تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس هیوندای ix55

تعمیر گیربکس هیوندای ix55

تعمیرگاه گیربکس هیوندای ix55

هیوندای ix55 یکی از بزرگ‌ترین شاسی خودرو های شاسی بلند تولیدی شرکت هیوندای کره است گیربکس اتوماتیک مورد استفاده در این خودرو بسیار سبک، بادوام و قدرتمند هستند. هیوندای ix55 شامل یک موتور ۶ سیلندر است که قادر به تولید ۲۶۰ اسب‌بخار و انتقال اتوماتیک ۶ سرعت از نوع تیپ ترونیک می‌باشد.

هیوندای ix55 قدرت و شتاب بسیار بالایی دارد و در حدود ۸.۵ ثانیه است و مصرف ترکیبی آن ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.در خودروهای هیوندای ix55، شما باید روغن گیربکس اتوماتیک را تغییر داده و هر ۶۰ هزار کیلومتر فیلتر را تعویض کنید.حجم روغن مور نیاز گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55۷ لیتر با سطح کیفیت سطح کیفیت API GL-5 و سطح ویسکوزیته 75W-90 و 80W90 است و روغن دنده ATF SP lll یا سطح کیفیت بالاتر برای این دسته مفید است. هیوندای ix55 از جمله خودرو هایی است که در ایران هم به فروش می رسد به همین دلیل در ادامه ی مقاله گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55 و نکات مربوط به تعمیر آن را بررسی خواهیم کرد.

تعمیرگاه هیوندای ix55
تعمیرگاه هیوندای ix55

تعمیر گیربکس هیوندای ix55

سرویس و تعمیر گیربکس هیوندای ix55

تعویض روغن گیربکس هیوندای ix55 کار آسانی نیست و هر فردی توانایی انجام این کار را ندارد، به همین دلیل باید برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55 به مراکز معتبر مراجعه کرد.

تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس هیوندای ix55 در ایران است و تمامی خدمات مورد نیاز برای هیوندای ix55 خصوصا گیربکس آن در این مرکز به صورت تخصصی انجام می شود، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55 در مرکز تهران پلاس با دستگاه انجام می شود.

فیلتر و روغن گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55 باید در زمان مشخص‌شده و میزان مسافت مشخص‌شده توسط تولید کننده یعنی کمپانی هیوندای جایگزین شود. برای سرویس گیربکس هیوندای ix55 فقط تغییر روغن کافی نیست و کارتل گیربکس هیوندای ix55 باید باز شود و فیلتر آن باید تغییر کرده یا سرویس مورد نیاز را برای آن انجام داد.

مهم است که از فیلتر مراقبت کنید زیرا فیلتر و کلاهک کثیف گیربکس هیوندای ix55 باعث افزایش جریان روغن و آسیب شدید و تحلیل رفتگی گیربکس می‌شود.

در برخی از مدل های  امروزی هیوندای ix55  دارای فیلتر های مخصوصی در گیربکس هستند و گیربکس اتوماتیک آن‌ها یک‌بار مصرف است، زیرا هنگامی که فیلتر کثیف و مسدود می‌شود، عمر گیربکس نیز به پایان می‌رسد، بنابراین تغییر به موقع روغن در گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55 سبب افزایش دوام و عمر گیربکس اتوماتیک شده و کارایی خودرو هیوندای ix55 را افزایش می دهد.

هیوندای ix55 یک سیستم تزریق بنزین مستقیم دارد و می‌تواند قدرت260  اسب‌بخار را تولید کند. هم چنین، مخزن سوخت این خودرو دارای ظرفیتی برابر با ۸ / ۱۰ لیتر بنزین بود که در مقایسه با ماشین با مصرف بالا، برابر با ۸۰۰ لیتر در کیلومتر مربع بود. این ماشین قدرتمند از نظر نیروی محرکه و گیربکس می‌تواند یکی از قابل‌اعتمادترین ماشین‌های کشور باشد.

هیوندای ix55 یکی از معروف‌ترین اتومبیل‌ها در کشور با توان موتور مناسب و گیربکس شش سرعت نسل سوم ژاپن است که همراه با کیفیت بسیار بالای ساخت قطعات و کابین می‌باشد. که بازار دست‌دوم خوبی دارد. تنها مشکل این خودرو، سیستم تعلیق و جلو بندی هیوندای ix55 است.

این خودرو با توجه به ارتفاع بالاتر از زمین، فشار بیشتری بر روی این قطعات اعمال می‌کند و همچنین وزن بیشتری نیز دارد.هیوندای ix55یکی از نرم‌ترین گیربکس های اتوماتیک در کلاس خود است که قدرت اسب‌بخار قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

این گیربکس اتوماتیک شش سرعت یکی از سه گیربکس سری سوم از ژاپن است، و هماهنگی خوبی بین موتور و گیربکس این ماشین وجود دارد، و وقتی پدال گاز را فشار می‌دهید، هیچ گونه بی‌نظمی و گاز خردل را تجربه نخواهید کرد.

 

تعمیر گیربکس هیوندای ix55

سرویس روغن گیربکس  هیوندای ix55

موتور  v6 مدل لامبادا دارای سیلندر دارای دو بلو سیلند است که به 3 بخش تقسیم میشود و مسئول اندازه‌گیری شرایط روغن است که کیفیت و تمیزی آن را بررسی می‌کند. این مدل موتور همچنین در ابتدا و انتهای محفظه احتراق قبل و بعد از سوخت و یک حسگر پایه شیر، سنسورهای اکسیژن تشکیل می‌دهد.

وجود سنسورها در موتور این اتومبیل باعث شده‌است که مراقبت و نگهداری این اتومبیل بسیار مهم باشد.

خدمات روغن‌موتور در رفت و آمد  شهری به طور معمول در هر کیلومتر مربع توصیه می‌شود . به خاطر داشته باشید که اهمیت این اقلام کوچک می‌تواند عمر مفید اتومبیل شما را افزایش دهد و هزینه کمتری برای شما ایجاد کند. در برخی شرایط و مناطق به دلیل آب و هوای سرد و افزایش غلظت روغن‌موتور در هوای سرد در زمستان، روغن موتور 5w-40  کاسترول برای خودرو هیوندای ix55 توصیه می‌شود.

گیربکس یکی از اقلام مهم و حیاتی در خودرو است که وظیفه ی مهمه یعنی انتقال گشتاور تولیدی از موتور به پیشرانه های خودرو را بر عهده دارد به همین دلیل است که هر گونه آسیب جزئی در گیربکس سبب بروز مشکلات در سایر بخش های خودرو می شود. گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک در مقایسه با گیربکس های دستی به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد و دلیل این امر را می توانیم چرخ دنده های به کار رفته در گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55 و اتوماتیک بودن تغییر دنده ها در این نوع گیربکس ها بدانیم.

تعمیر گیربکس هیوندای ix55

گیربکس های به کار رفته در خودرو های مختلف متفاوت است و این تفاوت سبب می شود تا تعمیر و سرویس هر نوع گیربکس به مهارت خاصی نیاز داشته باشد، به همین دلیل شناسایی مرکزی مناسب برای تعمیر و سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55 اهمیت زیادی در افزایش طول عمر خودرو و کاهش هزینه های نگهداری خودرو دارد.

برای انتخابم رکزی مناسب به جهت تعمیر گیربکس هیوندای ix55 باید نکات مختلفی را مد نظر داشته باشید یکی از مهم ترین نکات تسلز و مهارت تعمبرکاران مرکز در بررسی و شناسایی مشکل گیربکس هیوندای ix55 است مورد بعدی استفاده از ابزار و تجهیزات به روز برای عیب یابی ، تعمیر ، تعویض روغن و سرویس گیربکس هیوندای ix55 به طور کلی است. علاوه بر این باید توجه داشته باشید روغنی که در گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55 به عنوان روغن جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد باید اصل باشد، تا بتوان انتظار حداکثر کارایی را از آن داشت.

تعمیر گیربکس هیوندای ix55

در این مقاله گیربکس اتوماتیک هیوندای ix55 و نکات مربوط به آن را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن