تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس هیوندای سنتنیال

تعمیر گیربکس هیوندای سنتنیال

تعمیرگاه گیربکس هیوندای سنتنیال

هیوندای سنتنیال در سال ۲۰۱۲ به عنوان دومین نسل از سدان شرکت کیا و هیوندای وارد بازار ایران شد. با این حال، با توجه به قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس (بالای ۲۵۰۰ سی‌سی)، عرضه این مدل به کشور ما در سال ۲۰۱۳ متوقف شد.

در سال ۲۰۱۶ شرکت هیوندای تصمیم گرفت محصولات لوکس را به دلیل تغییر سلیقه مشتریان خود متوقف کند و با نام جنسیس به آن ادامه دهد. هیوندای سنتنیالدر برخی از کشور ها Equus نیپز عرضه می‌شد، به عنوان پرچم دار کمپانی هیوندای شناخته می شود و به نوعی می توان هیوندای سنتنیال را مشابه کیا k9 با پیشرانه‌های 6 و 8 سیلندر عرضه می‌شد دانست.

درست است که در حال حاضر هیوندای سنتنیال با توجه به قوانین واردات ، وارد ایران نمی شود و یا به تعداد محدود و به سختی وارد می شود اما همچنان مدل های قدیمی تر هیوندای سنتنیال در بازار خودروی ایران موجود هستند.
با توجه به ممنوعیت واردات هیوندای سنتنیال قطعات این خودرو برای تعمیر و تعویض نیز به سختی در بازار پیدا می شوند، به همین دلیل است که سرویس و تعمیر به موقع خودرو هیوندای سنتنیال برای جلوگیری از بروز آسیب های شدید به خودرو و تعویض قطعات خودرو هیوندای سنتنیال الزامی است.

مانند تمام خودرو های موجود در بازار، گیربکس خودرو هیوندای سنتنیال نیز از نوع گیربکس اتوماتیک است که در مقایسه با گیربکس دستی به مراقبت بیشتری نیاز دارد. یکی از بخش هایی که در خودرو هیوندای سنتنیال در معرض آسیب و خراب شدن قرار دارد گیربکس هیوندای سنتنیال است با توجه به اهمیت موضوع و سرویس و تعویض درست و به موقع گیربکس هیوندای سنتنیال در ادامه ی مقاله تعمیر گیربکس هیوندای سنتنیال و نکات مربوط به آن را بررسی خواهیم کرد.

تعمیر گیربکس هیوندای سنتنیال

هیوندای سنتنیال

در سال ۱۹۹۹، کمپانی خودرو سازی هیوندای موتورز با هم‌کاری کمپانی خودرو سازی ژاپنی میتسوبیشی از نسل اول هیوندای سنتنیال پرده‌برداری کرد که هدف آن رقابت با مرسدس‌بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 و سانگ‌یانگ در بازار جهانی خودرو بود.
مرسدس‌بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 و سانگ‌یانگ Chairman در بازار بود .

نسل اول توسط میتسوبیشی موتورز ژاپن طراحی شد که مدلی را در این پلتفرم به نام Proudia راه‌اندازی کرد. هیوندای سنتنیال۵.۱ متر طول و ۱.۹ متر عرض داشت.

هیوندای سنتنیالنسل دوم در سال ۲۰۰۹ با ساختار محور عقب و موتورهای جدید معرفی شد. این سدان و پلتفرم آن ابه صورت داخلی طراحی و توسط شرکت هیوندای ساخته شده‌است و تنها شباهتی که با نسل قبلی خود دارد این است که این ماشین نام Equus را دارد. این نسخه هیوندای سنتنیال شرکت هیوندای در یک نسخه کامل با موتور ۸ سیلندر در خط تولید شرکت کره‌ای قرار گرفت.

در ۴ نوامبر ۲۰۱۵، شرکت هیوندای موتور سفر پیدایش را به طور رسمی معرفی کرد، به طوری که همانند لکسوس برای تویوتا و اینفنتی برای نیسان، محصولات لوکس هیوندای تحت نام جنسیس سنتنیال موجود خواهند بود. بنابراین در سال ۲۰۱۶، یک نسل جدید از هیوندای جنسیس به نام جنسیس سنتنیالG۷۰ و جنسیس سنتنیالG۹۰ روانه بازار جهانی و داخلی شد.

هیوندای سنتنیال یکی از ماشین‌های لوکس کمپانی کره‌ای هیوندای به شمار می رود که هم اکنون هم درخط تولید این کمپانی قرار دارد.

شرکت هیوندای برای ساختن ظاهر لوکس ماشین، هیوندای سنتنیالرا با ابعاد طول ۵۱۶۰، عرض ۱۸۹۰، ارتفاع ۱۴۹۵ طراحی کرده‌است، به طوری که این ماشین همان ارتفاع و لوکس بودن اروپا را داشته باشد.

این هیوندای سنتنیال کره‌ای در دو نوع، Signature و Ultimate با ظرفیت ۵ مسافر عرضه می‌شود؛ در قسمت جلو خودرو، یک نور فریبنده بزرگ را مشاهده خواهیم کرد که با یک نوار LED طراحی شده‌است.

در نمای جانبی هیوندای سنتنیال ، ما به چیز خاصی توجه نمی‌کنیم، جز برای برآمدبک که از بالای دستگیره در عقبی شروع می‌شود و تا انتهای چراغ های عقب خودرو ادامه می‌یابد. چراغ‌های چشمک‌زن این ماشین شباهت زیادی به چراغ‌های شرکت آلمانی مرسدس‌بنز در این کلاس دارند، و دایل این امر این است که یک چهره لوکس در این هیوندای سنتنیال نمایش داده شود.

جنسیس و سنتنیال
جنسیس و سنتنیال

تعمیر گیربکس هیوندای سنتنیال

سرویس و تعمیر گیربکس هیوندای سنتنیال

یکی از قطعات اصلی در هر خودرویی چه جدید و چه قدیمی گیربکس است، گیربکس را می توان بخشی از خودرو دانست که وظیفه ی انتقال قدرت از موتور به چرخ ها بر عهده ی آن است و اگر گیربکس به درستی عمل نکند انرژی موتور به درستی به چرخ های خودرو منتقل نخواهد شد و در نتیجه خودرو به درستی حرکت نمی کند.

همین عامل سبب می شود تا گیربکس به یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعات خودرو تبدیل شود. با توجه به وارداتی بودن خودرو هیوندای سنتنیال قطعات اصل این خودرو برای تعویض به سختی در بازار پیدا می شوند، به همین دلیل توصیه می شود تا جای ممکن از تعویض قطعات هیوندای سنتنیال خصوصا گیربکس آن خودداری کنید.

سرویس به موقع در زمان معین شده توسط شرکت و همچنین مراجعه به مراکز معتبر سبب می شود تا هرگونه مشکل در گیربکس هیوندای سنتنیال به سرعت شناسایی و روش مناسب برای رفع و حل مشکل ایجاد شده در نظر گرفته شود. گیربکس هیوندای سنتنیال دارای پیچیدگی و ویژگی های ساختاری خاص خودش است و به همین دلیل هر فردی دانش و مهارت کافی در امر تعمیر و سرویس آن ندارد.

تهران پلاس یکی از مراکز معتبر و دارایم جوز در تهران است که تمامی امور مربوط به گیربکس هیوندای سنتنیال در این مرکز توسط افراد آموزش دیده و دارای دانش و تجربه ی کافی در این زمینه انجام می شود. تمامی قطعاتی که در صورت نیاز برای رفع مشکل گیربکس هیوندای سنتنیال یا سایر بخش های این خودرو در این مرکز به کار برده می شوند همگی اصل بوده و دارای هولوگرام و ضمانت محصول هستند به همین دلیل است که تمامی خدمات در مرکز تهران پلاس با تضمین به شما ارائه می شوند.

تعمیر گیربکس هیوندای سنتنیال

هیوندای سنتنیال یکی از خودرو های محبوب کمپانی هیوندای است که تعدادی از این خودرو در بازار خودرو ایران نیز موجود هستند. در حال حاضر با توجه به محدودیت در واردات این خودرو، سرویس به موقع در زمان تعیین شده توسط شرکت و بررسی به موقع بخش های مختلف هیوندای سنتنیال اهمیت بیشتری پیدا میکند.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن