تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس لکسوس rx350

تعمیر گیربکس لکسوس rx350

تعمیرگاه گیربکس لکسوس rx350

لکسوس rx350 دارای یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است، در حالی که RX 450h از یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) استفاده می کند. دیفرانسیل جلو در RX 350 به صورت استاندارد است. لکسوس rx350 یک کراس اوور SUV لوکس سایز متوسط ​​است که از سال 1998  فروخته می شود. چهار نسل از لکسوس RX تا به امروز تولید شده است که اولی از نظر اندازه جمع و جور است و سه نسل دوم به عنوان سایز متوسط ​​طبقه بندی می شوند.

هر دو پیکربندی جلو و چهار چرخ محرک در سری RX استفاده شده است و چندین گزینه پیشرانه بنزینی از جمله موتورهای V6 و سیستم های هیبریدی ارائه شده است.

لکسوس rx350 در ایران نیز به دلیل کارایی و نوع مدل و سبک خودرو طرفداران زیادی هر چند که مدل های جدید تر این خودرو در ایران کمتر یافت می شوند، لکسوس در ایران نمایده قانونی ندارد و همین عامل سبب می شود تا نگهداری و سرویس خودرو اهمیت بیشتری پیدا کند، مدل های جدید تر لکسوس rx350 با مدل های قدیمی این خودرو تفاوت های زیادی پیدا کرده اند و اگر تعمیرکار اطلاعات اش را به روز نکند مسلما توانایی تعمیر و سرویس گیربکس جدید لکسوس rx350 را نخواهد داشت، با توجه به این نکته در حال حاضر تعداد بسیار کمی از مراکز در ایران در امر سرویس و تعویض و تعمیر گیربکس لکسوس rx350 تکنسین های ماهری را دارند.

تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و تعویض گیربکس لکسوس rx350 در ایران است تمامی تکنسین های مشوغل به کار در این مرکز آموزش و مهارت های لازم را در ارتباط با مدل های جدید و گیربکس به کار رفته در خودروی لکسوس rx350 دارا می باشند و به همین دلیل است که تمامی خدمات در تهران پلاس با ضمانت رسمی ارائه می شوند.

لکسوس rx350
لکسوس rx350

تعمیر گیربکس لکسوس rx350

لکسوس rx350

در خط تولید مدل‌های لکسوس، لکسوس rx350 در رده پایین تر از  مدل‌های بزرگ‌تر GX و LX (معروف به تویوتا لندکروزر پرادو و شاسی‌بلندهای بدنه روی قاب تویوتا لندکروزر در خارج از آمریکای شمالی) و بالاتر از کراس اوور کوچک‌تر NX با جابه‌جایی خطی کمتر قرار دارد. -چهار موتور نام “RX” مخفف “Radiant Crossover” است. همچنین در برخی بازارها به عنوان “کراس کانتری تفریحی” نامگذاری شده است همتایان فعلی تویوتا RX Highlander/Kluger هستند. همتایان گذشته هریر و ونزا بودند.

لکسوس RX 2017 ویژگی های ایمنی استاندارد بیشتری نسبت به مدل های قدیمی لکسوس rx350 دارد استاندارد جدید Lexus Safety System است که شامل ترمز قبل از برخورد، تشخیص عابر پیاده و کاهش خروج از خط است. RX 450h اکنون تنها با سیستم چهارچرخ متحرک در دسترس است. چرخ جلو دیگر ارائه نمی شود. لکسوس rx350یک شاسی بلند متوسط ​​درجه یک با پنج نفر صندلی است. مدل های هیبریدی RX 350 و RX 450h در دسترس هستند.

موتور 3.5 لیتری V6 350 295 اسب بخار قدرت دارد و پیشرانه گازی/الکتریکی 450h 308 اسب بخار قدرت دارد. RX 350 دارای یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است، در حالی که RX 450h از یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) استفاده می کند. دیفرانسیل جلو در RX 350 استاندارد است. چهار چرخ محرک در RX 350 موجود است و در RX 450h استاندارد است.

از جمله ویژگی های موجود می توان به هدآپ نمایشگر، سانروف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، درب برقی هندزفری، صندلی ردیف دوم تاشو برقی و صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار بزرگ 12.3 اینچی اشاره کرد. ویژگی‌های ایمنی موجود عبارتند از دوربین‌های دید فراگیر 360 درجه، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و کاهش، مانیتور نقطه کور، و هشدار ترافیک متقابل عقب.

بدنه لکسوس لکسوس rx350با طراحی رادیکال مطمئناً برای همه مناسب نیست، اما یک وسیله نقلیه چشمگیر را پوشانده است. RX دارای کابینی است که به طرز بی‌عیب و نقصی با مواد باکیفیت تکمیل شده است و شخصیت رانندگی آن – به خصوص در مدل‌های F Sport – کمی جذاب‌تر از مدل نسل قبلی است. لکسوس rx350در هر یک از اشکال خود بسیار راحت است. اگر استایل رو به رو آن را دوست دارید و به صندلی ردیف سوم نیاز ندارید، لکسوس rx350 می تواندد در لیست خرید شاسی بلندهای متوسط ​​ممتاز شما باشد.

لکسوس rx350
لکسوس rx350

تعمیر گیربکس لکسوس rx350

سرویس گیربکس لکسوس rx350

اکثریت قریب به اتفاق مدل‌های لکسوس که تا به حال تولید شده‌اند دارای گیربکس اتوماتیک هستند. قبل از معرفی Lexus Hybrid Drive و فناوری E-CVT مرتبط با آن، این به معنای استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک نوع مبدل گشتاور سنتی بود. لکسوس rx350 از نوع جدید گیربکس های اتوماتیک لکسوس بهره می برد و به همین دلیل به مراقبت و نگهداری مناسب نیاز دارد.

مشکلات گیربکس لکسوس RX350 2021 می تواند شامل تاخیر در تعویض دنده، پریدن یا ساییدن در هنگام شتاب گیری، لرزش خودرو با هر سرعتی، یا بوی سوختن یا صدای سوت از زیر کاپوت باشد. همگی این موارد نشان می دهند گه گیربکس لکسوس rx350 دچار مشکل شده است، اگر ای مشکلات گیربکس به سرعت شناسایی و رفع شوند می توان با هزینه ای بسیار کم این موارد را رفع کرد و نیازی به تعویض کل گیربکس وجود نخواهد داشت.

اما اگر مشکلات ایجاد شده در گیربکس در زمان مناسب رفع نشوند این مشکل به باقی قسمت های گیربکس و خودرو خصوصا موتور لکسوس rx350 نیز وارد می شود و در این صورت هزینه ی به مراتب بیشتری برای تعویض و سلامت خودرو نیاز است. به همین دلیل است که توصیه می وشد حتما در زمان های تعیین شده توسط برند لکسوس که در دفترچه ی راهنمای همراه خودرو قید شده اند برای سرویس دوره ای و تعویض روغن گیربکس لکسوس rx350 مراجعه کنید.

هیچ راننده ای از سر و صدای اضافی استقبال نمی کند مگر اینکه با یک موتور قدرتمند حرکت کند. گیربکس های اتوماتیک از نو CVT در شتاب های بالا معلق می شوند که باعث می شود موتور تحت شتاب به شدت بچرخد. حتی اگر خودروهای CVT را انتخاب کنید که برای تقلید از دنده های افزایش یافته برنامه ریزی شده اند، عملکرد پر سر و صدا CVT از بین نمی رود و این شاید بزرگ ترین عیب در گیربکس لکسوس rx350باشد البته این صدا برای بیشتر افراد آزاد دهنده نیست

در این مقاله خودروی لکسوس rx350 و مواردم ربوط به گیربکس این خودرو را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن