تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس تویوتا پریوس

تعمیر گیربکس تویوتا پریوس

تعمیرگاه گیربکس تویوتا پریوس

تویوتا پریوس نه تنها به دلیل فناوری هیبریدی، بلکه به دلیل گیربکس شگفت‌انگیزش شبیه سایر خودروها نیست. برخلاف اکثر وسایل نقلیه امروزی که در جاده ها یا 4 سرعته و گیربکس اتوماتیک یا 5 سرعته و گیربکس دستی دارند، پریوس فقط 1 سرعت دارد.این ویژگی ها تویوتا پریوس را به یکی از خودرو های جذاب و پر فروش بازار خودروسازی جهان تبدیل کرده است، در حال حاضر تعدادی از مدل های جدید تویوتا پریوس در ایران نیز به صورت محدود موجود هستند و مدل های قدیمی تر این خودرو نیز در بازار خودرو های دست دوم معامله می شوند.

 

تعمیر گیربکس تویوتا پریوس

ویژگی های خودرو تویوتا پریوس

در سال 2007، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) و هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) خودرو تویوتا پریوس را به عنوان تمیزترین وسایل نقلیه فروخته شده در ایالات متحده بر اساس انتشار مه دود رتبه بندی کردند. خودرو تویوتا پریوس اکو مدل سال 2018 به‌عنوان دومین خودروی بنزینی کم‌مصرف بدون قابلیت پلاگین موجود در ایالات متحده در آن سال، پس از هیوندای آیونیک آبی هیبریدی، رتبه‌بندی شد.

خودرو تویوتا پریوس اولین بار در سال 1997 در ژاپن به فروش رفت و در هر چهار زنجیره نمایندگی تویوتا ژاپن در دسترس بود و آن را به اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه تبدیل کرد. متعاقباً در سال 2000 در سراسر جهان معرفی شد.تویوتا پریوس را در بیش از 90 بازار به فروش می رساند که ژاپن و ایالات متحده بزرگترین بازارهای آن هستند.

فروش انباشته لیفت بک پریوس در ماه می 2008 به نقطه عطف 1 میلیون خودرو رسید، در سپتامبر 2010 به 2 میلیون رسید،  و در ژوئن 2013 از مرز 3 میلیون عبور کرد.فروش تجمعی یک میلیون در ایالات متحده در اوایل آوریل 2011 به دست آمد،  و ژاپن در اوت 2011 به مرز 1 میلیون رسید. از ژانویه 2017، پریوس لیفت بک پرفروش ترین خودروی هیبریدی جهان با تقریبا 4 میلیون دستگاه فروخته شده بود.

در سال 2011، تویوتا خانواده تویوتا پریوس را به پریوس v، یک هاچ بک توسعه یافته، و پریوس c، هاچ بک ساب کامپکت، گسترش داد. نسخه تولیدی پریوس پلاگین هیبریدی در سال 2012 منتشر شد. نسل دوم نوع پلاگین، پریوس پرایم، در نوامبر 2016 در ایالات متحده عرضه شد. Prime بالاترین امتیاز مایل در هر گالن معادل (MPGe) را در حالت تمام الکتریکی از هر وسیله نقلیه‌ای که توسط EPA دارای موتور احتراق داخلی رتبه‌بندی شده بود، به دست آورد.

فروش جهانی پریوس c در نیمه اول سال 2015 از مرز یک میلیون عبور کرد. خانواده پریوس در ژانویه 2017 مجموعاً 6.1 میلیون دستگاه فروش جهانی داشت که نشان دهنده 61 درصد از 10 میلیون هیبریدی فروخته شده در سراسر جهان توسط تویوتا از سال 199 است.

 

تعمیر گیربکس تویوتا پریوس

سرویس و تعممیر دوره ای تویوتا پریوس

همانطور که می دانید، تویوتا پریوس به یک واحد eCVT (گیربکس پیوسته متغیر الکترونیکی) مجهز شده است که از یک مجموعه دنده دیفرانسیل سیاره ای برای ترکیب نیرو از دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی استفاده می کند. این سیستم بسیار ساده تر و کارآمدتر از یک گیربکس چند سرعته تعویض دنده است زیرا به جای 100 قطعه از حدود 20 قطعه متحرک استفاده می کند. همچنین به دلیل تعداد قطعات متحرک کمتر، این نوع گیربکس ها احتمال خرابی کمتری دارند.

با این حال، eCVT را با CVT معمولی که از یک تسمه اصطکاکی استفاده می کند که دو قرقره مخروطی را دوباره به هم متصل می کند، برای تغییر نسبت دنده اشتباه نگیرید.

به عنوان مثال، نسل دوم پریوس از یک موتور الکتریکی برای چرخ ها و یکی برای موتور (که به عنوان استارت و دینام نیز عمل می کند) استفاده می کند که به چرخ دنده سیاره ای استاندارد در وسط متصل می شود.اگرچه این سیستم بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما اصل عملکرد آن نسبتاً پیچیده است، بنابراین به یک استاد بخش فناوری خودرو دانشگاه ایالتی وبر اجازه می‌دهیم نحوه عملکرد آن را نشان دهد و تفاوت‌های موجود در ویدیوهای زیر را به شما نشان دهد.

گیربکس متغیر پیوسته – پریوس از CVT معمولی استفاده نمی کند، تویوتا CVT به کار رفته در تویوتا پریوس آن را Power Split Device می نامد. موتورهای الکتریکی و موتور گازی به یک مجموعه دنده سیاره ای متصل می شوند که درگیر است و تعویض دنده وجود ندارد.

با توجه به ویژگی هایی که در ارتباط با گیربکس تویوتا پریوس بررسی کردیم، حتما متوجه شده اید که گیربکس این خودرو با سایر خودرو های موجود در بازار متفاوت است و هم از لحاظ ساختار و هم تعداد قطعات به کار رگفته گیربکس تویوتا پریوس حتی با گیربکس های نسل پیشین همین خودرو هم تفاوت هایی دارد.

درست است که تویوتا در ایران نمایندگی رسمی ندارد اما نمی توان به دلیل این امر سرویس دوره ای گیربکس تویوتا پریوس را نادیده گرفت، سرویس دوره ای سبب می شود تا هر گونه مشکل در گیربکس تویوتا پریوس به سرعت شناسایی و پیش از اینکه مشکل حاد و دردساز شود، رفع گردد.

البته این امر مستلزم مراجعه به مراکز معتبری است که افراد مشغول به کار در این مراکز دانش و مهارت کافی در ارتباط با گیربکس تویوتا پریوس و نحوه ی چیدمان قطعات آن را بدانند، تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس دوره ای گیربکس تویوتا پریوس در ایران است و تمامی افراد در این مرکز آموزش های مورد نیاز برای شناسایی عیب و سرویس و در صورت نیاز تعویض تویوتا پریوس را به صورت تخصصی پشت سر گذاشته اند و می تواند مشکل ایجاد شده در گیربکس را به سرعت شناسایی و رفع کنند. به همین دلیل است که تمامی خدمات مرتبط با گیربکس تویوتا پریوس در مرکز تهران پلاس با ضمانت ارائه می شود.

تعمیر گیربکس تویوتا پریوس

تویوتا پریوس یکی از خودرو های با سابقه ی برند تویوتا است که در حال حاضر در مدل های مختلف و حتی در مدل مسابقه ای برای انواع رالی ها ارائه می شود، ویژگی های گیربکس خودرو تویوتا پریوس در طول زمان کامل تر شدند و همین عامل سبب شد تا فروش این خودرو افزایش چشم گیری داشته باشد. در حال حاضر تویوتا پریوس یکی از خودرو های محببو از نظر گیربکس ئ امکانات در جهان است.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن