تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس کیا اپتیما

تعمیر گیربکس کیا اپتیما

تعمیرگاه گیربکس کیا اپتیما

کیا اپتیما خودرویی است که از سال ۲۰۰۶ توسط شرکت کیا موتورز شرکت کره‌ای تولید شده‌است. البته این خودرو در سال ۲۰۰۹ وارد بازار ایران شد. کیا اپتیما به عنوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین خودروهای خود در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد و در ایران نیز به فروش خوبی دست پیدا کرد. خودرو کیا اپتیما دارای گیربکس اتوماتیک ایپ ترونیک است که ۶ دنده دارد، و در برخی مدل‌ها، ۵ دنده‌ها برای گیربکس کیا اپتیما طراحی شده‌اند.

این ماشین دارای موتور جلو و دیفرانسیل جلویی است و در برخی مدل‌ها پدال‌های پشت فرمان برای تغییر دنده‌ها طراحی شده‌اند. به خاطر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل اتومبیل بسیار موثر است، تعمیر گیربکس  کیا اپتیما یک مهارت ماهر است که با استفاده از تجربه فرد می تواند مشکل را به درستی تشخیص دهد و گیربکس اتوماتیک خود را تعمیر می‌کند.

علاوه بر این، تعمیرات گیربکس به ابزارهای تخصصی و کامل نیاز دارد تا بتوانید به درستی قطعات را تعمیر کنید به همین دلیل خود فرد نمی تواند برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما اقدام کند. تعمیر گیربکس کیا اپتیما با توجه به اتوماتیک بودن گیربکس این خودر با سایر خودرو های موجو در بازار متفاوت است و باید توسط افراد ماهر و آموزش دیده و با بهترین دستگاه ها انجام شود، تهران پلاس مرکزی تخصصی تعمیر گیربکس کیا اپتیما و سرویس گیربکس کیا اپتیما در ایران است و تمامی نکات مربوط به شناسایی و تعویض روغن گیربکس کیا اپتیما در این مرکز با جدیدترین و به روز ترین تجهیزات و توسط افراد متخصص انجام می شوند.

تعمیر کیا اپتیما
تعمیر کیا اپتیما

تعمیر گیربکس کیا اپتیما

کیا اپتیما

کیا اپتیما یا کیا K۵ یک خودروی متوسط است که از سال ۲۰۰۰ در کره‌جنوبی تولید و در سراسر جهان به بازار عرضه شدند.کیا اپتیما در اصل نسخه تغییر یافته هیوندای سوناتا است، که فقط در جزئیات سبک طراحی خارجی و محتوای تجهیزات متفاوت با هیوندای سوناتا است.اولین ماشین‌های نسل جدید خودرو های برند کیا عموما با نام اپتیما به بازار عرضه می شدند.با این حال در سال ۲۰۰۲ این شرکت در اروپا و کانادا تحت نام کیا Magentis فروخته شد.

کیا برای مدل‌های نسل دوم از کیا لوتز  و Kia K5 برای بازار کره‌جنوبی استفاده می کرد.از زمان معرفی نسل پنجم در سال ۲۰۱۹، نام K۵ برای همه بازارها مورد استفاده قرار گرفته‌است.در واقع همه ی این نوع خودرو ها از نسل کیا اپتیما هستند که با نام های مختلف عرضه می شوند.

کیا اپتیما در سال 2008 مورد بازبینی و به روز رسانی قرار گرفت و در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک (به عنوان مدل سال 2009) معرفی شد. این به‌روزرسانی دارای استایل‌های جلویی و چراغ‌های عقب جدید است. علاوه بر نمای بیرونی اصلاح‌شده، طول نیز تقریباً 70 میلی‌متر (2.8 اینچ) به طول تقریباً 4800 میلی‌متر (190 اینچ) افزایش یافته است. همچنین یک موتور جدید وجود دارد و داخل آن نیز تجدید نظر شده است.

کیا اپتیما I4 جدید از زمان‌بندی متغیر پیوسته سوپاپ (CVVT) و سیستم ورودی متغیر (VIS) استفاده می‌کند تا قدرت را به 131 کیلووات (176 اسب‌بخار) افزایش دهد، در حالی که مصرف سوخت بهبود یافته را نسبت به نسل قبلی خود بازگرداند. گشتاور 229 نیوتن متر (169 پوند بر فوت) است. یک I4 2.0 لیتری برای سایر بازارها با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک وجود دارد. قدرت 164 اسب بخار (122 کیلووات) در 6200 RPM و 197 نیوتن متر (145 پوند فوت) گشتاور است. شتاب 2.0 لیتری 0 تا 100 کیلومتر در ساعت (0 تا 62 مایل در ساعت) در 9.2 ثانیه برای 5 سرعته دستی و 10.1 ثانیه برای 4 سرعته اتوماتیک است. حداکثر سرعت تا 208 کیلومتر در ساعت (129 مایل در ساعت) در خارج از ایالات متحده است. موتور 2.7 لیتری V6 تغییرات کمی را نسبت به مدل قبلی ارائه می دهد، اگرچه قدرت به 144 کیلووات (193 اسب بخار) و گشتاور به 249 نیوتن متر (184 پوند بر فوت) افزایش یافته است.

شتاب 5 سرعته اتوماتیک آن را از 0 تا 60 مایل در ساعت (0 تا 97 کیلومتر در ساعت) در 8.9 ثانیه و حداکثر سرعت تا 220 کیلومتر در ساعت (137 مایل در ساعت) می رساند. گیربکس پنج سرعته دستی استاندارد در مدل پایه است و گیربکس پنج سرعته اتوماتیک با سطوح متوسط ​​و بالا (یا به عنوان یک آپشن در مدل پایه) گنجانده شده است.مدل های 2010 شاهد اضافه شدن کلید مجاورت با استارت دکمه ای و شیفترهای دست و پا زدن در مدل های SX هستند.

تعمیر کیا اپتیما
تعمیر کیا اپتیما

تعمیر گیربکس کیا اپتیما

مشکلات گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما

شنیدن صدای تقه  شدید در هنگام کاهش سرعت از ۲ تا ۱ در کیا اپتیما تولیدی سال ۲۰۰۹

مشکل در سلکتور و حرکت نکردن خودرو در حالت حرکت و دنده عقب

خطای کامپیوتر گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما

لرزش در زمان اوج گیری و افزایش سرعت خودرو

دنده ها در خودرو کیا اپتیما با گیجی تغییر می‌کنند، انگار که خودرو دنده صحیح را تشخیص نمی‌دهد و از دنده اشتباه استفاده می‌کند.

خرابی سنسور سرعت ورودی و خروجی، عدم موفقیت سنسور در انتقال قدرت از دنده ۴ به جعبه‌دنده ۳ سبب می شود تا تغییر دنده با صدای تقه همراه باشد.

هر کدام از این مشکلات اگر در زمان مناسب شناسایی و رفع شوند به مراتب هزینه ی کمتری را برای شما به همراه خواهند داشت که نشان دهنده ی لزوم سرویس دوره ای خودرو کیا اپتیما در زمان های تعیین شده توسط کمپانی کیا را نشان می دهد.

 

تعمیر گیربکس کیا اپتیما

هزینه تعمیر گیربکس کیا اپتیما

هزینه تعمیر کیا اپتیما اتوماتیک Kia، بسته به نوع مشکل و در دسترس بودن قطعه ی مورد نیاز برای تعویض متفاوت است. تعمیر کردن قطعات به جای جایگزین کردن ان ها موردی است که سبب کاهش هزینه ها می شود، گیربکس های اتوماتبک از نظر ساختار داخلی کاملا با گیربکس های دستی متفاوت هستند به همین دلیل تعمیر و یا سرویس آن ها باید توسط افراد مجرب و متخصص انجام شود.

تهران پلاس مرکز تخصص تعمیر گیربکس کیا اپتیما در تهران است در این مرکز در ابتدا با بررسی گیربکس و بخش های مختلف آن و حتی بخش های مختلف خودرو، ابتدا مشکل گیربکس توسط افراد متخصص و آموزش دیده شناسایی می شود سپس با توجه به نوع مشکل از ابزار و تجهیزات به روز برای رفع مشکل استفاده می شود.

تعمیر گیربکس کیا اپتیما

در این مقاله خودرو کیا اپتیما و گیربکس اتوماتیک این خودرو و نکات تعمیر آن را بررسی کردیم.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن