تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس بی ام و 320i

تعمیر گیربکس بی ام و 320i

تعمیرگاه گیربکس بی ام و 320i

ب ام و سری 3 با گیربکس 8 سرعته استپ ترونیک اتوماتیک عرضه می شود و گزینه گیربکس دستی در بی ام و 320i دسترس نیست. قیمت گیربکس بی ام و 320i بسته به نوع خودرو و میزان خرابی می تواند بیش از 3500 دلار هزینه در پی داشته باشد، با این حال، خدمات گیربکس بی ام و 320i مانند تعویض روغن و شستشوی گیربکس بسیار ارزان تر هستند و در برخی موارد کمتر از 150 دلار هزینه دارند.

بی ام و 320i یکی از خودرو های لوکس در بازار ایران به شمار می آید و با توجه به کمبود قطعات خودروی های بی ام و در ایران تعمیر مشکل ایجاد شده در گیربکس بی ام و 320i کار هر فردی نیست و کسی باید گیربکس بی ام و 320i را تعمیر کند که نسبت به اختار این گیربکس و ساختار کلی خودرو آشنایی کامل داشته باشد. با توجه به اهمیت تعمیر گیربکس بی ام و 320i در سلامت و افزایش طول عمر مفید خودرو در ادامه ی مقاله تعمیر گیربکس بی ام و 320i و نکات مربوط به آن را بررسی خواهیم کرد.

 

ویژگی های خودروی بی ام و 320i

بی ام و  سری 3 خطی از خودروهای اجرایی جمع و جور است که توسط خودروساز آلمانی بی ام و  از می 1975 تولید می شود. این خودرو جانشین سری 02 است و در هفت نسل مختلف تولید شده است.

اولین نسل از سری 3 فقط به صورت کوپه 2 در موجود بود. با این حال، طیف مدل از آن زمان به بعد گسترش یافته و شامل مدل های بدنه 4 در، کانورتیبل 2 در، کوپه 2 در، 5 درب، لیفت بک 5 در (“Gran Turismo”) و هاچ بک 3 در است. از سال 2013، مدل های کوپه و کانورتیبل به عنوان سری 4 به بازار عرضه شده اند. بنابراین، سری 3 دیگر شامل این استایل های بدن نمی شود.

سری 3 پرفروش‌ترین مدل بی ام و  است که حدود 30 درصد از کل فروش سالانه برند بی ام و  (بدون احتساب موتور سیکلت) را به خود اختصاص می‌دهد. سری 3 در طول تاریخ خود جوایز متعددی را کسب کرده است.

بی ام و 320i سدان متوسط با موتور جلو دیفرانسیل عقب با 4 در و 5 صندلی است. موتور بنزینی 2 لیتری 16 ولتی توربوشارژ 4 (BMW B48B20) با قدرت 181 اسب بخار، این ویژگی ها  بی ام و 320i را در 7.2 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت و حداکثر سرعت 148 مایل در ساعت می رساند.

 

تعمیر گیربکس بی ام و 320i

سرویس و تعمیر گیربکس بی ام و 320i

بی ام و نسل اول گیربکس Steptronic را نزدیک به 20 سال پیش معرفی کرد و تیم طراحی و مهندسی در مونیخ از آن زمان تاکنون در حال بهبود آن هستند. جدیدترین نسل گیربکس های استپ ترونیک هم بسیار انعطاف پذیر است و هم سریع جابجا می شوند. تقریباً همه بی ام و در حال حاضر از گیربکس ZF استفاده می کنند. ZF این کارخانه را در سال 2013 در Gray Court، S.C. افتتاح کرد و در سال 2016 آن را گسترش داد و از 975000 فوت مربع به 1.4 میلیون رسید. ZF بیش از 600 میلیون دلار در کارخانه سرمایه گذاری کرده است که گیربکس های 8 و 9 سرعته اتوماتیک می سازد.

برای تعویض کامل گیربکس بی ام و 320i در ایران باید هزینه ی گیربکس را با توجه به نوسانات و نرخ دلار محاسبه کنید که مسلما هزینه ی بسیار بالایی برای شما در پی دارد، اما هزینه تعویض روغن و شست و شوی گیربکس در ایران نیز بسیار کمتر از تعویض گیربکس است به همین دلیل سرویس و تعویض به موقع روغن گیربکس بی ام و 320i در جلوگیری از خرابی گیربکس نقش اصلی را ایفا می کند.

از آنجایی که گیربکس برای عملکرد خودرو ضروری است، می تواند تعمیر بسیار گران قیمتی باشد. اگر نیاز به تعمیر گیربکس بی ام و خود دارید، باید از 1800 دلار تا 5000 دلار هزینه کنید.

هر چند که بی ام و در ایران نمایده رسمی و قانونی ندارد اما این دلیلی بر انجام ندادن سرویس دوره ای بی ام و 320i نیست، در زمان خرید خودرو دفترچه ای همراه خودرو به شما داده می شود که زمان های مناسب براساس میزان مسافت استفاده شده از خودرو برای بررسی و تعویض روغن گیربکس بی ام و 320i از سوی برند بی ام و مشخص شده است.

اگر می خواهید خودرویی سالم داشته باشید و هزینه های زیادی برای تعویض کامل گیربکس پرداخت نکنید در زمان های مقرر برای بررسی و سرویس گیربگس بی ام و 320i مراجعه کنید.

تکنسین های مرکز تهران پلاس همگی آموزش و دوره های لازم و ضروری در زمینه ی تعویض گیربکس ، بررسی و شناسایی علت مشکل ایجاد شده در گیربکس ، تعویض روغن گیربکس، شست و شوی گیربکس و بررسی بخش های مختلف گیربکس برای سرویس را گذرانده اند و از مهارت ، تجربه و دانش کافی در این زمینه برخوردار هستند به همین علت است که تمامی خدمات در مرکز تهران پلاس برای اطمینان خاطر شما عزیزان با ضمانت ارائه می شوند.

عدم تسلط تعمیرکار به خودرو بی ام و 320i و آشنایی نداشتن با ساختار گیربکس به کار رفته در این خودرو سبب می شود تا فرد نتواند مشکل ایجاد شده در گیربکس را به درستی علت یابی و رفع کند.

علاوه بر این به دلیل اینکه راه حل های اصولی حل مشکلات گیربکس بی ام و 320i را نمی شناسد سریعا اقدام به تعویض کل گیربکس می کند که علاوه بر زمان بر بودن هزینه ی بسیار بالایی برای شما در پی خواهد داشت به همین دلیل است که باید در انتخاب مرکز برای تعمیر و سرویس گیربکس بی ام و 320i دقت بالایی داشته باشید.

برند بی ام و جزو برند های آلمانی لوکس در خودرو سازی جهانی به شمار می آید و اغلب خودرو های تولیدی این برند از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار هستند، بی ام و 320i یکی از سدان های محبوب برند بی ام و است که در این مقاله گیربکس به کار رفته در این خودرو و نکات مراقبت از گیربکس خودرو را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن