوس – خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده‌های داخل گیربکس

حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک در دنده 3 به چه معنایی می باشد ؟

 

در زمان خرابی تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو در یک دنده خاص مثل دنده 3 ( البته در بعضی خودرو ها تعداد دنده های خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است) یا حالت اضطراری قرار می‌گیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.

علت گیر کردن دنده در حالت پارک چیست ؟

 

گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل می‌شود. نبود برق در سیستم پارک یا خالی بود باطری خودرو – خرابی استاپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور

لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست ؟

 

لرزش خودرو علت های زیر را شامل می‌شود: خرابی در دسته موتور – بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچ‌ها – خرابی پلوس

آیا گیربکس‌های هیبرید (هایبرید) هم نیاز به تعویض روغن دارند ؟

 

بلی. در خودرو‌های نظیر تویوتا پریوس، 75 هزار کیلومتر و در خودروهای نظیر هیوندای سوناتا، 45 هزار کیلومتر تعویض روغن انجام می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
موبایل مسیریابی تلفن