خدمات خودرو

تعمیر گیربکس نیسان ایکس تریل

گیربکس در خودروی xtrail نیسان مانند هر خودروی دیگری نقش مهمی را ایفا می کند و اگر خودروی گیربکس خراب یا مشکل داشته باشد، بقیه قطعات خودرو نیز دچار مشکل و آسیب خواهند شد. به همین دلیل است که تعمیر و سرویس نیسان xtrail گیربکس بسیار مهم است. در ادامه مقاله به مشکلات ناشی از آسیب گیربکس می پردازیم.

باید بدانید که راه هایی برای آسیب رساندن به خودرو وجود دارد. دومی از موتور شما محافظت می کند. با توجه به داده های ارائه شده توسط کامپیوتر فعال است. در واقع اگر اعداد فرد را ببیند در حالت شکسته قرار می گیرد.

بنابراین هنگامی که این اتفاق می افتد چراغ هشدار موتور روی داشبورد شما ظاهر می شود و سرعت شما محدود می شود. توصیه می کنیم در اسرع وقت به یک متخصص مراجعه کنید، زیرا هرچه مدت زمان بیشتری با این موتور رانندگی کنید، آسیب مکانیکی بیشتری ایجاد می کند و هزینه تعمیر آن بیشتر می شود.

مثلاً اگر به محض پا گذاشتن روی پدال گاز، خودروی شما شتاب نگیرد.

از دست دادن قدرت موتور ممکن است به دلیل فلومتر باشد

وقتی روی پدال گاز می روید صدای خش خش می شنوید و هوا آزاد می شود.در این مورد توربو ممکن است نگرانی هایی داشته باشد. لطفا توجه داشته باشید که این مورد بسیار گران است، بنابراین در اولین علائم، توصیه می کنیم با یک متخصص مشورت کنید.

اگر هنگام رانندگی با نیسان ایکس تریل، صدای لرزیدن یا خراشیدن و بوی قوی بنزین را تجربه کردید.

ممکن است انژکتور منشا مشکل باشد.

اگر وقتی شتاب می گیرید فقط احساس می کنید که می لرزید.

شمع ها می توانند مسئول آنها باشند.

وقتی ماشین شما در حین رانندگی دود سیاه از اگزوز خارج می کند.

در این حالت ممکن است دریچه EGR دچار مشکل شود.

2-دلایل کاهش قدرت نیسان ایکس تریل

هنگامی که علائم خرابی موتور در نیسان ایکس تریل خود را بررسی کردید، باید بدانید که مشکل در نیسان ایکس تریلB شما چیست.

افت نیرو Nissan X-TRAIL: مشکل فلومتر

برای راه اندازی موتور باید مخلوط سوخت هوا تامین شود. وظیفه فلومتر ارسال تعادل هوا و سوخت صحیح به کامپیوتر است. این به سیلندرهای موتور اجازه می دهد تا به درستی کار کنند. اگر دبی سنج خراب شود، موتور سوخت مورد نیاز خود را دریافت نمی کند و قدرت خود را از دست می دهد.کاهش قدرت نیسان ایکس تریل: مشکل توربو

به همین ترتیب، ماشین شما به طور کلی دارای توربو است. نقش آن تزریق هوای تحت فشار است که برای مخلوط شدن هوا و سوخت لازم است. برای انجام این کار، توربو گاز خروجی را به گردش در می آورد، آن را فیلتر می کند و سپس هوا را برای برگشت به موتور تزریق می کند. خروجی توربو شما به دلیل گرفتگی فیلتر هوا یا حتی توربین معیوب کند می شود و قدرت شما نیز کم می شود.

توجه داشته باشید که توربو برای چرخش صحیح به روغن موتور متکی است. بنابراین همیشه مراقب سطح روغن باشید تا خیلی سریع خراب نشود.

افت قدرت نیسان ایکس تریل: مشکل تزریق

اگر یک سفر کوتاه در اطراف شهر داشته باشید، ممکن است تزریق مسدود شود. در نتیجه، مقدار سوخت مناسبی را به موتور شما نمی رساند که می تواند قدرت آن را کاهش دهد.

بنابراین، برای حفظ سیستم تزریق، توصیه می شود به طور منظم فیلتر دیزل را بررسی کنید. فیلتر دیزل به دقت ذرات را فیلتر می کند تا از ورود آنها به سیستم تزریق جلوگیری کند.وقتی تمام شود، اثربخشی آن یکسان نخواهد بود.

به همین ترتیب، از رانندگی با مخزن تقریبا خالی خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث خوردگی و رسوب در کف پمپ شود. و می تواند به موتور شما آسیب برساند.

نیسان ایکس تریل تلفات برق: مشکل سوخت

همانطور که در بالا ذکر شد، یک خودروی بنزینی برای احتراق سوخت نیاز به شمع دارد. بنابراین اگر آنها تمام شوند و احتراق را به تأخیر بیندازند، موتور می تواند غیرهمگام شود و دیگر نمی تواند با تمام قدرت کار کند. بنابراین، شما این تصور را خواهید داشت که پر سر و صدا و پرحرف هستید.

قطع برق نیسان X-TRAIL: مشکل دریچه EGR

هدف شیر EGR کاهش انتشار اکسیدهای نیتروژن در خودروهای ما با استفاده مجدد از آنها است. در واقع هدایت بخشی از گاز در انژکتور به صورت مکمل با توربو کار می کند، مشکل اینجاست که این سیستم به مرور زمان باعث گرفتگی سوپاپ و انژکتور می شود زیرا این گاز در حفره دود ایجاد می کند. مکانیک

با توجه به نقش گیربکس در عملکرد و سلامت سایر قسمت های خودرو، نگهداری جدی و مناسب از گیربکس بسیار حائز اهمیت است.مرکز با تخصص کافی برای تعمیر نیسان xtrail گیربکس در ایران بسیار محدود است، بنابراین باید در انتخاب مرکز مناسب برای تعمیر نیسان xtrail گیربکس دقت کنید.

دایرکتینو یک مرکز انحصاری تعمیر و سرویس نیسان xtrail در تهران است. کلیه امور مربوط به سرویس گیربکس نیسان xtrail از تعویض روغن تا تعویض تجهیزات به صورت تخصصی و با کمک به روزترین تجهیزات انجام می شود. ضمنا تمامی خدمات در مرکز دایرکتینو برای سلامتی شما عزیزان تضمین شده است.

نتیجه

گیربکس به دلیل نقشی که در انتقال سرعت از موتور به گیربکس دارد، سرعت و شتاب خودرو نقش بسیار مهمی دارد، این مهم ترین تعمیر گیربکس است. اگر می خواهید خودروی شما برای مدت طولانی دوام بیاورد، باید آن را به طور منظم در فواصل زمانی برنامه ریزی شده کارخانه، سرویس گیربکس انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
موبایل مسیریابی تلفن