مقالات

تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

تعمیرگاه گیربکس تویوتا هایلوکس

از بین تمام وانت های برای فروش در بریتانیا، تویوتا هایلوکس یکی از خودروهایی است که پیش از همه شهرت دارد. تویوتا هایلوکس به چراغی برای اعتبار و دوام تویوتا تبدیل شده است و در هر چهار گوشه جهان یافت می شود. در حال حاضر تعدادی از این خودرو در ایران نیز یافت می شوند.

 

تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

ویژگی های خودرو تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس همیشه به عنوان یک وسیله نقلیه کاربردی و بدون مشکل در نظر گرفته می شود ، و آخرین به‌روزرسانی‌ها به این معنی است که باید در فهرست نهایی خریداران وانت‌های ممتاز قرار گیرد. موتور جدید بدون تأثیر شدید بر هزینه های جاری، عملکرد خوبی دارد، در حالی که مدل Invincible X دارای ظاهر و کیت برای جذب خریدارانی است که به یک وسیله نقلیه کاری لوکس نیاز دارند که بتواند وسایل زیادی را به راحتی حمل کند – همه اینها در حالی که توانایی بیشتری در خارج از جاده ارائه می دهد. از آنچه که اکثر خریداران ممکن است نیاز داشته باشند.

یکی از مواردی که تویوتا هایلوکس را عقب نگه داشته، کمبود نسبی قدرت است. برخلاف رقبا، تویوتا هرگز هایلوکس را در بریتانیا با موتور پرقدرت عرضه نکرده است، اما همه اینها برای مدل سال 2021 تغییر کرده است، با ورود یک دیزل جدید 2.8 لیتری با قدرت 201 اسب بخار.

این بدان معناست که تویوتا هایلوکس در حال حاضر پس از فورد رنجر در بسته چهار سیلندر از نظر قدرت در رتبه دوم قرار دارد. این خودرو با گیربکس‌های شش سرعته دستی یا خودکار عرضه می‌شود، در حالی که چرخ‌دنده‌های قابل انتخاب چهار چرخ محرک و دنده‌های کم‌برد بیشترین استفاده را از این قدرت و گشتاور 500 نیوتن‌متری ارائه‌شده می‌کنند. تفاوت لغزش محدود خودکار در حالت 2WD نیز به کشش هنگام دویدن در کارآمدترین تنظیمات هایلوکس کمک می کند.

بسیاری از آپشن های جدید  در بازار خودرو در بازار به شما امکان می دهند موتور خود را انتخاب کنید، تویوتا هایلوکس این کار را نمی کند. شما یک موتور 2.8 لیتری، چهار سیلندر و توربو دیزل دارید و می توانید یک گیربکس دستی شش سرعته را در 4×4 Double-Cab انتخاب کنید. بقیه سطوح تریم از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می کنند.

با گذشت زمان، هایلوکس دارای اجزای منحصر به فردی بود که کاملاً جدا از تاکوما است . امروزه تویوتا هایلوکس روی پلت فرمی متفاوت با پیشرانه های منحصر به فرد قرار گرفته است. دارای قابلیت های متفاوت، طراحی بیرونی متفاوت و طراحی داخلی متفاوت است.

فرمان برقی اکنون بسته به حالت رانندگی انتخاب شده، کمک‌های متغیری را ارائه می‌کند، با کمک اضافی در حالت برد پایین برای رانندگی خارج از جاده. در جاده، تویوتا هایلوکس قطعاً بهبود یافته است. موتور همچنان می تواند در هنگام شتاب گیری پر سر و صدا شود – به خصوص اگر از کل محدوده دور استفاده کنید – اما قدرت اضافی به این معنی است که زمان زیادی را مانند قبل روی دریچه گاز صرف نمی کنید.

این عملکرد خودکار LSD به انتقال قدرت به جاده در حالت 2WD با کمترین سر و صدا نیز کمک می کند. وقتی عقب نشینی می کنید، کابین ساکت و تمیز است، بدون صدای باد یا لاستیک. این یک تغییر گام واقعی برای هایلوکس است، و به این معنی است که این کامیون اکنون نوعی کروز در حالت خاموش را ارائه می دهد که شما از یک SUV دریافت می کنید.

با این حال، در حالی که سیستم تعلیق اصلاح شده برای کمک به حذف «جهش» طراحی شده است، تویوتا هایلوکس اتوماتیک در سواری نرم‌تر از فورد رنجر نیست. در مقایسه، سیستم تعلیق جلوی رنجر یک دست انداز را صاف می کند، اما عقب آن کمی بیشتر تکان می خورد ، تویوتا عملکرد بهتری نسبت به میتسوبیشی L200 دارد تویوتا موفق شده تویوتا هایلوکس را بدون به خطر انداختن استعدادهای آفرود خود در مسیر آسفالت بهبود بخشد.

حتی در لاستیک‌های استاندارد جاده‌ای، هایلوکس سطحی از توانایی را ارائه می‌دهد که تقریباً خواسته‌های همه رانندگان را برآورده می‌کند. به سادگی به تنظیمات 4WD با برد پایین بروید، و مجموعه ای از کمک های الکترونیکی به شما کمک می کند تا با چیزهای خشن مبارزه کنید. کنترل فرود از تپه، سیستم کنترل پایداری برنامه‌ریزی‌شده مجدد، پاسخ بهتر سیستم ترمز و سرعت پایین‌تر در دور آرام موتور به این معنی است که هایلوکس برای رانندگی خارج از جاده بهتر از همیشه مناسب است.

 

تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

سرویس و تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

گیربکس اتوماتیک تویوتا هایلوکس یک BVM عملیات کلاسیک هستند. تعویض روغن تنها راه حل ترک و نشانه های مقاومت نیست. این احتمال وجود دارد که گیربکس سوراخ شده و باعث نشت روغن گیربکس شود. به همین ترتیب، سایش و/یا شکستگی برخی از قطعات ممکن است علت خرابی شما باشد.

 

مشکلات رایج تویوتا هایلوکس

مشملا و خرابی  توربو تویوتا هایلوکس کمبود برق و دود سیاه که از اگزوز می آید چند نمونه از رایج ترین خرابی ها و مشکلات ایجاد شده برای تویوتا هایلوکس هستند.

مشکلات راه اندازی در نسخه های هایلوکس با موتورهای دیزل معمولی، مشکلات آشکاری در ارتباط با  انژکتورهای سوخت دارند.

از دست دادن قدرت و کاهش توان به دلیل اختلال در موتور و یا گیربکس خودرو که به دلیل نرسیدن قدرت از موتور به چرخ های خودرو ایجاد می شود.

وقوع خرابی لزوماً به معنای تعویض گیربکس تویوتا هایلوکس 4×4 یا 4×2 نیست. تا زمانی که ماهیت خطا به طور رسمی تایید نشده باشد، هیچ مداخله ای امکان پذیر نیست. بنابراین لازم است برای درخواست تشخیص به مراکز معتبر مراجعه کنید، با توجه به اینکه تویوتا در ایران نماینده قانونی ندارد پیدا کردن مرکزی که افراد در مشغول به کار در آن تخصص و مهارت کافی در امر تعمیر و شناسایی مشکل گیربکس داشته باشند امری دشواری است.

تهران پلاس از جمله مراکز تخصصی تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس در ایران است که تمامی افراد مشغول به کار در این مرکز دوره های تخصصی مرتبط با تعمیر انواع بخش های تویوتا هایلوکس را گذرانیده اند و نسبت به این نوع خودرو و بخش های مختلف آن خصوصا گیربکس خودرو آشنایی کامل دارند لذا در ابتدا مشکل ایجاد شده در گیربکس را شناسایی و سپس برای حل آن اقدام می کنند.

تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

در این مقاله خودروی تویوتا هایلوکس و نکاتی که باید در ارتباط با تعمیر و سرویس دوره ای این خودرو مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن