تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس ای سی ac

تعمیر گیربکس ای سی ac

تعمیرگاه گیربکس ای سی ac

گیربکس های AC یک انتخاب مقرون به صرفه و آسان برای کاربردهای کنترل سرعت با سرعت ثابت یا متغیر هستند. گزینه‌های سیم‌پیچ عبارتند از: سیم‌پیچ‌های سرعت ثابت AC، PSC (خازن تقسیم دائمی) یا سیم‌پیچ‌های دو فاز (تک فاز)، یا سیم‌پیچ‌های سه فاز AC با سرعت متغیر محبوب‌تر و اینورتر. از آنجایی که قطعات متحرک کمتری وجود دارد و برس هایی برای تعویض وجود ندارد، موتورهای دنده AC راه حلی مقرون به صرفه، بدون تعمیر و نگهداری و راه حل های درایو ساده برای بسیاری از کاربردهای صنعتی مانند سیستم های نوار نقاله، تجهیزات پردازش مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و اتوماسیون کارخانه هستند.

تعمیر گیربکس ای سی ac

موتورهای AC و موتورهای دنده ای شامل موتورهای تک فاز با منبع تغذیه AC تک فاز و موتورهای سه فاز با منبع تغذیه AC سه فاز هستند. یک موتور تک فاز را می توان به سادگی با اتصال آن به منبع تغذیه تک فاز از طریق خازن عرضه شده، راه اندازی کرد.

با توجه به اینکه دمای هوا در منطقه بزرگتر ساکرامنتو از 100 درجه فارنهایت گذشته است، تهویه مطبوع خانه شما باید بی عیب و نقص کار کند تا شما را در تابستان خنک و راحت نگه دارد. متأسفانه، در این زمان از سال، بسیاری از صاحبان خانه در حال حاضر با خرابی AC مواجه هستند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که تکنسین های ما با آن مواجه می شوند، خرابی موتور فن گیربکس است. هدف از موتور فن کندانسور کولر گازی شما این است که کمپرسور را از داغ شدن بیش از حد محافظت کند. وظیفه آن خنک کردن مبرد فوق گرم است که از طریق کویل های کندانسور واحد AC شما حرکت می کند، که به خنک شدن خانه شما کمک می کند. بدون موتور فن در حال کار، قطعات اضافی در کولر گازی شما می توانند به سرعت از کار بیفتند، و در نتیجه تعمیرات مورد نیاز بیشتر و ناامیدی در خانه ای که به طور غیر قابل تحملی گرم است، می شود.

تعمیر گیربکس ای سی ac

فرآیند چرخش موتور الکتریکی همیشه با جمع آوری داده های سیم پیچ شروع می شود. این داده ها شامل مشخصات کلیدی مانند تعداد شکاف ها، سیم پیچ ها و چرخش ها در هر سیم پیچ و همچنین اندازه سیم، مهاربندی، ابعاد بحرانی و پارامترهای عایق است. سپس تعمیرگاه داده های سیم پیچ را تأیید می کند تا مطمئن شود سیم پیچ ها برای کاربرد موتور صحیح هستند. از آنجا، تعمیرگاه ممکن است پیشنهادهایی برای طراحی مجدد ارائه دهد. اگر از طریق آزمایش از دست دادن هسته تأیید نشود، هسته می‌تواند توسط فرآیند فرسودگی آسیب ببیند. اگر عایق هسته شروع به خرابی کند، این عامل می تواند از تعمیرات بعدی جلوگیری کند.

علاوه بر فرسودگی گیربکس استاندارد و فرآیند پیچیدن به عقب، می‌توانید یک  طراحی مجدد دقیق را نیز انتخاب کنید . هدف از طراحی مجدد افزایش عملکرد، کارایی، قابلیت اطمینان و طول عمر موتور و اجزای آن است. این با تجزیه و تحلیل کامل طراحی فعلی آن و سپس تغییرات پیشنهادی در جنبه های مختلف موتور مانند سرعت، ولتاژ و اسب بخار شروع می شود. ممکن است شامل عایق سیم بهتر یا طرح های لمینیت برش لیزری M19/C5 جدید برای ایجاد یک هسته بهبود یافته باشد. همچنین ممکن است پتانسیل برای بهبود طراحی روتور القایی وجود داشته باشد. همچنین غیر معمول نیست که یک شفت جدید ماشین کاری شده، فن های جدید ریخته شوند و زنگ های انتهایی ماشین کاری شوند.

بنابراین، چند بار می توانید یک موتور را تعمیر کنید؟ تا زمانی که پوسته وجود دارد، گیربکس ای سی را می توان تعمیر و بازسازی کرد. نکته کلیدی این است که به یاد داشته باشید که در نهایت آن موتور قبل از اینکه دوباره عایق شود نیاز به فرسودگی و پیچیدن به عقب دارد. سپس، با نگهداری مناسب و بازسازی هوشمند، محدودیتی برای چند بار تعمیر موتور وجود ندارد.

سبک های گیربکس AC عبارتند از: شفت موازی، سیاره ای/داخلی، شفت توخالی و گیربکس های کرم زاویه راست، با قدرت نامی از 1/25-3/4HP، نسبت دنده از 5:1 تا 3600:1.

گیربکس ها (که موتورهای دنده ای یا موتور دنده ای نیز نامیده می شوند) موتورهای الکتریکی کوچکی هستند که با یک کاهنده دنده (یا “سردنده) یکپارچه (غیرقابل جدا شدن) متصل به موتور AC، PMDC یا BLDC طراحی شده اند. گیربکس ها به عنوان چند برابر کننده گشتاور و کاهش دهنده سرعت عمل می کنند و به نیروی موتور کمتری برای هدایت یک بار معین نیاز دارند. طراحی محفظه چرخ دنده، نوع چرخ دنده، روغن کاری چرخ دنده و حالت خاص یکپارچه سازی همگی بر عملکرد و عمر گیربکس تاثیر می گذارند.

 

تعمیر گیربکس ای سی ac

علائم خرابی گیربکس ای سی ac

سر و صدا

نویز اولین علامت هشدار دهنده مشکل در گیربکس ای سی ac شنیدن سر و صدای غیرعادی از گیربکس است. هرچه زودتر مشکل پیدا و تعمیر شود، بهتر است: قطعات کمتری تحت تأثیر قرار می‌گیرند و هر گونه تعمیر هزینه کمتری خواهد داشت.سایش یاتاقان، دنده و شفت شایع ترین دلایل ایجاد صدا هستند. همانطور که دندانه های چرخ دنده و نژادهای بلبرینگ پوشیده می شوند، بیشه ها و گودال های کوچک ایجاد می کنند. در حالی که اینها در ابتدا کوچک هستند، به تدریج بزرگتر می شوند و با رشد آنها، این نواقص باعث ایجاد صدای بیشتر می شود.تا زمانی که آن را تجربه نکرده باشید، درک میزان صدایی که یک بلبرینگ یا چرخ دنده خراب می تواند ایجاد کند دشوار است. روشی که یک فرد صدا را می شنود بسیار متفاوت از شنیدن همان صدا است و واقعاً هیچ جایگزینی برای یک گوش با تجربه وجود ندارد.

ناله ای که نسبتاً ناگهانی ظاهر می شود و در مدت زمان کوتاهی بسیار بلند می شود می تواند نشان دهنده آسیب به دندانه های چرخ دنده یا بلبرینگ هاب دنده باشد.

محتمل ترین منبع این آسیب کمبود روغن کاری است. اگر لایه روغن روی دندانه‌های چرخ دنده خیلی نازک شود، دندان‌ها روی هم پاک می‌شوند و متعاقباً سطح صاف روی هر دندان را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که آن‌ها به شدت مشبک شوند. حتی اگر روغن برای کمک به روانکاری تعویض یا دوباره پر شود، چرخ دنده های آسیب دیده هرگز بهبود نمی یابند.

سایر منابع رایج آسیب دندان دنده شامل خوردگی و سایش است. آب موجود در روغن گیربکس می تواند به سطح فولادی هر دنده حمله کند که در نهایت می تواند منجر به سوراخ شدن و سایش غیرعادی شود.تعویض مکرر روغن یک روش اثبات شده برای جلوگیری از خوردگی است. ساییدگی دندانه های دنده چیزی است که هم اجتناب ناپذیر و هم اجتناب ناپذیر است. با این حال، اطمینان از اینکه چرخ دنده ها دارای مقدار زیادی روغن روان کننده تمیز و مناسب هستند، می تواند میزان سایش سطح را تا حد زیادی کاهش دهد.

صدای غرغر یا خروش کم هنگام موتور در حال کار معمولاً نشانه نقص قطعه غلتشی (که به عنوان توپ یا غلتک نیز شناخته می شود) است.آنها به قطعات کوچک فلز یا کثیفی در لایه روان کننده بین عناصر یاتاقان بسیار حساس هستند و باعث می شوند که غلتک ها در سراسر سطح مسابقه کشیده شوند. هرچه مواد خارجی در روغن بیشتر باشد، یاتاقان سریعتر سایش می کند.

غرغر یک یاتاقان گیربکس بد، مانند صدای ناله یک دنده بد، در حین فرسودگی به طور فزاینده‌ای پر سر و صدا می‌شود، تا زمانی که بلبرینگ مسدود شود یا از بین برود و نتایج فاجعه‌باری به همراه داشته باشد.

تعمیر گیربکس ای سی ac

یکی از وظایف اساسی یاتاقان ها در گیربکس حفظ فاصله صحیح بین جفت چرخ دنده است. اگر یاتاقان ها شروع به سایش و شل شدن کنند، چرخ دنده ها ممکن است شروع به مشبک شدن نامناسب کنند و در اثر تماس دندانه کج آسیب ببینند. اگر بلبرینگ از بین برود، نتایج به همان اندازه بد است. قطعات کوچک فولاد از یاتاقان شکسته از طریق گیربکس عبور می کنند و می توانند بین دندانه های چرخ دنده گیر کنند. در نهایت، این می تواند دندان های دنده را شکسته و به چرخ دنده ها آسیب برساند. اگر یکی از یاتاقان ها مسدود شود، به احتمال زیاد، به نوبه خود، جعبه انتقال را نیز با خود خواهد برد.

مشکل جا به جایی دنده

رایج ترین شکایت در تعویض دنده، ساییدن یا “خرد کردن” هنگام تعویض دنده است که معمولاً به همان اندازه که شنیده می شود احساس می شود.خود سر و صدا به دلیل کوبیدن انتهای اسپین های داخلی آستین سنکرونایزر به طناب های دندان های خارجی سگ ایجاد می شود زیرا چرخ دنده و آستین با سرعت های مختلف در حال چرخش هستند. این به عنوان یک نتیجه مستقیم از شکست چیزی در فرآیند همگام سازی رخ می دهد.

عملکرد ناکارآمد همگام‌کننده می‌تواند ناشی از مشکل در گیربکس یا مشکل کلاچ جداگانه باشد.در حالی که همگام‌کننده‌های مخروطی‌مانند ساده و قابل اعتماد هستند، اما برای عملکرد به اصطکاک متکی هستند و به همین دلیل، حلقه‌های مسدودکننده با گذشت زمان تخریب می‌شوند. آنها همچنین به راحتی با “تغییر سرعت” بدون استفاده از کلاچ که به طور کامل آزاد نمی شود و روان کننده های ناسازگار آسیب می بینند.

تعمیر گیربکس ای سی ac

تعمیر گیربکس از هر نوعی که باشد نیازمند دانش و مهارت کافی است. اگر فرد بدون دانش یا با دانش کم برای سرویس و تعمیر گیربکس ای سی خودروی شما اقدام کند احتمال این که آسیبی جدی و بیشتری به خودرو وارد شود بسیار بالا است. برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی ما مجموعه ای از افراد با تجربه و متخصص در امر تعمیر و سرویس گیربکس ای سی را در مجموعه ی دایرکتینو گردهم آورده ایم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با دایرکتینو

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن