تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس هیوندای ولستر

تعمیر گیربکس هیوندای ولستر

تعمیرگاه گیربکس هیوندای ولستر

هیوندای ولستر در سال ۲۰۱۱ به طور رسمی معرفی شد و با طراحی عجیب و مبتکرانه آن توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. در بازار کشور ایران این خودرو توسط شرکت آسان موتور وارد شد و توانست سهم نسبتاً خوبی از فروش داشته باشد، هرچند طراحی متفاوت و ماهیت اسپورت این ماشین باعث شد تا مانند خودرو های شاسی بلند هیوندای به فروش نرود.

در بخش فنی، هیوندای ولستر دارای موتور ۱.۶ سی‌سی تنفس با حجم دقیق ظرفیت ۱۵۹۱ سی‌سی است، که با مکش طبیعی هوا به سیلندر آن، می‌تواند به حداکثر قدرت ۱۳۸ اسب‌بخار در محدوده 6300 دور بر دقیقه حداکثر قدرت 138 اسب بخاری و همچنین در محدوده 4850 دور بر دقیقه، حداکثر گشتاور 167 نیوتن متری تولید کند.انرژی موتور توسط یک گیربکس اتوماتیک ۶ با دو کلاچ و به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود.

تعمیر گیربکس هیوندای ولستر

گیربکس به کار رفته در خودروی هیوندای ولستر مانند سایر خودرو های هم رده از نوع گیربکس اتوماتیک است و نسبت به گیربکس دستی به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد. تعمیر گیربکس هیوندای ولستر یکی از نکات مهمی است که در عمر مفید و کارایی حداکثری خودرو نقش کلیدی را ایفا می کند به همین دلیل در این مقاله خودروی هیوندای ولستر و نکات مربوط به تعمیر گیربکس آن را بررسی خواهیم کرد.

 

تعمیر گیربکس هیوندای ولستر

گیربکس هیوندای ولستر

گیربکس اتوماتیک از نظر ساختاری متفاوت با گیربکس دستی است و اگر فرد توانایی و دانش کافی را نداشته باشد نمی تواند به درستی عیب و مشکل ایجاد شده در گیربکس اتوماتیک هیوندای ولستر را شناسایی و به درستی رفع کند. به همین دلیل است که توصیه می شود در انتخاب تعمبرگاه برای بررسی مشکل گیربکس اتوماتیک هیوندای ولستر دقت بالایی داشته باشید، تهران پلاس از جمله مراکز معتبر و پیشرو در تهران در امر تعویض و سرویس گیربکس اتوماتیک هیوندای ولستر است که تمامی خدمات مرتبط با این خودرو در این مرکز توسط افراد آموزش دیده و با دانش کافی انجام می شود.

گیربکس اتوماتیک را می توان از نظر اهمیت در خودرو هیوندای ولستر هم رده با موتور دانست، همین اهمیت نشان می دهد که همان میزان که موتور خودرو و بررسی بخش های مختلف آن اهمیت دارد، گیربکس هیوندای ولستر نیز باید در فواصل منظم بررسی و سرویس شود.

یکی از مهم ترین نکات در ارتباط با گیربکس هیوندای ولستر که نیاز به تعویض گیربکس را تا حد زیادی کاهش می دهد، تعویض به موقع روغن گیربکس است، در هر حال حتی اگر روغن گیربکس سالم باشد باید آن را براساس فواصل تعیین شده توسط شرکت هیوندای که در دفترچه ی راهنمای همراه هیوندای ولستر آمده است با توجه به سال استفاده و یا میزان مسافت مورد استفاده تعویض کرد.

در غیر این صورت هم هر زمان احساس کردید که رنگ روغن گیربکس تغییر کرده است یا بوی سوختگی در خودرو احساس کردید سریعا باید به مراکز معتبر مراجعه کنید چرا که این موارد نشان دهنده ی تمام شدن و فاسد شدن روغن گیربکس هستند.

اگر روغن گیربکس به مقدار کافی داخل گیربکس نباشد یا اینکه خراب باشد، شتاب مورد نیاز به طور کامل از موتور به چرخ ها منتقل نمی شود و خودرو به درستی حرکت نخواهد کرد. اگر این ایراد رفع نشود به تدریچ چرخ دنده های گیربکس دچار آسیب می شوند و نیاز به هزینه به مراتب بیشتری برای تعمیر خودرو است، حتی ممکن است موتور هم دچار مشکل شود.

 

تعمیر گیربکس هیوندای ولستر

ویژگی های خودروهیوندای ولستر

به لحاظ قیمت، هیوندای ولستر را می‌توان هم رده با مزدا ۳، کیا سراتو یا هیوندای الانترا دانست که تمام این خودرو ها در دسته ی خودرو های خانوادگی سدان کوچک هستند و همه آن‌ها از هیوندای ولستر کارآمدتر هستند. به خصوص در زمینه تحرک، آن‌ها بیش هیوندای ولستر  شتاب دارندو از لحاظ کلاس خودرو، مدل‌های مشابهی از این ماشین می‌تواند به نام “Romeo Giulietta” باشد.

در مورد “آلفا Romeo” که برتری آن از نظر برند و کیفیت و همچنین از نظر نیروهای محرک، هیچ کلمه‌ای باقی نمانده است، اما قیمت بالاتری نیز دارد اشاره کردو در واقع ظاهر جذاب و قیمت مناسب هیوندای ولستر سبب شده تا این خودرو به نسبت فروش مناسبی داشته باشد.

 

تعمیر گیربکس هیوندای ولستر

امکانات و تجهیزات هیوندای ولستر

در بخش ایمنی، هیوندای ولستر با ۲ ایربگ به عنوان استاندارد و ۶ ایربگ به عنوان عادت تجهیز می‌شود و همچنین از سیستم‌های مختلف مانند ABS – HAC – vsm – ESC نیز سود می‌برد. همچنین ویژگی‌های هیوندای ولستر نیز می‌تواند برای کنترل، آینه های های کناری الکتریکی با هیتر، لامپ مه جلو، بال عقب، ۶ – ۶ اینچی و چراغ‌های آماده به کار روز روشن استفاده شود. این خودرو برای مشتریان کشور با تجهیزات سفارشی تامین می‌شد، در این زمینه، ما می‌توانیم از سیستم کلید هوشمند با دکمه شروع، سیستم ESP، سقف پانورامیک، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیمات الکتریکی صندلی راننده، همراه با سنسور به گرم‌کن‌های مخصوص صندلی و چرخ‌های ۱۸ اینچی اشاره کرد.

کره‌ای‌ها یک چیز را خوب فهمیده اند و حداقل در کشور ما این است که ظاهر جذاب ماشین اولین و آخرین کلمه را در جذب مخاطب دارد. اگر چه ماشین هایی مانند رنو داستر و یا ام وی ام 530 هر چند که ظاهر زیبایی ندارند اام به فروش خوبی دست یافتند. در مواردی که بودجه محدود شما را مجبور می‌کند یک ماشین زشت را انتخاب کنید، در موارد دیگر ظاهر ماشین است که در هنگام خرید یک ماشین به چشم می‌آید.

شرکت خودروسازی ” هیوندای ” در این زمینه خوب کار می‌کند. هنگامی که از  هیوندای ولستر در اکران پرده‌برداری شد، چیزی که توجه حضار را به خود جلب کرد، طراحی نامتقارن و جذاب اتومبیل با دو در سمت راست (مخالف فرمان) و دری بر روی در بود. (راننده) توجه بسیاری را به خود جلب کرد و در کشور ما به دلیل واردات آسان، توانست شهرت خوبی در میان مشتریان جوان ایرانی کسب کند.

هیوندای ولستر علاوه بر طراحی، بسیار جذاب و پویا است و می‌تواند سرنشینان داخل کابین را کاملاً راضی نگه دارد. با توجه به ویژگی‌های این ماشین، بخش قابل‌توجهی از فضای کابین متناسب با ماشین‌های اسپرت طراحی می‌شود و ما قالب‌های فیبر کربن را در ساختار کلی داشبورد مشاهده می‌کنیم. این زمانی بود است دکمه استارت در میان اکثر اتومبیل‌ها گسترده نبود.

تعمیر گیربکس هیوندای ولستر

در این مقاله خودروی هیوندای ولستر و نکات مربوط به تعمیر و سرویس  گیربکس اتوماتیک این خودرو را بررسی کردیم

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن