تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس بنز cls350

تعمیر گیربکس بنز cls350

تعمیرگاه گیربکس بنز cls350

خودرو های تولیدی برند بنز همواره  از خدورو های لوکس و گران قیمت در بازار به شمار می روند. بسته به مدل، مرسدس بنز cls350کوپه دارای گیربکس 7 سرعته اتوماتیک استاندارد 7G-TRONIC PLUS یا 9G-TRONIC جدید است که اولین گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جهان با مبدل گشتاور هیدرودینامیکی است.

این نوآوری مبتنی بر نقاط قوت 7G-TRONIC PLUS است که همچنان کارایی، راحتی و پویایی را حفظ می کند. با دو دنده جلو اضافی، 9G-TRONIC مصرف سوخت را بیشتر کاهش می‌دهد و به طور همزمان سهولت در تعویض دنده و چابکی را افزایش می‌دهد. این ویژگی ها در خودروی بنز cls350 نیز مورد استفاده قرار گرفته اند و این خودرو را به یکی از خودرو های محبوب و لوکس در بازار تبدیل کرده اند.

 

تعمیر گیربکس بنز cls350

گیربکس بنز cls350

با توجه به نوع گیربکس خاصی که درخودروی بنز cls350 مورد استفاده قرار گرفته است تعمیر و حتی سرویس گیربکس بنز cls350 کار هر فردی نیست. گیربکس 7 سرعته ویژگی ها و پیچیدگی های خاص خودش را دارد و اگر تکنسین دانش و مهارت کافی در ارتباط با این نوع گیربکس را نداشته باشد نه تنها نمی وتاند مشکل ایجاد شده در گیربکس را به درستی حل کند بلکه سبب می شود تا مشکلات گیربکس جدی تر شود و حتی به سایر بخش ها هم آسیب وارد شود. به همین دلیل نمی توان برای تعمیر و سرویس گیربکس بنز cls350 به هر مرکزی در تهران مراجعه کرد.

تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس دوره ای گیربکس بنز cls350 در تهران است ، تمامی خدمات در این مرکز با ضمانت نامه ازائه می شوند و دلیل این امر استفاده از جدیدترین تجهیزات و امکانات و تکنسین های آموزش دیده و زبده در امر تعمیر و سرویس گیربکس بنز cls350 است.

تعمیرگاه بنز cls350
تعمیرگاه بنز cls350

تعمیر گیربکس بنز cls350

گیربکس 9G-TRONIC

به طور کلی مدل های زیر به صورت استاندارد به 9G-TRONIC جدید مجهز هستند:

مرسدس بنز CLS 350 BlueTEC و مرسدس بنز CLS 500.

گیربکس اتوماتیک 7G-TRONIC PLUS در مرسدس بنز CLS 250 CDI و مرسدس بنز CLS 400 نصب شده است.

از جمله ویژگی‌های آخرین مرحله تکاملی گیربکس هفت سرعته اتوماتیک مرسدس بنز، مبدل گشتاور جدید با لغزش کاهش‌یافته، حالت انتقال ECO با گسترش دنده بهبود یافته، و همچنین پمپ روغن کمکی است که فشار عملیاتی را در زمان حفظ می‌کند. موتور به طور خودکار خاموش می شود. علاوه بر این، اجزای بهینه اصطکاک در ارتباط با روغن کم اصطکاک، کاهش فشار عملیاتی را ممکن می‌سازد. نکات مثبت این تعویض دنده بسیار نرم و واکنش پویا است.

9G-TRONIC در مرسدس بنز اولین گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جهان است. نسبت گسترده آن (9.15) برای دنده های 1 تا 9 باعث کاهش کلی سرعت موتور می شود – عاملی کلیدی در پشت سطح بالای بهره وری انرژی و راحتی سواری. زمان‌های تعویض و پاسخ کوتاه‌شده، فوریت بهینه را همراه با سهولت جابجایی فوق‌العاده تضمین می‌کند. در حالت دستی و به ویژه حالت S، 9G-TRONIC بلافاصله پاسخ می دهد و لذت رانندگی را افزایش می دهد. این به راندمان بالای گیربکس مرتبط است که از نظر مصرف سوخت یک مزیت قابل توجه است.

سهولت خاص جابجایی 9G-TRONIC جدید به لطف مجموعه ای جامع از اقدامات است. اینها شامل یک سیستم کنترل مستقیم جدید است که تعویض دنده کوتاه و به سختی قابل درک را امکان پذیر می کند. ترکیب فن آوری دمپر پیچشی دو توربین و آونگ گریز از مرکز در مبدل گشتاور راحتی فوق العاده ای را تضمین می کند. همراه با گسترش نسبت دنده، سرعت‌های جاده‌ای بالاتر را می‌توان با دور موتور پایین‌تر برای راحتی بیشتر رانندگی کرد. در واقع این به معنای توانایی رانندگی با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در دنده نهم با سرعت موتور تنها 1350 دور در دقیقه است.

وجود دو دنده اضافی و حداکثر گشتاور قابل انتقال تا 1000 نیوتن متر، گیربکس 7G-TRONIC به فضای نصب کمی نیاز دارد و وزن آن نیز سبک تر است. طراحی محفظه دو تکه حفظ شده است: محفظه مبدل گشتاور از آلومینیوم سبک وزن ساخته شده است، در حالی که محفظه گیربکس با روغن پلاستیکی بهینه وزن از آلیاژ منیزیم سبک تر ساخته شده است.

هدف دیگر اجرای 9 دنده با حداقل تعداد مجموعه دنده سیاره ای و عناصر تعویض بود. تجزیه و تحلیل فشرده و ماکت‌آپ سیستم مبتنی بر کامپیوتر، تحقق این هدف را تنها با چهار مجموعه دنده سیاره‌ای ساده و شش عنصر تعویض امکان‌پذیر ساخت. سه سنسور سرعت عملکرد را نظارت می کنند و داده های مربوطه را برای تعویض موثر به سیستم کنترل انتقال می دهند. امکان پرش چند دنده هنگام شتاب گیری یا کاهش سرعت وجود دارد، در صورتی که شرایط رانندگی آن را ایجاب کند.

برای اطمینان از عرضه مطمئن و در عین حال کارآمد انرژی، روغن موتور با مصرف سوخت مصنوعی نسل دوم با دوام و مقاوم در برابر برش، گیربکس اتوماتیک جدید به دو پمپ مجهز شده است. پمپ اصلی مکانیکی بسیار کوچکتر، که دارای طراحی خارج از محور است، در کنار شفت اصلی قرار دارد و توسط یک پمپ برقی کمکی جداگانه هدایت می شود و به صورت زنجیره ای تغذیه می شود. این طراحی اجازه می دهد تا جریان روغن روان کننده و خنک کننده به طور فعال در صورت تقاضا کنترل شود، و همچنین به این معنی است که 9G-TRONIC می تواند از یک سیستم استارت/استاپ بهره مند شود.

به لطف اولین سیستم کنترل مستقیم جهان در یک گیربکس اتوماتیک سیاره ای با 9 دنده، افزایش قابل توجهی راندمان هیدرولیک در جعبه دنده نیز امکان پذیر شده است.علاوه بر این، مهندسان مدار هیدرولیک در مبدل گشتاور را در 9G-TRONIC جدید بهبود بخشیده اند و راندمان آن را تا 92 درصد افزایش داده اند. این رقم فوق‌العاده خوب برای مصرف سوخت مهم است زیرا تلفات تحمیل شده توسط فیزیک هنگام انتقال گشتاور موتور به شفت ورودی گیربکس به حداقل می‌رسد. به طور خلاصه: 9G-TRONIC نسبت بسیار بالایی از قدرت موتور را به نیروی کششی تبدیل می کند.

یکی از ویژگی‌های افزایش‌دهنده راحتی و در عین حال صرفه‌جویی در مصرف سوخت، دمپر پیچشی است که به‌طور مؤثرتری ارتعاش‌های غیرمرکز و گیربکس را جبران می‌کند. علاوه بر این، میرایی بهینه باعث می شود که لغزش در کلاچ قفل مبدل گشتاور حتی در بارهای کم به میزان قابل توجهی کاهش یابد، که به همین ترتیب به مصرف سوخت کمک می کند.

تعمیر گیربکس بنز cls350

در این مقاله خودروی لوکس بی ام و cls350 و تکنولوژِ جدیدی که در گیربکس این خودرو به کار رفته است را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن