نمونه کارها

سرویس جلوبندی و تعمیر پلوس بی ام و X3

سرویس جلوبندی و تعمیر پلوس بی ام و X3

تعمیرات جلوبندی بی ام و

تعمیر جلوبندی خودرو های لوکس نظیر بی ام و، یکی دیگر از خدمات مرکز تخصصی تعمیرات تهران پلاس است که با بهترین امکانات و مجرب ترین کارشناسان ارائه می گردد.

سرویس جلوبندی بی ام و

تعمیر جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو یکی از مهم ترین و هم چنین پر استهلاک ترین قسمت های خودرو به شمار می آید.

جلوبندی شامل دو بخش جلویی و زیرین خودرو می شود که وظیفه کاهش لرزش خودرو هنگام رانندگی، تعلیق خودرو و به حداقل رساندن تکان های خودرو هنگام عبور از ناهمواری ها و دست انداز های مسیر را برعده دارد.

پلوس چیست؟

پلوس یکی از مهم ترین قطعات در جلو بندی خودرو است. نیروی تولید شده توسط موتور ماشین به جعبه دنده یا همان (گیر بگس) را به دیفرانسیل منتقل می نماید. در این میان دیفرانسیل وظیفه تنظیم دور چرخ ها را به عهده دارد و مابین چرخ های عقب و یا جلو، راست و چپ قرار دارد و در ماشین های دو دیفرانسیل هم در جلو و هم در عقب، قرار دارد.

برای این که نیروی وارد شده به دیفرانسیل به چرخ ها منتقل شود، میله ای از درون دیفرانسیل به چرخ سمت راست و چپ وصل شده که پلوس نامیده می شود. مهم ترین علت خرابی پلوس، پاره شدن گردگیرهای آن است.

گردگیر پلوس چیست؟

گردگیر پلوس قطعه‌ای است قیف مانند که در انتهای آن قرار دارد و از برخورد گرد و خاک و… با سر پلوس‌ ممانعت می کند. اگر همیشه در هنگام سرویس خودرو گردگیرها چک شود در این صورت، اگر پارگی داشته باشند می‏توان با تعویض آنها از خرابی سر پلوس جلوگیری کرد.

این قطعه در عین ساده به نظر رسیدن در نگاه اول بسیار قطعه‌ای حساس و استراتژیک است و استفاده از نوع بی کیفیت آن می‏تواند خسارت و هزینه بسیار زیادی جهت تعمیرات خودرو برجای بگذارد.

اجزاء تشکیل دهنده جلوبندی

جلوبندی شامل قطعات و قسمت های مختلفی می شود.

اما به طور کلی می توان اجزاء آن را به سه قسمت مختلف تقسیم بندی کرد:

قسمت فرمان شامل سیبک های فرمان و قرقری فرمان
قسمت فنر ها شامل شاه فنر، کمک فنر، بوش و …
قسمت انتقال نیرو شامل پلوس ها

 

سرویس جلوبندی بی ام و در تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس:

جلوبندی بی ام و

همیشه جلوبندی خودرو های کمپانی بی ام و یکی از مهم ترین و تخصصی ترین قسمت های خودرو های این برند بوده است.

طراحی جلوبندی خودرو های بی ام و به گونه ای است که کمترین اصطکاک را با ذرات موجود در هوا داشته باشد که باعث می شود که خودرو بیشترین شتاب ممکن را بگیرد.

یکی از مهم ترین ارکان خودرو های بی ام و که به نوعی امضای این کمپانی در بازار خودرو های جهان به شمار می آید ، ظاهر اسپرت و شتاب بالای آنها است.

طبیعی است که برای رسیدن به شتاب بالا باید وزن خودرو به حداقل برسد اما جلوبندی خودرو های بی ام و که وظیفه حفاظت و هندلینگ بهتر خودرو را برعهده دارد معمولا وزن بالاتری از سایر قسمت های خودرو های این کمپانی را به خود اختصاص می دهد.

برای مثال در سری های 5 و 7 خودرو های بی ام و جنس بدنه اتومبیل از آلیاژ سبک است و قطعات نیز با استفاده از آلومینیوم ساخته شده اند اما زمانی که جلوبندی خودرو را مورد بررسی قرار می دهیم شاهد این هستیم که از دولایه آلومینیوم یا یک لایه آلومینیوم به همراه یک لایه فیبر کربن ساخته شده است که در نتیجه از سایر قسمت های خودرو سگین تر است و هندلینگ و کنترل بهتری به خودرو می دهد.

علائم خرابی جلوبندی چیست؟

1 – وجود آج های نا هم سطح بر روی لاستیک ها
اگر پس از بررسی تایر های خودرو متوجه شدید که آج ها به طور نا همسطح هستند و به صورت یکسان ساییده نشده اند می تواند نشانه عدم عملکرد مناسب سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو شما باشد.

زیرا سیستم تعلیق نمی تواند خودرو را بالانس نگه دارد و فشار بیشتری بر روی یک سمت از خودرو وارد می شود و تایر ها ساییدگی بیشتری پیدا می کنند.

2 – عدم عملکرد مناسب سیستم تعلیق و سواری خشک
مانند سایر قسمت های خودرو سیستم تعلیق و جلوبندی نیز بعد از مدتی فرسوده می شوند.

ساده ترین راه برای فهمیدن فرسودگی و عدم عملکرد مناسب سیستم تعلیق سواری خشک و خشن خودرو است.

در صورتی که فنر ها به خوبی کار نکنند تمامی ناهمواری های مسیر به اتاق خودرو منتقل می شود و در برخی موارد با ایجاد سروصدای شدیدی نیز همراه است.

3 – روغن زدگی قطعات سیستم جلوبندی
هنگامی که حس کردید سیستم تعلیق خودرو به خوبی کار نمی کند بد نیست نگاهی به زیر خودرو و فنر ها بیندازید.

اگر فنر ها و کمک فنر ها چرب به نظر برسند این قطعات در حال نشت مایع هستند و عملکرد مناسبی ندارند.

در این مواقع بهتر است نسبت به تعویض این قطعات اقدام کنید.

4 – عدم فرمان پذیری خودرو در سر پیچ ها
اگر در سر پیچ ها احساس کردید که خودرو بر خلاف فرمان شما عمل می کند و فرمان پذیری لازم را ندارد به احتمال زیاد نشانه وجود ایرادی در قسمت جلوبندی خودرو شماست.

ایراد در هر قسمت از سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو می تواند باعث فرمان ناپذیری خودرو و عدم تعادل در سر پیچ ها شود.

سرویس جلوبندی بی ام و

تعمیر جلوبندی

در پایان باید گفت که بسته به نوع هر خودرو سیستم جلوبندی آن نیز با خودرو های دیگر متفاوت است.

به دلیل طراحی های متفاوت و وزن های مختلف انواع خودرو ها، کمپانی های خودرو سازی جلوبندی های متفاوتی را برای خودرو ها در نظر می گیرند.

به همین دلیل برای تعمیر یا تعویض قطعات سیستم جلوبندی هر خودرو لازم است دانش و اطلاعات لازم درباره آن خودرو در اختیار باشد.

از آنجایی که خودرو های لوکسی نظیر بی ام و از جدیدترین و به روز ترین امکانات و فناوری ها در ساخت خودرو های خود بهره می برند لازم است برای تعمیر آنها هم به محلی مراجعه شود تا بهترین امکانات و با دانش ترین تعمیر کاران در آن حضور دارند.

تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس مفتخر است با در اختیار داشتن به روز ترین امکانات و مجرب ترین کارشناسان تمامی خدمات مربوط به تعمیر یا تعویض قطعات جلوبندی خودرو های لوکس را به هم وطنان عزیز ارائه می دهد.

 

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن