تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس هیوندای i20

تعمیر گیربکس هیوندای i20

تعمیرگاه گیربکس هیوندای i20

هیوندای i20 یک خودرو خانوادگی بسیار جمع و جور از سری i هیوندای است که در سال ۲۰۰۸ به فهرست محصول کمپانی کره ای کره اضافه شد تا شکاف بین مدل‌های i۱۰ و i۳۰ را پر کند؛ چرا که به لحاظ اندازه، هیوندای i۱۰ محدودیت‌هایی را برای مسافران و کاربران اعمال نکرد و از طرف دیگر از قیمت بالای هیوندای i۳۰ رنج نمی‌برد.

اولین نسل هیوندای i20 در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت آسان موتور وارد بازار کشور ما شد. از سوی دیگر، نسل دوم این خودرو توسط شرکت کرمان به خیابان‌های ایران وارد شد که دیگر کاملاً وارداتی نبود و به عنوان محصول مونتاژ داخلی در نظر گرفته شد. شرکت کرمان موتور پس از آغاز سال ۲۰۱۷ (زمستان 1395) پس از کارخانه‌های خودروسازی هیوندای در ترکیه و هند به رتبه سوم رسید.  خودرو  هیوندای i20در طول سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به مشتریان داخلی رسید و به دلیل ظاهر خوب آن از سوی مشتریان ایرانی مورد استقبال قرار گرفت.

درست است که کارایی و کیفیت هیوندای i20 در مقایسه با سایر خودرو های هیوندای سری i بیشتر است اما همچنان سرویس و تعمیر درست و به موقع قطعات خصوصا گیربکس هیوندای i20 نقش اول را در کیفیت و کارایی و میزان عمر مفید هیوندای i20 ایفا می کنند.

تهران پلاس ازجمله اولین مراکز در تهران است که به صورت تخصصی درامر تعمیر و سرویس هیوندای i20 فعالیت میک ند. تعمیر گیربکس هیوندای i20 در این مرکز توسط افراد متخصص و مجرب با جدیدترین و به روز ترین تجهیزات انجام می شود. تعویض روغن گیربکس هیوندای i20 در مرکز تهران پلاس به صورت اتوماتیک انجام می شود و تمام روغن قدیمی از گیربکس کاملا خارج می شود.

 

تعمیر گیربکس هیوندای i20

ویژگی های هیوندای i20

ظاهر هیوندای i20 در مقایسه با سایر خودرو های هم رده تولیدی اسپورت تر و جوان پسند تر است و از خطوط صاف و اشکال هندسی با زوایای خرد شده در طراحی آن استفاده شده است. برای نشان دادن یک چهره نسبتاً آشنا اما هیجان‌انگیزتر از مدل قبلی هیوندای i20 با دو چراغ مه‌آلود در اطراف آن، یک پنجره مشبک بسیار زیبا به خوبی قرار داده می‌شود.

خطوط بزرگ روی کاپوت، به اضافه یک خط که دو انتهای چراغ‌های جلو و چراغ‌های ترمز را به هم متصل می‌کند، ظاهر نسبتاً خوب را برای این هاچ بک  کروی فراهم می‌کند. استفاده از پوشش‌های پلاستیکی در پایین درها به نوبه خود سادگی نمای جانبی هیوندای i20 را کاهش می‌دهد. طراحی مناسب و اندازه استاندارد لبه استاندارد این خودرو همچنین باعث شد که i20 جوان‌تر و زیباتر به نظر برسند.

در نمای پشت چراغ خودرو  با طراحی جذاب و پر از زوایای تند مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر دو طرف در صندوق عقب و بخشی از سطح داخلی خود را با یک موقعیت کشیده‌شده و دو قطعه اشغال می‌کنند و یک دید جذاب به پشت هیوندای i20 نیز اضافه شده‌است. طراحی سپر هم چنین جالب و ساده به نظر می‌رسد، که یک جنبه هماهنگ با دیگر عناصر نمای پشت i20 ایجاد می‌کند.در کل طراحی شرکت هیوندای جدید بسیار هیجان‌انگیزتر از گذشته شده‌است و این امر مشتریان بیشتری را به این هیوندای i20جلب کرده‌است.

هیوندای  i20 در ایران مونتاژ شرکت کرمان موتور است و از لحاط امنیت ، رفاه و ایمنی ویژگی های مختلف و زیادی دارد که سبب محبوبیت هیوندای i20 شده است. این ویژگی ها عبارتند از:

کنترل ایستایی در سربالایی، آینه وسط الکتروکرومیک، ، سنسورهای پارک در جلو و عقب، رادار تغییر لاین، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، دیلایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی چهار حالته حساس به سرعت با روکش چرمی و دکمه‌های کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک، کول باکس، صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیمات دستی، روکش صندلی پارچه‌ای، خروجی برق ۱۲ ولت، تریم دو رنگ داخلی، آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، کنترل پایداری ، حسگر فشار باد تایر، سیستم صوتی با شش اسپیکر، هندزفری، نمایشگر هفت اینچی، نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، درگاهUSB ، نمایشگر آینه وسط، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای در مدل‌های ۹۷

 

هیوندا I20 دارای  یک پیشرانه ۴ سیلندر است . حداکثر توان خروجی موتور i20 برابر با ۹۹ اسب بخار بوده گشتاوری برابر ۱۳۴ نیوتون متر دارد. با توجه به آمار ارائه‌شده، می‌توان مشاهده کرد که عملکرد فنی هیوندای i20 بویژه برای جوانان بسیار هیجان‌انگیز نخواهد بود. با این حال، این اتومبیل می‌تواند نیازهای زوج‌های جوان و خانواده‌های کوچک را به راحتی برآورده کند.

درست است که هیوندای i20 در ایران مونتاژ می شود اما تمامی قطعات به کار رفته در این خودرو وارداتی هستند، در سال های اخیر با توجه به افزایش قیمت دلار و تحریم های جدید شرکت های کره ای علیه ایران در حال حاضر قطعات هیوندای i20 به سختی وارد ایران می شوند به همین دلیل توصیه می شود برای افزایش دوام و کارایی خودرو هیوندای i20 سرویس و تعمیر به موقع هر نوع عیب در خودرو را جدی بگیرید.

گیربکس به کار رفته در هیوندای i20 از نوع گیربکس اتوماتیک است و نگهداری از این گیربکس با گیربکس دستی تفاوت دارد و به مراقبت و هزینه ی بیشتری برای سرویس گیربکس اتوماتیک در مقایسه با سرویس گیربکس دستی نیاز است. هر نوع عیب در گیربکس هیوندای i20 باید به سرعت شناسایی و رفع گردد چرا که در غیر این صورت ممکن است مشکل به سایر بخش های گیربکس و حتی خودرو آسیب وارد کند که در نتیجه هزینه و زمان بیشتری برای تعمیر هیوندای i20 نیاز است.

از رایج ترین مشکلاتی که در گیربکس اتوماتیک هیوندای i20 ایجاد می شود می توان به خلاص شدن خودرو در حالت پارکف سوختن روغن گیربکس ، خرابی چرخ دنده های گیربکس ، شنیدن صدای تقه یا زوره از خودرو و جا به جایی کند دنده ها اشاره کرد. تمامی این مشکلات اگر توسز فرد متخصص و در زمان مناسب شناسایی شوند به راحتی قابل رفع هستند، با توجه به اینکه گیربکس هیوندای i20 پیچیدگی های خاص خودش را دارد مراجعه به کی مرکز معتبر نقش مهمی در رفع درست مشکل گیربکس اتوماتیک هیوندای i20 ایفا میکند.

تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیرگیربکس اتوماتیک هیوندای i20 در تهران است، تمامی افراد مشغول به کار در این مرکز در تمامی زمینه های مربوط به  تعمیر گیربکس هیوندای i20 دانش و مهارت کافی را دارا می باشند و دوره های تخصص مرتبط را گذرانده اند.

تعمیر گیربکس هیوندای i20

هیوندای i20 یکی از خودرو های اقتصادی پر فروش در ایران است که در این مقاله ، این خودروو نکات مهم در تعمیر گیربکس آن را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن