تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس بنز e350

تعمیر گیربکس بنز e350

تعمیرگاه گیربکس بنز e350

E350 که در ابتدا به عنوان بخشی از سری E کلاس عرضه شد، یک سدان ممتاز از خودروسازان آلمانی مرسدس است.بنز e350 یکی از خودر های محبوب و لوکس برند بنز است که با توجه به گیربکس هفت سرعته خوبی که دارد انتخاب مناسبی به شمار می رود. هر چند که اگر سرویس و تعمیر بنز e350 به درستی انجام نشود نمی توان انتظار کارایی حداکثر و مناسب را از این خودرو لوکس محبوب داشت .با توجه به اینکه برند بنز و خودرو های تولیدی این برند در ایران جزو خودرو های لوسک به شمار می آیند تعمیر و سرویس درست بنز e350 برای کاهش هزینه ها و افزایش عمر خودرو اهمیت زیادی دارد. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه ی مقاله گیربکس e350 و موارد مربوط به این خودروی محبوب را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های خودرو بنز e350

مرسدس بنز E350 یک سدان سایز متوسط ​​قابل اعتماد و لوکس است که در صورت نگهداری مناسب و رانندگی محافظه کارانه می تواند به طور متوسط ​​بین 200000 تا 250000 مایل دوام بیاورد. بر اساس مسافت پیموده شده سالانه 15000 مایل، می تواند 13 تا 17 سال قبل از خراب شدن یا نیاز به تعمیرات غیراقتصادی دوام بیاورد.

طول عمر معقول E350 بین 200000 تا 250000 مایل است. هنگامی که این مقدار  مسافت پیموده شده طی شد ، احتمال خرابی اقلام بزرگ مانند موتور یا گیربکس بسیار بیشتر است – وقتی این اتفاق می‌افتد، هزینه تعمیرات ممکن است از ارزش خودرو بنز e350بیشتر باشد.

خودرو های مدرن مرسدس بنز معمولاً در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند و E350 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این به لطف پوشش های ضد خوردگی و گالوانیزه و آب بندی زیر بدنه خودرو است.

مرسدس از اواخر دهه 90 تا اوایل دهه 2000 هنگامی که به رنگ های مبتنی بر آب روی آورد، مشکل زنگ زدگی قابل توجهی داشت، اما بین سال های 2002 تا 2004، پانل های گالوانیزه را معرفی کردند که به حل این مشکل کمک کرد.زنگ‌زدگی در آب و هوای مرطوب، مکان‌هایی که جاده‌ها در فصل زمستان و مناطق ساحلی به دلیل نمک موجود در هوا به شدت نمک‌زدایی می‌شوند، بیشتر مطرح می‌شود.اگر در منطقه پرخطر زندگی می‌کنید، توصیه می‌کنیم اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید، اما به دلیل استاندارد بالای ضد زنگ که در طول فرآیند تولید انجام می‌شود، معمولاً ضد زنگ زدگی در مرسدس‌های جدید ایجاد نمی شود.

برای جلوگیری از زنگ زدگی بنز e350 به طور منظم ماشین خود را بشویید و خشک کنید: این شامل قسمت زیرین آن (به ویژه در فصل زمستان) برای از بین بردن نمک، کثیفی است که باعث زنگ زدگی می شود.

خرید بنز E350 دست دوم

اگر می خواهید بنز E350 دست دوم تهیه کنید توجه داشته باشید که مرسدس بنز E350 با 100000 مایل مسافت پیموده شده بالا و سرمایه گذاری پرمخاطره تری در نظر گرفته می شود اگرچه عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، در درجه اول تاریخچه تعمیر و نگهداری خودرو، وضعیت کلی آن و تعداد مالکان قبلی.

 

مشکلات گیربکس بنز E350

علائم هشدار دهنده متداول مبنی بر اینکه گیربکس بنز e350 شما مشکل دارد چند مورد هستند که در ادامه هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

نشتی روغن گیربکس قانع کننده ترین علامتی است که نیاز به تعویض روغن گیربکس یا حتی یک سرویس شستشوی کامل دارید. این غیر معمول است، اما نشت می تواند نشان دهنده وجود مشکل در شیلنگ انتقال شما باشد.

اگر هنگام تعویض دنده متوجه صدای عجیب و غریب یا صدای خراشیدگی شدید یا اگر هنگام تعویض دنده احساس کردید که دنده‌ها درگیر می‌شوند، گیربکس شما به روان‌کننده بیشتری نیاز دارد یا چیز مهم‌تری ممکن است مقصر باشد.

یکی از قانع‌کننده‌ترین نشانه‌ها زمانی است که گیربکس شما دنده‌ها را تعویض می‌کند اما نتیجه تعویض‌ها به تأخیر می‌افتد.

بوهای عجیب و غریب نشان می دهد که مایع گیربکس شما در داخل قطعات گیربکس می سوزد.

اگر چراغ هشدار گیربکس E350 مرسدس بنز شما روشن باشد، یک علامت قابل توجه خواهد بود.

اگر تجربه یا فکر می کنید ممکن است هر یک از این مشکلات را تجربه کنید، تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس بنز e350 در ایران است، ما شما را در مراحل گام به گام بررسی سطح روغن گیربکس همراهی خواهیم کرد. تمامی تکنسین های آموزش دیده تهران پلاس هر نوع مشکل در گیربکس بنز e350 با بررسی دقیق شناسایی و به بهترین شکل ممکن آن را رفع خواهند کرد.

گیربکس اتوماتیک بنز  E350 در مقابل گیربکس دستی

گیربکس اتوماتیک و دستی معمولاً هر دو  به روغن گیربکس کافی نیاز دارند. روغن گیربکس اتوماتیک معمولاً رقیق  تر هستند و معمولاً به رنگ قرمز یا سبز مایل هستند. روغن گیربکس دستی یا روغن دنده به دلیل مواد افزودنی و ترکیبات اضافی که برای روانکاری گیربکس و اجزای اضافی ضروری هستند، غلیظ تر است. گیربکس های دستی به دلیل نحوه تعویض دنده ها محیط اصطکاک بالاتری دارند، به همین دلیل به روان کننده بیشتری نیاز دارند.

نه تنها روغن بین گیربکس های دستی و اتوماتیک متفاوت هستند، بلکه سطح حرارتی که روغن گیربکس تجربه می کنند بسیار گسسته است. گیربکس‌های اتوماتیک گرمای بیشتری تولید می‌کنند و بنابراین سیال در گیربکس شما باید به طور مداوم تغییر کند. اگر روغن گیربکس مرسدس بنز E350 خود را عوض نکنید، گیربکس دارای براده های فلزی شکسته و مواد خورنده اضافه شده در سراسر اجزای حیاتی مرسدس بنز E350 خواهد بود. شما باید به طور مداوم سطح روغن را بین فواصل سرویس  گیربکس بررسی کنید. در بسیاری از موارد، گیربکس‌های دستی مجهز به یک عدد سنج برای بررسی سطح روغن گیربکس نیستند، بنابراین انجام آن می‌تواند فوق‌العاده سخت باشد. اگر گیربکس شما دارای نشانگر نیست، سرویس و گیربکس و بررسی سطح روغن گیربکس اهمیت بیشتری پیدا میکند.

تفاوت های بین گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک نشان می دهند که تعمیر و حتی سرویس گیربکس اتوماتیک امری کاملا تخصصی است و تنها افرادی که دانش و مهارت انجام این کار را دارند می توانند مشکل ایجاد شده در گیربکس را به درستی حل و رفع کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله خودروی محبوب بنز E350 و مشکلاتی که ممکن است در گیربکس این خودروی لوکس به وجود بیاید را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن