مقالات

از کجا بفهمیم جلوبندی خودرو خراب است

از کجا بفهمیم جلوبندی خودرو خراب است؟

نشانه های خرابی جلوبندی خودرو چیست؟ برای تشخیص نبود مشکل در جلوبندی خودرو چه باید کرد؟ از علائم ظاهری که ممکن است هنگام بروز مشکل در جلو بندی بروز کند چیست؟ علت اصلی به وجود آمدن خرابی در جلوبندی خودرو چه می باشد؟ این موارد جزو رایج ترین سوالات مشتریان می باشد که هدف ما در این مقاله بررسی کامل علائم و نشانه های خرابی جلوبندی خودرو می باشد.

برای کسب اطلاعات کامل و جامع در این‌باره با ما همراه باشید.

 

تعمیر جلوبندی خودرو

جلوبندی ماشین

به بخش جلو و قسمت زیرین خودرو جلوبندی گفته می‌شود که وظیفه این قسمت ایجاد راحتی در رانندگی هنگام عبور از سطوح ناهموار می باشد.

در واقع می‌توان گفت که بخش تعلیق خودرو با جلوبندی تنها تفاوتی دارد که دارد در این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنر ها و چرخ های عقب خودرو می باشد در صورتی که بخشی جلوبندی فقط به بخش جلویی خودرو گفته می‌شود که شامل فرمان و میل لنگ است.

جلوبندی خودرو از کدام قسمت ها تشکیل شده است؟

جلوبندی خودرو شامل چرخ ها، رینگ، سیبک ها، سیستم فرمان، میل تعادل، بلبرینگ فنر، کمک فنرها و همچنین سیستم تعلیق در بخش جلو می باشد که بروز مشکل در هر کدام از موارد یاد شده می تواند باعث ایجاد مشکل هنگام رانندگی گردد.

تعمیر جلوبندی خودرو

نشانه های بروز مشکل در جلوبندی خودرو چیست؟

با توجه به اینکه بخش جلوبندی نقش بسیار مهمی را در ایجاد تعادل در خودرو دارد، به همین دلیل بروز مشکل در هر کدام از قسمت های خودرو می تواند باعث شود که برای تعمیر به افراد متخصص نیاز شود.

از جمله علائم خرابی جلوبندی می‌توان به بروز لرزش در سرعت های خاص و یا نداشتن بالانس چرخها به خاطر بروز مشکل در سیبک ها اشاره کرد.

از مواردی که نشان دهنده خرابی در بخش جلوبندی است می‌توان به بروز صدای غیر عادی هنگام عبور کردن از دست اندازها اشاره کرد که معمولاً به خاطر بروز مشکل در کمک فنرها و همچنین میل تعادل اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است که بروز صدای از چرخها هنگام دور زدن نیز یکی دیگر از علائم خرابی جلوبندی می باشد که به دلیل خراب شدن بلبرینگ اتفاق می‌افتد و یا کشیده شدن هنگام رها کردن فرمان برای چند ثانیه در مسیرهای مستقیم جزو موارد دیگر بروز خرابی در جلوبندی می باشد.

همچنین منحرف شدن خودرو به یک طرف از علائم بارز وجود خرابی در جلوبندی ماشین می باشد که موارد یاد شده جزو رایج ترین علائم خرابی جلوبندی میباشد، که باید برای تعمیر به مراکز تخصصی حرفه‌ای مراجعه گردد تا تمام مشکلات به بهترین شکل ممکن رفع گردد.

تعمیر جلوبندی خودرو

جلوبندی ماشین های خارجی

تعمیر جلوبندی ماشین های خارجی نیازمند تخصص فوق العاده بالا و آشنایی با ساختار ماشینهای خارجی و اطلاعات بروز در زمینه تعمیر تخصصی خودروها می باشد.

پس باید در انتخاب مرکز تعمیر مناسب و رفع مشکلات جلوبندی دقت به خرج داد، با توجه به اینکه امروز پیدا کردن مراکز تعمیر مناسب کار دشواری است به همین دلیل باید تایم کافی را برای پیدا کردن یک مرکز تخصصی معتبر اختصاص دهید، بدین ترتیب میتوانید مشکلاتی که ممکن است در خودرو وجود داشته باشد را خیلی راحت و بدون نگرانی و با حداقل هزینه رفع کنید.

با توجه به اینکه بخش جلو بندی خودرو شامل بخش های مختلفی مانند فنر، کمک فنر، سیستم تعلیق، میل سیستم چرخش، بلبرینگ، توپی چرخ ها می باشد

پس باید تعمیر مشکل به وسیله افرادی انجام ‌شود که تخصص و شناخت کافی و تجربه فوق العاده بالایی در زمینه تعمیر ماشین دارند.

که خوشبختانه وجود مراکز تعمیر معتبری مانند تهران پلاس باعث شده است تا به راحتی بتوان مشکلات جلوبندی خودرو های خارجی را تعمیر کرد.

علائم خرابی جلوبندی چیست؟

خشک شدن و یا سخت شدن ماشین یکی از مواردی است که نشان دهنده وجود مشکل در بخش جلوبندی و سیستم تعلیق می باشد و به گونه ای نیاز به تعمیر دارد که در این حالت باید به مراکز تعمیر تخصصی مراجعه کرد.

همچنین وجود اختلالات در فرمان خودرو یکی از مواردی است که نشان دهنده وجود مشکل در جلوبندی خودرو می باشد.

در واقع وقتی که ماشین می پیچد ممکن است فرمان برخلاف راننده حرکت کند که در واقع علت اصلی بروز این چنین موردی وجود مشکل در بخش جلو بندی می باشد که ممکن است زاویه تایرها و همچنین بالانس خودرو دچار مشکلاتی شده باشد.

از موارد بسیار مهم دیگر می‌توان به نبود تعادل در چرخ ها اشاره کرد علت اصلی این مشکل به خاطر وجود اختلالاتی در بخش جلوبندی ماشین می باشد.

و از موارد دیگر می‌توان به خراب بودن قطعات جلوبندی اشاره کرد و یا وجود مشکل در سیستم تعلیق نیز می تواند نشان دهنده وجود مشکل باشد.

چه مواردی می‌تواند باعث بروز خرابی در جلوبندی شود؟

یکی از موارد مهمی که باعث ایجاد خرابی در بخش جلوبندی ماشین می‌شود می‌توان به لاستیک‌های خراب یا نبود بالانس چهار چرخ ها، وجود مشکل در بلبرینگ، وجود مشکل در سیبک، همچنین وجود مشکل در شاسی خودرو و همچنین وجود اختلالاتی در کمک فنر اشاره کرد.

و یا همچنین خرابی ترمز می تواند باعث بروز مشکل در جلوبندی شود پس می توان نتیجه گرفت که تمام اجزای خودرو مانند یک زنجیره متصل و مرتبط به هم هستند و بروز مشکل در هر کدام از قسمت ها ممکن است باعث بروز مشکل در بخش دیگر گردد، پس اگر می خواهید از بروز مشکلات جدی و شدید و همچنین هزینه های زیاد جلوگیری کنید در این حالت مراجعه به موقع به تعمیرگاه های تخصصی مانند تهران پلاس می تواند جلوی بسیاری از مشکلات اساسی را بگیرد.

 

بهترین مرکز تعمیر جلوبندی در تهران

مرکز تعمیر تخصصی تهران پلاس جزو بهترین مراکز تعمیر جلوبندی در تهران می باشد که با ارائه خدمات متنوع در زمینه تعمیر جلوبندی خودرو های داخلی و خارجی و همچنین کارشناسی خودرو های خارجی، برق خودرو، تعمیر گیربکس، تعمیر موتور و موارد دیگر مشغول به فعالیت می باشد.

تمام افرادی که به دنبال یک مرکز معتبر برای دریافت مشاوره آنلاین و یا تعمیر تخصصی خودرو با هزینه بسیار مناسب و به صورت تضمینی هستند در این حالت می‌توانید به این مرکز مراجعه نمایید.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن