تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس تویوتا سی اچ آر

تعمیر گیربکس تویوتا سی اچ آر

تعمیرگاه گیربکس تویوتا سی اچ آر

تویوتا سی اچ آر یکی از خودرو های شاسی بلند تولیدی برند تویوتا است که مانند سایر خودرو های هم رده از گیربکس اتوماتیک بهره می برد. بسیاری از تولیدکنندگان مانند سوبارو، هوندا، نیسان و تویوتا از گیربکس های متغیر پیوسته یا  CVT در محبوب ترین مدل های خود استفاده می کنند. CVT ها برای بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه لذت بخش و قابل اعتماد هستند.

گیربکس به کار رفته در تویوتا سی اچ آر نیز از این نوع گیربکس است و با توجه به مزایا و کاربردی که دارد از گیربکس های خوب در بازار به حساب می آید اما خوب بودن گیربکس تویوتا سی اچ آر دلیلی بر کم اهمیت بودن سرویس دوره ای گیربکس تویوتا سی اچ آر.

 

تعمیر گیربکس تویوتا سی اچ آر

کمپانی خودرو سازی تویوتا

در سال 1936، تویوتا با مدل AA خود وارد بازار خودروهای سواری شد و مسابقه ای را برای ایجاد لوگوی جدید با تاکید بر سرعت برای خط تولید جدید خود برگزار کرد. پس از دریافت 27000  نام و لوگو ورودی، یکی انتخاب شد که علاوه بر این منجر به تغییر نام آن به “Toyota” از نام خانوادگی “Toyoda” به معنی شالیزار برنج شد.

اعتقاد بر این بود که نام جدید بهتر به نظر می رسد و تعداد هشت ضربه آن در زبان ژاپنی با ثروت و ثروت همراه بود.همانطور که شرکت در اواخر دهه 1950 شروع به گسترش در سطح بین‌المللی کرد، لوگوی شخصیت کاتاکانا با علامت‌های کلمه مختلف با شکل انگلیسی نام شرکت با تمام حروف بزرگ، “TOYOTA” تکمیل شد

تویوتا در اکتبر 1989 یک لوگوی جهانی را برای بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس این شرکت معرفی کرد و آن را از برند لوکس تازه منتشر شده لکسوس متمایز کرداین لوگو از سه بیضی تشکیل شده است که با هم ترکیب می شوند و حرف “T” را تشکیل می دهند که مخفف Toyota است.

تویوتا می گوید که همپوشانی دو بیضی عمود بر داخل بیضی بزرگتر نشان دهنده رابطه سودمند متقابل و اعتماد بین مشتری و شرکت است در حالی که بیضی بزرگتر اطراف هر دو بیضی داخلی نشان دهنده گسترش جهانی فناوری تویوتا و پتانسیل نامحدود برای آینده . لوگوی جدید در سال 1990 روی تمام مواد چاپی، تبلیغات، تابلوهای فروشندگان و اکثر وسایل نقلیه ظاهر شد.

تویوتا chr
تویوتا chr

تعمیر گیربکس تویوتا سی اچ آر

ویژگی های خودرو تویوتا سی اچ آر

گیربکس مدل پایه تویوتا سی اچ آر گیربکس 6 سرعته دستی یا CVT با دنده شبیه سازی شده 7 سرعته است. در کوبا تویوتا سی اچ آر فقط با CVT عرضه می شود و به چراغ های جلو LED، صندلی های چرمی، صندلی های جلوی گرم شونده و سیستم ورود و استارت هوشمند مجهز شده است.

در ایران نیز هر دو مدل تویوتا سی اچ آر با گیربکس های مختلف به شکل محدود عرضه می شوند.  تویوتا سی اچ آر از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر 144 اسب بخاری استفاده می کند. این با یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) جفت شده است.

تویوتا سی اچ آر  موجود در بازار ژاپن دارای موتور 1.2 لیتری توربوشارژ بنزینی یا 1.8 لیتری هیبریدی است. مدل های FWD با هر دو موتور در دسترس هستند، در حالی که تنها موتور برای مدل های AWD 1.2 لیتری توربو است. نمرات مدل S، S-LED، G، S-T و G-T هستند. مدل‌های S، S-LED، G با موتور 1.2 لیتری توربو و سایر مدل‌ها از موتور 1.8 لیتری هیبریدی استفاده می‌کنند.

 

تعمیر گیربکس تویوتا سی اچ آر

سرویس و تعمیر گیربکس تویوتا سی اچ آر

تویوتا سی اچ آر به طور کلی مشکلات زیادی در گیربکس ندارد و عمده مشکل شایعی که مالکان ماشین از آن انتقاد میک نند شنیدن صدای سوت و تقه از گیربکس تویوتا سی اچ آر است. تویوتا سی اچ آر دارای کاپوت یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری دارد که 139 پوند فوت گشتاور تولید می کند و با گیربکس CVT مطابقت دارد. تویوتا سی اچ آر بلندتر از یک هاچ بک سنتی است اما، مرکز ثقل پایینی دارد و در هنگام پیچیدن بدنه کمی دچار لغزش میشود.

با این حال، یک “اما” وجود دارد – و از این واقعیت ناشی می شود که در حالی که 1.2 لیتری C-HR با گیربکس دستی در دسترس است، تویوتا سی اچ آر هیبریدی منحصراً از یک CVT اتوماتیک بهره می برد. تویوتا C-HR EV، اولین مدل تولید انبوه الکتریکی خالص خود را در چین از طریق سرمایه گذاری مشترک GACتویوتا در روز زمین در آوریل 2020 عرضه شد.

گیربکس های متغیر پیوسته با حفظ دور موتور ثابت کار می کنند. گیربکس های CVT تویوتا سی اچ آردر ابتدا به سرعت به این سرعت موتور می رسند و از طریق یک سیستم دنده سیاره ای کار می کنند تا دور موتور را بدون توجه به سرعت خودرو در این سطح نگه دارند.

یک دکمه کوچک “imt” وجود دارد که حالت هوشمند گیربکس را درگیر می‌کند، که اساساً یک عملکرد مطابقت با دور است که باعث می‌شود تا دنده‌ها نرم‌تر شوند – بدون نیاز به حرکت پا. هر کسی با چنین امکانی می تواند به راحتی رانندگی حرفه ای را در تویوتا سی اچ آر تجربه کند اما باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت باید هربار پس از روشن کردن خودرو دکمه ی مورد نظر را فشار دهید.

اگر سرویس دوره ای گیربکس تویوتا سی اچ آر به موقع انجام نشود، ناچار به تعمیر گیربکس تویوتا سی اچ آر خواهید بود. با توجه به اینکه برند تویوتا در ایران مانند سایر کشور ها نمایندگی ندارد، تعویض و سرویس گیربکس تویوتا سی اچ آر در ایران سخت تر از سایر کشور ها است. تهران پلاس مرکز تخصصی تعویض و تعمیر گیربکس تویوتا سی اچ آر است که تمامی امور مرتبط با گیربکس این خودرو توسط افراد متخصص و با جدیدترین و به روزترین تجهیزات انجام می شوند.

یکی از مهم ترین موارد در ارتباط با گیربکس تویوتا سی اچ آر تعویض به موقع روغن گیربکس است. روغن گیربکس تویوتا سی اچ آر باید در فواصل زمانی مشخص شده توسط کمپانی تویوتا یا هر زمان که بوی سوختگی از گیربکس احساس کردید تعویض شود، بهتر است تعویض روغن گیربکس تویوتا سی اچ آر به صورت اتوماتیک و به کمک دستگاه انجام شود تا روغن قدیمی و کهنه به طور کامل از گیربکس خارج شده و روغن جدید جایگزین آن در گیربکس شود.

تعمیر گیربکس تویوتا سی اچ آر

در این مقاله خودروی تویوتا سی اچ آر و موارد مربوط به گیربکس و ویژگی های شاخس این خودرو را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن