تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس هیوندای

تعمیر گیربکس هیوندای

تعمیرگاه گیربکس هیوندای

یکی از برند های خودروسازی پیشرو در حال حاضر برند هیوندای است، خودرو های وتلیدی این برند در ایران نیز عرضه می شوند و به دلیل وارداتی بودن هزینه تعمیر و سرویس آن ها از خودروهای داخلی بالاتر است. یکی از قسمت های مهم و کلیدی در هر خودرو که نقش تعیین کننده در کارایی حداکثری خودرو ایفا می کند گیربکس خودرو است، در خودرو های هیوندای نیز گیربکس بخش و قسمت اصلی به شمار می رود.

اگر به هر دلیلی، گیربکس خودروی شما دارای یک مشکل، است. شما می‌توانید اتومبیل خود را بدون هیچ نگرانی و بسته به میزان آسیب، تعمیر و یا تعویض آن به تیم گیربکس حرفه‌ای تهران پلاس بسپارید، تهران پلاس یکی از مراکز قدیمی و پیشرو در ایران در امر تعمیر تخصصی گیربکس هیوندای است تمامی افراد مشغول به کار در این مرکز دانش فنی و آکادمیک لازم برای تعمیر و شناسایی انواع مشکلا گیربکس هیوندای را فرا گرفته اند.

در ادامه ی مقاله نکاتی را که باید در ارتباط با گیربکس هیوندای و تعمیر آن بدانید را بررسی خواهیم کرد.

 

تعمیر گیربکس هیوندای

در هنگام خرید خودرو یکی از مواردی که سبب تمایز بین خودرو ها می شود شتاب و توان حرکتی خودرو است، در واقع شتاب خودرو نتیجه ی عملکرد مناسب گیربکس ، موتور و چرخ های خودرو است در نتیجه اگر خودرو شتاب مناسبی داشته باشد یعنی گیربکس، موتور و چرخ های خودرو از سلامت مناسبی برخوردار هستند. در ارتباط با خودرو های صفر نیز باید به سلامت گیربکس توجه کرد اما این مورد در زمان خرید خودرو های دست دوم اهمیت بیشتری پیدا میکند خوشبختانه در حال حاضر می توان بسیاری از مشکلات ایجاد شده در گیربکس را با فناوری های جدید رفع کرد.

برند خودروسازی هیوندای در سال های اخیر به یکی از برند های پر فروش در بازار خودروسازی ایران تبدیل شده است، خودروهای برند هیوندای با توجه به کیفیت مناسب در مقابل قیمتی که دارند توانسته اند توجه مشتریان ایرانی را به سمت خود جلب کنند. اغلب خودروهای هیوندای برای رقابت در بازار جهانی به فناوری های نوین روز مجهز هستند و از گیربکس اتوماتیک بهره می برند.

تعمیر گیربکس های اتوماتیک با توجه به ساختار این گیربکس ها و سیستم برقی که در ساخت آن ها به کار رفته است با گیربکس های دستی کاملا متفاوت است و به تخصص و دانش نیازمند است علاوه بر این گیربکس های اتوماتیک هیوندای بسته به نوع خودرو در مدل های مختلفی عرضه می شوند که تعمیر هر کدام از این مدل ها نیز نکات تخصصی خاص خودش را دارد به همین دلیل است که تاکید می شود برای تعمیر گیربکس هیوندای به هر مرکزی مراجعه نکنید و به هر فردی اعتماد نکنید.

فردی که برای تعمیر گیربکس هیوندای خودرو شما اقدام می کند باید در کنار دانش به روز مهارت، علم و آگاهی نسبت به سیستم برقی ، چرخ دنده ها و اتصالات به کار رفته در مدل های مختلف گیربکس هیوندای را دارا باشد تا بتواند در کنار شناسایی علت ایجاد مشکل در گیربکس بدون بروز خسارت های احتمالی به گیربکس و سایر بخش های خودرو مشکل ایجاد شده را رفع کند. به همین دلیل است که ما برای انتخاب تکنسین های مختصص گیربکس در مرکز تهران پلاس دقت و وسواس بالایی به خرج می دهیم تا هیچ مشکلی گیربکس خودروی شما را تهدید نکند.

یکی از موارد مهم در امر تعمیر گیربکس هیوندای توجه به میزان روغن موجود در گیربکس است، اگر روغن گیربکس هیوندای از سطح نرمال که سطح استاندارد نیز خوانده می شود کمتر شود چرخ دنده های گیربکس بر روی هم ساییده می شوند و پس از مدت کوتاهی خراب شده و می شکنند، علاوه بر این کاهش میزان روغن گیربکس سبب می شود تا شتاب به صورت کامل از موتور به چرخ های خودرو منتقل نشود و دنده به صورت ناگهانی تغییر کند. در صورتی که لکه های روغن را روی زمین زیر خودرو مشاهده کردید و یا بوی سوختگی از خودرو احساس کردید خودرو را سریعا برای بررسی و تعویض روغن گیربکس به مراکز معتبر انتقال دهید.

احساس بوی سوختگی

تغییر رنگ روغن گیربکس

نشتی روغن گیربکس

همگی نشان دهنده ی بروز مشکل در گیربکس هیوندای و فاسد شدن روغن گیربکس هستند.

 

تعمیر گیربکس هیوندای

کمپانی هیوندای

چونگ یو یونگ در سال 1947 شرکت مهندسی و ساختمان هیوندای را تاسیس کرد. شرکت هیوندای بعداً در سال 1967 تأسیس شد و اولین مدل این شرکت ، کورتینا ، با همکاری شرکت فورد موتور در سال 1968 تولید و عرضه شد. هنگامی که هیوندای می خواست اتومبیل خود را توسعه دهد ، آنها در فوریه 1974 جورج ترنبول ، مدیرعامل سابق آستین موریس در بریتیش لیلند را استخدام کردند. او به نوبه خود پنج مهندس برتر خودروی بریتانیایی دیگر را استخدام کرد. آنها طراح بدن کنت بارنت ، مهندسین جان سیمپسون و ادوارد چاپمن ، جان کروستویت ، سابق از BRM ، به عنوان مهندس شاسی و پیتر اسلیتر به عنوان مهندس اصلی توسعه بودند.

در سال 1975 ، پنی ، اولین اتومبیل کره جنوبی ، با استایل توسط Giorgio ا و فناوری پیشرانه توسط میتسوبیشی ژاپن ارائه شد. صادرات در سال بعد به اکوادور و به زودی پس از آن به کشورهای بنلوکس آغاز شد. هیوندای در سال 1982 وارد بازار انگلیس شد و در اولین سال حضور خود 2993 اتومبیل فروخت.

در سال 1984 ، هیوندای صادرات پونی را به کانادا آغاز کرد ، اما نه به ایالات متحده ، زیرا پونی استانداردهای آلایندگی را در آنجا تصویب نمی کرد. فروش کانادایی تا حد زیادی فراتر از انتظار بود ، و در یک زمان پرفروش ترین خودرو در بازار کانادا بود. در سال 1985 ، یک میلیونمین ماشین هیوندای ساخته شد.  تا سال 1986 که هیوندای گراندور بزرگتر معرفی شد ، هیوندای یک فورد گرانادا مونتاژ شده محلی را برای بازار اجرایی کره جنوبی ارائه می کرد. واردات این کیت های سرنگون شده تا زمانی مجاز بود که هیوندای به ازای هر گرانادا پنج اتومبیل صادر می کرد

در سال 1986 ، هیوندای شروع به فروش اتومبیل در ایالات متحده کرد و اکسل به عنوان “بهترین محصول شماره 10” توسط مجله هوردر ، عمدتا به دلیل مقرون به صرفه بودن نامزد شد. این شرکت در سال 1988 شروع به تولید مدل هایی با فناوری خاص خود کرد ، که از سوناتای متوسط ​​شروع شد. در بهار 1990 تولید کل خودروهای هیوندای به مرز چهار میلیون رسید. در سال 1991 ، این شرکت موفق شد اولین موتور بنزینی اختصاصی خود ، چهار سیلندر آلفا ، و همچنین گیربکس خود را توسعه دهد ، بنابراین راه را برای استقلال تکنولوژیکی هموار می کند.

 

تعمیر گیربکس هیوندای

گیربکس هیوندای

هر خودرو به یک عامل برای تولید نیرو و یک عامل برای انتقال آن نیاز دارد. مولد قدرت موتور و فرستنده یک سیستم متشکل از بخش‌های مختلف هستند که عملیات انتقال قدرت را به صورت پیوسته اجرا می‌کنند. در حقیقت توان تولید شده توسط موتور باید توسط یک سیستم انتقال به چرخ‌ها منتقل شود.

سه بخش اصلی این سیستم انتقال عبارتند از: کلاچ، جعبه‌دنده و دیفرانسیل، که در آن جعبه‌دنده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که گیربکس هم نامیده می‌شود. اهمیت این بخش از اتومبیل می‌تواند به عنوان موتور در نظر گرفته شود و تعمیر آن نیاز به دانش زیادی دارد.

در خودروهای هیوندایی که جدیدا طراحی شده اند، گیربکس جدید پ از پیشینیان خود کوچک‌تر است, طول آن ۴ سانتی متر کوتاه‌تر است و وزن آن به ۱۲ کیلوگرم کاهش‌یافته است. بخشی از این کاهش وزن و حجم به دلیل طراحی جدید و بخشی از علم مواد پیشرفته است.

توربین‌های مبدل گشتاور در شرکت‌های هیوندای جدید مسطح هستند و در نتیجه حجم روغن آن‌ها کاهش‌یافته است. در مجموع، گیربکس جدید ۶۲ قطعه کوچک‌تر از گیربکس های دستی قدیمی قدیمی دارند.

به طور کلی شرکت گیربکس های به کار رفته در خودرو های تولیدی برند هیوندای  کیفیت و دوام خوبی دارد و طراحی و کیفیت اجزای آن‌ها را از کیفیت قابل‌قبول و آسیب کمتری نسبت به سایر گیربکس های خودکار ساخته‌است. از آنجا که ساختار و چارچوب طراحی گیربکس های به کار رفته در خودرو های هیوندای بسیار شبیه هم هستند، خرابی آن‌ها و علل خرابی آن ها در خودرو های مختلف برند هیوندای چندان متنوع نیست.

چندین دلیل وجود دارد که گیربکس  هیوندای شما ممکن است دچار خرابی شود . گاهی اوقات، استفاده مداوم بدون خدمات در طی چند ماه در طول سال‌ها می‌تواند باعث مشکلات شود، یا یک حادثه یا استفاده نادرست از لوازم می‌تواند موجب مشکلاتی با گیربکس خودرو شود.

 

تعمیر گیربکس هیوندای

سرویس و تعمیر گیربکس هیوندای

گیربکس هیوندای همان طور که در این مقاله بررسی کردیم یکی از بخش های مهم خودرو هیوندای به شمار می رود، در سال های اخیر تمام گیربکس های به کار رفته در خودرو های هیوندای از نوع گیربکس اتوماتیک هستند که نسبت به گیربکس دستی به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند، گیربکس خودرو هیوندا به طور متوسط باید حداقل هر شش ماه یکبار سرویس و روغن گیربکس چک شود تا اگر سوخته و یا تغییر رنگ داده بود تعویض گردد، سرویس دوره ای سبب می شود تا مشکلات گیربکس هیوندای سریع تر شناسایی و رفع شوند.

تعمیر گیربکس هیوندای

در این مقاله گیربکس هیوندای و نکات مربوط به سرویس آن را بررسی کردیم. تهران پلاس یکی از مراکز حرفه ای در تهران است که به صورت تخصصی در امر تعمیر و سرویس گیربکس هیوندای فعالیت میکند.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن