تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس تویوتا سولارا

تعمیر گیربکس تویوتا سولارا

تعمیرگاه گیربکس تویوتا سولارا

تویوتا سولارا یکی از خودرو های محبوب برند تویوتا است که هر چند خط تولید آن متوقف شده است اما همچنان تعدادی از این خودرو در ایران موجود هستند و خرید فروش می شوند، با توجه به اینکه این خودرو ها در حال حاضر اغلب دست دوم هستند، بررسی بخش های مختلف خودرو خصوصا گیربکس آن پیش از خرید اهمیت زیادی دارد. تویوتا در ایران نمایندگی رسمی ندارد به همین دلیل تنها راه برای بررسی و سرویس تویوتا سولارا مراجعه به تعمیرگاه های سطح کشور است با توجه به اینکه تویوتا سولارا خودرویی قدیمی به شمار می آید و قطعات آن به راحتی در بازار موجود نیستند همه ی افراد توانایی و دانش تعمیر و بررسی مشکل ایجاد شده در گیربکس تویوتا سولارا را ندارند.

تهران پلاس مرکز تخصصی بررسی و تعویض قطعات مختلف تویوتا سولارا در ایران است که تمامی موارد مرتبط با تعویض و حتی سرویس تویوتا سولارا در این مرکز توسط افراد متخصص که سال ها در زمینه ی تعمیر تویوتا سولارا فعالیت کرده اند انجام می شود.

تویوتا سولارا در جهان به عنوان خودرویی امن و با کیفیت شناخته می شود که کارایی بالایی دارد و کمتر به تعمیر و مراجعه به تعمیرگاه نیاز دارد. همین ویژگی ها تویوتا سولارا به یکی از خودرو های محبوب در بازار خودروسازی جهان و به طبع ایران تبدیل کرده است. با توجه به این نکته که تویوتا در ایران نمایندگی رسمی و قانونی ندارد این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند. پس از مدل سال 2008، تولید تویوتا سولارا کوپه به دلیل فروش متزلزل متوقف شد ، اما کانورتیبل که اکثر واحدهای فروخته شده را تشکیل می داد، به تولید ادامه داد.

تویوتا سولارا، معروف به تویوتا سولارا، یک کوپه/کانورتیبل سایز متوسط ​​است که توسط تویوتا ساخته شده است. کمری سولارا به صورت مکانیکی بر پایه تویوتا کمری ساخته شده است و به طور موثر جایگزین کمری کوپه (XV10) متوقف شده شده است. با این حال، برخلاف طراحی محافظه‌کارانه مدل قبلی خود، کمری سولارا با تأکید بیشتری بر اسپرت بودن، با ظاهری خشن‌تر، و تعلیق و تنظیم موتور ارتقا یافته برای ایجاد حس اسپرت‌تر طراحی شد.

کوپه در اواخر سال 1998 برای مدل سال 1999 راه اندازی شد. در سال 2000، کانورتیبل معرفی شد، که به طور موثر جایگزین Celica کانورتیبل در خط تولید تویوتا در آمریکای شمالی شد.نسل دوم کمری سولارا در سال 2003 برای عرضه در سال 2004 عرضه شد، در ابتدا به عنوان یک کوپه عرضه شد. نسل دوم کانورتیبل در بهار سال 2004 به عنوان مدل 2005 معرفی شد. تولید کوپه در اواسط سال 2008 به پایان رسید. علیرغم اظهارات رسمی مبنی بر اینکه در صورت کافی بودن تقاضا، کانورتیبل ممکن است تا سال 2010 فروخته شود، تولید در دسامبر 2008 متوقف شد و هرگز از سر گرفته نشد.

تویوتا سولارا که برای جذب جمعیتی از رانندگان ورزشکارتر نسبت به کسانی که سدان تویوتا کمری را ترجیح می دهند، ایجاد شد، آرزو داشت ظاهر و سبک “اسپرت” را با جاداری در خودرو ترکیب کند. قبل از تولید کمری سولارا، نسخه 2 در تویوتا کمری به سادگی با نام کمری کوپه شناخته می شد.

این خودرو برای رقابت با هوندا آکورد و سایر خودروهای هم رده خود، در سال 1993 برای مدل سال 1994 به نسل سوم کمری اضافه شد. با این حال، به دلیل اینکه هرگز به اندازه سدان 4 در کمری محبوب نبود، کمری کوپه در سال 1996 زمانی که این سدان برای مدل سال 1997 دوباره طراحی شد، کنار گذاشته شد. یک جانشین متمایز در اواسط دهه 1990 توسعه یافت و نتیجه آن شد. یک مدخل طراحی برنده در سال 1995 توسط Warren J. Crain از طراحی و تحقیقات Calty. پس از تایید طراحی، توسعه تولید از سال 1995 تا نیمه اول سال 1998 ادامه یافت. اختراعات در 18 ژانویه 1996 در اداره ثبت اختراعات ژاپن تحت شماره 1020408 و 14 نوامبر 1996 در اداره ثبت اختراع ایالات متحده USPTO تحت D407350 ثبت شد.

اولین نسل تویوتا سولارا در سه ماهه سوم سال 1998 به عنوان مدل 1999 به فروش رسید تا جایگزین کمری کوپه شود. این خودرو بر اساس پلت فرم مکانیکی نسل قبلی تویوتا کمری ساخته شد و در تاسیسات TMMC در کمبریج، انتاریو، کانادا ساخته شد. این مدل دارای یک موتور 4 سیلندر 5S-FE 2.2 لیتری با 135 اسب بخار خالص (101 کیلووات) و 147 پوند فوت (199 نیوتن متر) گشتاور در 4400 دور در دقیقه و یک موتور V6 1MZ-FE 3.0 لیتری با 200 بود.

اسب بخار خالص در 5200 دور در دقیقه (149 کیلووات) و 214 پوند فوت (290 نیوتن متر) گشتاور در 4400 دور در دقیقه با شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت (97 کیلومتر در ساعت) 7.1 ثانیه، [نیازمند منبع] هر دو موتورهای مشابه نسل چهارم کمری هستند، اما کمی اصلاح شده اند تا قدرت کمی داشته باشند (به ترتیب 2 اسب بخار و 6 اسب بخار

موتور 2.2 لیتری 5S-FE با 135 اسب بخار (101 کیلووات) و گشتاور 147 پوند فوت (199 نیوتن متر) در 4400 دور در دقیقه (SXV20)

موتور 3.0 لیتری 1MZ-FE V6 با 200 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه (149 کیلووات) و گشتاور 214 پوند فوت (290 نیوتن متر) در 4400 دور در دقیقه با شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت 7.1 ثانیه (MCV20)

تویوتا سولارا همچنین اولین وسیله نقلیه در خط تولید تویوتا است، پس از قرارداد مشارکت آنها در سال 1997 که دارای آپشن استریوی ممتاز JBL است، که همه مدل‌ها با یک سی‌دی پلیر نوار کاست عرضه می‌شدند. مدل‌های SE به‌صورت استاندارد با چرخ‌های فولادی 15 اینچی و کلاهک‌ها، قابل ارتقا به رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی عرضه می‌شوند. بسته ورزشی همچنین سیستم تعلیق مجدد، فرمان روکش چرمی سوراخ‌دار، صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم برقی هشت جهته سوراخ‌دار، ارتقاء به رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، فرمان مجدد، تغییرات جزئی تریم و اسپویلر لبه عقب را اضافه می‌کند.

در سال 2000، SE و SLE کانورتیبل به خط تولید اضافه شدند. این اتومبیل‌ها به‌عنوان کوپه‌های نیمه‌تمام ساخته شدند، به تأسیسات شرکت آمریکایی سانروف (ASC) فرستاده شدند، جایی که سقف‌ها برداشته شد و سقف‌های کانورتیبل نصب شدند، و سپس برای رنگ‌آمیزی و مونتاژ نهایی به تویوتا فرستاده شدند. تویوتا با ادعای اینکه ساختار اصلی خودرو برای این روش طراحی شده است، هیچ گونه تعلیق یا تغییر ساختاری نسبت به کوپه انجام نداد.

با توجه به بررسی ویژگی ها و مواردی که در ارتباط با توقف تولید تویوتا سولارا در جهان به آن اشاره کردیمو تعویض و سرویس به موقع خودرو تویوتا سولارا خصوصا گیربکس خودرو نقش کلیدی را در دوام و کارایی خودرو ایفا می کند. نه تنها در ایران بلکه در تمام کشور های جهان دفترچه ای همراه با خودرو تویوتا سولارا در اختیار شما قرار داده می شود که در آن زمان های مناسب برای سرویس و تعویض روغن گیربکس مشخص شده است.

تعمیر گیربکس تویوتا سولارا

در این مقاله گیربکس و ساختار تویوتا سولارا و موارد مهم مرتبط با این خودرو را بررسی کردیم. تویوتا سولارا خودرویی قدیمی در بازار تلقی می شود به همین دلیل تنها افرادی که نسبت به ساختار این خودرو آشنایی کافی را دارند می توانند به درستی مشکل ایجاد شده در خودرو را شناسایی و آن را به درستی رفع کنند. تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و تعویض گیربکس تویوتا سولارا در این است و تمامی خدمات مرتبط با تویوتا سولارا در این مرکز توسط افراد متخصص انجام می شود.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن