تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس

تعمیرگاه گیربکس رنو فلوئنس

رنو فلوئنس در تست تصادف Euro NCAP موفق به کسب 4/5 ستاره شد. این خودرو ممکن است رتبه کامل پنج ستاره را کسب نکرده باشد اما یک خودروی خانوادگی بسیار ایمن است. همچنین دارای سطح مناسبی از فناوری ایمنی استاندارد است که شامل ترمزهای ضد قفل، کمک ترمز اضطراری و نقاط اتصال صندلی کودک ISO-FIX است. رنو فلوئنس یک سدان جمع و جور است که توسط خودروساز فرانسوی رنو تولید می شود.

این خودرو تا سال 2016 در کارخانه Oyak-Renault در بورسا ترکیه تولید می شد. تا پایان سال 2018 در سانتا ایزابل آرژانتین برای بازار آمریکای لاتین تولید شد. رنو فلوئنس در ایران نیز همچنان یکی از خودرو های محبوب برند رنو است و به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا خودرو رنو فلوئنس و نکاتی که باید در ارتباط با تعمیر گیربکس رنو فلوئنس مد نظر داشته باشید را بررسی کنیم.

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس
تعمیر گیربکس رنو فلوئنس

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس

رنو فلوئنس یک سدان جمع و جور است که توسط خودروساز فرانسوی رنو تولید می شود. این خودرو تا سال 2016 در کارخانه Oyak-Renault در بورسا ترکیه تولید می شد. تا پایان سال 2018 در سانتا ایزابل آرژانتین برای بازار آمریکای لاتین تولید شد. نسخه الکتریکی آن هنوز در بوسان ، کره جنوبی، برای بازار آسیا و اقیانوسیه تولید می شود.در ایران فروش این خودرو در حال حاضر بیشتر به صورت دست دوم است.

عملکرد موتور، صرفه جویی در مصرف سوخت و گیربکس نرم، متوسط ​​خوب طبق گفته شرکت سازنده،می توان انتظار داشته که پس ازح دودو سه ماه نیاز به تعوی روغن گیربکس خودرو وجود داشته باشد کیفیت سواری و هندلینگ سواری سیستم تعلیق خوب رنو فلوئنس خصوصا برای سرنشینان عقب سبب فروش خوب این خودرو شده است. همان طور که خود برند تولید کننده هم اشاره کرده است این خودرو پس از مدتی به تعویض روغن گیربکس به صورت کامل نیاز دارد. علاوه بر تعویض روغن مانند هر خودروی دیگری گیربکس به کار رفته در رنو فلوئنس هم می تواند در اثر مشکلات مختلف خراب شود و به تعمیرات متفاوتی نیاز پیدا کند.

گیربکس به کار رفته در نسل های جدید خودروی رنو فلوئنس مانند سایر خودرو های موجود در بازار به صورت اتومات است. گیربکس های اتومات در کنار مزایایی زیادی دارند نسبت به گیربکس های دستی به سرویس مرتب تری نیاز دارند.ما در مجموعه ی تهران پلاس خدمات مختلفی را برای تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس ارائه می دهید و شما می توانید بدون نگرانی هر نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس  رنو فلوئنس توسط تکنسین های آموزش دیده و با تجربه ی تهران پلاس رفع کنید. همه ی ما در مرکز تهران پلاس تلاش می کنیم تا خدمات خود را به بهترین شکل و با منصفانه ترین هزینه ی ممکن انجام دهیم تا رضایت مشتریان جلب شود.

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس موارد زیر را در بر میگیرد:

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس

بازدید فنی گیربکس رنو فلوئنس

سرویس دوره ای گیربکس رنو فلوئنس

بررسی اتصالات گیربکس رنو فلوئنس

بررسی سیستم برقی گیربکس رنو فلوئنس

تعویض فیلتر روغن گیربکس رنو فلوئنس

تعویض کامل گیربکس در صورتی که آسیب وارد شده به گیربکس بسیار بالا باشد و تعمیران نتوانند مشکلات ایجاد شده را رفع کنند.

ارائه توضیحات به مالک خودرو برای جلوگیری از بروز مجدد مشکلات در گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس

برای اینکه روغن قدیمی که فاسد و یا سوخته است به شکل کامل از گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس خارج شود باید از دستاگه استفاده شود، خارج رکدن روغن گیربکس به شکل دستی سبب می شود تا بخشی از روغن قدیمی هر چند کم در داخل گیربکس باقی بماند، این روغن قدیمی به دلیل فاسد شدن و کیفیت پایینی که دارد در زمان مخلوط شدن با روغن جدید سبب می شود تا روغن جدید به سرعت خراب و فاسد شود و شما زودتر از موعد به تعویض روغن گیربکس رنو فلوئنس نیاز پیدا کنید.

هزینه ی تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو فلوئنس با توجه به میزان آسیب وارد شده به خودرو متفاوت است و باید پس از بررسی دقیق خودرو توسط کارشناسان خبره تعیین شود.

 

تعمیر گیربکس فلوئنس

رنو فلوئنس در تست تصادف Euro NCAP موفق به کسب 4/5 ستاره شد. ممکن است رتبه 5 ستاره کامل را کسب نکرده باشد اما یک خودروی خانوادگی بسیار ایمن است . همچنین دارای سطح مناسبی از فناوری ایمنی استاندارد است که شامل ترمزهای ضد قفل، کمک ترمز اضطراری و نقاط اتصال ISO-FIX صندلی کودک می شود. رنو فلوئنس دارای گیربکس سی وی تی است که در کنار موتور دو لیتری و پیشرانه 4 سیلندری شتاب خوبی را در این خودرو ایجاد میکنند .برای اینکه این شتاب دائمی و همیشگی در خودرو باقی بماند باید تمامی بخش های درگیر در حرکت خودرو سالم باشند و خرایی هر چند کوچک در آن ها ایجاد نشده باشد. یکی از بخش هایی که در حرکت و شتاب خودرو دخیل است گیربکس سی وی تی رنو فلوئنس است.

گیربکس رنو فلوئنس در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد و سرویس به موقع خودرو می تواند از خرابی گیربکس جلوگیری کند و عمر مفید خودرو را افزایش دهد. برای تعمیر گیربکس سی وی تی با توجه به اتومات بودن این خودرو به دانش و مهارت تخصصی نیاز است و هر مرکزی برای تعمیر این گیربکس مناسب نیست. با توجه به اهمیت گیربکس سی وی تی در حرکت خودرو رنو تمامی افراد حاضر در مجموعه ی تهران پلاس دانش و تخصص کافی در امر تعمیر این گیربکس را دارا می باشند و تمامی موارد مربوط به سرویس و تعمیر گیربکس رنو فلوئنس با جدیدترین روش ها و مطابق با استاندارد های بین المللی انجام می شود.

 

تعویض روغن گیربکس رنو فلوئنس

برای تعویض روغن گیربکس رنو فلوئنس نخست باید روغن گیربکس به صورت کامل از گیربکس خارج شود چرا که این روغن فاسد است و سبب می شود تا روغن جدید هم در اثر مخلوط شدن با روغن قدیمی و فرایند های شیمیایی به سرعت فاسد شود و به تعمیر نیاز پیدا کند. تعویض روغن گیربکس به شکل سنتی به صورت دستی است و در حال حاضر نیز تعویض روغن گیربکس همچنان به این روش نیز انجام می شود اما در مرکز تهران پلاس تعویض روغن گیربکس رنو فلوئنس برای جلوگیری از موردی که ذکر شد و سایر موارد به صورت کاملا اتومات انجام می شود.

یکی دیگر از موارد در هنگام تعمیر گیربکس توجه به نوع اتصالات داخلی در بین قطعات گیربکس و اتصالات خارجی گیربکس با سایر قطعات در داخل خودرو است در خودرو های جدید سیستم برقی بسیار پیشرفته و متفاوت با خودرو های قدیمی است و این پیچیدگی سبب می شود تا جدا کردن و تعمیر قطعات به حساسیت بیشتری نیاز داشته باشد تا سیستم برقی خراب نشود، پارگی هر چند کوچک که در اثر جدا کردن قطعات گیربکس در سیستم برقی ایجاد می شود می تواند سبب بروز مشکلات بعدی در خودرو شود که خود این مشکلات با نشانه های مختلفی نظیر عدم حرکت درست خودرو و عدم پاسخگویی گیربکس بروز می کنند.

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس شاید با در نظر گرفتن نکات ایمین و استاندارد سخت به نظر برسد اما افراد ماهر می توانند به راحتی و بدون بروز مشکل گیربکس این خودروی محبوب را تعمیر و سرویس کنند.

 

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس

ویژگی های خودرو رنو فلوئنس

رنو فلوئنس یک سدان جمع و جور است که توسط خودروساز فرانسوی رنو تولید می شود. این خودرو تا سال 2016 در کارخانه Oyak-Renault در بورسا ترکیه تولید می شد. تا پایان سال 2018 در سانتا ایزابل، آرژانتین، برای بازار آمریکای لاتین تولید شد. نسخه الکتریکی رنو فلوئنس همچنان در بوسان کره جنوبی برای بازار آسیا و اقیانوسیه تولید می شود.عمده رنو فلوئنس وارادتی در بازار ایران از کره جنوبی وارد ایران می شوند.

رنو فلوئنس  اولین بار در آگوست 2009 رونمایی شد،  فلوئنس بر اساس پلت فرم رنو/نیسان C است، اما اندازه آن بین بخش C سالون خانواده جمع و جور و بخش متوسط ​​بالا است.سری مگان تا پایان سال 2008 دارای یک نوع سدان ناچ بک “سه جعبه” بود، اما این خودرو هرگز فروش زیادی نداشت و هنگامی که در پایان آن سال، مگان III معرفی شد، نسخه ناچ بک موجود نبود.

شکاف در محدوده ای که با حذف مدل سالن از سری مگان مونتاژ شده فرانسوی اسپانیایی ایجاد شد، توسط فلوئنس در بازارهایی مانند فرانسه، ایتالیا، بلژیک، ایرلند و – از آگوست 2010، آلمان پر شد.

رنو فلوئنس نیز با نام رنو سامسونگ SM3 نشان داده شده است. خودروی رنو سامسونگ برای اولین بار در نمایشگاه خودروی سئول در آوریل 2009 ارائه شد و رنو فلوئنس تغییر یافته در نوامبر 2009 به فروش رسید. این مدل ابتدا با دو موتور بنزینی عرضه شد: یک موتور 1.6 لیتری 110 اسب بخار (82 کیلووات) و یک موتور دو لیتری 140 اسب بخار (104 کیلووات) که می تواند CVT اختیاری داشته باشد.

نوع دیزلی مجهز به یک موتور 1.5 لیتری dCi است که در نسخه های 85 اسب بخار (63 کیلووات)، 90 اسب بخار (67 کیلووات)، 105 اسب بخار (78 کیلووات) و 110 اسب بخار (82 کیلووات)، مجهز به فیلتر ذرات دیزل عرضه می شود. نسخه 110 اسب بخاری (82 کیلووات) را می توان با گیربکس دوکلاچه جدید رنو، به نام EDC (کارآمد دو کلاچه) مجهز کرد.

نسخه اسپرت رنو در آرژانتین و برزیل با نام Fluence GT با موتور 2.0 لیتری 180 اسب بخاری (134 کیلووات) به نام رنو TCe 180 که با گیربکس 6 سرعته دستی جفت می شود، عرضه شده است. وزن محدود برای 1.5 لیتر dCi از 1145 کیلوگرم (2524 پوند) و موتورهای بنزینی 1.6 لیتر و 2 لیتر از 1056 و 1080 کیلوگرم (2328 و 2381 پوند) شروع می شود.

رنو نسخه الکتریکی فلوئنس را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2009 معرفی کرد. این یکی از خودروهای رنو Z.E است. برنامه وسایل نقلیه الکتریکی در همین نمایشگاه، شرکت اسرائیلی Better Place از رنو فلوئنس Z.E رونمایی کرد. این اولین خودروی الکتریکی با باتری قابل تعویض در شبکه ایستگاه های شارژ تعویض باتری است که در اسرائیل در حال توسعه است.[8]

فلوئنس Z.E با یک باتری لیتیوم یونی 22 کیلووات ساعتی مجهز شده است که برد کلی تمام الکتریکی 160 کیلومتر (99 مایل) را با سرعت 135 کیلومتر در ساعت (84 مایل در ساعت) امکان پذیر می کند.فروش فلوئنس Z.E. برای سال 2011 در دانمارک و بقیه اروپا، و برای سال 2012 در سایر نقاط جهان مانند آسیا برنامه ریزی شده است.در پایان سال 2013، رنو اعلام کرد که فلوئنس  Z.E. تولید در ترکیه متوقف شد. این محصول با نشان رنو سامسونگ فقط برای منطقه آسیا و اقیانوسیه تولید می شود.

تعمیر رنو فلوئنس
تعمیر رنو فلوئنس

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس

سرویس و تعمیر دوره ای خودر رنو فلوئنس

در سال 2004، رنو یک کوپه مفهومی 2+2، به نام فلوئنس و طراحی شده توسط طراح ارشد رنو، پاتریک لو کوئمنت، با طولی شبیه به رنو لاگونا ارائه کرد.[در 4 ژوئن 2004 در نمایشگاه لویی ویتون کار الگانس کلاسیک در انگلستان و در موندیال اتومبیل 2004 نمایش داده شد.

 

رنو فلوئنس از چراغ‌های LED Valeo استفاده می‌کند که با توجه به موقعیت فرمان زاویه‌دار هستند. یکی از جنبه های مبتکرانه طراحی بیرونی فلوئنس، پشت V شکل آن است که امکان دسترسی به صندوق عقب را فراهم می کند. یک پیستون مفصلی که در مرکز درب صندوق نصب شده است، پشتی را به سمت سقف باز می کند.

در فضای داخلی، هر صندلی به یک ریل ثابت است. تکیه های بازو روی درها نیز به یک ریل ثابت شده و به تنظیم صندلی ها محصور شده اند. داشبورد آن شبیه به رنو تالیسمان است. این یک جوی استیک دارد تا راننده بتواند به عملکردهای مختلف وسیله نقلیه دسترسی داشته باشد و آنها را روی یک صفحه نمایش LCD جمع شونده مشاهده کند.

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس
تعمیر گیربکس رنو فلوئنس

همه ی ویژگی هایی که در این مقاله بررسی کردیم رنو فلوئنس به خودرویی لوکس در ایران تبدیل کرده اند، این خودرو برای افرادی که به دنبال سفر به تنهایی هستند انتخاب مناسبی است. رنو فلوئنس مانند سایر خودرو های برند رنو در حال حاضر از گیربکس اتوماتیک بهره می برد درست است که گیربکس اتوماتیک عمر و ماندگاری بالاتری نسبت به گیربکس دستی دارد اما اگر سرویس دوره ای گیربکس رنو فلوئنس در زمان مقرر انجام نشود می تواند به راحتی کارایی خودرو را به حداقل برساند ف نگران نباشید با وجود اینکه رنو در ایران مرکز رسمی ندارد اما در مرکز تهران پلاس تمامی خدمات مرتبط به سرویس ، شناسایی مشکل و در صورت نیاز تعویض گیربکس رنو فلوئنس توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام می شود این افراد نسبت به گیربکس رنو فلوئنس و مشکلاتی که ممکن است برای این گیربکس ایجاد شود آگاهی کامل دارند.

تعمیر گیربکس رنو فلوئنس

در این مقاله خودروی رنو فلوئنس و مواردی که باید در ارتباط با این خودرو و تعمیر آن مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن