تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس بی ام و z4

تعمیر گیربکس بی ام و z4

تعمیرگاه گیربکس بی ام و z4

نسل اول بی ام و  Z4 از خودروهای اسپورت بی ام و  E85 (نسخه رودستر) و بی ام و  E86 (نسخه کوپه) تشکیل شده است. نسل E85/E86 از سال 2002 تا 2008 تولید شد.

E85/E86 جایگزین Z3 شد و سومین مدل در سری Z بی ام و  است. مدل های اولیه در سبک بدنه رودستر (E85) بودند، با سبک بدنه کوپه (E86) در سال 2006 اضافه شد.مطابق با Z3، E85/E86 تنها در گریر، کارولینای جنوبی تولید شده است. مدل M – Z4- از موتور شش گانه S54 استفاده می کند.در فوریه 2009، بی ام و  Z4 (E89) به عنوان جانشین E85/E86 تولید خود را آغاز کرد.بی ام و z4 یکی از خودرو های لوکس و اسپورت در بازار خودرو سازی به شمار می آید و با توجه به ساختاری که دارد همچنان طرفداران زیادی دارد. از جمله بخش های کلیدی در خودرو ی بی ام و z4 گیربکس به کار رفته در خودرو است که در این مقاله تعمیر و موارد مربوط به گیربکس این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

 

ویژگی های خودرو بی ام و z4

E85 توسط طراح دانمارکی بی ام و  Anders Warming از اواسط سال 1998 تا تابستان 1999 طراحی شد.مدل های کوپه توسط Tomasz Sycha طراحی شدند. طرح های E85 در 1 مارس 2000 تائید شدند. Z4 در نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال 2002 معرفی شد، و مدل های آمریکای شمالی در نوامبر همان سال (به عنوان مدل سال 2003) به فروش رفت. فروش اروپا در مارس 2003 آغاز شد.

بی ام و های  z4خوب نگهداری شده اغلب 250 تا 350 هزار مایل یا بیشتر را طی می کنند . موتور N52 طراحی جدیدتری دارد، اما از خط 6 سیلندر بی ام و  مشتق شده است، بنابراین می توان انتظار ماندگاری مشابهی داشت. Z4 خروجی رانندگی نسبتاً سرگرم کننده ای دارد و هیجان در فضای باز ارائه می کرد، اما هیجان نهایی را که در رقبایی مانند پورشه باکسستر یا شورولت کوروت وجود ندارد.

Z4 M Coupe/Roadster در سال 2006 معرفی شد و از موتور شش گانه S54 مشترک با E46 M3 بهره می برد. S54 همچنین در لیست 10 موتور برتر Ward برای سال 2001 تا 2004 قرار داشت.موتور در مدل‌های Z4 M آمریکای شمالی دارای قدرت 330 اسب بخار (246 کیلووات) در 7900 دور در دقیقه است که 3 اسب بخار کمتر از M3 آمریکای شمالی است. در بازارهای دیگر، توان خروجی مشابه M3 252 کیلووات (338 اسب بخار) است. موتور دارای سیستم دوبل VANOS BMW و نسبت تراکم 11.5:1 بود. گشتاور تولید شده توسط موتور به 355 نیوتن متر (262 پوند فوت) در 4500 دور در دقیقه می رسید.

گشتاور از 25 آلپینا رودستر S نسخه ای با عملکرد بالا از Z4 پیش از فیس لیفت است که در سال 2003 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. رودستر S که توسط شرکت خودروسازی آلمانی آلپینا تولید شده است، در کارخانه سازنده بوکلوی از رنگ بدنه به رنگ سفید ارسال شده توسط کارخانه اسپارتانبورگ بی ام و  مونتاژ شد. رودستر S به مدت دو سال (2004 تا 2005) تولید شد، قبل از اینکه تولید آن به دلیل قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر و توقف عرضه موتور متوقف شد. رودستر S در دو تریم موجود بود، تریم استاندارد و لوکس با تریم لوکس که به موجودات راحتی بیشتر و چرخ‌های بزرگ‌تر به تریم استاندارد اضافه می‌کرد. حداکثر سرعت این خودرو 272 کیلومتر در ساعت (169 مایل در ساعت) بود و در 5.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 97 کیلومتر در ساعت (60 مایل در ساعت) رسید.

Z4 به دلیل موتور خروجی بالاتر ، شتاب بسیار بهتری خواهد داشت. Z4 همچنین از نظر رانندگی ماشینی پیشرفته تر است، هر چند که شاید ظاهر زیبایی نداشته باشد Z4 sDrive30i از یک موتور 4 سیلندر خطی 4 سیلندر 2.0 لیتری بی ام و  TwinPower Turbo استفاده می کند که 255 اسب بخار قدرت و 295 پوند بر فوت گشتاور ارائه می کند.

 

تعمیر گیربکس بی ام و z4

سرویس و تعمیر گیربکس بی ام و z4

بر کسی پوشیده نیست که خودروهای اسپورت با گیربکس دستی در حال تبدیل شدن به نژادی در حال مرگ هستند، بنابراین وقتی BMW Z4 2019 با یک ZF اتوماتیک هشت سرعته به عنوان تنها گزینه گیربکس معرفی شد، شگفت‌زده نشدیم . فرولیچ استدلال کرد که سرمایه گذاری در مهندسی گیربکس دستی برای Z4 برای ب ام و در حالی که افراد کمی آن را می خرند، صرفاً منطقی نخواهد بود. کاهش تقاضا برای خودروهای اسپورت همچنین دلیل بعید است که یک ب Z4 M به صورت تمام اتوماتیک عرضه می شود. در اروپا، این خودرو دارای یک موتور 3.0 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ با قدرت 355 اسب بخار است.

گیربکس به کار رفته در خودروی بی ام و z4 مانند سایر خودرو های تولیدی برند بی ام و از نوع اتوماتیک است، همان طور که می دانید گیربکس اتوماتیک در مقایسه با گیربکس دستی به مراقبت و سرویس منظم تری نیاز دارد و پیچیده تر از گیربکس دستی است.

با توجه به اینکه بی ام و z4 یک خودروی اسپرت در بازار به شمار می آید اگر می خواهید خودرو بی ام و z4شما حداکثر شتاب و کارایی را داشته باشد باید برای سرویس دوره ای خودرو z4در زمان های مقرر تعیین شده توسط خود شرکت بی ام و که در دفترچه ی راهنمای همراه خودرو بی ام و z4 در اختیار شما قرار می گیرد مراجعه کنید.

تهران پلاس مرکز تخصصی سرویس و بررسی مشکلات گیربکس بی ام و z4 در ایران است تمامی خدمات در این مرکز توسط افراد متخصص و تکنسین های مجرب و آموزس دیده با حدیدترین تجهیزات و امکانات انجام  می شود. در تهران پلاس تعویض روغن گیربکس بی ام و z4 به صورت اتوماتیک انجام می شود و در این صورت روغن قدیمی به صورت کامل از گیربکس خارج شده و روغن جدید جایگزین آن در گیربکس می شود.

تعمیر گیربکس بی ام و z4

خودروی بی ام و z4 در انواع و سروی های مختلفی در بازار تولید و عرضه می شود که در این مقاله مشخصات تعدادی از این مدل ها را بررسی کردیم. به طورکلی بی ام و z4 با توجه به گیربکس هشت سرعت اتوماتیکی که دارد جزو خودرو های محبوب در بازار است.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن