تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس بنز slk350

تعمیر گیربکس بنز slk350

تعمیرگاه گیربکس بنز slk350

باید بدانید که مرسدس بنز یک بازیگر اصلی در صحنه مسابقات بین المللی است و خالق یکی از قدرتمندترین خودروهای اسپرت در حال تولید امروز، SLR مک لارن است.  SLK350 جدید به عنوان یک خودروی اسپورت برای رانندگی با عملکرد استثنایی ظاهر شده است، عملکرد خاص این خودرو سبب شده است تا فروش بالایی در بازار فروش خودرو به خود اختصاص دهد. گیربکس به کار رفته در این مدل بنز هم مانند سایر خودرو های تولیدی جدید بنز از نوع گیربکس اتوماتیک است و مشابه سایر گیربکس های برند بنز پیچیدگی و ویژگی های خاص خودش را دارد. با توجه به اهمیتی که گیربکس در کارایی و کیفیت خودرو دارد در این مقاله خودروی بنز slk350 و مواردی که باید در ارتباط با گیربکس به کار رفته در این خودرو مد نظر قرار دهید را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های خودرو

SLK350 یک خودروی متعادل است  که برای  رانندگی در خیابان لذت بخش است اما سیستم تعلیق کمی روان است. موتور در واقع یکی از برجسته ترین ویژگی های خودرو است. Dohc 3.5 لیتری V-6 کاملاً جدید، انتقال قدرت خطی را به نمایش می‌گذارد و رانندگی غیرنظامی آن را به دلپذیرترین حالت تبدیل می‌کند. متأسفانه، زیرا وزن 3280 پوندی را حمل می کند. وقتی می خواهید آن را از گوشه ای تنگ رد کنید یا در یک مسیر مستقیم طولانی سرعت بگیرید، کل ماشین احساس سنگینی می کند. با این حال، رودستر شیک قادر است در 5.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و آن را در قلمرو خودروهای اسپرت واقعی قرار دهد.

SLK350 با گیربکس دستی بهبود یافته خود، در نهایت ارزش آن را دارد که به عنوان یک خودروی اسپورت واقعی در نظر گرفته شود. مدل قبلی بیشتر یک کروزر بود، اما این SLK350 جدید از این جهت متفاوت است که موتور آن پرشورتر است و در صورت نیاز روشن می شود.مرسدس بنز SLK یک خودروی اسپرت دو نفره از برند خودروساز آلمانی است. این خودرو در دو سطح عرضه می‌شود که در میان آنها، مرسدس بنز SLK 350 نسخه پایه است. این خودروی اسپرت دارای سیستم گرمایش سطح گردن نوآورانه است.

تعمیر و سرویس گیربکس بنز slk350

گیربکس بنز  slk350نسل پنجم اولین گیربکس هفت سرعته اتوماتیک بود که تا کنون در یک خودروی سواری تولیدی استفاده شده است.  این گیربکس به عنوان گیربکس اتوماتیک جدید نسل دوم یا NAG2 شناخته می شود. در ابتدا در پاییز 2003 در پنج مدل هشت سیلندر مختلف عرضه شد: slk350، S 430، S 500، CL 500، و SL 500. همچنین به زودی در بسیاری از مدل های شش سیلندر در دسترس قرار گرفت. موتورهای V12 توربوشارژ، کاربردهای چهار سیلندر و وسایل نقلیه تجاری برای سال‌ها از گیربکس قدیمی‌تر مرسدس بنز 5G-Tronic استفاده می‌کردند.

بنز ادعا می‌کند که 7G-Tronic نسبت به گیربکس 5 سرعته اتوماتیک خروجی کارآمدتر سوخت است و زمان‌های شتاب کوتاه‌تر و سرعت‌های متوسط ​​سریع‌تری دارد. دارای دو ضریب دنده عقب.گیربکس می تواند در هنگام کاهش دنده از دنده ها عبور کند. همچنین دارای یک مبدل گشتاور قفل در هر هفت دنده است که امکان انتقال بهتر گشتاور را برای شتاب بهتر می دهد. بدنه جعبه دنده از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که برای اولین بار در صنعت به منظور کاهش وزن ساخته شده است. گیربکس 7G-Tronic در کارخانه مرسدس بنز اشتوتگارت-آنترتورکهایم در آلمان، محل تولید اصلی دایملر-بنز ساخته شده است. امکانات.

حدود 65 درصد از مرسدس بنز سدان‌ها، واگن‌ها و کوپه‌های اسپرت کلاس C با گیربکس اتوماتیک  هفت سرعته خریداری می‌شوند با این حال، حدود 88 درصد از سدان ها و واگن های مرسدس بنز کلاس E با گیربکس اتوماتیک خریداری می شوند و گیربکس های اتوماتیک در مرسدس بنز کلاس S استاندارد هستند.

بنز slk350 با توجه به ویژگی هایی که برای خودرو بررسی کردیم برای اینکه حداکثر کارایی را داشته باشد باید نیاز به سرویس و بررسی دوره ای گیربکس دارد ، هر چند که باقی قطعات نیز در سلامت و کارایی خودرو نقش مهمی را ایفا میکنند اما نمی توان اهمین و نقش گیربکس در کارایی بنز slk350 را نادیده گرفت.

برای اینکه گیربکس بنز slk350 کارایی کافی را داشته باشد باید به موارد زیر توجه کنید:

اگر خودرو دچار نشتی روغن بود نشان میدهد که لوله های گیربکس دچار مشکل شده اندو باید به سرعت تعویض شوند

احساس بوی سوختگی از داشبورد نشان می دهد که روغن گیربکس دچار سوختگی شده و اگر به سرعت تعویض نشود به دلیل سوختن در داخل چرخ دنده ها و اتصالات گیربکس سبب خرابی آن ها می شود.

خلاص شدن خودرو در حالت پارک

پایین بودن سطح روغن گیربکس : اگر سطح روغن گیربکس بنز slk350 از حد معینی کمتر شود نیروی کافی از موتور به چرخ ها منتقل نمی شود و خودرو نمی تواند به راحتی و آرامی همیشگی حرکت کند علاوه بر این  اگر روغن گیربکس به میزان کافی نباشد به تدریج چرخ دنده ها دچار آسیب شدید می شوند و و کار می افتنددر نتیجه هزینه ی زیادی برای تعمیر و سرویس خودرو نیاز است.

با توجه به اینکه برند بنز در ایران نمایندگی رسمی ندارد متاسفانه افراد غیر حرفه ای و نابلد برای تعمیر و سرویس بنز  slk350 اقدام میکنند این افراد به دلیل اینکه دانش کافی و مهارت لازم را ندارند نمی توانند مشکل ایجاد شده در گیربکس بنز slk350 را به درستی شناسایی و رفع کنند، در نتیجه نه تنها مشکل ایجاد شده در گیربکس رفع نمی شود بلکه ممکن است هزینه ی بالایی برای شما به همراه داشته باشد.

با توجه به اهمیت تهمیر و سرویس درست و به موقع گیربکس بنز slk350 باید در انتخاب مرکز برای سرویس و تعمیر گیربکس بنز slk350 دقت کافی را داشته باشید، تهران پلاس مرکز تخصصی و حرفه ای تعمیر و سرویس بنز slk350 در ایران است تمامی امور مربوط به بنز slk350 در تهران پلاس توسط تکنسین های متخصص و آموزش دیده انجام می شوند.

نتیجه گیری

در این مقاله گیربکس بنز slk350 و سایر ویژگی های این خودروی محبوب در بازار را بررسی کردیم همانند سایر خودرو های بنز، تعمیر و سرویس درست و به موقع بنز slk350 خصوصا گیربکس خودرو نقش مهمی در کارایی و کیفیت خودرو دارد.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن