مقالات

تعمیر هیوندا و کیا

تعمیر هیوندا و کیا

سرویس و تعمیر به موقع ماشین یکی از عواملی است که سبب افزایش طول عمر و کارکرد ماشین می‌شود. ماشین‌های مختلفی ایرانی و خارجی در ایران به فروش می رسند و مورد استفاده هستند.

در سال های گذشته دو غول خودروسازی کره جنوبی، هیوندا و کیا حضور پر رنگی در ایران داشته اند. با توجه به افزایش استفاده و اهمیت سرویس و تعمیر به موقع ماشین‌های هیوندا و کیا در این مقاله قصد داریم تا خودروهای این دو شرکت و نکات تعمیر و سرویس آن‌ها را بررسی کنیم.

تعمیر خودروهای هیوندا و کیا

هیوندا و کیا دو شرکت کره‌ای فعال در ایران هستند، شرکت هیوندا در سال 1946 توسط چانگ جو-یانگ تأسیس شده است و از سال 1967 در بخش خودرو سازی فعالیت خود را آغاز کرده است.

شرکت هیوندای در حال حاضر چهارمین شرکت خودروسازی جهان همراه با کیا موتور و هشتمین خودروساز جهان به تنهایی است. ورود هیوندا به بازی خودروسازی ایران به سال 1383 باز می‌گردد، هیوندا ورنا اولین همکاری هیوندا با کرمان موتور است.

بین سال های 1384 تا 1391 هیوندای آوانته از سال ۸۴ در خط تولید خودروسازان راین قرار گرفت. در سال ۹۵ با رفع تحریم‌های بین‌المللی، مونتاژ i۲۰ و i۱۰ آغاز شد و در شهریور 1396 بعد مونتاژ هیوندای اکسنت تائید شد.

توسان، النترا و سانتافه سایر خودروهای هیوندا در ایران هستند. سانتافه، توسان و سوناتا پرفروش‌ترین محصولات کمپانی هیوندای در ایران هستند و در بازار جهانی هیوندای الانترا پرفروش‌ترین ماشین کمپانی هیوندا است.

کمپانی کیا موتور قدیمی‌ترین خودروساز  کره‌ای است و در سال 1944 تأسیس شده است پس از ورشکستگی این شرکت هیوندا موتور در سال 1997 51 درصد از سهام این کمپانی را خریداری کرد و در حال حاضر 33 درصد از سهام کیا در اختیار کمپانی هیوندا است. سیاست‌های کمپانی کیا مشابه هیوندا هستند.

شرکت کیا در دهه ی هفتاد وارد بازار ایران شد، مشهورترین محصول این کمپانی در ایران پراید است. ریو یکی دیگر از محصولات مشترک کیا و سایپا است که تولید آن در سال 1391 به دلیل نبود کیسه هوا متوقف شد.

سراتو، اپیروس، ریو، سورنتو، کادنزا، اسپورتیج، کارنز، اپتیما، سول و پیکانتو از جمله خودروهای پرفروش کیا در ایران هستند. در بازار جهانی اسپورتیج از جمله شاسی بلند های پر طرفدار در بازار جهانی خودرو است. 20 درصد از بازار واردات خودروهای داخلی در ایران مختص شرکت کیا است.

نکات تعمیر خودرو هیوندا کیا

خودروهای هیوندا و کیا از جمله خودروهای موفق خارجی در ایران هستند و افرادی زیادی از آن‌ها استفاده می کنند یکی از نکات مهم در ارتباط با خودروهای هیوندا و کیا مراجعه و سرویس به موقع ماشین است.

موارد مختلفی در ارتباط با ماشین کیا و هیوندا تعمیر آن‌ها وجود دارد که شما از آن بی خبر هستید. موتور خودروهای کیا و هیوندا نسبت به روغن حساسیت بالایی دارند و به همین دلیل باید در زمان‌های معین چک شوند در غیر این صورت خسارت های بالایی به بار خواهد آمد.

تعمیر خودروهای کیا و هیوندا بسیار تخصصی است و تنها تعدادم حدودی از تعمیرکاران به صورت کامل و تخصصی می توانند مشکلات ماشین‌های هیوندا و کیا را تشخیص و رفع کنند.

عمده خریداران خودروهای هیوندا در سرتاسر جهان جوانان هستند و دلیل این امر کم بودن قیمت این ماشین‌ها نسبت به سایر ماشین‌ها است. کمپانی RepairPal هزینه‌ نگهداری خودروهای هیوندا و کیا را با توجه به مسافت طی شده و موقعیت مکانی هر ماشین در آن قرار دارد سالانه ۴۶۸ دلار تخمین زده است.

تولیدات شرکت هیوندا با گارانتی چند ساله عرضه می شوند اما برخی از خدمات شرکت هیوندا کیا مدت پوشش زمانی بسیار بالایی دارند.

نگهداری خودرو هیوندا کیا

خودروهای هیوندا کیا باید طبق فواصل معین تعیین شده توسط شرکت سرویس و تحت بازبینی قرار بگیرند. این کار از بروز خطرات احتمالی برای موتور و سایر قطعات ماشین جلوگیری می‌کند، فواصل تعیین شده توسط شرکت بر اساس بررسی و تحقیقات بر روی چندین ماشین و در چند سال تعیین شده اند.

خودروهای هیوندا کیا از ابتدا با برنامه سرویس عرضه نمی‌شدند اما مدل‌هایی که از سال 2000 به بعد عرضه شدند دارای برنامه سرویس پیشنهادی هستند و برنامه پیشنهادی برای هر اتومبیل با توجه به نوع ماشین، موتور، مسیر پیموده شده و دیگر فاکتور تعیین می‌شود و به همین دلیل برنامه هر ماشین با ماشین دیگر متفاوت خواهد بود.

با توجه به دفترچه ارائه شده توسط کمپانی هیوندا خودروهای این شرکت باید  هر ۹۶۰۰ تا ۱۲۰۰۰ کیلومتر به صورت دوره ای سرویس شوند.

سرویس کلی و دوره ای خودروهای هیوندا کیا شامل موارد زیر است:

جابه‌جایی تایرها

تعویض فیلتر روغن و روغن موتور

بررسی برف پاک کن و باد تایر

تعویض فیلتر هوای کابین

چک کردن نشتی مایعات

بررسی المنت ترمز

بررسی چند جانبه ی فیلتر هوای موتور

چک کردن سیستم تعلیق و اجزا شاسی

هزینه‌ی نگهداری سالانه‌ی هیوندا کیا

با توجه به اطلاعات قرار گرفته در سایت  Edmunds.com، میانگین هزینه‌ی نگهداری خودروهای هیوندا کیا در سال اول خرید مبلغی بین 50 تا 294 دلاری برای مدل‌های اکسنت و سوناتا 2019 است. هزینه نگهداری این خودروها در سال 5 به 1300 و 1800 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. با مقایسه این اعداد و ارقام با سایر برندها متوجه خواهید شد که هزینه نگهداری خودروهای هیوندا کیا نسبت به سایر خودروها کمتر خواهد بود. مطالعات انجام شده در سال 2017 نشان می دهند که میانگین هزینه‌ سالانه نگهداری وسایل نقلیه حدود 8496 دلار است.

نگهداری خودرو هیوندا کیا

درست است که هزینه خرید و نگهداری خودروهای هیوندا و کیا کمتر از سایر خودروها است اما کمپانی هیوندا برای اینکه نگهداری از ماشین‌ها راحت تر باشد برنامه ای برای نگهداری از محصول ارائه داده است. این برنامه شامل جدولی است که تا 3 سال یا زمانی که 5800 کیلومتر کارکرد ماشین باشد باید به ترتیب اجرا شوند.

همان‌طور که اشاره کردیم عموم سرویس‌های دوره ای ارائه شده در این برنامه تعویض روغن موتور، فیلتر روغن، جابجایی تایرها، بررسی چندوجهی اتومبیل را شامل می شوند.

تعمیر و نگهداری‌ دائمی هیوندا کیا

خودروهای هیوندا کیا نسبت به سایر خودروها به هزینه‌ی کمتری برای رسیدگی و تعمیر نیاز دارند و به همین دلیل بیشتر مورد اقبال مردم قرار دارند. درست است که خودروهای هیوندا کیا در جهان و ایران بسیار پرطرفدار هستند اما این خودروها نیز معایبی دارند که بررسی و سرویس به موقع ماشین بر طبق جدول پیش‌بینی‌شده توسط شرکت مانع از بروز این مشکلات می‌شود.

مشکلات موتور ماشین: مشکلات و امور مربوط به  موتور ماشین اگر به موقع و درست تشخیص داده نشوند، سبب از کار افتادگی ماشین می شوند و شما در نهایت مجبور به عوض کردن موتور ماشین خواهید بود ، تعویض موتور ماشین هیوندا می تواند تا 4500 دلار برای شما هزینه در پی داشته باشد.

مشکلات الکتریکی: سیستم الکترونیکی خودروهای هیوندا کیا همیشه با مشکل همراه بوده اند و عمده این مشکل مربوط به روشن شدن چراغ هشدار در زمان رانندگی است.  هزینه‌ی تعویض سیستم الکتریکی خودرو هیوندا کیا  تا ۵۰۰ دلار  تخمین زده می‌شود.

موتورها و لنت‌ ترمز: لنت ترمز خودروهای هیوندا کیا نیاز به تعویض دارد که مربوط به مشکلات و کوتاهی از ظرف کارخانه است ، تعویض لنت ترمز اگر به موقع و درست انجام شود از بروز هزینه‌های جانبی و آسیب رسیدن به سایر بخش های ماشین جلوگیری خواهد کرد. هزینه تعویض لنت ترمز بین 400 تا 800 دلار متغیر است.

 

مقایسه‌ی هزینه‌ تعمیر و نگهداری محصولات هیوندا کیا با سایر برندها

.خودروهای شرکت هیوندا کیا در سرتاسر جهان به کم هزینه و مقرون به صرفه بودن معروف هستند در سال 2019 کمپانی هیوندا کیا در بین کم هزینه ترین کمپانی ها در زمینه تعمیر و نگهداری قرار داشته است. میانگین هزینه‌ی تعمیرات خودروهای هیوندا کیا ۳۳۳ دلار در سال است که در مقایسه با سایر محصولات قیمت بسیار مناسب است.

عمر خودروهای هیوندا کیا چقدر است؟

خودروهای هیوندا کیا در کنار هزینه پایین خرید و نگهداری و تعمیر عمر بالایی نیز دارند ،هیوندا کیا  توسط کمپانی J.D.Power به عنوان سیزدهمین  کمپانی خودرو ازنظر طول عمر معرفی شده است که جایگاه بسیار مناسبی با توجه به قیمت این خودروها است. با توجه به گارانتی بالای محصولات هیوندا کیا می توان به این نتیجه رسید که کمپانی هیوندا کیا تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت و طول عمر محصولات خود انجام داده است.

 تأثیر گارانتی‌ طولانی‌مدت بر هزینه‌ها

هدف اصلی گارانتی افزایش اطمینان و آرامش خریداران است. اگر تمایل دارید خودرویتان  را بیش از  مدت‌زمان تعیین شده توسط کمپانی هیوندا بیمه کنید ، باید از ابتدا از برنامه ی طولانی‌مدت استفاده کنید. گارانتی می تواند از شما در برابر هزینه‌های خرابی مکانیکی و یا سیستمی محافظت کند. در غیر این صورت هزینه‌ی تعمیرات بسیار گران خواهد بود.

نکته ی مهم در ارتباط با گارانتی محصولات شرکت هیوندا کیا آن است که شما می توانید گارانتی را با توجه به نیاز هایی که دارید تنظیم کنید، به عنوان مثال می توانید یک بخش یا تکنولوژی را در بیمه لحاظ کنید یا مسافت طی شده و زمان گرانتی را تغییر دهید.

تعمیر خودرو هیوندا کیا

تعمیر خودروهای هیوندا کیا کار هر فردی نیست و نیاز به تخصص و مهارت دارد ، اگر فردی که ماشین شما را تعمیر می کند تخصص کافی در امور مربوط به سیستم الکتریکی و موتور این ماشین‌ها نداشته باشد نه تنها نمی تواند عیب ماشین را به طور کامل برطرف کند بلکه ممکن است سبب آسیب دیدن سایر بخش ها شود.

خودروهای هیوندا کیا دارای سیستم الکتریکی طراحی شده خاصی هستند و فردی که تعمیر ماشین شما را بر عهده می گیرد باید با آن آشنایی کامل داشته باشد. متأسفانه برخی از افراد برای اینکه در هزینه صرفه‌جویی شود به مراکز غیر معتبر مراجعه می‌کنند که این کار سبب آسیب دیدن ماشین و چند برابر شدن هزینه‌ها می‌شود.

یکی از مراکز معتبر در تهران برای تعمیر خودروهای هیوندا کیا  تعمیرگاه تخصصی خودرو تهران پلاس است. تمامی افرادی که در این تعمیرگاه مشغول به فعالیت هستند از مهارت و تخصص کافی در زمینه  تعمیر خودروهای هیوندا کیا برخوردار هستند. به صورت دوره ای و منظم آموزش‌های لازم برای تعمیر خودروهای خارجی نظیر هیوندا کیا به متخصصان و کارشناسان این مرکز داده می‌شود. تعمیرات  خودرو در مرکز تعمیرگاه تخصصی خودرو تهران پلاس با نهایت دقت و ظرافت انجام‌ می‌شود تا هیچ‌گونه مشکلی در ادامه ایجاد نشود.

یکی از اصول اساسی در تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس استفاده از قطعات یدکی باکیفیت در تعمیر خودروها است. اعتماد شما تنها پشتوانه ما در ادامه‌ی راه است.

 چه مواردی باید به صورت دوره ای بازبینی و تعمیر شوند ؟

روغن موتور

یکی از موارد مهمی که باید به صورت منظم بازبینی و بررسی شود روغن موتور ماشین است ، کم‌وزیاد بودن روغن موتور می تواند به ماشین صدمه بزند. نکته ی مهمی که باید مدنظر داشته باشید این است که استفاده نکردن طولانی‌مدت از ماشین می تواند سبب فاسدشدن روغن موتور شود ، به همین دلیل حتماً برای تعویض روغن موتور اقدام کنید. روغن گیربکس اتوماتیک مورداستفاده در همه محصولات هیوندا کیا 4 ، 5 و 6 دنده ، قرمز رنگ است. این رنگ به دلیل وجود مواد شیمیایی در روغن موتور است که سبب می‌شود اورینگها و کاستها روغن ریزی نکنند. روغن گیربکس مورداستفاده در خودروهای هیوندا کیا SP هیوندای IV ، OWS آلمان ، ترانجت (Tranjet) کره ، توتال ، موبیل است. روغن گیربکس خودروهای هیوندا کیا باید از 40 هزار کیلومتر تعویض شود.اگر روغن گیربکس در زمان مناسب تعویض نشود، ذرات در گیربرکس ته نشین شده و در طولانی‌مدت سبب وارد شدن آسیب های شدید به گیربکس می‌شود.

اگر شما هم خودروی هیوندا یا کیا دارید در صورت کم آب شدن ماشین حتماً روغن گیربکس را بررسی کنید چرا که ممکن است آب از طرایق مبدل حرارتی وارد گیربکس اتوماتیک شده باشد. میزان ماندگاری و کیفیت روغن گیربکس به دمای روغن گیربکس وابسته است به همین دلیل خنک‌کننده گیربکس  و موتور بسیار مهم هستند.

تعویض شمع

نوک شمع‌ها باید سفید تمیز و بدون چربی باشند چرا که در ماشین شمع‌ها وظیفه آتش زده هوا و سوخت را بر عهده‌دارند. استارت بد ، لرزش ماشین در دور پایین موتور ، جرقه‌های نامنظم نشان‌دهنده نقص شمع ماشین است. در صورتی خرابی شمع‌ها باید سریعاً تعویض شوند.

فیلتر روغن

خودروسازان توصیه می‌کنند به ازای هر دو بار تعویض روغن یک‌بار فیلتر روغن هم تعویض شود. این کار سبب افزایش شتاب خودرو و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

فیلتر هوا

فیلتر هوا نقش مهمی در میزان مصرف سوخت ، سوخت‌رسانی و رینگ پیستون دارد در صورت خرابی فیلتر هوا مصرف سوخت بالا می‌رود ، سیستم سوخت‌رسانی دچار مشکل می‌شود و رینگ پیستون تخریب می‌شود به همین دلیل فیلتر هوا باید دائماً بازبینی و چک شود.

نتیجه‌گیری

بازبینی و سرویس منظم خودروهای هیوندا کیا بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل برنامه ی  منظمی برای بازبینی و سرویس توسط شرکت ارائه می‌شود. در این مقاله کمپانی هیوندا کیا ، تعمیرات و اهمیت سرویس و بازبینی منظم خودروهای هیوندا کیا را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن