تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس رنو تالیسمان

تعمیر گیربکس رنو تالیسمان

تعمیرگاه گیربکس رنو تالیسمان

رنو تالیسمان یک خودروی خانوادگی بزرگ است که توسط خودروساز فرانسوی رنو از سال 2015 تولید می‌شود.نام “تالیسمان” به معنای “شیء جادویی است که در برابر اراده بد یا ماوراء طبیعی محافظت می کند، یا به صاحبش موهبتی مانند شانس، سلامتی یا قدرت می بخشد”.

این خودرو جایگزین رنو لاگونا و همچنین رنو لتیتود بزرگتر می شود که هیچ جایگزینی مستقیم برای آن برنامه ریزی نشده بود. این محصول توسط رنو سامسونگ در کره جنوبی تولید شده و با نام رنو سامسونگ SM6 به بازار عرضه می شود. مدیران رنو اعلام کردند که مانند کراس اوور جدید، اسپیس V، به دلیل کاهش در بازار سنتی سالون، برای بازارهای با فرمان راست طراحی نخواهد شد.

رنو تالیسمان برای اولین بار در 6 ژوئیه 2015، در Chateau de Chantilly توسط مدیر عامل رنو، کارلوس گون،  رونمایی شد، که قرار بود در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2015 نمایش داده شود. دو نسخه ظاهراً با اسم رمز LFD (سالون) و KFD بودند.

این خودرو بر اساس پلت فرم سی دی CMF ساخته شده است که به طور مشترک توسط رنو و نیسان توسعه یافته است و دومین خودروی رنو است که پس از اسپیس از آن استفاده می کند. استفاده از پلتفرم جدید با هدف دادن مزیت حجم تولید به رنو تالیسمان است که سلف آن (لاگونا) هرگز به آن دست نیافته است.

طراحی و جزئیات فنی

تالیسمان کمی بزرگتر از لاگونا است، با مرکز ثقل پایین تر. رنو با هدف بازپس گیری سهم بازار در بخش خودروهای خانوادگی بزرگ، بر طراحی، تجهیزات و راحتی تمرکز کرد. طبق گفته کارکنان رنو، آنها می‌خواستند به خودرو جنبه «سیال و احساسی» مدل‌های کوچک‌تر این شرکت بدهند.آنها همچنین سعی کردند با هدف به دست آوردن سهم بازار از ناوگان تجاری، به یک سبک “کلاسیک” تر از مدل قبلی خود دست یابند.

رنو تالیسماناولین خودروی بزرگ رنو از زمان رنو 18 در دهه 1980 است که هیچ بدنه هاچ بکی برای آن به صورت استاندارد یا آپشن موجود نیست. این خودرو در اصل دارای پنج سطح برای اروپا بود (زندگی، ذن، بیزینس، اینتنس، و پاریس اولیه).

نتایج آزمون Euro NCAP

در مارس 2018، رنو تالیسماناز تریم اسپورت‌تری با موتور 1.8 لیتری بنزینی به نام S Edition رونمایی کرد که قرار بود تا سپتامبر 2018 در بازار معرفی شود. در کره جنوبی، این خودرو تا چهار سطح PE، SE، LE و REبه بازار عرضه شد، اگرچه تعداد آنها با توجه به موتور مورد استفاده متفاوت بود.

در مارس 2018، رنو سامسونگ یک فیس لیفت جزئی را برای بازار در کره جنوبی با برخی تغییرات بیرونی، به روز رسانی تجهیزات داخلی و یک گزینه رنگ آمیزی جدید معرفی کرد.در ژوئیه 2019، رنو سامسونگ یک تریم پیشرفته جدید به نام پریمیر را عرضه کرد.

این خودرو دارای سیستم فرمان چهار چرخ است  که در نسخه کره جنوبی موجود نیست. همچنین دارای یک سیستم Multi Sense است که امکان تنظیم تمام تنظیمات خودرو (روی کابین و همچنین مکانیکی) را بین چهار گزینه از پیش تعیین شده به نام‌های Comfort، Sport، Eco و Neutral و یک گزینه قابل تنظیم توسط کاربر به نام Perso می‌سازد.

رنو تالیسمان دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با صفحه نمایش لمسی 8.7 اینچی است که در نسل پنجم Espace معرفی شد، به نام R Link 2 (S Link در کره جنوبی تجهیزات همچنین شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی با هشدار سرعت بیش از حد و هشدار نقطه کور است.این خودرو در تست های Euro NCAP در سال 2015 موفق به کسب رتبه پنج ستاره شد.

رنو تالیسمان یک خودروی اجرایی مفهومی است که پس از خط مفهومی رنو پاریس در سال 1995 توسط پاتریک لو کوئمنت، طراح ارشد رنو طراحی شد،  و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سپتامبر 2001 ارائه شد. اولین طرح‌ها در اوایل 2000، و اولین بار با نام رنو Z12 شناخته شد. چهار مدل نهایی در مقیاس 1/5 وجود داشت و یک تیم داوری به رهبری پاتریک لو کوئمنت این کوپه را انتخاب کردند.

 

رنو تالیسمانبه عنوان یک کوپه سه دری 2+2 با چهار صندلی راحت، اما تنها با دو درب گولینگ و پایانی به سبک کوپه طراحی شد. این مفهوم “طراحی لمسی” را اعمال می کند، که در آن هدف اصلی ایجاد مواد و کنترل ها نرم و ارگونومیک است. در 20 ژوئن 2001، این وسیله نقلیه “تلیسمان” نام گرفت، که قبلاً رنو Z12 نامیده می شد.رنگ صندلی ها قرمز تیره است و کمربندهای ایمنی در مرکز ساختار صندلی ثابت شده و در لبه بیرونی با استفاده از یک صندلی برای سرنشینان جلو و عقب متصل می شوند. فرمان، ترمز و دریچه گاز برای نیازهای راننده قابل تنظیم هستند.چهار ترمز دیسکی شش پیستونی عظیم 380 میلی متری (15.0 اینچی) وظیفه توقف خودرو را بر عهده دارند.طراحی تالیسمان توسط مگان IV دنبال شد.

تعمیر گیربکس رنو تالیسمان

سرویس دوره ای و تعمیر رنو تالیسمان

رنو تالیسمان با توجه به مزایا و امکاناتیی که دارد به عنوان یکی از خودرو های تیمه لوکس در بزار ایران شناخته می شود درست است که رنو در ایران نمایندگی رسمی ندارد اما این خودرو به صورت محدود و در تعداد کم در بازار خودرو ایران موجود است، همین کمک بودن تعداد خودرو سبب شده است تا همه ی افراد توانایی سرویس و حتی تعویض درست روغن گیربکس رنو تالیسمان را نداشته باشند و سبب آسیب دیدگی های متفاوتی در خودرو شوند.

تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر گیربکس رنو تالیسمان در تهران است که تمامی موارد مربوط به این خودرو در این مرکز توسط افراد آشنا به خودرو های برند رنو خصوصا خودروی رنو تالیسمان انجام می شود، در تهران پلاس در ابتدا مشکل ایجاد شده در گیربکس بررسی و علت یابی می شود سپس با توجه به علت راه حل مناسب برای حل مشکل موجود به کار گرفته می شود.

اگر فرد توانایی کافی و شناخت کافی از گیربکس رنو تالیسمان نمی تواند به درستی مشکل ایجاد شده در گیربکس را شناسایی و آن را حل کند در نتیجه تنها راه حل برای حل مشکل ایجاد شده در گیربکس را تعویض کامل گیربکس می داند که هزینه ی زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

تعمیر گیربکس رنو تالیسمان

در این مقاله خودروی رنو تالیسمان و مواردی که باید در ارتباط با این خودر پیش از خرید بدانید را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن