تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس فولکس واگن تیگوان

تعمیر گیربکس فولکس واگن تیگوان

تعمیرگاه گیربکس فولکس واگن تیگوان

تیگوان آفرود در طیف مختلفی از موتورهای دیزلی و بنزینی ارائه می شود، به طور استاندارد با یک گیربکس 7 سرعته DSG، همراه با سیستم چهار چرخ محرک 4Motion با سیستم کنترل فعال، که می تواند بین سه حالت رانندگی جابجا شود، اراده می شود: جاده ، آفرود و برف.فولکس واگن تیگوان با توجه به کاربرد بالا و امکان استفاده در مکان های متفاوت سهم بالایی از فروش فولکس واگن را به خود اختصاص می دهد اما همین خودروی محبوب اگر گیربکس درستی نداشته باشد نمی تواند کیفیت و کارایی خوبی برای شما به ارمغان آورد.

تعمیر گیربکس فولکس واگن تیگوان

گیربکس فولکس واگن تیگوان

DSG (یا گیربکس دایرکت شیفت) یک گیربکس نیمه اتوماتیک ساخت فولکس واگن است. برخلاف یک گیربکس اتوماتیک خودکار که از یک مبدل گشتاور به جای کلاچ سنتی استفاده می کند، DSG دارای دو کلاچ است. همانطور که یک چرخ دنده را انتخاب می کنید، چرخ دنده بعدی به طور خودکار از قبل انتخاب می شود که تغییرات بسیار سریع تری را امکان پذیر می کند DSG همچنین نسبت به مبدل گشتاور مصرف سوخت کمتری دارد و انرژی کمتری را هدر می دهد.اگرچه DSG از نظر فنی یک گیربکس دستی خودکار است و نه یک گیربکس تمام اتوماتیک، اما مانند هر گیربکس خودکار دیگری، دنده را برای شما عوض می کند. شما همچنین می توانید با حرکت دسته دنده به بالا یا پایین، دنده را به صورت دستی تغییر دهید.

تعمیر گیربکس فولکس واگن تیگوان

مشکلات گیربکس فولکس واگن تیگوان

اگر گیربکس فولکس واگن شما دیگر دنده را تعویض نمی کند  نمی کند، یا سختی تعویض می کند یا در دنده گیر کرده است، نیاز است تا خودرو را برای بررسی نزد تکنسین های مجرب ببرید. معیوب بودن سنسور محدوده گیربکس ، بازنشانی تنظیمات تطبیقی ​​گیربکس فولکس واگن، بررسی سطح روغن گیربکس، و بازیابی کدهای عیب تشخیصی گیربکس از ماژول کنترل گیربکس (TCM).  مشکلاتی هستند که در گیربکس فولکس واگن تیگوان ایجاد می شوند.

مشکلات رایج در گیربکس های فولکس واگن

جابجایی شدید

گیربکس به دنده نمی رود

در دنده 2 گیر کرده است

به دنده 3 تغییر نمی کند

سر و صدایی مانند زوزه کردن، زمزمه کردن، یا تقه کردن.

خودرو در حالت پارک یا معکوس گیر می کند

مشکلات گیربکس فولکس واگن مانند تعویض نامنظم، حالت لنگی، عدم تعویض دنده، نداشتن دنده عقب می تواند به دلیل سطح پایین روغن گیربکس ایجاد شود. این علائم همچنین می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی باشد: معیوب بودن بدنه سوپاپ، گرفتگی فیلتر گیربکس ، واحد مکاترونیک VW و مبدل گشتاور معیوب .

گیربکس های فولکس واگن براساس عادات رانندگی راننده تغییر می کنند و بسته به سبک رانندگی راننده، زود یا دیر تعویض می کنند.در نهایت، تنظیمات انطباق ذخیره شده در ماژول کنترل انتقال (TCM) ممکن است هماهنگ نباشند و در نتیجه تغییر نامنظم ایجاد شود. بازنشانی تنظیمات تطبیقی ​​گیربکس فولکس‌واگن اغلب باعث بهبود تعویض دنده، به‌ویژه تعویض دنده‌های نامنظم می‌شود.  بهترین راه برای بازنشانی گیربکس و ECU به تنظیمات کارخانه استفاده از  اسکنر VW .

سطح روغن گیربکس فولکس واگن تیگوان

اگر فولکس واگن شما دارای میله گیربکس باشد ، بررسی سطح مایع گیربکس بسیار آسان است . همه مدل ها دارای میله نیستند.

میله روغن را با میله گیربکس اشتباه نگیرید.

 

خودرو را در زمینی هموار پارک کنید.

ترمز دستی و شیفتر را در پارک تنظیم کنید.

درب هود را بکشید و درب را باز کنید.

میله گیربکس را پیدا کنید.

میله اندازه گیری را بردارید و آن را با یک پارچه تمیز ، پاک  کنید.

میله را مجدداً در لوله گیربکس قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که میله گیربکس کاملاً وارد شده است، سپس آن را بردارید.

با دقت به میله اندازه گیری نگاه کنید و سطح مایع انتقال جریان را تعیین کنید. سطح باید بین علامت‌های MIN و MAX برای علامت‌های COLD (پایین‌تر) باشد. اگر سطح پایین است، باید روغن گیربکس را تعویض و روغن جدید اضافه کنید. پس از اینکه سطح روغن گیربکس افزایش پیدا کرد و به حد استاندارد رسید باید گام های زیر را انجام دهید:

خودرو را به مدت 15 دقیقه رانندگی کنید و مطمئن شوید که همه دنده ها به درستی کار می کنند.

پس از گرم شدن گیربکس، این روش را تکرار کنید، اما این بار، سطح باید بین علامت‌های MIN و MAX برای نشانه‌های HOT (بالاتر) باشد.

اگر سطح روغن گیربکس پایین است، روغن توصیه شده گیربکس فولکس واگن را اضافه کنید تا سطح مایع بین علامت MIN و MAX قرار گیرد.

از آن جا گه گیربکس به کار رفته در فولکس واگن تیگوان پیچیدگی هایی دارد اگر دانش و مهارت کافی در این زمینه ندارید از بررسی گیربکس خودداری کنید و برای سرویس و بررسی گیربکس به مراکز معتبر مراجعه کنید. دایرکتینو از جمله مراکز تخصصی در ایران است که تمامی خدمات مربوط به سرویس و تعویض فولکس واگن تیگوان در این مرکز توسط افراد متخصص که دانش و مهارت کافی دارند انجام می شود.

با توجه به این نکته ی که فولکس واگن در ایران نمایندگی رسمی و قانونی ندارد پیدا کردن مرکزی معتبر برای سرویس و یا تعویض قطعات فولکس واگن تیگوان اهمیت زیادی دارد. خودروی فولکس واگن در مقایسه با سایر خودرو ها خصوصا خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک در بازار پیچیدگی های بیشتری دارد به همین دلیل است که اگر فرد تخصص کافی و مهارت کافی نداشته باشد نمی تواند مشکل را به درستی شناسایی و رفع کند و تنها راه حل برای او تعویض قطعات است که از نظر اقتصادی هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت و حتی ممکن است باز هم مشکل اصلی خودرو رفع نگردد.

سرویس دوره ای و منظم گیربکس فولکس واگن تیگوان در زمان های تعیین شده توسط شرکت فولکس واگن می تواند تا حد زیادی از بروز مشکل و ایرادات در گیربکس فولکس واگن جلوگیری کند.

تعمیر گیربکس فولکس واگن تیگوان

در خودور هایی که در سال های اخیر تولید شده اند عموما گیربکس به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است ، هر چند که گیربکس اتوماتیک مزایای زیادی دارد اما نسبت به گیربکس دستی به مراقبت و نگهداری بیشتری نیازمند اسن و اگر می خواهید مایشن شما طول عمر مناسبی داشته باشد باید نسبت به سرویس دوره ای خودرو دقت کافی داشته باشید.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با دایرکتینو

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن