تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس هیوندای آزرا گرنجور

تعمیر گیربکس هیوندای آزرا گرنجور

تعمیرگاه گیربکس هیوندای آزرا گرنجور

هیوندای آزرا گرنجور یکی از انواع خودرو های تولیدی کمپانی کره ای هیوندای است که به دلیل ویژگی و مزایایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفت. یکی از قطعات مهم در خودروی هیوندای آزرا گرنجور گیربکس این خودرو است که در کنار مزایای زیاد معایبی هم دارد و به همین دلیل به سرویس و تعمیر دوره ای نیازمند است.

تهران پلاس یکی از مراکز معتبر در ایران است که به صورت تخصصی در امر تعمیر گیربکس هیوندای آزرا گرنجور فعالیت میکند، تمامی افراد مشغول به کار در این مرکز آموزش های لازم را در امر تعمیر و نکات و نواقص گیربکس هیوندای آزرا گرنجور دیده اند و تخصص و دانش کافی را دارند.

 

تعمیر گیربکس هیوندای آزرا گرنجور

خودرو هیوندای آزرا گرنجور

هیوندای آزرا گرنجور ماشینی است که توسط شرکت کره‌ای هیوندای تولید شد، در روز های  اولیه به علت اندازه موتور و گشتاور بالا بسیار خوب مورد استقبال قرار گرفتگیربکس اتوماتیک به کار رفته در هیوندای آزرا گرنجور از نوع تیپ ترونیک است و دارای یک موتور ۳۰۰۰ سی‌سی می‌باشد که برای یک سدان شهری عالی است.

گیربکس هیوندای آزرا گرنجور دارای ۶ دنده در جلو است، که ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت اسب‌بخار به چرخ‌ها را انتقال می‌دهد. گیربکس اتوماتیک  هیوندای آزرا گرنجور از سال ۲۰۱۰ دست‌خوش تغییراتی شده‌است که از نسخه قدیمی‌تر آن بسیار متفاوت هستند.

گیربکس اتوماتیک هیوندای آزرا گرنجور در مدل قبل از ۲۰۱۰، نوع هایرک است، که در دو نوع سرعت و سرعت 4 دنده – ۵ دنده تولید می‌شود. اما در سری جدیدتر، مدل NF با موتور 3300 و در با نام A5HF1 و  A6LF1 تولید شده که دارای حجم روغن گیربکس 11 لیتر میباشد.

به خاطر سوختن کلاچ، فیلتر گیربکس  هیوندای آزرا گرنجور  پوشانده می شود و ماشین قادر به حرکت مناسب نخواهد بود، بنابراین ماشین هنگام حرکت قدرت کافی ندارد.این یکی از ایراداتی است که در گیربکس هیوندای آزرا گرنجور ایجاد میشود و تنها افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارند می توانند این مورد را به سرعت شناسایی و رفع کنند و به جای تعویض کل گیربکس موتور تنها فیلتر گیربکس را تعویض و ترمیم کند.

هیوندای آزرا گرنجور از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۸.۲ ثانیه طی میکند. این خودرو دارای یورو ۴ از نظر آلودگی استاندارد بوده و برای سال ۲۰۱۱ در ظاهر، موتور و گیربکس آن  دست‌خوش تغییراتی شده‌است. این خودرو به عنوان مدل کالیفرنیا شناخته شده‌است و اکنون حجم موتور این خودرو به ۳۰۰۰ سی‌سی در مدل سال ۲۰۱۲ کاهش‌یافته است و مدل سال ۲۰۱۸ این خودرو با یک موتور ۲.۴ لیتری به ایران عرضه خواهد شد. آن توسط شرکت هیوندای تولید شده‌است.

در نسل اول هیوندای آزرا گرنجور ، یک ریزپردازنده میتسوبیشی برای شرکت هیوندای آزرا گرنجور ساخته شد. در اصل توسط میتسوبیشی ۲ L SOHC MPI به کار گرفته شد، یک موتور ۲.۴ لیتری SOHC MPI در سال ۱۹۸۷ اضافه شد. در سال ۱۹۹۱، V۶ ۳.۰ L برای رقابت بهتر با امپراتوری دوو ساخته شد.

پیش از بازی‌های المپیک ۱۹۸۸ سئول، بیشتر بازار خودرو لوکس کره‌جنوبی توسط داوو موتورز و مجموعه سلطنتی آن برگزار شد. از اکتبر ۱۹۷۸، شرکت هیوندای خودرو لوکس خود و برندی هال دوم را در کره ساخت، اما به نظر می‌رسید رقابت با داوو رویال آغاز شده و تمام شده‌است. وقتی شرکت هیوندای راهی برای رسیدن به بازار خودرو لوکس پیدا کرد، سعی کرد اتومبیل لوکس خود را بسازد.

در همان حال، شرکت هیوندای با رقابت شدید از برند “دوو موتور”، تلاش‌های خود برای طراحی خودروی لوکس خود را رها کرد و به جای آن خط‌مشی، فن‌آوری و پیکربندی داخلی کارخانه میتسوبیشی موتورز را به دست آورد تا اولین شرکت هیوندای هیوندای آزرا گرنجور را ایجاد کند.

در اوایل دهه ۱۹۷۰، شرکت میتسوبیشی موتورز خواستار اصلاح سیستم دبونیر شد و دبونیر خودرویی بود که از زمان آغاز سال ۱۹۶۴ به میزان قابل‌توجهی ارتقا پیدا نکرده بود. با توجه به رابطه بین تکنولوژی و نوآوری، میتسوبیشی به درخواست هیواندی برای تقسیم پلت فرم، پیکربندی داخلی، و مهم‌تر از همه موتور، تبدیل شد.

شرکت هیوندای آزرا گرنجور گفت که او به عنوان یک اسپانسر رسمی از بازی‌های المپیک ۱۹۸۸ سئول این فرصت را به دست آورد تا همه مدیران اجرایی و افراد کلیدی در مورد طراحی خودروی جدید خود را مطلع کند. این شرکت در کره به دلیل پایه میتسوبیشی خود و کیفیت خوب بسیار محبوب شد.

 

تعمیر گیربکس هیوندای آزرا گرنجور

گیربکس خودروی هیوندای آزرا گرنجور از نوع تیپ ترونیک است.

تکنولوژی نوع تیپ ترونیک اولین بار به طور انحصاری توسط شرکت پورشه در مدل ۹۱۱ معرفی شد و سپس حق استفاده از این تکنولوژی به سایر شرکت‌های خودروسازی را داد و هر شرکت خودرو نام خود را بر روی این مدل از سیستم انتقال قرار داد.لازم به ذکر است که تکنولوژی تیپ ترونیک به راننده اجازه افزایش یا کاهش دنده با استفاده از اهرم فرمان نصب‌شده بر پشت فرمان ماشین یا اهرم تغییر را می‌دهد. علامت مثبت و منفی روی دستگیره در پشت فرمان وجود دارد، و همانطور که می‌بینید، علامت + نشان‌دهنده افزایش در لوازم است و علامت + نشان‌دهنده کاهش در لوازم است.

در حقیقت، هدف این تکنولوژی چیزی نبود جز بهبود عملکرد خودرو، اما این داستان با تغییر لوازم دستی به کار نمی‌رود؛ بلکه تکنولوژی تیپ ترونیک در ماشین‌هایی با انتقال اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بکار می‌رود، که در آن راننده می‌تواند مقدار دنده را قبل از دخالت سیستم هوشمند گشتاور افزایش داده یا کاهش دهد.

به همین دلیل است که در خودروی هیوندای آزرا گرنجور از این سیستم استفاده می شود. گیربکس تیپ ترونیک علاوه بر مزایایی که دارد به نگهداری و بررسی به موقع نیازمند است و نمی توان نقش سرویس دوره ای در شناسایی و رفع عیوب این خودرو را نادیده گرفت.

علاوه بر این مهارت تعمیرکار در شناسایی به موقع و استفاده از روغن گیربکس مناسب نقش مهمی در سلامتی خودروی هیوندای آزرا گرنجور دارد در ایران با توجه به افزایش قیمت دلار و نوسانات بازار مراقبت و سرویس خودرو اهمیت بالایی دارد. تهران پلاس یکی از مراکز تخصصی در امر گیربکس هیوندای آزرا گرنجور است که تمامی امورمربوط به این خودرو در این مرکز به شکل تخصصی انجام می شوند.

تعمیر گیربکس هیوندای آزرا گرنجور

در این مقاله خودروی هیوندای آزرا گرنجور و ویژگی های مربوط به این خودرو را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن