مقالات

از کجا بفهمیم گیربکس خراب است؟

از کجا بفهمیم گیربکس خراب است؟

از کجا بفهمیم گیربکس خراب می باشد؟ علائم خرابی گیربکس چیست؟ بهترین مرکز برای تعمیر مشکلات گیربکس کدام مجموعه میباشد؟ هزینه تعمیر گیربکس چقدر است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موارد با ما همراه باشید.

نشانه های خرابی گیربکس چیست؟

برخی از مواردی که می تواند نشان دهنده وجود مشکل در گیربکس باشد در ادامه مطالب به صورت کامل بیان شده است.

با توجه به اینکه بحث خرابی گیربکس مشکلات بسیار جدی را در خودرو به وجود می آورد پس باید در صورت مشاهده هر کدام از موارد بیان شده خیلی سریع به تعمیرگاه های تخصصی مراجعه کنید، تا بدین ترتیب در سریعترین زمان ممکن و با حداقل هزینه مشکل به وجود آمده را رفع کنید.

بروز صدای غیر عادی

اگر هنگام حرکت خودرو صداهای غیرعادی را مشاهده کردید در این حالت ممکن است در گیربکس مشکلی وجود داشته باشد، مخصوصاً بروز صداهای وزوز یکی از علائم بروز مشکل در گیربکس است که باید جدی تلقی شود.

بروز مشکل در چرخ دنده ها یا یاتا قان و همچنین نبود روغن گیربکس یکی از مواردی هستند که می‌توانند باعث بروز صدای غیر عادی شود.

تاخیر در عملکرد گیربکس

گیربکس ها بگونه ای طراحی شده اند که باعث می شوند تا شما خیلی راحت و بدون مشکل بتوانید دنده را جابجا نمایید، و اگر احساس سنگینی و یا تاخیر در عوض کردن دنده مشاهده کردید در این حالت به احتمال زیاد در گیربکس مشکلی به وجود آمده است که از علت های آن ممکن است وجود آلودگی نبوده آب و مشکل در قطعات اشاره کرد که باید در این صورت به تعمیرگاه تخصصی مراجعه گردد.

بروز بوی سوختگی

یکی از موارد مهم دیگری که باعث می‌شود تا نیاز به تعمیر گیربکس باشد به وجود آمدن بوی سوختگی در ماشین است، چون داغ شدن بیش از اندازه روغن باعث ایجاد بوی سوختگی می گردد در واقع کم شدن روغن و یا وجود نشتی در روغن جزو مواردی هستند که باعث بروز چنین موردی می شود که نشان دهنده این می باشد که نیاز به تعمیر گیربکس است.

وجود نشتی در روغن ماشین

یکی از موارد مهم دیگری که می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکل در گیربکس باشد، وجود نشتی می باشد.

با توجه به اینکه رنگ روغن گیربکس قرمز می باشد خیلی راحت می توانید در صورت وجود نشتی را تشخیص دهید.

همچنین وجود مشکل در چرخ دنده ها نیز می تواند باعث بروز چنین موردی گردد و یا ممکن است در بخش کاسه نمد مشکلی به وجود آمده باشد.

حرکت کند دنده ها

یکی از موارد مهم دیگر حرکت دنده ها به سختی می باشد، در واقع این مورد در دنده های اتوماتیک و دنده های دستی به حالت های مختلف مشاهده می گردد.

اگر دنده‌های خودرو دستی باشد، در این حالت هنگام تعویض دنده صدای غیر عادی را می شنوید و خیلی سخت می توانید دنده را تعویض کنید که وجود مشکل در کلاچ می تواند باعث بروز چنین موردی گردد.

ولی در ماشین هایی که دنده اتوماتیک دارند، تغییر ناگهانی یکی از مواردی است که نشان دهنده این مشکل می باشد و یا وجود شکستگی قطعات داخلی، کثیف بودن روغن می تواند از علت‌های اصلی بروز چنین مواردی باشد که نیاز به تعمیر و بررسی دارد.

عدم کارکرد صحیح کلاچ

اگر هنگام کلاچ گرفتن با مشکل رو به رو می شوید و نیاز به انرژی زیاد نیاز دارید، در این حالت به راحتی می توانید با مراجعه به مراکز تعمیر تخصصی مانند تهران پلاس و به وسیله افراد حرفه‌ای علت‌های اصلی این مشکل را پیدا کنید.

در حالت کلی تنظیم نبودن کلاچ یا وجود مشکل در سیم صفحه کلاچ میتواند باعث بروز چنین مشکلی گردد. مثلاً اگر کلاچ بیش از اندازه پایین باشد در این حالت ممکن است باعث نشت مایع هیدرولیک یا وجود مشکل در اتصالات سیمی هیدرولیک گردد، که در نتیجه آن باعث عدم عملکرد صحیح کلاچ می شود.

و یا اگر کلاچ بیش از اندازه بالا باشد، در این حالت احتمال فرسوده شدن صفحه کلاچ و دیسک وجود دارد.

وجود لرزش در ماشین

از موارد دیگری که می تواند نشان دهنده مشکل در گیربکس باشد می توان به وجود لرزش های غیر عادی در ماشین اشاره کرد، که این مورد به خاطر وجود مشکلات داخلی در سیستم گیربکس به وجود می‌آید.

در واقع در صورت وجود مشکل در بخش‌های داخلی گیربکس چنین مواردی مشاهده می گردد.

 

بهترین مرکز تعمیر گیربکس در تهران

امروزه وجود مراکز تخصصی تعمیر خودرو باعث شده است تا امکان تعمیر تمام مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد به راحتی امکان پذیر شود.

مورد مهمی که در این میان وجود دارد این است که باید همیشه رانندگان باید به مراکز تخصصی خودرویی که دارای تیم حرفه ای و متخصص هستند و به گونه‌ای تمام خدمات را به صورت حرفه ای انجام می دهند دسترسی پیدا کنند، در این حالت امکان تعمیر مشکل به صورت کامل و صد درصدی به راحتی امکان‌پذیر می‌شود

و دیگر هیچ گونه نگرانی در رابطه با بروز مشکل و یا هزینه های زیاد نخواهید داشت.

که خوشبختانه با وجود مرکز تعمیر تهران پلاس این مورد به راحتی امکان پذیر شده است و تمام افراد به راحتی می‌توانند کارشناسی خودرو، تعمیر برق خودرو، جلوبندی، تعمیر گیربکس، تعمیر موتور، و تعمیر تختصصی خودروهای خارجی را به این مجموعه عالی بسپارند لازم به ذکر است که از خدمات ویژه دیگر ارائه شده به وسیله این مرکز می توان به امکان مشاوره آنلاین و دریافت وقت قبلی برای تعمیر خودرو از طریق وب‌سایت تهران پلاس اشاره کرد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال یک مجموعه کامل برای تعمیر تمام مشکلات خودرو می گردید و هزینه مناسب و کیفیت کار برایتان اهمیت دارد، در این حالت مراجعه به مرکز تعمیر تخصصی تهران پلاس می‌تواند بهترین گزینه برای تعمیر مشکلات خودرو مخصوصاً تعمیر مشکلات گیربکس باشد.

با توجه به اینکه مرکز تعمیر تهران پلاس دارای تیم فوق العاده حرفه ای و مجرب می باشد به همین دلیل تمام خدماتی که در این مجموعه ارائه می گردد به صورت تضمینی بوده و هیچ گونه نگرانی در رابطه با تعمیر صددرصدی مشکلات موجود در خودرو وجود ندارد در واقع تمام مشتریان و رانندگان با خیال راحت می‌توانند برای تعمیر خودروهای ایرانی و خارجی به این مجموعه بی نظیر مراجعه نمایند.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن