تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس بی ام و 530i

تعمیر گیربکس بی ام و 530i

تعمیرگاه گیربکس بی ام و 530i

از آنجایی که گیربکس از نظر عملکردی بسیار مهم است، گیربکس خراب  بی ام و 530i می تواند به طور کلی سفر خطرناک تری را به همراه داشته باشد. به عنوان یک مالک مسئول، باید هدف اصلی شما حفظ عملکرد درست  بی ام و 530i خود باشد. اگرچه درک مکانیسم های درونی بی ام و 530i ممکن است دشوار به نظر برسد، اما اغلب اوقات می توانید به سادگی با توجه به تفاوت در نحوه عملکرد یا کنترل بی ام و 530i متوجه شوید که مشکلی وجود دارد. حتی یک تفاوت ظریف در احساس بی ام و 530i شما هنگام تعویض دنده می تواند نشانه بزرگی برای تعویض در خودرو و گیربکس خودرو باشد.

 

ویژگی های خودروی بی ام و 530i

بی ام و 530i سری 5 یک خودروی اجرایی است که از سال 1972 توسط بی ام و  تولید می شود. این خودرو جانشین سدان های کلاس جدید است و در حال حاضر در نسل هفتم خود قرار دارد.

در ابتدا، سری 5 تنها در سبک بدنه سدان موجود بود. مدل بدنه واگن/استیت (به نام «تورینگ») در سال 1991 اضافه شد و فست بک 5 در (به نام «گرن توریسمو») از سال 2009 تا 2017 تولید شد.

اولین نسل از سری 5 از موتورهای چهار سیلندر و شش سیلندر بنزینی تنفس طبیعی بهره می برد. نسل‌های بعدی از موتورهای چهار سیلندر، شش سیلندر، V8 و V10 بهره می‌برند که تنفس طبیعی یا توربوشارژ دارند. از سال 1982، موتورهای دیزلی در محدوده سری 5 قرار گرفتند.

سری 5 دومین مدل پرفروش بی ام و 530i پس از سری 3 است. در 29 ژانویه 2008، 5 میلیونمین سری 5، یک سدان 530d در رنگ متالیک کربن بلک ساخته شد.کنوانسیون نامگذاری مدل سه رقمی بی ام و  با اولین سری 5 آغاز شد،  بنابراین سری 5 اولین خط مدل بی ام و  بود که از “سری” در نام استفاده کرد.از زمان E28، تمامی نسل‌های سری 5 دارای مدل «M» به نام بی ام و  M5 هستند. بی ام و  530i. بی‌ام‌و 530i ابتدایی دارای قیمت پایه 54200 دلار است و مجهز به موتور چهار سیلندر توربوشارژ 248 اسب بخاری، گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و دیفرانسیل عقب است.

تعمیر گیربکس بی ام و 530i

سرویس و تعمیر گیربکس بی ام و 530i

تعویض فیلتر گیربکس

تعویض روغن گیربکس

ترمیم گیربکس و چرخ دنده ها

فلاش گیربکس

تعمیر گیربکس

سرویس کامل گیربکس اتوماتیک بی ام و 530i شامل تعویض مایع، شستشو، تعویض فیلتر، واشر، شیلنگ و بازرسی چند نقطه ای سایر اجزا است.

تعمیر گیربکس بی ام و 530i

 

در تهران پلاس ، تکنسین های ما در تعمیر گیربکس بی ام و 530i تخصص دارند و دارای گواهی و مدارک آموزشی هستند.در کنار مدارک معتبر همه ی این افراد آموزش های عملی در حوزه ی تعمیر و سرویس گیربکس  بی ام و 530i را پشت سر گذاشته اند و در این رمینه از مهارت و دانش کافی برخوردار هستند.

در تهران پلاس در ابتدا ریشه و علت اصلی مشکل ایجاد شده در گیربکس شناسایی می شود سپس با توجه به نوع مشکل و میزان خرابی ایجاد شده در گیربکس راه حل مناسب برایح ل مشکل اتخاذ می گردد. تمامی قطعات و روغن گیربکس بی ام و 530i که در تهران پلاس مورد استفاده قرار می گیرند اصل هستند به همین دلیل است که تمامی خدمات در این مرکز با ضمانت نامه معتبر ارائه می شود.

 

فیلتر گیربکس بی ام و 530i

تغییر فیلتر گیربکس بی ام و 530i  سری 5 به آسانی فیلترهای دیگر در خودروی شما نیست. اجزای متعددی در فیلتر انتقال شما وجود دارد، از جمله خود فیلتر، که معمولاً یک صفحه فلزی با مواد فیبری است که آلاینده ها را جذب می کند. بی ام و 530i سری 5 شما همچنین دارای یک واشر، لوله پیکاپ و مهر و موم لاستیکی است که ممکن است همگی به همراه فیلتر نیاز به تعویض داشته باشند. فیلتر گیربکس BMW سری 5 شما در هر 30000 یا 50000 مایل باید تعویض شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد مسافت پیموده شده و فواصل زمانی، نترس راهنمای تعمیر و نگهداری خودرو خود را بررسی کنید..

فلاش گیربکس بی ام و 530i

فلاش گیربکس بی ام و 530i معمولاً دو برابر تخمین تغییر سیال است که دلیل آن زمانی است که سرویس طول می کشد و این واقعیت که فلاش نه تنها جایگزین مایع در ظرف می شود، بلکه روغن  را از خطوط خنک کننده و قسمت های مجزای گیربکس شما خارج می کند. فلاش گیربکس بی ام و 530i سری 5 نیز از حدود 10 لیتر مایع برای تمیز کردن و تخلیه کامل سیستم استفاده می کند.

شستشوی گیربکس تنها در صورتی ضروری است که سیستم شما حاوی روغن یا گرد و غبار باشد. اگر روغن بسیار تیره است یا حاوی رسوبات اضافی است، به جای تعویض مایع، شستشوی کامل سیستم را توصیه می کنیم.

روغن گیربکس بی ام و 530i

تعویض روغن گیربکس معمولاً نصف مقدار شستشوی گیربکس است زیرا برای انجام آن به مایعات و زمان بسیار کمتری نیاز دارد. اگر حداقل هر 30000 مایل یا بیشتر روغن خود را به طور معمول تعویض نکنید، ممکن است متوجه شوید که گیربکس بی ام و 530i سری 5 شما دچار لغزش می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد فواصل مسافت پیموده شده که در آن گیربکس شما نیاز به تعویض مایع دارد، دفترچه راهنمای برند بی ام و که همراه خودرو است  را بررسی کنید.

 

رایج ترین مشکلات گیربکس بی ام و 530i

گیربکس طوری طراحی شده است که به آرامی از دنده ای به دنده دیگر تغییر کند. تغییر دنده در گیربکس نباید با شتاب بالا انجام شود

شنیده هر نوع صدای غیر عادی از خودرو بی ام و 530i می تواند نشان دهنده ی بروز مشکل در گیربکس خودرو بی ام و 530i  باشد

برخلاف روغن موتور، روغن گیربکس بی ام و 530i  نباید کم شود.

در این مقاله خودروی لوکس بی ام و 530i که یکی از خدورو های وتلیدی سری 5 برند بی ام و است را بررسی کردیم .این خودرو از جمله خودرو های محبوب در بازار است که نسبت به قیمت عملکرد مناسبی را ارائه می دهد و یکی از سدان هایپ ر فروش در بازار است.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن