تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس لکسوس nx300h

تعمیر گیربکس لکسوس nx300h

تعمیرگاه گیربکس لکسوس nx300h

برند لکسوس از نظر رضایت نیز برنده مطلق است. در نسخه 2020، لکسوس nx300h    از بین 75 خودرو به رتبه 42 سقوط کرده بود، اما همچنان از نظر قابلیت اطمینان، با نرخ مشکل کمتر از متوسط کمی بیش از 11 درصد گزارش شده بود، امتیاز بالایی کسب کرد.این تایج نشان می دهند که این خودرو نسبت به سایر خودرو های هم رده در بازار کیفیت و کارایی بالایی دارد. NX 300h برای اولین بار تجربه رانندگی با لکسوس هیبریدی درایو را به بخش خودروهای شاسی بلند متوسط می‌افزاید.

این سیستم یک موتور چرخه اتکینسون 2.5 لیتری Lexus، ژنراتور، موتور و باتری را با یک واحد کنترل خودروی هیبریدی که مخصوص NX ساخته شده است، ترکیب می کند. با توجه به مواردی که اشاره کردیم تعمیر گیربکس و سرویس دوره ای گیربکس لکسوس nx300h تقش مهمی در سلامت و کارایی خودرو ایفا میک ند به همین دلیل در ادامه ی مقاله گیربکس لکسوس nx300h و نکات ممه مرتبط با این خودروی لوکس را بررسی خواهیم کرد.

 

ویژگی های لکسوس nx300h

این پیشرانه خروجی کل سیستم 145 کیلووات (193 اسب بخار) را ارائه می دهد، در حالی که میانگین مصرف سوخت 5.0 لیتر در 100 کیلومتر و انتشار CO2 116 گرم در کیلومتر در چرخه رانندگی NEDC است.

تنظیم دقیق موتور 2.5 لیتری منجر به پاسخگویی بیشتر و بهبود بهره وری سوخت شده است. پیشرفت‌ها شامل خنک‌کننده آب به روغن برای موتور محرک الکتریکی برای خنک‌سازی موتور بهبود یافته و نسبت کاهش درایو جلو اصلاح‌شده، بهبود مصرف سوخت و بالا رفتن راحت خودرو در ارتفاعات می‌شود.

یک محور ترانس HV که به تازگی توسعه یافته است، عملکرد کیک داون را برای شتاب بهتر فراهم می کند. محور جدید متشکل از یک ژنراتور موتور الکتریکی و یک موتور محرکه الکتریکی است که توسط مجموعه‌ای از چرخ دنده‌های سیاره‌ای به هم متصل شده‌اند.

مجموعه دنده سیاره ای به طور همزمان سه نقش را ایفا می کند: به عنوان یک دستگاه تقسیم قدرت بین ژنراتور و چرخ های جلو، به عنوان یک چرخ دنده کاهش برای موتور الکتریکی و، زمانی که هر دو با هم کار می کنند، به عنوان یک انتقال با سرعت ثابت کنترل شده الکترونیکی. اکسل ترانس جابجایی متوالی را ارائه می دهد که به حداکثر قدرت در هنگام تماس تحویل داده می شود و ترمز موتور را افزایش می دهد.موتور هیبریدی لکسوس nx300hرا می توان با سیستم AWD 2WD یا Lexus E-Four با موتور الکتریکی مطابقت داد.

نرم افزار کنترل HV جدید توسعه یافته که افزایش قدرت موتور را در هنگام شتاب به حداقل می رساند، شتاب خطی را افزایش می دهد. سرعت موتور نسبت به زاویه پدال گاز افزایش یافته است و حسی شبیه به کاهش دنده ایجاد می کند. NX با سرعت موتور هدف و نیروی G اعمال شده به خودرو تنظیم می شود و احساس شتاب طبیعی تری را بدون تنظیم بیش از حد سرعت موتور و نسبت دنده ایجاد می کند.

پایه‌های موتور لکسوس nx300h طوری تنظیم شده‌اند که لرزش موتور بنزینی هنگام شروع به حرکت خودرو را سرکوب کرده، مصرف سوخت را کاهش داده و به راحتی سواری کمک می‌کند. پایه‌ها اجازه می‌دهند تا 10 درصد انحراف معمولی از محور معمولی موتور دور از مرکز ثقل آن – علت لرزش – باشد.با تنظیم پایه های موتور، فاصله بین محور و مرکز ثقل چند میلی متر کاهش یافت. این کار دقیق نیز تأثیر مثبتی بر جابجایی داشته است. لکسوس همیشه در مورد پیشرانه های هیبریدی پیشتاز بوده است. این پیشرانه HV اکنون اکثر مدل های فروخته شده لکسوس را مجهز می کند.

 

تعمیر گیربکس لکسوس nx300h

سرویس و تعمیر گیربکس لکسوس nx300h

لکسوس در تلاش برای ارائه خودروهای هیبریدی بیشتر در بازار، شاسی بلند کامپکت لکسوس nx300h را در سال 2014 در نمایشگاه خودروی نیویورک عرضه کرد. سه سال بعد، با یک تغییر ظاهری همراه شد که باعث جذابیت بیشتر خودرو شد. لکسوس متعهد شده بود که دیگر موتورهای دیزلی را برای خودروهای خیابانی یا شاسی بلندهای سبک ارائه نکند.

خودرو لکسوس nx300hبه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز است که به صورت چهارچرخ محرک یا جلو است. لکسوس nx300h    دارای یک موتور 2.5 لیتری خطی 4 بزرگتر است که با موتور الکتریکی در مجموع 194 اسب بخار جفت شده است. این نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) به هر چهار چرخ می رساند.

کراس اوور لکسوس nx300h با طراحی جسورانه با انتخابی از دو پیشرانه عرضه می شود. NX 300 دارای یک 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو 235 اسب بخاری در زیر کاپوت خود است که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت شده است. اکثریت قریب به اتفاق مدل‌های لکسوس که تا به حال تولید شده‌اند دارای یک جعبه دنده خود تعویض شونده هستند.

قبل از معرفی Lexus Hybrid Drive و فناوری E-CVT مرتبط با آن، این به معنای استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک از نوع مبدل گشتاور سنتی بود.گیربکس به کار رفته در لکسوس nx300h نیز از همین نوع گیربکس است. هر چند ک برند لکسوس جز وبرند های باکیفیت و بادوام در جهان شناخته می شود، اما اگر سرویس های دوره ای خودرو در زمان های مقرر تعیین شده توسط شرکت انجام نشود نمی توان انتظار کارایی و عمر بالایی از لکسوس nx300h داشت.

تعداد خودرو های لکسوس nx300h در ایران نسبت به سایر کشور ها محدود است و همین عامل سبب شده است تا اغلی تعمیرکاران شناخت و مهارت کافی در ارتباط با تعمیر و حتی سرویس و تعویض روغن گیربکس لکسوس nx300h را نداشته باشند و نه تنها نمی توانند مشکل گیربکس را به درستی شناسایی و رفع کنند بلکه سبب بروز مشکلات بیشتری در خودرو هم می شوند.

تهران پلاس مرکز تخصصی سرویس ، شناسایی و تعمیر مشکلات ایجاد شده گیرکبس لکسوس nx300h در تهران است. نکته ی مهم در ارتباط بام رکز تهران پلاس این است که تمامی تکنسین های مشغول به کار در ایرن مرکز دوره های لازم و آموزش های مورد نیاز برای شناسایی علت ایجاد مشکل در گیربکس لکسوس nx300h و روش های حل آن را فرا گرفته اند و در این زمینه علاوه بر دانش مهارت و تجربه نیز دارند به مهین دلیل است که تمامی خدامت در تهران پلاس با ضمانت ارائه می شوند.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن