خودروها

تعمیر گیربکس نیسان ایکس تریل xtrail

تعمیر گیربکس نیسان xtrail

تعمیرگاه گیربکس نیسان xtrail

گیربکس درخودروی نیسان ایکس تریل xtrail هم مانند سایر خودرو نقش کلیدی را ایفا میک ند و اگر گیربکس خودرو خراب شود یا دچار مشکل شود باقی بخش های خودرو نیز دچار مشکل و آسیب می شوند. به همین دلیل است که تعمیر و سرویس گیربکس نیسان ایکس تریل xtrail از اهمیت بالایی برخوردار است در ادامه ی مقاله مواردی که در اثر آسیب گیربکس ایجاد می شوند را بررسی خواهیم کرد.

باید بدانید که در وسایل نقلیه حالت تنزل یافته وجود دارد . دومی از موتور شما محافظت می کند. با توجه به داده های ارائه شده توسط رایانه فعال می شود. در واقع، اگر اعداد غیرعادی را شناسایی کند، در حالت تنزل یافته قرار می گیرد.

بنابراین وقتی این اتفاق بیفتد، چراغ هشدار موتور روی داشبورد شما نمایش داده می شود و سرعت شما محدود می شود. توصیه می کنیم در اسرع وقت به یک متخصص مراجعه کنید زیرا هرچه بیشتر با این موتور رانندگی کنید خطر آسیب دیدن مکانیزم بیشتر می شود و مطمئناً هزینه تعمیر آن بیشتر خواهد بود.

تعمیر گیربکس ایکس تریل

به عنوان مثال در صورتی که به محض پا گذاشتن روی پدال گاز، ماشین شما شتاب نمی گیرد.

از دست دادن قدرت موتور ممکن است به دلیل فلومتر باشد

وقتی روی پدال گاز می روید صدای خش خش و همچنین نشت هوا می شنوید.

در این مورد توربو ممکن است نگرانی هایی داشته باشد. توجه داشته باشید که این جزء بسیار گران است، بنابراین در اولین علائم، به شما توصیه می کنیم به یک متخصص مراجعه کنید.

در صورتی که هنگام رانندگی از نیسان ایکس تریل خود دچار تکان خوردن یا غرغر شدید و بوی شدید سوخت شوید.

ممکن است انژکتور منشا مشکل باشد.

در صورتی که فقط هنگام شتاب گیری احساس تکان می کنید.

ممکن است شمع ها مسئول آنها باشند.

هنگامی که وسیله نقلیه شما دود سیاهی از خود خارج می کند که هنگام رانندگی از اگزوز خارج می شود.

در این حالت ممکن است دریچه EGR مشکل داشته باشد.

2-دلایل کاهش قدرت نیسان ایکس تریل

به محض اینکه علائم کاهش قدرت موتور در نیسان ایکس تریل خود را تجزیه و تحلیل کردید، باید مشکل را در نیسان ایکس تریل خود شناسایی کنید.

نیسان X-TRAIL تلفات برق: مشکل فلومتر

برای به کار انداختن موتور باید مخلوط سوخت هوا تامین شود. نقش فلومتر ارسال تعادل صحیح سوخت هوا به کامپیوتر خواهد بود. این به سیلندرهای موتور اجازه می دهد تا به درستی کار کنند. در صورت از کار افتادن دبی سنج، موتور به میزان لازم سوخت دریافت نمی کند و قدرت آن را از دست می دهد.

افت نیرو نیسان ایکس تریل: مشکل توربو

به همین ترتیب، برای تامین برق وسیله نقلیه شما، به طور کلی به یک توربو مجهز شده است . نقش آن تزریق هوای تحت فشار است که برای مخلوط سوخت هوا ضروری است.برای انجام این کار، توربو گاز خروجی را بازیابی می کند، آن را فیلتر می کند و سپس هوا را فشرده می کند تا دوباره آن را به موتور تزریق کند.بنابراین وقتی فشار هوای ساطع شده توسط توربو به دلیل گرفتگی فیلتر هوا یا حتی یک توربین معیوب ضعیف شود، موتور شما نیز قدرت کمتری خواهد داشت.

 

توجه داشته باشید که توربو توسط روغن موتور روغن کاری می شود تا نورد خوبی انجام شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که همیشه سطح روغن خوبی داشته باشید تا زودتر به آن آسیب نرسانید.

کاهش قدرت نیسان ایکس تریل: مشکل انژکتور

در صورتی که فقط سفرهای کوتاهی در شهر داشته باشید، ممکن است انژکتور مسدود شده باشد. در نتیجه میزان سوخت لازم را به موتور شما نمی رساند که می تواند باعث کاهش قدرت شود.

بنابراین برای حفظ سیستم تزریق، توصیه می کنیم فیلتر دیزل خود را به طور منظم بررسی کنید. فیلتر دیزل به طور موثر ذرات را فیلتر می کند تا از وارد شدن آنها به سیستم تزریق جلوگیری کند. وقتی فرسوده شد دیگر همان اثربخشی را نخواهد داشت.

به همین ترتیب از رانندگی با باک تقریبا خالی خودداری کنید، زیرا این کار می تواند باعث ایجاد خوردگی و بازیابی رسوبات در پایین پمپ شود. و این ممکن است به موتور شما آسیب برساند.

افت قدرت نیسان ایکس تریل: مشکل شمع روی بنزین

همانطور که در بالا اشاره شد، خودروهای بنزینی برای ایجاد احتراق سوخت به شمع جرقه نیاز دارند . بنابراین اگر آنها فرسوده شوند و این امر احتراق را به تأخیر می اندازد، این امر می تواند موتور را که دیگر قادر به کارکردن با تمام توان نیست، از همگام سازی کند. بنابراین شما این تصورات از تند و تیز و پرحرفی را خواهید داشت.

افت برق نیسان X-TRAIL: مشکل دریچه EGR

هدف دریچه EGR کاهش انتشار اکسید نیتروژن از وسایل نقلیه ما با استفاده مجدد از آنها است. در واقع به منظور هدایت بخشی از گاز در انژکتور به صورت مکمل با توربو کار می کند.مشکل این است که این سیستم به مرور زمان باعث مسدود شدن شیر و همچنین انژکتور می شود زیرا این گاز رسوبات دوده را در مکانیزم ایجاد می کند.

با توجه به نقشی که گیربکس در کارایی و سلامت سایر بخش های خودرو دارد سریوس و تعمیر درست و اصولی گیربکس اهمیت بسیاری دارد. مراکزی که تخصص کافی در امر تعمیر گیربکس نیسان xtrail را دارند در ایران بسیار محدود هستند به همین دلیل باید در انتخاب مرکز مناسب برای تعمیر گیربکس نیسان xtrail دقت کافی را داشته باشید.

دایرکتینو مرکز تخصصی تعمیر و سرویس نیسان xtrail در تهران است تمامی موارد مربوط به سرویس گیربکس نیسان xtrail از تعویض روغن تا تعویض چرخ دنده ها همگی به صورت تخصصی و به کمک جدیدترین تجهیزات انجام می شوند. علاوه بر این تمامی خدمات در مرکز دایرکتینو برای رفاه حال شما عزیزان با ضامنت ارائه می شوند.

نتیجه گیری

گیربکس با توجه به نقشی که در انتقال سرعت از موتور به چرخ دنده ها دارد نقش اساسی را سرعت و شتاب خودرو ایفا میک ند به همین دلیل است که تعمیر گیربکس از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می خواهید خودروی شما دوام و عمر بالایی داشته باشد باید سریوس دوره ای گیربکس را در زمان های مقرر تعیین شده توسط کمپانی انجام دهید.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با دایرکتینو

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
موبایل مسیریابی تلفن