تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس بی ام و 750i

تعمیر گیربکس بی ام و 750i

تعمیرگاه گیربکس بی ام و 750i

نسل چهارم بی ام و  سری 7 از خودروهای لوکس بی ام بی ام و 750i تشکیل شده است. سال 2001 تا 2008 تولید شد و اغلب در مجموع به عنوان E65 شناخته می شود. بی ام و 750i جایگزین E38 سری 7 شد و با موتورهای بنزینی و توربو دیزل مستقیم شش و V8 همراه با مدل بنزینی V12 پرچمدار تولید شد. بی ام و 750i یکی از خودرو های اسپرت و محبوب در جهان است و با توجه به گیربکس و ساختاری که دارد توانسته توجهات را در بازار جهانی به سمت خود جلب کند.

در ایران نیز بی ام و 750i به صورت غیر رسمی در بازار عرضه می شود. گیربکس به کار رفته در بی ام و 750i از نوع هشت سرعته و اتوماتیک از یک سر و گردن از خودرو های هم رده بالاتر است. کارایی حداکثری و شتاب بالای بی ام و 750i ارتباط مستقیمی با سلامتی خودرو دارد به همین دلیل در این مقاله موارد و نکات مربوط به بی ام و 750i و تعمیر گیربکس بی ام و 750i را بررسی خواهیم کرد.

 

ویژگی های خودرو بی ام و 750i

بی ام و 750i اولین خودروی بی ام و  بود که شامل سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive و ظاهر بحث برانگیز بیرونی (با نظارت کریس بنگل) تفاوت قابل توجهی از سبک سنتی بی ام و  داشت. سایر ویژگی‌های جدید شامل میله‌های ضد رول فعال، گیربکس شش سرعته اتوماتیک، کلید هوشمند الکترونیکی (غیر از کلید فلزی سنتی) و دید در شب بود.

مدل 760i همچنین از اولین موتور V12 تولیدی جهان برای استفاده از تزریق مستقیم استفاده کرد. بی ام و  750i 2008 با یک موتور 4.8 لیتری DOHC V8 عرضه می شود که 360 اسب بخار قدرت در 6300 دور در دقیقه و گشتاور 360 پوند فوت در 3400 دور در دقیقه ارائه می کند.بی ام و 750i می تواند از 0 تا 60 مایل در ساعت در 5.8 ثانیه به سرعت برسد.

در سال 1997، بی ام و شانس خود را با بی ام . L7 750 iXL، یک نسخه کشیده از سری 7 E38 امتحان کرد. 250 میلی متر (9.8 اینچ) طولانی تر از سری 7 شاسی بلند است. و تمام این طول برای راحتی سرنشینان عقب اضافه شده است.

سدان های BMW 740i xDrive، 750i xDrive، M760i xDrive، 745e xDrive و ALPINA B7 سدان ها همگی به xDrive، سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند BMW مجهز شده اند. این سیستم به شما این امکان را می دهد که در تمام طول سال در هر جاده ای با اطمینان کامل سفر کنید.

ب ام و سری 7 زرهی آلپاین با استفاده از آخرین فناوری ساخته شده است تا بالاترین سطح حفاظت را برای مشتریان فراهم کند. این مرسدس بنز ضد گلوله که معمولاً به سطح A9/B6+ زره می‌شود، در برابر هسته سربی 7.62 میلی‌متری، گلوله‌های توپی 5.56×45 و M80 و همچنین 2 نارنجک دستی DM51 محافظت می‌شود.

این خودروی پکیج اسپرت M3 BMW 750i یکی از قابل اعتمادترین خودروهایی است که من در اختیار داشتم و با قدرت زیاد و سواری لوکس نیز بسیار خوب کار می کند. فضای پا زیادی دارد، سیستم صوتی تمیز است و سواری را آرام می کند.باند قدرت موتور بهبود یافته است و حداکثر گشتاور 800 نیوتن متر (590 پوند فوت) از دور 2000 دور در دقیقه در دسترس است و خروجی آن 447 کیلووات (599 اسب بخار) بین 5500 تا 6500 دور در دقیقه است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) در 3.6 ثانیه به دست می آید در حالی که حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت (205 مایل در ساعت) اکنون در سراسر جهان نامحدود است.

 

تعمیر گیربکس بی ام و 750i

سرویس و تمعیر گیربکس بی ام و 750i

هزینه یک گیربکس جدید بی ام و  سری 7 بسته به نوع خودرو می تواند بیش از 3500 دلار باشد، با این حال، خدمات گیربکس مانند تعویض روغن گیربکس و شستشوی گیربکس به طور قابل توجهی ارزان تر هستند و در برخی موارد کمتر از 150 دلار هزینه دارند.وقتی نوبت به بی ام و  750i می رسد. BMW 750i دارای یک موتور 4.4 لیتری توربوشارژ دوقلو V8 با قدرت 445 اسب بخار است که به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل شده و صفر تا شصت را در 4.3 ثانیه طی می کند.بی ام و در حال کنار گذاشتن گیربکس های دوکلاچه در خط تولید خود به نفع گیربکس های هشت سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور سنتی است.

دلیل واقعی این است که ZF هشت سرعته کارآمدتر است و برای بازدهی نهایی کالیبراسیون آسان‌تر است. و از آنجایی که کارایی تقریباً از همه چیز در شرایط جوی خودروهای امروزی مهمتر است، DCT یکی از  با سرعت ترین ها در زمان است. همچنین این واقعیت وجود دارد که  بی ام و 750i به زودی به سمت الکتریکی شدن جهش خواهد کرد. گیربکس‌های دوکلاچه اغلب مصرف سوخت بهتر و تعویض سریع‌تر دنده دارند.

مهم نیست در کدام شهر و کشور در جهان ساکن هستید سرویس و تعمیر دوره ای گیربکس بی ام و 750i نقش کلیدی را در سلامت خودرو ایفا میکند هزینه های تعمیر و تعویض گیربکس بی ام و 750i در تمام کشور های جهان بالا است در ایران نیز با توجه به شرایط اقتصادی  هزینه تعویض کامل گیربکس بی ام و 750i به مراتب بیشتر است.

سرویس دوره ای خودرو یکی از مواردی است که کمک می کند تا هر نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس به سرعت شناسایی و رفع شود و مشکل ایجاد شده به سایر بخش ها ی گیربکس و خودرو آسیب نرساند. سرویس و تعمیر گیربکس بی ام و 750i باید توسط تکنسین های ماهر و زبده انجام شود که توانایی و دانش کامل در زمینه ی بخش های مختلف و ویژگی های ساختاری گیربکس بی ام و 750i را دارا باشند.

تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس دوره ای گیربکس بی ام و 750i در ایران است و تمامی امور مرتبط با گیربکس از تعویض روغن تا عیب یابی و تعویض قطعات گیربکس توسط متخصصان انجام می شوند.

در این مقاله خودروی بی ام و 750i و مواردی که باید پیش از خرید در ارتباط با این خودرو و گیربکس به کار رفته در آن مد تظر قرار دهید را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن