تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس مازراتی گرن توریسمو

تعمیر گیربکس مازراتی گرن توریسمو

تعمیرگاه گیربکس مازراتی گرن توریسمو

پ مازراتی گرن توریسمو و گرن کابریو (Tipo M145) مجموعه‌ای از گرند تورهای تولید شده توسط خودروساز ایتالیایی مازراتی از سال 2007 تا 2019 هستند. این خودرو ها  جانشین گرند تورهای 2 در V8 ارائه شده توسط این شرکت، مازراتی  کوپه و اسپادر شدند. این مدل در ابتدا مجهز به یک موتور 4.2 لیتری (4244 سی سی (259.0 مکعب اینچ)) V8 بود که در همکاری با فراری توسعه یافت. پلتفرم مازراتی گرن توریسمو از پلتفرم مازراتب  M139 مازراتی Quattroporte V دارای سیستم تعلیق دو دیفرانسیل جلو و عقب مشتق شده است. مازراتی گرن توریسمو بر راحتی در هماهنگی با سرعت و لذت راننده تاکید دارد.

مازراتی گرن توریسمو رکورد سریع ترین خودرو در صنعت خودرو را به نام خود ثبت کرد و تنها در 9 ماه از مرحله طراحی به مرحله تولید رسید. دلیل آن این بود که فراری پس از فروش مازراتی به گروه فیات کرایسلر، طرح‌های جایگزین پیشنهادی مازراتی کوپه را انتخاب کرد و پس از تغییراتی، آن را با نام فراری کالیفرنیا روانه بازار کرد.در مجموع 28805 مازراتی گرن توریسمو و 11715 دستگاه کانورتیبل تولید شد.نمونه نهایی تولید مازراتی گرن توریسمو به نام زدا با رنگ‌های آبی، سیاه و سفید رنگ آمیزی شده است.

مازراتی گرن توریسمو در ایران به عنوان خودرویی لوکس شناخته می شود و هر چند کم اما در بازار ایران یز مشاهده می شود، با توجه به کم بودن تعداد خودرو مازراتی گرن توریسمو در ایران و سخت بودن سرویس و تعمیر قطعات به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی مازراتی در ایران و گران بودن قطعات برای تعویض ، مراقبت و نگهداری از خودرو مازراتی گرن توریسمو خصوصا گیربکس به کار رفته در خودرو اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در حال حاضر به دلیل کم بودن تعداد خودرو مازراتی گرن توریسمو تعداد کمی از افراد نسبت به گیربکس به کار رفته در این خودرو و بخش های مختلف آن دانش و مهارت کافی را دارند به همین دلیل است که اگر فرد دانش کافی را نداشته باشد به سرعت برای رفع مشگل گیربکس ، کل گیربکس را تعویض می کند که علاوه بر هزینه ی بسیار بالا حتی توسط خود کمپانی هم توصیه نمی شود که گیربکس تعویض شود مگر در موارد خاص.

تعمیر گیربکس مازراتی گرن توریسمو

تهران پلاس مرکز تخصصی تعویض و تعویر گیربکس مازراتی گرن توریسمو در ایران است تمامی امور مربوط به گیربکس مازراتی گرن توریسمو از تعویض گرفته تا تعمیر و سرویس و حتی تعویض روغن گیربکس مازراتی گرن توریسمو توسط افراد متخصص و با جدیدترین ابزرار و امکانات موجود انجام می شوند تا هیچ آسیبی به خودرو خصوصا گیربکس آن وارد نشود.

تعمیر گیربکس مازراتی گرن توریسمو
تعمیر گیربکس مازراتی گرن توریسمو

ویژگی های خودرو مازراتی گرن توریسمو

طراحی  مازراتی گرن توریسمو و گرن کابریو از پلت فرم M139 نسل پنجم کواتروپورته گرفته شده است که حدود 12 سانتی‌متر (4.7 اینچ) در فاصله بین دو محور و 8 سانتی‌متر (3.1 اینچ) در اورهنگ عقب کوتاه شده است. مانند کواتر پورت، موتور به خارج از خط مرکزی چرخ جلو، در داخل فاصله بین دو محور، در طرح‌بندی موتور وسط جلو، دیفرانسیل عقب عقب رانده می‌شود. این توزیع وزن 49%/51% جلو/عقب را به خودروهای گیربکس اتوماتیک اعطا می کند. نسخه‌های گیربکس دستی خودکار «MC SportShift» به دلیل گیربکسی که در عقب با دیفرانسیل در طرح گیربکس نصب شده است، توزیع وزنی 47/53 درصدی در عقب دارد.

شاسی از بخش های فولادی ساخته شده است و با دو فریم آلومینیومی تکمیل می شود: یکی در جلو که موتور را پشتیبانی می کند و نقاط اتصال تعلیق را فراهم می کند، و دیگری لوله ای در عقب که هم سیستم تعلیق و هم دیفرانسیل (یا کل گیربکس را پشتیبانی می کند.  پانل های بدنه ساختاری فولادی، کاپوت آلومینیومی و درب خودرو مازراتی گرن توریسمو یک قطعه ترکیبی قالب گیری تک ورق است.

سیستم تعلیق شامل بازوهای کنترل طول نابرابر با بازوهای آلومینیومی آهنگری و پایه های آلومینیومی ریخته گری، فنرهای سیم پیچ و میله های ضد غلت در هر دو محور است. دمپرها یا با نرخ ثابت هستند و برای جابجایی تنظیم می شوند یا تطبیقی ​​”Skyhook”. سیستم Skyhook از دمپرهای گازی با بدنه آلومینیومی استفاده می کند که امکان تنظیم خودکار و مداوم نرخ میرایی را با استفاده از شیرهای متناسب فراهم می کند.

مازراتی گرن توریسمو اسپورت که جایگزین گرن توریسمو  S و گرن اتوماتیک اس  شد، در مارس 2012 در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد.موتور 4.7 لیتری اصلاح شده دارای قدرت 460 اسب بخار (338 کیلووات؛ 454 اسب بخار) است. اسپرت دارای نمای جلویی منحصربه‌فرد با الهام از MC Stradale، چراغ‌های جلوی جدید و فرمان و صندلی‌های جدید و اسپرت‌تر است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک ZF اکنون استاندارد است، در حالی که گیربکس دستی شش سرعته اتوماتیک به عنوان یک آپشن موجود است. دومی دارای پدال شیفترهای روی ستون فرمان است، ویژگی که با گیربکس اتوماتیک اختیاری است. طراحی جدید سپر جلو و اسپلیتر هوا ضریب درگ را از Cd=0.33 به 0.32 کاهش می دهد.

تعمیر گیربکس مازراتی گرن توریسمو

بسته به مدل، مازراتی گرن توریسمو دو نوع گیربکس در مازراتی گرن توریسمو و گرن کابریو مورد استفاده قرار میگیرند: یک مبدل گشتاور معمولی 6 سرعته اتوماتیک یا یک گیربکس 6 سرعته خودکار دستی.همانند کواتر پورت، گیربکس اتوماتیک یک واحد 6HP26 است که توسط ZF عرضه می شود. این گیربکس شامل حالت عادی خودکار، حالت ورزش خودکار، حالت خودکار ICE و حالت دستی است. در حالت اتوماتیک دنده‌ها را به‌طور خودکار در دور کم تعویض می‌کند تا راحت‌ترین حالت  سواری را برای راننده فراهم کند و در دورهای بالاتر وقتی سبک رانندگی اسپرت‌تر می‌شود.

حالت AutoSport 40% سریع‌تر از حالت عادی دنده‌ها را تغییر می‌دهد، با نزدیک شدن به گوشه، هنگام بلند کردن دنده‌ها پایین می‌آید. سپس کنترل پایداری را فعال می کند، سیستم تعلیق Skyhook را سفت می کند و دریچه های اگزوز را هنگامی که موتور بیش از 3000 دور در دقیقه است باز می کند در مازراتی گرن توریسمو S Automaticحالت ICE خودکار برای شرایط کم در نظر گرفته شده  است. حداکثر گشتاور در چرخ را کاهش می دهد، از استارت دنده 1 جلوگیری می کند و فقط اجازه تعویض دنده زیر 1000 دور در دقیقه را می دهد.گیربکس نیمه اتوماتیک مازراتی گرن توریسمو شامل حالت های دستی نرمال و دستی، اسپرت دستی با MC-Shift، Auto Normal، Auto Sport، Auto ICE است.

در این مقاله خودروی مازراتی گرن توریسمو و نوع گیربکس به کار رفته و سایر ویژگی های این خودرو لوکس را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن