خودروهامقالات

تعمیر مورانو

تعمیر مورانو

تعمیر نیسان مورانو به دلیل اینکه نیازمند تخصص و حرفه بالا در زمینه شناخت و بررسی ماشین های خارجی و همچنین تخصص و فوق العاده بالا در زمینه تعمیر ماشین است پس باید به مراکز معتبر و حرفه ای مانند تهران پلاس مراجعه شود تا بدین ترتیب تمام مشکلات موجود در خودرو به بهترین شکل ممکن با حداقل هزینه رفع گردد.

خوشبختانه امروزه وجود تعمیرگاه های مجهز وحرفه‌ای مانند تهران پلاس که در زمینه تعمیر خودروهای خارجی خدمات ارائه می دهد باعث شده است تا تمام نگرانی های مشتریان در رابطه با تعمیر خودروهای خارجی مخصوصاً مورانو به حداقل برسد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال یک مرکز تعمیر تخصصی برای رفع مشکلات خودرو  به بهترین شکل ممکن هستید در این حالت مرکز تهران تهران پلاس می تواند معتبر ترین و مطمئن ترین گزینه برای رفع مشکلات موجود در خودرو باشد.

 

تعمیر گیربکس مورانو

تعمیر گیربکس مورانو در مرکز تعمیرات تخصصی تهران پلاس با استفاده از تجهیزات و دستگاه های ویژه و افراد متخصص و حرفه ای انجام می شود و با توجه به اینکه بحث عیب یابی سرویس و تشخیص دقیق مشکل و رفع مشکلات موجود در گیربکس نیازمند داشتن تخصص و فوق العاده بالا در این زمینه است و به همین دلیل مرکز تعمیرات تخصصی تهران پلاس می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد.

و با مدنظر قرار دادن این موضوع که خودروهای خارجی به گونه‌ای ساختاری پیشرفته تر و متفاوت تر از خودروهای ایرانی دارند به همین دلیل کمتر کسی از ویژگی‌ها و به گونه‌ای ساختار این خودروها آگاهی دارد که خوشبختانه وجود مرکز تعمیر تهران پلاس باعث شده است تا امکان رفع ایرادهای گیربکس اتوماتیک به صورت کامل بررسی شده و رفع گردد.

بدین ترتیب کسانی که دارای خودروهای خارجی هستند به راحتی می‌توانند تمام مشکلات به وجود آمده در گیربکس را رفع نمایند.

 

تعمیر موتور مورانو

تعمیر موتور یکی از پیچیده ترین و دشوارترین مراحل در بخش تعمیر خودرو می باشد که اگر به تعمیر خودرو به افراد غیرحرفه‌ای سپرده شود در این حالت ممکن است هزینه‌های بسیار زیادی را به بار بیاورد.

و با توجه به اینکه بخش موتور پیچیده ترین بخش در خودروها می باشد مخصوصاً در خودروهای خارجی این موضوع بسیار حساس بوده و به گونه‌ای نیازمند تخصص و تبحر فوق العاده بالا در زمینه تعمیر خودرو می باشد که خوشبختانه وجود کارشناسان حرفه ای که در زمینه تعمیر خودرو در مرکز تهران پلاس خدمات ارائه می دهند باعث شده است تا امکان تشخیص مشکل در تمام بخش‌های خودروهای خارجی به بهترین شکل ممکن تشخیص داده شده و تعمیر گردد.

 

کارشناسی خودرو مورانو

معمولاً یکی از دغدغه های اصلی کسانی که قصد خرید خودروهای خارجی مخصوصا مورانو را دارند این است که باید از سالم بودن خودرو از تمام جوانب اطمینان حاصل کنند

و با مدنظر قرار دادن این موضوع که ساختار و به گونه‌ای قطعات و بخش‌های مختلف خودروهای خارجی با خودروهای ایرانی متفاوت است به همین دلیل کمتر کسی پیدا می شود که به راحتی بتواند کارشناسی خودرو را به صورت دقیق و حرفه ای انجام دهد.

و با توجه به اینکه همیشه فروشندگان خودرو همیشه به ظاهر خودرو می‌رسند و در صورتی که ممکن است در از لحاظ ویژگی‌های فنی خودرو دچار مشکلاتی باشد، پس هنگام خرید خودرو باید بحث کارشناسی خودرو وسیله مراکز معتبر و افراد حرفه‌ای انجام شود تا بعد از خرید خودرو مشکلات اساسی و هزینه‌های گزاف به وجود نیاید که خوشبختانه وجود مرکز تعمیرات تخصصی تهران پلاس باعث شده است تا تمام کسانی که قصد خرید خودرو را دارند به راحتی بتوانند بحث کارشناسی خودرو را به این افراد متخصص و حرفه ای بسپارند

بدین ترتیب بدون نگرانی و با خیال راحت می توانید اقدام به خرید کنید.

در واقع بررسی خودرو از لحاظ فنی و قطعات مختلف از موتور خودرو گرفته تا بدنه خودرو، صافکاری و نقاشی هایی که ممکن است بر روی خود را انجام شده باشد و به گونه ای که تمام قسمت خود را از تمام جوانه باید به صورت کامل بررسی شود.

تا بدین ترتیب افراد بدون نگرانی اقدام به خرید کنند و با توجه به اینکه هزینه خرید و قیمت خودروهای خارجی بسیار زیاد است پس باید دقت کافی را در این باره داشته باشید

چون بدون کارشناسی خودرو به هیچ عنوان تضمینی وجود ندارد که بعد از یک مدت استفاده مشکل اساسی در خود را به وجود می آید یا نه، در صورتی که با کارشناسی خودرو به وسیله افراد حرفه ای و مرکز تعمیر حرفه ای بدون نگرانی می توانید اقدام به خرید خودرو کنید.

تعمیر تخصصی مورانو

داشتن اطلاعات بروز و پیشرفته در زمینه تعمیر خودروها بسیار مهم و حائز اهمیت است که امروزه مراکز تعمیر تخصصی خودروها دارای تیم‌های تعمیر حرفه ای و پیشرفته هستند.

و متاسفانه افرادی که به صورت سنتی اقدام به تعمیر خودرو می‌کنند آشنایی بیشتری با خودروهای جدید و خارجی ندارند به همین دلیل است که همیشه افراد در پی پیدا کردن تعمیرگاه تخصصی و حرفه‌ای برای تعمیر تخصصی خودرو های خارجی و پیشرفت مانند نیسان مورانو هستند.

که خوشبختانه مراکز تعمیر تخصصی مانند تهران پلاس با ارائه خدمات متنوع مانند کارشناسی خودرو های خارجی، برق خودروها و الکترونیک، تعمیر کمک بادی، تعمیر تخصصی خودروهای خارجی، تعمیر موتور، تعمیر گیربکی، تعمیرجلوبندی  خدمات کامل و متنوعی را در زمینه رفع مشکلات خودروهای خارجی ارائه می دهد.

و به هیچ عنوان نباید نگرانی در این باره داشته باشید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات ارائه شده و رزرو وقت و همچنین بهره‌مندی از خدمات دیگری که به وسیله مرکز تعمیر تخصصی تهران پلاس ارائه می گردد می توانید به این وب سایت مراجعه کرده و به افراد متخصص و حرفه ای برای رفع مشکلات خودرو دسترسی پیدا کنید.

 

بهترین تعمیرگاه نیسان مورانو در تهران

به جرأت می‌توان گفت که مرکز تعمیر تخصصی تهران پلاس جزو بهترین، معتبر ترین و مجهزترین مراکز تعمیر تخصصی خودرو در ایران می باشد که با داشتن تیم فوق العاده حرفه ای و کامل و همچنین تجهیزات  بروز خدمات فوق العاده عالی را با هزینه بسیار مناسب ارائه می‌دهد و به هیچ عنوان نباید نگرانی در رابطه با تعمیر خودروهای خارجی داشته باشید چون تمام خدمات در رابطه با تعمیر و موارد مربوط به تعمیر و خودرو به صورت کامل در این مجموعه ارائه داده می‌شود.

بررسی نیسان مورانو

نیسان مورانو یک کراس اوور سایز متوسط است که نسل اول آن در سال 2002 معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل به تولید می‌رسد. نسل اول مورانو در سال 2002 در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد و پارس خودرو در سال 2008، این نسل از مورانو را وارد بازار ایران کرد.

نسل اول نیسان مورانو چند ایراد کلی دارد و به همین دلیل چندان مورد استقبال خریداران ایرانی قرار نگرفت. از جمله طراحی نه چندان مطلوب در نمای جلو و نیز استهلام نسبتا بالا. مورانو خودرو باکیفیتی است و حتی در بازارهای جهانی به عنوان یکی از محصولات محبوب کمپانی نیسان شناخته می‌شود.

 

نقد کارشناسی نیسان مورانو

نیسان مورانو یک کراس اوور سایز متوسط ژاپنی است که از سال 2002 تا به امروز بر روی خط تولید قرار دارد و اکنون در سومین نسل خود در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. مورانو از بدو تولید تا حالا جوایز متعددی را به خود اختصاص داده و همین برای اثبات اینکه با خودرو باکیفیتی روبه‌رو هستیم، کفایت می‌کند.

نیسان مورانو در دو نسل وارد بازار کشورمان شد که ما در اینجا در مورد نسل اول صحبت می‌کنیم. مورانو 2008 طراحی ظاهری چندان جذابی نداشت و نیسان سعی کرد در نسل دوم این مشکل را برطرف کند و تاحدودی هم موفق بود. البته نسل سوم یک انقلاب در مقایسه با قبل است و استفاده از زبان طراحی جدید نیسان، آن را به یک خودرو بی نظیر تبدیل کرده است.

یک نکته جالب در مورد نیسان مورانو، اضافه شدن نسخه با سقف روباز به نام کراس کابریوله در نسل دوم بود که یک ایده جدید به حساب می‌آمد. البته این ایده چندان مورد استقبال قرار نگرفت و نیسان در نسل جدید، این نسخه را از خط تولید خود کنار گذاشت.

اما نسل اول نیسان مورانو در سال 2002 معرفی شد و از سال 2003 به بازارهای جهانی راه پیدا کرد. مورانو از سال 2008 توسط پارس خودرو به بازار کشورمان راه پیدا کرد ولی نتوانست فروش چندان بالایی را تجربه کند. شاید علت اصلی این اتفاق را بتوان در نمای نه چندان جذاب جلو دانست و رقبای کره‌ای از این جهت عملکرد بهتری داشتند.

در نمای جلو نیسان مورانو یک جلو پنجره مشبک به همراه چراغ‌های چند ضلعی دیده می‌شود و در نمای جانبی هم رینگ‌های 6 پَره خودنمایی می‌کنند. چراغ‌ها در عقب حالتی عمودی دارند و طراحی شیشه عقب به شکلی است که راننده دید کافی به عقب خودرو را دارد.

اما اتفاق بدتری که در مورد نیسان مورانو افتاده، طراحی کابین آن است و گویی نیسان سعی کرده با حفظ سنت‌ها کمی به مدرنیته نزدیک شود. داشبورد طراحی ساده و یکنواختی دارد و فضای پشت داشبورد کاملا بلااستفاده است. صفحه آمپر از سه صفحه مدور تشکیل شده که برجسته است. کلیدهای کنترلی بر روی فرمان و کنسول مرکزی شکل مستطیلی دارند و یک نمایشگر در مرکز داشبورد دیده می‌شود.

نیسان مورانو کیفیت سواری بسیار خوبی دارد و صندلی‌های راحت، بدون شک حس رضایت سرنشینان را در سرنشینان القا خواهند کرد. به علاوه موتور قدرت کافی برای به حرکت درآوردن جثه مورانو را دارد و در همه مسیرها، شما را امیدوار نگه می‌دارد.

نیسان مورانو در بازارهای جهانی با 2 موتور مختلف عرضه می‌شود که موتور قدرتمند وارد بازار ایران شد. این موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر توانایی تولید 234 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را دارد که آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد.

نیسان مورانو 2008 در حال حاضر در نسخه‌های دست دوم در بازار به فروش می‌رسد. مورانو رقبایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را در این بازه قیمتی در مقابل خود می‌بیند. به دلیل بازار دست دوم ضعیف، خدمات پس از فروش و قطعات کمیاب و استهلاک بالا، توصیه ما این است که خرید نیسان مورانو را در اولویت قرار ندهید.

تعمیر مورانو

تعمیرگاه نیسان مورانو

تعویض فیلتر هوای کابین ، یکی دیگر از کارهای آسان نسبتاً ارزان است. تنها مشکل رسیدن به فضایی است که به دلیل زاویه نامناسب ممکن است مشکل باشد. تعدادی سایت خوب وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه دست خود را به درستی منقبض کنید. نیسان توصیه می کند هر 20000 تا 25000 کیلومتر (15000 مایل) یا سالی یک بار آن را تعویض کنید. این به جایی که رانندگی می کنید نیز بستگی دارد (مثلاً مناطق پر گرد و غبار). من از Spearhead Premium Breathe Easy Cabin Filter با کربن فعال) – BE-776 – بر اساس بررسی های ستاره ای که خواندم استفاده می کنم.

تعویض فیلتر هوای موتور ، این ساده تر از کار بالا است. من از فیلتر هوای موتور K&N استفاده می کنم که قابل شستشو و استفاده مجدد است. من معتقدم این توصیه هر 3 سال یا 45000 کیلومتر (30000 مایل) است، اما باید به طور دوره ای آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که از جاروبرقی برای جمع آوری زباله های شل استفاده کنید تا از ورود آن به موتور خود جلوگیری کنید. فیلتر هوای موتور خود را عوض کنید

هنگامی که مشغول تعمیر و نگهداری خودرو هستید، از آن به عنوان فرصتی برای بررسی مشکلات یا چیزهایی که ممکن است در آینده به مشکل تبدیل شوند، استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگام چرخاندن لاستیک ها، لنت های ترمز، چکمه های محور، اتصالات توپ و بوش های لاستیکی روی قسمت های تعلیق را بررسی کنید. به دنبال نشت روغن و غیره باشید. اگر این کار را انجام دهید، به ناچار مشکلات کوچکی را در نقطه‌ای پیدا خواهید کرد، اما حداقل قبل از اینکه به مشکلات بزرگ تبدیل شوند، آن‌ها را حل خواهید کرد و به شما اجازه می‌دهد برای برنامه‌ریزی و/یا بودجه‌بندی زمان بگذارید.

یک نیسان مورانو متوسط ​​می تواند تا 200000 مایل را در طول عمر خود طی کند. اگر مورانوی خود را به طور متوسط ​​15000 مایل در سال رانندگی کنید، می تواند حدود 10 سال بدون مشکلات اساسی دوام بیاورد. اما نگهداری عامل مهمی برای دستیابی به این مسافت پیموده شده و طول عمر است.

تعمیر مورانو
تعمیر مورانو

از نیسان مورانو چند مایل می توان انتظار داشت؟

نیسان مورانو می تواند تا 200000 مایل را در طول عمر خود طی کند. حتی با نگهداری و مراقبت مناسب می تواند از 200000 مایل فراتر برود.

چه مدت باید منتظر زنگ زدگی در نیسان مورانو باشید؟

درجات مختلفی از زنگ زدگی و گزارش هایی از زنگ زدگی در نیسان مورانو از زمان آغاز به کار آن در سال 2012 وجود داشته است.بیشتر مشکلات مربوط به زنگ زدگی در مسافت پیموده شده بالا، در طول 5 سال اولیه مالکیت، رخ می دهد. علاوه بر این، بیشتر گزارش های زنگ زدگی مربوط به مدل های قدیمی تر است.با این حال، گزارش‌هایی مبنی بر وقوع زنگ‌زدگی در 1400 مایل در سال‌های مدل 2016 و 2017 یافت می‌شود.

بخش هایی از مورانو مستعد زنگ زدگی عبارتند از:

زنگ‌زدگی قاب : معمولاً در سال‌های مدل 2003، 2005، 2006، 2007 و 2009 یافت می‌شود.

موارد زیادی از زنگ شدید زیر شاسی در مورانو 2004 گزارش شده است.

تحقیقات ما نشان داد که ساکنان مناطق ایالت های کمربند نمکی یا مناطق ساحلی و برفی، به ویژه مستعد زنگ زدگی هستند. مردم این منطقه باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای جلوگیری از زنگ زدگی انجام دهند.برای جلوگیری از زنگ زدگی، در اینجا چند نکته پیشگیرانه بدون استفاده از پوشش یا سایر روش های ضد زنگ آورده شده است:شستشوی منظم خودرو به خصوص پس از قرار گرفتن در معرض نمک و برف

خشک نگه داشتن فضای داخلی خودرو

وسیله نقلیه خود را در گاراژ پارک کنید

نیسان مورانو یک SUV جمع و جور عالی با فناوری های ایمنی، راحتی و سرگرمی عالی است.مدل 2021 امتیاز 3.5 از 5 را در RepairPal و امتیاز 87/100 را برای کیفیت و قابلیت اطمینان در JD Power کسب کرده است.

نیسان مورانو برای یک SUV جمع و جور دارای امتیاز بالاتر از حد متوسط ​​است. ممکن است این شاسی بلند کامپکت قابل اطمینان ترین نباشد، اما مورانو با ویژگی های عالی خود که معمولاً در خودروهای با این قیمت یافت نمی شود، آن را جبران می کند.

چه زمانی باید زنجیر تایم را تعویض کرد؟

زنجیر تایم به عنوان رابط بین میل بادامک و میل لنگ عمل می کند و وظیفه اصلی زنجیر این است که چرخ دنده سوپاپ ورودی و خروجی را در طول چرخه حرکت پیستون به کار گیرد. زنجیر این سوپاپ ها را در بازه های زمانی مشخص باز و بسته نگه می دارد و به عملکرد صحیح موتور کمک می کند.

معمولاً چند علامت وجود دارد که نشان می دهد زنجیر تایم خودروی شما باید تعویض شود، برخی از آنها ظریف تر از بقیه هستند. مصرف سوخت ضعیف و احتراق ناقص گاه به گاه می تواند ناشی از مشکل زنجیر تایم باشد، همچنین مشکل در استارت زدن خودرو یا موتور در ایجاد صدای تق تق به طور منظم.اگر متوجه صدای غیرعادی از موتور یا هر چیز غیرعادی شدید، باید ماشین را نزد مکانیک خود ببرید. آنها قادر خواهند بود مشکل را تشخیص دهند و اگر مشکلی در زنجیره زمان وجود دارد، بهتر است تعویض نسبتاً سریع انجام شود. در حالی که تعویض تسمه تایم ممکن است گران باشد، آسیب ناشی از یک زنجیر معیوب برای تعمیر بسیار گران‌تر خواهد بود، بنابراین بهتر است زودتر مشکل را برطرف کنید. با انجام زودهنگام ضربه مالی می توانید از آسیب های عمده موتور که می تواند هزاران دلار هزینه تعمیر کند، جلوگیری کنید.

تعویض زنجیر تایم کاری است که باید توسط یک متخصص واجد شرایط انجام شود تا تعمیری که در خانه انجام می دهید. این یک تعمیر پیچیده و زمان‌بر است و اشتباه کردن آن می‌تواند باعث آسیب جدی و گران قیمت به وسیله نقلیه شما شود.

به همین دلیل است که انتخاب مرکز مناسب برای تعمیر نیسان مورانو از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ایران با توجه به اینکه برند نیسان نمایندگی رسمی و تعمیرگاه ندارد انتخاب مرکز مناسب برای تعمیر خودرو امری دشوار و سخت است اما در مرکز تهران پلاس برای رفاه حال شما عزیزان مجموعه ای ماهر ترین و با تجربه ترین افراد در امر تعمیر و تعویض بخش های مختلف خودروی نیسان مورانو را گردهم آورده ایم تا بدون ایجاد مشکلی برای خودرو اشکالات را رفع کنند.

تعمیر گیربکس مورانو

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
موبایل مسیریابی تلفن