تعمیر گیربکس هیوندای سانتافه
تعمیر گیربکس هیوندای سانتافه
تعمیرگاه گیربکس هیوندای سانتافه
هیوندای یکی از برند های کره ای فعال در بازار خودرو است که تعدادی از خودرو های این برند در ایران نیز عرضه می شوند، همانند سایر خودرو در حال حاضر گیربکس به کار رفته در خودرو های هیوندای از نوع گیربکس اتوماتیک است، یکی از مدل های پرطرفدار کماپنی هیوندای که در ایران هم طرفداران زیادی دارد، هیوندای سانتافه است.
هیوندای سانتافه دارای انواع مختلفی است و گیربکس به کار رغته در آن در حال حاضر از نوع گیربکس اتوماتیک است. با توجه به اهمیت و کارایی گیربکس در سلامت خودرو سرویس و تعمیر گیربکس هیوندای سانتافه مانند موتور آن اهمیت بالایی دارد. تهران پلاس یکی از مراکز پیشرو در ایران است که انواع تعمیرات مرتبط با گیربکس هیوندای سانتافه توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شوند.

تعمیر گیربکس هیوندای سانتافه
ویژگی های هیوندای سانتافه
نسل اول هیوندای سانتافه از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ بر روی پلتفرم SM عرضه شدند کردند. این خودرو که در اولسان هیوندای کرهجنوبی تولید میشد در ابتدا در ۳.۳، ۲.۷ و ۲ لیتری تولید میشد، اما آخرین مدل هیچگاه به آمریکا نرفته بود.
نسل اول هیوندای سانتافه، از یک گیربکس نیمه اتوماتیک با ۴ سیستم WD و FWD بهره می برد . دقیقاً یک سال بعد، در سال ۲۰۰۲، هیوندای سانتافه بدون هیچ تغییر خاصی دوباره تولید شد. اما در اواسط سال جاری حجم مخزن همه مدلها از ۶۵ تا ۷۵ لیتر تغییر کرد و البته طراحی داخلی و طرح کلی کنسول کمی تغییر کرد.
در سال ۲۰۰۳، به دنبال برخی مخالفتها از سوی مشتریان بعلت فقدان نور در جعبه داشبورد و فقدان قدرت کافی، مدل تقویتشده ۳.۵ لیتر به شکل یک شکل ۶ سیلندر V شکل گرفت. آخرین جراحی کشیدن پوست نسل اول در سال ۲۰۰۵ رخ داد و علاوه بر جراحی کشیدن پوست، حداکثر سرعت نیز افزایش یافت.
اما نسل دوم یا همان مدلی که در ایران میبینیم از ابتدای سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ بر روی پلتفرم CM در کمپانی هیوندای در آلاباما، آمریکا ساخته شدهاست.این کارخانه هم اکنون هیونداس سوناتا شش سیلندر تولید میکند.این خودرو اولین بار در مراسم ویژهای در نمایشگاه خودرو دیترویت در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد.
در مورد هیوندای سانتافه، باید گفته شود که مشکلات موجود در نسل اول، مانند صدای محیط داخلی و فقدان دیدگاه پشت مناسب، تا حدی بهبود یافته بودند.به طور کلی، سانتا فه در سه نوع تولید شد: LX، SE و GLS، آخرین مدل از آن نام آشنا ایرانیها است.

سیستم ۲۶۵۶ سیسی سانتا فه در حدود ۶۰۰۰ اسببخار در ساعت ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. گشتاور آن ۱۸۳ / ۰ فوت است که در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.با توجه به این حجم، شتاب صفر تا ۱۰۰ در ۱۰ ثانیه خیلی قابلتوجه نیست و یک ضعف برای این ماشین است، اما در نسخه ۳.۵ لیتر، شتاب مناسب است، اگر چه مصرف سوخت بالا است.
در سال ۱۸۹۰، GLS ۳.۵ کیلوگرم وزن دارد. طول و ارتفاع آن به ترتیب ۱۷۹۳، 1890 و ۴۶۷۵ میلی متر است. طول محور آن ۲۷۰۰ میلیمتر است، که همراه با سیستم ۴ WD بهتر، نیروی روی جادههای ناهموار را کنترل میکند.
سیستم هیوندای سانتافه با مخزن ۷۳ لیتری آن میتواند به لحاظ نظری ۷۰۴ کیلومتر را بدون وقفه سفر کند. هیوندای سانتافه در ازای مصرف هر ۵٫۴ لیتر از بنزین بدون سرب ۴۳٫۲ کیلومتر حرکت میکند، از نظر آلودگی هم این مدل نسبتاً خوب است و ۲۵۲ گرم CO2 در کیلومتر تولید میکند.
هیوندای کره مدل سانتافه را به مدت ۵ سال بدون محدودیت فاصله تضمین کردهاست و ۱۶،۰۰۰ کیلومتر خدمات فنی تامین میکند. سرعت بالای این ماشین ۲۱۱۵۰ 175 کیلومتر بر ساعت است.


نسل سوم از هیوندای سانتافه فروش بسیار بالایی را در ورود به بازار ایران تجربه کرد، به طوری که در عرض چند سال، هیوندای سانتافه رکورد واردات به ایران را داشت. اگرچه هیوندای سانتافه در زمینه موتور بسیار ضعیف است و حتی بعداً سعی کرد ضعف موتور را با استفاده از تکنولوژی تزریق مستقیم یا GDA رفع کند، اما هنوز هم کافی نیست. هیوندای سانتافه بدون شک یکی از موفقترین اتومبیلهای وارداتی از نظر فروش است.
نسل سوم سانتافه، مانند دیگر محصولات هیوندای، از سبک طراحی معروف به مجسمهسازی مایع بهرهمند است. در کنار آن، چراغهای جلو و بلندی وجود دارند، که شامل مجموعهای از چراغهای هالوژن، HID و LED برای روز است، در حالی که نور ضعیف نیز با چراغهای جلوی نور هماهنگ هستند. سپر طرح زیبایی دارد و کاملاً منطبق با بدنه خودرو است، که با هم یک نگاه زیبا و مدرن به ماشین دادهاند، در نمای جانبی خط تولید شده که از چراغهای ترمز آغاز میشود و با شیب ملایمی سقف را به جلو می کشاند.
کمپانی هیوندای گیربکس هایی مبتنی برMT را تولید میکند که شامل DCT و AMT است. گیربکس مورد استفاده در ماشینهای هیوندایسبک ، آرام و بادوام هستند. آنها در تمام شرایط رانندگی به طور بهینه عمل میکنند و یک تجربه رانندگی قابلاعتماد را فراهم میکنند.
گیربکس فوراً به خواستههای رانندگان پاسخ میدهد. گیربکس به کار رفته در هیوندای سانتافه به رانندگان یک حس آرام و در عین حال دینامیک تغییر دنده میدهند، که خستگی را کاهش میدهد و ایمنی و رانندگی راحت و را در همه شرایط تضمین میکنند. اما گیربکس هیوندای سانتافه نیز مانند سایر خودرو ها به مراقبت و نگهداری نیاز دارد و اگر به طور مرتب برای سرویس خودرو مراجعه نکنید احتمال خرابی گیربکس و چرخ دنده های به کار رفته در آن بسیار بالا است.
با توجه به گران بودن قطعات گیربکس هیوندای سانتافه برای تعویض ، باید به مرکزی مراجعه کنید که افراد شاغل در مرکز بتوانند با شناسایی درست مشکل گیربکس به جای تعویض کامل گیربکس هیوندای سانتافه ، مشکل را حل کنند.
با توجه به ساختار گیربکس هیوندای تنها تعداد کمی از افراد نسبت به بخش های مختلف آن آگاهی کامل دارند ، تهران پلاس ازج مله مراکز معتبر در امر تعمیر گیربکس است که افراد شاغل در این مرکز نسبت به گیربکس هویندای سانتافه و تعمیر قسمت های مختلف آن آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

تعمیر گیربکس هیوندای سانتافه
هیوندای سانتافه یکی از انواع خودرو های هیوندای است که در ایران نیز خرید و فروش می شود در این مقاله این مدل از خودرو هیوندای و نکات مربوط به تعمیر و سرویس گیربکس آن را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱
—————————————————————————–
راه های ارتباطی با تهران پلاس
تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱
موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱
اینستاگرام: tehranpluscar@
کانال آپارات تهران پلاس
کانال یوتوب تهران پلاس
—————————————————————————–