خدمات خودرو

تعمیرگاه تویوتا

تعمیرگاه تویوتا – کورولا، راوفور، لندکروز،‌ یاریس، کمری، پرادو، هایلوکس و اوریون
تعمیرگاه تخصصی تویوتا یکی از با کیفیت‌ترین برندهای صنعت خودروسازی در جهان است که بعضی از مدل‌های آن از جمله تویوتا کورولا جز محبوب‌ترین ماشین‌ها در میان مردم می‌باشد. از دیگر خودروهای تویوتا که از قدیم تا به حال در ایران مورد استقبال قرار گرفتند می‌توان به:‌ کورولا، راوفور، لندکروز،‌ پریوس، کمری و پرادو اشاره کرد.

مجموعه تعمیرگاه تویوتا انواع تعمیرات تخصصی موتور، تعمیر گیربکس اتوماتیک ، سیستم تعلیق و تعمیر جلوبندی ، بخش برق و الکترونیک خودروهای تویوتا را با بهره‌گیری از مهندسین و متخصصین کارآزموده و استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با کیفیتی بالا انجام می‌دهد.

ده ویژگی خودروهای تویوتا

۱- طول عمر
۲- کیفیت بالا
۳- بیشترین تنوع در بین خودروهای چهار دیفرانسیل (4WD) و تک دیفرانسیل (AWD)
۴- ایمنی بالای خودروهای تویوتا
۵- ساخت بر اساس علایق و استانداردهای امریکا که همین امر باعث شده مورد توجه بسیاری از آمریکایی‌ها قرار بگیرد.
6- بیشترین نوآوری در صنعت خودرو
۷- قابلیت اطمینان بالا
۸- خودروهای دوستدار محیط زیست (با آلایندگی کم)

تعمیرگاه تویوتا در خدمت صاحبان ماشین‌های تویوتا

خودروهایی همچون کورولا، راوفور، لندکروز،‌ پریوس، کمری و پرادو از جمله مدل‌های تعمیرگاه تویوتا هستند که از قدیم تا کنون در ایران مورد استقبال قرار گرفته‌اند. ۸۰ درصد خودروهای تویوتا که بیست سال پیش فروخته شده‌اند هم‌چنان درجاده‌ها استفاده می‌شوند. این آمار نشان دهنده کیفیت بالای خودروهای این کارخانه خودروسازی است. از اینرو تعمیرگاه تویوتا با ایجاد کادری قوی از متخصصین خودروهای ژاپنی مثل تویوتا بستری برای پشتیبانی و تعمیرات این خودروها فراهم کرده است.

تعمیرگاه مجاز تویوتا

این مرکز در راستای مشتری مداری و با هدف راحتی شما در تمامی نقاط تهران خودروبر رایگان در اختیار مشتری قرار می دهد.

خدمات و تعمیرات خودروهای تویوتا در مجموعه تعمیرگاه تویوتا عبارت است از:

بخش موتور:

تعمیر اساسی موتور خودرو شامل یاتاقان زدن و سوختن واشر سرسیلندر و روغن‌سوزی
تعمیر کاتالیزور در تعمیرگاه تویوتا
عیب‌یابی و تعمیر خام سوزی و بد کار کردن موتور خودرو جهت معاینه فنی
رفع صدای اولیه‌ی موتور خودرو هنگام استارت و روشن کردن موتور

بخش گیربکس:

تعمیرات اساسی و یا تعویض گیربکس ماشین
تعمیرات ساعت گیربکس، توربین و رفع تقه‌ی تعویض دنده‌ها و گاز هرز
عیب‌یابی و تعمیرات کامپیوتر گیربکس ماشین

بخش سیستم تعلیق:

سرویس جلوبندی، تنظیم زاویه‌ی چرخ‌ها و رفع لاستیک‌سایی
تعمیر جعبه فرمان و رفع روغن‌ریزی (با یکسال گارانتی)

بخش برق و الکترونیک:

عیب‌یابی و تعمیر سیم‌کشی مطابق نقشه‌های کمپانی
عیب‌یابی و تعمیرات یونیت‌ها شامل (ECM، TCM، ABS و …)
تعمیرات سانروف
عیب‌یابی و تعمیرات کروز و رادار و سنسورهای سپر
تعویض ترانس و لامپ‌های زنون
شارژ و گاز کولر و تعمیر کمپرسور و نشت‌گیری
تعمیر و شفاف‌سازی چراغ‌های جلو
تعمیرگاه تخصصی تویوتا

درباره تویوتا

تویوتا – Toyota – از بزرگترین خودروسازان ژاپن و پر فروش‌ترین برندهای جهان است. اولین خط تولید اتومبیل این شرکت توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد.

تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، تعمیرگاه لکسوس و هینو موتورز می‌باشد.سهام این کمپانی در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود….

این شرکت همواره به ساخت خودروهای مقاوم مشهور است و تعمیرگاه تویوتا با این خصیصه، محصولات تویوتا هر ساله در لیست پرفروش ترین خودروها در نقاط مختلف جهان دیده می‌شوند…

شاسی بلندهای تویوتا در پیمودن مسیرهای آفرود، در میان پرچمداران هستند، تعمیرگاه تویوتا همچنین در کارنامه خود ساخت خودروهای اسپرت نامداری چون سوپرا را نیز دارد.

نمایندگی خودروهای این برند در ایران بر عهده شرکت ایرتویا می باشد که از سال 1352 در تهران تاسیس گردیده.

سیستم تولید

تویوتا یک شرکت معمولی تولید خودرو نیست. از همان آغاز راه‌اندازی شرکت، اصول و مبانی بکر مدیریتی در شرکت به کار گرفته شد. این همان وقتی بود، که کیشیرو تویودا جوان در کارخانه ریسندگی پدرش ساکیشی تویودا، با ایده‌گیری استفاده از نوار نقاله، خط مونتاژ تولید موتور گازوئیلی کوچکی را، با کمک مهندسان جوان دیگر راه‌انداخت.

پدر کیشیرو معتقد بود، هیچ فرایندی را نمی‌توان کامل نامید و همیشه جایی برای بهبود وجود دارد و همین اندیشه بهبود بود، تعمیرگاه تویوتا که فرایند کایزن یا بهبود مستمر را در تویوتا نهادینه کرد.

ماجرای تولد شرکت جدید تولید خودرو در گوشه کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، اندیشه ساده و جمع و جور کار کردن و بی‌ریخت و پاش بودن و آراستگی محیط کار را، در ذهن و دل کارکنان شرکت جدید، جای داد و بدین ترتیب شرکت خودروسازی تویوتا، مدل سیستم تولیدی خاص خود را، به دنیا عرضه کرد.

بنیان سیستم تولید تویوتا، فلسفه حذف کامل اتلاف‌هاست! کیشیرو معتقد بود، تعمیرگاه تویوتا شرایط ایدئال برای تولید وقتی است، که ماشین آلات و افراد با هم کار کنند، تا بدون هیچ‌گونه اتلافی ارزش افزوده ایجاد شود.

اونوتایشی، مهندس جوانی که در سال ۱۹۳۲ به تویوتا پیوست در توسعه اندیشه کایزن، در تعمیرگاه تویوتا نقش مهمی داشت. او با ابداع سیستم کانبان، بُعد دیگری از سیستم تولید تویوتا را عرضه کرد و با دمینگ و ایشیکاوا همکاری نزدیکی داشت.

تایچی اونو، پیشتاز سیستم تولید تویوتا در دهه ۱۹۵۰، بر این باور بود، که بزرگترین مشکل وقتی است، که هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد. او به‌طور مستمر به کارکنان می‌گفت به هر موضوعی که برخورد می‌کنید، پنج بار بپرسید «چرا؟» مثالی که خود او می‌زد؛ یک روبات جوشکاری بود، که در وسط کار متوقف می‌شود و با این پنج پرسش، ریشه مشکل به دست می‌آید.

  • چرا روبوت متوقف شد؟
زیرا مدار آن بیش از حد بار کشید و فیوز سوخت.
  • چرا مدار بیش از حد بار کشید؟
زیرا یاتاقان‌ها به خوبی روانکاری نشده بودند.
  • چرا یاتاقان‌ها خوب روانکاری نشده بودند؟
زیرا گردش پمپ روغن ناقص صورت می‌گیرد.
  • چرا گردش روغن به خوبی صورت نمی‌گیرد؟
زیرا خروجی آن با آشغال‌های فلزی مسدود شده‌است.
  • چرا خروجی آن مسدود شده‌است؟
زیرا فیلتری روی پمپ وجود ندارد.

بدین ترتیب پاسخ مشکل پیدا می‌شود. گرچه ابداع‌گر اصل پنج چرا، ساکیشی تویودا بود، ولی اونو این اصل را توسعه داد. اونو معتقد بود، علت ریشه‌ای مشکلات را کشف کردن، خود عامل و کلید حل مشکلات بعدی است… داده‌ها در تولید مهم است، اما واقعیت، مهم‌تر است. پس باید عمیق نگاه کرد و به ریشه رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
موبایل مسیریابی تلفن