تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس بنز c200

تعمیر گیربکس بنز c200

تعمیرگاه گیربکس بنز c200

مرسدس بنز کلاس C مجموعه ای از خودروهای اجرایی جمع و جور تولید شده توسط دایملر AG است. کلاس C که در سال 1993 به عنوان جایگزینی برای محدوده 190 (W201) معرفی شد، تا زمانی که W168 A-Class در سال 1997 وارد شد، کوچکترین مدل در خط تولید مارک بود. کلاس C در کارخانه های مرسدس بنز در سراسر جهان تولید می شود. از جمله در Sindelfingen و Bremen، آلمان. اولین سدان کلاس C (W202) در 1 ژوئن 1993 تولید شد و تولید نسل دوم (W203) در 18 ژوئیه 2000 آغاز شد. کلاس C با گزینه 4MATIC (یعنی چهار چرخ متحرک) از سال 2002 در دسترس است.

نسل سوم (W204) در سال 2007 و نسل فعلی W205 در سال 2014 عرضه شد. بنز c200 ییک از انواع خودرو های تولیدی برند بنز در کلاس c است که کیفیت و کارایی بالایی دارد. در ابتدا در مدل های سدان و استیشن در دسترس بود، یک نوع هاچ بک کوپه به دنبال آن عرضه شد. هنگامی که فیس لیفت شد، هاچ بک به مرسدس بنز کلاس CLC تبدیل شد و تا سال 2011 در تولید باقی ماند تا اینکه یک کوپه جدید کلاس C W204 جایگزین آن برای مدل سال 2012 شد.

بنز c200 با اینکه برند بنز در ایران نمایندگی رسمی ندارد اما به شکل محدود عزضه می شود به همین دلیل با توجه به اهمیت سرویس و تعمیر مناسب و درست در کارایی و عملکرد بنز c200 در این مقاله تعمیر بنز c200 را بررسی خواهیم کرد.

 

 

مشکلات رایج در گیربکس بنز c200

لرزش خودرو با صدای ساییدن در هنگام تعویض دنده

در شرایط ایده آل، خودروی شما همیشه بدون هیچ گونه صدا یا لرزشی در حین کار قرار دارد. اگر چنین موردی وجود داشته باشد، در برخی از اجزای آن مشکل وجود دارد. در صورتی که در هنگام تعویض دنده این صدا یا احساس خراش را مشاهده کردید که همراه با لرزش مشهود خودرو است، پس یکی از مشکلات بسیار رایج در گیربکس بنز c200 ایجاد شده است.

تشخیص

اگر بعد از فشردن کامل پدال کلاچ بتوانید این احساس ساییدگی را مشاهده کنید، به احتمال 80 درصد به دلیل فرسوده شدن صفحات کلاچ است. اگر این اتفاق پس از برداشتن پای خود از روی پدال کلاچ رخ می‌دهد، احتمالاً مشکل مربوط به همگام‌کننده‌های دنده است. در هر دو مورد، قطعات باید به سرعت تعویض شوند، زیرا هرچه صدا و ساییده شدن  بیشتر باشد، آسیب بیشتری به گیربکس شما منتقل می شود.

تعویض خود به خودی دنده خوردن

گیربکس همیشه قرار است فقط روی اعمال شما و فقط اعمال شما کار کند. گاهی اوقات با این وضعیت مواجه می شوید که دنده را تعویض می کنید، پدال گاز را پا می گذارید و ماشین تکان می خورد و دوباره به دنده قبلی بر می گردد  . در موارد خاص، ممکن است که دنده به حالت خنثی برود. این پدیده به لرزش دنده معروف است.

تشخیص

تعویض خو به خودی دنده  به اجزای گیربکس آسیب می رساند، اما بالاتر از آن، می تواند شما را در شرایط خطرناکی نیز قرار دهد. حالتی را تصور کنید که در حال انجام سبقت گرفتن هستید و دنده به سمت خنثی یا دنده پایین می‌رود. فقط خدا می داند که این وضعیت چگونه به پایان می رسد. تعویض خود به خودی  دنده به دلیل عوامل مختلفی رخ می دهد، اما بیشتر به دلیل آسیب دیدگی سیم تعویض دنده اتفاق می افتد. سیم اتصال آسیب دیده به درستی حرکت نمی کند تا روی دنده صحیح قفل شود که باعث می شود گیربکس به طور خودکار به عقب برگردد. جدای از آن، می تواند به دلیل فرسوده شدن دندانه های دنده یا روغن کیربگس کم نیز ایجاد شود.

بوی سوختگی

اگر در حال رانندگی با ماشین خود هستید و بوی سوختگی که از آن منتشر می شود را احساس می کنید به دنبال منشا بو بگردید. . در صورتی که این بو با تعویض دنده سخت یا نامناسب همراه باشد، به احتمال قریب به یقین این بو از گیربکس ماشین شما منشاء می گیرد.

 

تشخیص

چنین وضعیتی معمولاً زمانی رخ می دهد که روغن گیربکس بیش از حد گرم شود. روفن گیربکس برای خنک کردن گرمای تولید شده در اثر چرخش و اصطکاک اجزای گیربکس استفاده می شود. اگر سطح روغن گیربکس خیلی کم باشد، گیربکس با اصطکاک بیشتری کار می کند که به نوبه خود گرمای بیشتری تولید می کند. این گرما سیال انتقال را شل می کند و آن را بی فایده می کند و باعث ایجاد گرمای بیشتر می شود. یکی دیگر از دلایل اصلی استفاده از روغن گیربکس نامناسب است. روغن های گیربکس برای عملکرد در سطوح حرارتی مربوط به عملکرد گیربکس ایجاد می شوند. در صورت استفاده از روغن گیربکس اشتباه، عملکرد صحیحی نخواهد داشت و باعث ایجاد گرمای بیش از حد می شود. هر دوی این موارد باعث آسیب شدید به گیربکس خودرو می شود، بنابراین حتما از نوع صحیح روغن گیربکس استفاده کنید و در صورت پایین آمدن سطح روغن گیربکس آن را به موقع تعویض و جایگزین کنید.

تهران پلاس مرکز تخصصی شناسایی و رفع انواع مکشکلات ایجاد شده در گیربکس بنز c200 تمامی موارد مربوط به گیربکس بنز c200 از سرویس دوره ای تا تعویض روغن گیربکس و تعویض اتصالات و چرخ دنده ها و ترمیم قطعات گیربکس در تهران پلاس توسط تکنسین های آموزش دیده و با تجربه انجام می شوند. برایح لم شکل ایجاد شده در گیربکس ابتدا تمامی بخش های خودرو خصوصا گیربکس به دقت بررسی شده و علت اصلی مشکل ایجاد شده شناسایی می شود سپس با توجه به علت ایجاد اختلال در گیربکس بهترین راه برای رفع مشکل اتخاذ می شود.

تعویض روغن گیربکس بنز c200 در تهران پلاس به کمک دستگاه انجام می گیرد و این امر سبب می شود تا روغن گیربکس قدیمی و سوخته و به صورت کامل از گیربکس خارج شود و روغن تازه و جدید جایگزین آن شود.

در این مقاله خودروی محبوب بنز c200 و مشکلات رایجی که ممکن است در گیربکس این خودرو رخ دهد را بررسی کردیم. با توجه به لوکس بودن بنز c200 تعمیر و سرویس دوره ای مناسب خودرو اهمیت بالایی دارد.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن