تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس بی ام و 730li

تعمیر گیربکس بی ام و 730li

تعمیرگاه گیربکس بی ام و 730li

بی ام و  سری 7 یک سدان لوکس با اندازه کامل است که توسط خودروساز آلمانی بی ام و  از سال 1977 تولید شده است.این خودرو جانشین سدان بی ام و  “New Six” است و در حال حاضر در نسل ششم خود قرار دارد.سری 7 خودروی پرچمدار بی ام و 730li است و فقط در مدل های سدان (شامل مدل های شاسی بلند و لیموزین) موجود است.

به طور سنتی فناوری‌ها و موضوعات طراحی بیرونی را قبل از اینکه به مدل‌های دیگر در خط تولید بی ام و  برسند، معرفی می‌کند.نسل اول سری 7 از موتورهای بنزینی مستقیم 6 بهره می برد و نسل های بعدی از موتورهای خطی 4، مستقیم 6، V8 و V12 با تنفس طبیعی و توربوشارژ بهره می بردند. از سال 1995، موتورهای دیزلی در سری 7 اختیاری هستند. بی ام و 730li تر چند در ایران به صورت محدود عرضع می شود اما مدل های مختلف آن از جمله سدان های معروف و پرطرفدار در بازار ایران هستند.

قیمت فروش بی ام و 730li از 103000 دلار شروع می شود و دارای موتور V8 با قدرت 523 اسب بخار و چرخ های 19 اینچی است. علاوه بر گزینه‌های بالا، 750i با انواع مختلف  صندلی‌های عقب موجود است که صندلی وسط عقب را با یک کنسول وسط با یک تبلت 7 اینچی ارائه می‌کند.

750iL اساساً یک شاسی بلند 750i بود (“L” از کلمه آلمانی طولانی به معنای “lang” است). در آمریکا، این مدل به عنوان 750iL فروخته شد. هیچ E38 750i در خط تولید ایالات متحده وجود نداشت. 750i (و iL) با موتور 5.4 لیتری V12 با قدرت 346 اسب بخار (258 کیلووات؛ 351 اسب بخار) عرضه شد، همانطور که در رولز رویس سیلور سراف استفاده شد.

 

تعمیر گیربکس بی ام و 730li

سرویس و تعمیر گیربکس 730li

اگر گیربکس بی ام و  شما با مشکلاتی از قبیل گیرکردن گیربکس در حالت پارک، لیز خوردن یا تعویض نکردن دنده مواجه شده است، یعنی گیربکس خودروی شما کارایی کافی را ندارد و باید بررسی و عیب یابی شود.

 

تعمیر گیربکس بی ام و 730li

نشانه های خرابی گیربکس بی ام 730li

سطح پایین روغن  گیربکس 730li سبب می شود تا خودرو در ابتدای رانندگی و شروع به کار شتلب خوبی داشته باشد اما پس از مدتی دچار تکان های غیرعادی و سخت شدن تعویض دنده و کندی در حرکت می شود با توجه به اینکه سطح روغن گیربکس 730li تا چه میزان پایین آمده است این علائم در شدت های مختلف بروز می کنند.

باتری بد خودرو ولتاژ پایین یکی از دلایل رایج گیر کردن گیربکس بی ام و 730li در دنده است.

خلاص شدن دنده در حالت پارک

لغزش گیربکس و دنده در حالت حرکت

رگولاتور دینام معیوب

معیوب بودن  MAF سنسور بی ام و 730li

خرابی سوپاپ کنترل گیربکس

گیربکس به سختی تعویض می شود، نه به آرامی.

تعویض یا برخورد نامنظم در یک یا چند دنده

دور موتور بالا می رود، اما گیربکس از تعویض دنده خودداری می کند.

تاخیر بین دنده ها مانند 1 به 2، 2 به 3

کدهای خطای نسبت دنده

برای تشخیص  نوع مشکل ایجاد شده در گیربکسبی ام و 730li ، باید از ابزار اسکن بی ام و  استفاده کنید و کدهای واحد کنترل گیربکس را بخوانید.

مشکل گیربکس بی ام و زمانی که که واحد کنترل موتور ( ECU ) مشکلی را تشخیص می‌دهد که می‌تواند منجر به آسیب گیربکس شود، خودرو گیربکس را مجبور می‌کند تا حرکت کند تا آسیب بیشتر به گیربکس به حداقل برسد.

اگر بی ام و 730li شما پیغام خطای گیربکس را نشان می دهد یا در دنده گیر کرده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک مکان امن پیدا کنید، موتور را خاموش کرده و دوباره راه اندازی کنید.قبل از استارت زدن ماشین حداقل یک دقیقه صبر کنید. این ممکن است واحد کنترل موتور را بازنشانی کند و پیام نقص گیربکس خاموش شود. همیشه کار نمی کند، اما ارزش امتحان کردن را دارد. اگر بی ام و 730li  شما به تغییر دنده عادی بازگشته است، فکر نکنید که جای نگرانی نیست. احتمال زیادی وجود دارد که دوباره مشکل گیربکس مشابه را تجربه کنید.

تشخیص مشکل بی ام و 730li باید توسط تکنسین ماهر شناسایی و رفع شود. تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر ، شناسایی و رفع مشکل ایجاد شده در گیربکس بی ام و 730li در ایران است. تمامی تکنسین های تهران پلاس مهارت و دانش کافی در ارتباط با تعمیر و سرویس بخش های مختلف گیربکس بی ام و 730li به صوت تخصصی را دارا می باشند و به همین دلیل است که هر نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس بی ام و 730li در تهران پلاس با جدیدترین امکانات و مناسب ترین راه حل ها رفع می شود.

 

تعمیر گیربکس بی ام و 730li

برگرداندن گیربکس بی ام و 730li  به حالت اولیه

اگر متوجه شده اید که بی ام و 730li  شما تعویض دنده های نامنظم دارد یا به پدال گاز پاسخ مناسبی نمی دهد، ممکن است مشکل از نقاط تعویض نادرست باشد. تنظیمات تطبیقی ​​را بازنشانی کنید. این روش ساده است، نیازی به ابزار ندارد و تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد.

خودرو را روشن کنید. اگر BMW دکمه Start/Stop را دارد، دکمه Start را فشار دهید اما پدال ترمز را فشار ندهید.

تمام چراغ های داشبورد روشن خواهند شد. موتور باید خاموش شود.

حالا پدال گاز را روی زمین فشار دهید و آن را فشار دهید. (از فشار دادن کلید کیک داون اطمینان حاصل کنید)

پدال گاز را به مدت سی ثانیه فشار دهید. (در طول این روش، موتور باید خاموش باشد، احتراق همچنان روشن باشد.)

پدال گاز را رها کنید.

موتور را روشن کنید و درایو کنید.

با این کار انتقال شما بازنشانی می شود و به تنظیمات اصلی کارخانه می رود.

تعمیر گیربکس بی ام و 730li

گیربکس یکی از اصلی ترین بخش های به کار رفته در گیربکس بی ام و 730li است. در این مقابه نوع گیربکس به کار رفته در این خودرو و موارد و نکاتی که باید در ارتباط با گیربکس خودرو مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم. بی ام و 730li با توجه به مزایایی که داراد نسبت به خودرو های هم رده انتخاب مناسبی به شمار می رود.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن