نمونه کارها

تعمیر گیربکس مورانو

تعمیر گیربکس مورانو

تعمیر تخصصی گیربکس

تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس با سابقه طولانی در زمینه تعمیرات گروه نیسان از ابتدای ورود خودروهای لوکس گروه نیسان مانند ماکسیما و مورانو تخصص بالایی در این زمینه دارد و همچنان با انجام تعمیرات خاص روی این گروه از خودرو ها مانند تعمیر تخصصی و با گارانتی روی گیربکسهای CVT خودروهای مورانو و تیانا و قشقایی و جوک و … و تعمیرات سیستمهای برقی و الکترونیک این خودروها توانسته مهارت این تعمیرگاه را در میان دارندگان خودروهای نیسان به اثبات برساند.

تعمیر گیربکس مورانو

به طور خلاصه، گیربکس خروجی موتور را دستکاری می کند تا مطمئن شود که قدرت همیشه در دسترس شماست. گیربکس همچنین وظیفه گرفتن نیروی ایجاد شده توسط موتور و هدایت آن به چرخ ها را بر عهده دارد.

چهار نوع اصلی انتقال وجود دارد. گیربکس های اتوماتیک، دستی، گیربکس های متغیر پیوسته (CTV) و گیربکس های دوکلاچه (DCT). به طور کلی، CTV ها و DCT ها بازسازی نمی شوند، فقط تعویض می شوند. بنابراین، بازسازی. کلمه ای نیست که زیاد با ماشین ها بشنوید، درست است؟ اما در مورد انتقال، وارد بازی می شود. این چیزی است که اتفاق می افتد: گیربکس از هم جدا می شود، درست مانند کاری که با دستگاهی که درست کار نمی کند، انجام می دهید. اما برخلاف شما و دستگاه، گیربکس در واقع تعمیر می‌شود و به ترتیب درست کنار هم قرار می‌گیرد. در حین بازسازی، قطعات “نرم” گیربکس اتوماتیک تعویض می شوند. اینها عناصری هستند که به راحتی با استفاده و اصطکاک سائیده می شوند، مانند نوارها، مهر و موم ها، صفحات کلاچ و واشر. خنک کننده گیربکس تخلیه و تعویض می شود و فیلتر نیز تعویض می شود.

در حین بازسازی، قطعات “نرم” گیربکس اتوماتیک تعویض می شوند. اینها عناصری هستند که به راحتی با استفاده و اصطکاک سائیده می شوند، مانند نوارها، مهر و موم ها، صفحات کلاچ و واشر. خنک کننده گیربکس تخلیه و تعویض می شود و فیلتر نیز تعویض می شود. آسیب های بیشتر بررسی می شود و در صورت لزوم جایگزین می شود و سپس همه اینها دوباره کنار هم قرار می گیرد، توسط افرادی که واقعاً می دانند دارند چه می کنند. بنابراین، چرا فقط گیربکس را تعویض نکنید؟ ساده. گاهی اوقات، بازسازی آن ارزان تر است.

 

مشکلات رایج گیربکس نیسان مورانو

وقتی شیفتر در موقعیت درایو قرار می گیرد، خودرو به جلو حرکت نمی کند – مشکل گیربکس CVT RE0F10A

– پس از قرار دادن خودرو در درایو، ممکن است از حرکت خودداری کند، گویی گیربکس در حال لیز خوردن است یا نمی تواند دنده جلو را بگیرد.

راه حل – مشکل می تواند به سادگی مایع CVT کم یا خرابی سنسور سرعت باشد. با این حال ممکن است پمپ انتقال یا کلاچ جلو نیز خراب باشد.

عدم پاسخ دهی منلسب و به موقع گیربکس

نشتی روغن گیربکس

کم

بوی سوختگی گیربکس

لرزش

ناله کردن، زمزمه کردن یا زمزمه

کردن از رفتن به

مبدل گشتاور دنده امتناع می کند مشکلات

بدنه سوپاپ

گیربکس پر سر و صدا در دنده های خنثی

لغزش

شماره دنده 3 یا 4

شماره دنده 1 یا 2 دنده دنده

حدس زدن علت اصلی مشکلات گیربکس نیسان مورانو شما نسبتاً آسان است، اما تا زمانی که ابزار و تجربه مناسب نداشته باشید، واقعاً متوجه نخواهید شد. یک مرکز تعمیر مکانیک یا گیربکس خوب می‌تواند خودرو شما را به رایانه متصل کند و بفهمد کدام کدهای عیب تشخیصی (DTC) ذخیره شده‌اند در مرکز تهران پلاس برای شناسایی علت دقیق مشل ایجاد شده در گیربکس مورانو تمامی موارد فوق انجام می شوند تا مشکل ایجاد شده به بهترین شکل ممکن رفع شود.

 

از تعمیرات خاص گروه نیسان میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

تعمیرات گیربکس CVT نیسان مورانو با ضمانت بدون محدودیت زمان و کیلومتر به شرط رفع ایرادات ذاتی و افزایش شتاب و راندمان و کاهش سوخت.

تعمیر و رفع زوزه گیربکس نیسان تیانا به شرط رفع ایراد کم آوردن و گاز نخوردن خودرو بدون اضافه کردن خنک کن و …

تعمیر کامپیوتر گیربکس و تمامی یونیتهای کامیوتری و ایربگ خودروهای نیسان

رفع ایراد گاز نخوردن و کم اوردن نیسان مورانو در سربالایی و ترافیک

رفع ایراد روشن شدن چراغهای VDC و VDC OFF در نیسان مورانو و تیانا

تعمیر تلسکوپی برقی مورانو

رفع روغن ریزی و تعمیر تضمینی جعبه فرمان مورانو

تعمیر کمک گیربکس یا ترنسفر کیس و کوپلینگ یا کلاچ مغناطیسی مورانو

تعمیر گیربکس مورانو در تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس:

نیسان مورانو یک کراس اوور سایز متوسط است که از سال 2003 تاکنون بر روی خط تولید کمپانی ژاپنی قرار دارد.

نسل سوم یا همان آخرین نسل از مورانو، در سال 2014 و در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد و از همان سال راه خود را به بازارهای جهانی پیدا کرد. اما در اینجا ما به معرفی نسل دوم آن خواهیم پرداخت.

نسل دوم نیسان مورانو در سال 2007 و در خلال نمایشگاه خودرو لس آنجلس به معرض دید عموم درآمد و از سال 2009 وارد بازار شد. مورانو از پلتفرم مشترکی با نیسان آلتیما و نیسان ماکسیما بهره می‌برد.

در سال 2012 پارس خودرو به نمایندگی از نیسان تصمیم به عرضه آن در بازار ایران گرفت و مورانو در تعداد محدودی به دست مشتریان ایرانی رسید.

این در حالی بود که نسل اول مورانو هم در ایران حضور داشت که فروش بالایی را تجربه نکرد و مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان ظاهر نه چندان جذاب به ویژه در نمای جلو دانست.

مورانو 2012 به مراتب چهره جذاب‌تری داشت و شکل چراغ‌ها در جلو و عقب، متحول شد. اما همانند نسل قبلی، نقطه قوت آن در نمای عقب بود و طراحان نیسان، همچنان به خوب بودن طراحی جلو خودرو اعتقاد داشتند.

جلو پنجره مشبک و چراغ‌های متصل به آن را نمی‌توانیم نکته مثبتی در طراحی مورانو بدانیم ولی وجود دو خروجی اگزوز در عقب، کمی حس اسپرت بودن را ایجاد می‌کند.

مورانو نسل دوم یک بار هم فیس لیفت شد و تغییرات کوچکی در نمای بدنه آن به وجود آمد. نکته جالب در مورد مورانو، خلاقیتی است که نیسان برای طراحی آن داشته و مورانو را در یک نسخه کراس‌کابریوله عرضه نموده.

به این ترتیب که یک خودرو شاسی بلند کروک در مقابل شماست. البته این نسخه تنها در مناطق آزاد ایران وجود دارد و نیسان هم اعلام کرد در نسل سوم، چنین مدلی را عرضه نخواهد کرد.

با ورود به داخل کابین نیسان مورانو، متوجه هماهنگی طراحی بیرونی و داخلی خواهید شد. نیسان تا همین چند سال قبل، در کنار تویوتا، به عنوان خودروسازان ژاپنی محافظه کار شناخته می‌شدند و سعی در این داشتند تا با کمترین تغییرات و دوری از هیجان، همچنان مشتریان خود را حفظ کنند اما این روند رفته رفته تغییر کرد تا جایی که این ژاپنی‌های توانمند، اکنون به عنوان پرچم‌داران نوآوری و هیجان شناخته می‌شوند.

نیسان در طراحی کابین مورانو نسل دوم، در عین حال که قابل قبول است، به سختی توانایی مبارزه با رقبای هموطن و کره‌ای خود را دارد. در مرکز داشبورد مورانو یک نمایشگر 7 اینچی دیده می‌شود و کلیدهای کنترلی در محل نامعمولی قرار گرفته‌اند.

متریال به کار رفته در داشبورد از پلاستیک است ولی روکش صندلی‌ها و پنل درها، از چرم تشکیل شده و کیفیت مطلوبی دارد. به علاوه مورانو سواری باکیفیتی ارائه می‌دهد و در این بخش، عملکرد راضی کننده‌ای از خود نشان می‌دهد.

نیسان مورانو در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود و مدل وارد شده به ایران، از یک موتور 3.5 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد.

این موتور قادر است 256 اسب بخار قدرت و 336 نیوتن متر گشتاور تولید کند که به وسیله یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد.

این قدرت نسبتا زیادی است و مورانو از این جهت می‌تواند رقیب قدرتمندی برای خودروهای حاضر در این کلاس باشد.

اتفاقا یکی از دلایل توقف واردات مورانو، همین حجم موتور بود چراکه بر اساس قوانین کشور، واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی ممنوع است.

نیسان مورانو در حال حاضر در نسخه‌های دست دوم در بازار به فروش می‌رسد.

باتوجه به بازار دست دوم ضعیف، خدمات پس از فروش بسیار ضعیف، هزینه نگهداری و استهلاک بالا، بهتر است برای خرید یک شاسی بلند سایز متوسط به سراغ دیگر گزینه‌های موجود بروید.

از جمله این رقبا هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا راوفور، نیسان ایکس تریل، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان هستند.

تعمیر مورانو
تعمیر مورانو

تعمیر گیربکس نیسان مورانو

نیسان مورانو یک شاسی بلند محبوب و متوسط ​​است که کیفیتی را ارائه می دهد که نیسان به آن معروف است. اما مانند هر وسیله نقلیه ای، همه سال های مدل برابر نیستند. برخی از مدل‌های مورانو نسبت به سایرین توانمندتر و قابل اعتمادتر هستند و برخی از آنها بیشتر احتمال دارد مشکلاتی را تجربه کنند.یکی از بخش های اساسی در خودروی نیسان مورانو گیربکس خودرو است. اگر می خواهید نیسان مورانوی شما شتاب خوبی داشته باشد باید نسبت به تعمیر و سرویس گیربکس حساسیت داشته باشید در ادامه ی مقاله تعمیر گیربکس نیسان موران وو مواردی که باید در ارتباط با این خودرو مد نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

مشکلات پیشرانه

“محرکه” به چندین بخش اشاره دارد که نیرو را به چرخ ها منتقل می کند و شامل گیربکس نیز می شود.برخی از خودروهای نیسان مورانو مجهز به گیربکس های متغیر پیوسته یا گیربکس های CVT بودند که مستعد توقف های ناگهانی، تکان های تصادفی، تکان های شدید هنگام شتاب گیری و خرابی گیربکس بودند.شکایات ارسال شده به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها گزارش می‌دهد که برخی از خودروهای نیسان مورانو هنگام شتاب گیری تردید می‌کنند، قفل می‌شوند، با نشت روغن از جعبه‌های انتقال مواجه می‌شوند، صداهایی از گیربکس یا عقب منتشر می‌کنند و قدرت خود را از دست می‌دهند.

مشکلات ترمز

برخی از خودروهای نیسان مورانو در یک دادخواست دسته جمعی به دلیل نقص سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) وارد شده اند.سیستم‌های AEB برای شناسایی موانعی مانند وسایل نقلیه و عابران پیاده، هشدار به رانندگان در مورد موانع مذکور، و اگر راننده بلافاصله پاسخ ندهد، ترمزهای اضطراری را فعال می‌کند، طراحی شده‌اند. با این حال، یک دادخواست دسته جمعی ادعا می کند که سیستم های AEB در چندین مدل نیسان، از جمله برخی از خودروهای نیسان مورانو، موانع موجود را تشخیص می دهند، هشدارهای نادرست می دهند و به طور تصادفی در محیط های ناامن ترمز می کنند.

فیلتر گیربکس نیسان مورانو 2021

تعویض فیلتر گیربکس نیسان مورانو 2021 شما به اندازه فیلترهای متمایز خودروی شما خوشایند نیست. اجزای متعددی در فیلتر انتقال شما وجود دارد، از جمله خود فیلتر، که معمولاً یک صفحه فلزی با مواد فیبری است که آلاینده ها را جذب می کند. نیسان مورانو 2021 شما همچنین دارای واشر، لوله وانت و مهر و موم لاستیکی است که ممکن است همگی به همراه فیلتر نیاز به تعویض داشته باشند. فیلتر گیربکس نیسان مورانو 2021 شما باید هر 30000 یا 50000 مایل تعویض شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد مسافت پیموده شده و فواصل زمانی، راهنمای تعمیر و نگهداری خودرو خود را بررسی کنید. همچنین می توانید برای مشاوره تخصصی با کرون نیسان گرین ویل تماس بگیرید. اگر مایلید که ما خدمات انتقال شما را انجام دهیم، ما دائماً کوپن های خدمات انتقال را از تخفیف های فیلتر گرفته تا ویژه مایعات به صورت ماهانه تبلیغ می کنیم. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنیدخدمات ویژه و قطعات ویژه .

سیال گیربکس نیسان مورانو 2021

تغییر سیال انتقال معمولاً نصف تخمین فلاش گیربکس است زیرا برای انجام آن به مایعات و زمان کمتری نیاز دارد. تغییرات روغن گیربکس نیسان مورانو 2021 برای حفظ دقت و روانکاری گیربکس خودروی شما بسیار قابل توجه است. اگر حداقل هر 30000 مایل یا بیشتر مایعات خود را به طور معمول تعویض نکنید، ممکن است متوجه شوید که گیربکس نیسان مورانو 2021 شما دچار لغزش می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد فواصل مسافت پیموده شده مشخص که در آن گیربکس شما نیاز به تعویض مایع دارد، دفترچه راهنمای مالک خودرو خود را بررسی کنید. در مرکز تهران پلاس ، ما انواع خاصی از روغن گیربکس را پیشنهاد می کنیم . همچنین می توانید سرویس انتقال را به صورت آنلاین برنامه ریزی کنیدو حتی بیشتر ذخیره کنید.

فلاش گیربکس نیسان مورانو 2021

فلاش گیربکس معمولاً دو برابر قیمت تعویض سیال است به دلیل تخلیه زمان انجام سرویس و این واقعیت که فلاش نه تنها جایگزین مایع داخل ظرف می شود، بلکه مایع را از خطوط خنک کننده و قطعات جایگزین گیربکس شما خارج می کند. یک فلاش گیربکس نیسان مورانو 2021 نیز از حدود 10 لیتر مایع برای تمیز کردن و تخلیه کامل سیستم استفاده می کند.

نیسان مورانو برای تولید خودروهای قابل اعتماد و بادوام، به شهرت این برند پایبند است. با طول عمر متوسط ​​200000 مایل، می توانید بیش از 13 سال خدمات را انتظار داشته باشید، مشروط بر اینکه از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده به روز باشید و عادات رانندگی خوب را اتخاذ کنید. میانگین طول عمر نیسان مورانو 200000 مایل است، به این معنی که با میانگین 15000 مایل پیمایش در سال، می توانید حداقل 13 سال خدمات را انتظار داشته باشید. مانند اکثر خودروها، گزارش های موردی از طول عمر می تواند بر اساس تعدادی از عوامل متفاوت باشد. اینها شامل نگهداری، عادات رانندگی، فواصل زمانی تعویض روغن ها و استفاده مکرر خارج از جاده است. برای اینکه بیشترین بهره را از نیسان مورانو خود ببرید، رانندگی محافظه‌کارانه را در نظر بگیرید و برای به‌روز ماندن در تعمیر و نگهداری حتماً به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید.

نیسان مورانو در مقابل لکسوس RX

در نگاه اول، ممکن است این یک مقایسه ناعادلانه به نظر برسد. با این حال، نیسان مورانو با وجود ارزان‌تر بودن نزدیک به 15000 دلار، توان خروجی مشابه و همچنین امکانات رفاهی و لوکس قابل مقایسه با لکسوس RX را ارائه می‌کند. لکسوس RX برنده مسابقه طول عمر با میانگین طول عمر 250000 مایل است، که به این معنی است که می توانید انتظار خدمات چند سال بیشتر از مورانو را داشته باشید. با وجود نقطه ورود ممتاز Lexus RX، هزینه نگهداری آن مشابه نیسان مورانو است. هزینه RX 550 دلار در سال در مقایسه با هزینه تعمیر و نگهداری 500 دلاری مورانو، معادل 50 دلار تفاوت است.

تعمیر مورانو
تعمیر مورانو

در ایران تهران پلاس تنها مرکز تخصصی تعمیر و سرویس انواع مشکلات ایجاد شده در گیربکس نیسان مورانو است. تعویض روغن گیربکس نیسان مورانو در مرکز تهران پلاس توسط دستگاه و تماما اتوماتیک انجام می شود.

در این مقاله نیسان مورانو و مواردی که سبب بروز مشکل برای گیربکس نیسان مورانو می شوند را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *