تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس کیا کادنزا

تعمیر گیربکس کیا کادنزا

تعمیرگاه گیربکس کیا کادنزا

کادنزا از پلت فرم جدید دیفرانسیل جلو Type-N با سیستم تعلیق جلوی مک فرسون و سیستم تعلیق چند لینکی عقب بهره می برد. کیا کادنزا با سه موتور بنزینی از 165 اسب بخار تا 290 اسب بخار 3.5 لیتری عرضه می شود که شامل 2.4 لیتری تتا II جدید با تزریق مستقیم بنزین (GDI) و 201 اسب بخار قدرت می شود. یک K7 700h هیبریدی در کره موجود است، با یک چهار سیلندر 159 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 35 کیلووات.

کیا کادنزا توسط مدیر طراحی کیا پیتر شرایر که طراح اصلی آئودی بود و از جلوپنجره Tiger Nose شرکت کیا استفاده می‌کرد، طراحی شد. کیا کادنزا با توجه به گیربکس 8 سرعته ای که دارد از جمله خودرو های خاص در بازار به حساب می آید و سرویس و تعمیر آن کار هر فردی نیست و نیاز به مهارت و دانش تخصصی دارد. تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس گیربکس کیا کادنزا در ایران است .

تعمیرگاه کیا کادنزا
تعمیرگاه کیا کادنزا

تعمیر گیربکس کیا کادنزا

ویژگی های خودرو کیا کادنزا

در ژانویه 2013، کیا اعلام کرد که کیا کادنزا در ایالات متحده عرضه خواهد شد. این نسخه کیا از هیوندای آزرا است. ویژگی‌های استاندارد شامل صندلی‌های چرمی، بلوتوث، سیستم ناوبری، کیا UVO، رینگ‌های آلیاژی و سایر ویژگی‌های خودروی لوکس خواهد بود. این یکی از پنج سدان لوکس کره ای خواهد بود که در ایالات متحده فروخته می شود، چهار خودروی دیگر هیوندای آزرا، هیوندای جنسیس، کیا K900 و هیوندای اکوس هستند که در حال حاضر در ایالات متحده به فروش می رسند و توسط هیوندای و کیا تولید می شوند.

این خودرو دارای صندلی‌های چرمی Nappa است، ویژگی که معمولاً در خودروهای گران‌تری مانند BMW و مرسدس بنز یافت می‌شود. چرم Nappa در سه رنگ موجود است: مشکی، بژ یا سفید (داخل سفید به هر سه بسته موجود در کادنزا نیاز دارد: بسته‌های داخلی لوکس، فناوری و سفید).

صندلی راننده هم گرمکن و هم تهویه دارد و صندلی سرنشین هم گرم می شود. صندلی های عقب نیز قابلیت گرم کردن دارند. سانروف دوگانه موجود است. این خودرو دارای موتور 3.3 لیتری V6 با قدرت 294 اسب بخار است که قوی ترین موتور موجود برای کادنزا است. این موتور در پلت فرم کیا کادنزا ، هیوندای آزرا، استفاده می شود و یک موتور ساخت هیوندای از خانواده موتورهای لامبدا است.

نسل دوم کیا کادنزا که در پاییز 2016 عرضه شد، توسط پیتر شرایر بازطراحی شد. این خودرو با موتور 3.3 لیتری V6 اصلاح شده ارائه می شود که 290 اسب بخار قدرت (294 اسب بخار؛ 216 کیلووات) تولید می کند. به غیر از 6 سرعته اتوماتیک، کادنزا با یک 8 سرعته اتوماتیک جدید توسعه یافته داخلی با سیستم انتخاب حالت رانندگی ارائه می شود.

کادنزا در ژوئن 2019 فیس لیفت شد. تغییرات مکانیکی شامل موتور 2.5 لیتری SmartStream G جدید است که جایگزین موتور 2.4 لیتری Theta II GDI می شود در حالی که موتور 3.5 لیتری Lambda II MPI جایگزین موتور 3.3 لیتری Lambda II GDI در برخی مناطق می شود. از نظر ظاهری، به‌روزرسانی شامل جلوپنجره و کاپوت جدید، سپرهای جلو و عقب جدید، طراحی چرخ‌های جدید و صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 12.3 اینچی جدید است.کیا کادنزا پس از مدل سال 2019 در کانادا و پس از سال مدل 2020 در ایالات متحده متوقف شد. کیا به انتقال بازار از خودروهای بزرگ به کراس اوورها و SUV اشاره کرد. تولید در ژانویه 2021 به پایان رسید تا راه را برای مدل جدید کیا K8 باز باشد.

 

تعمیر گیربکس کیا کادنزا

گیربکس کیا کادنزا

کیا گامی عجیب را برای توسعه گیربکس اتوماتیک خود برداشته است، یک گیربکس 8 سرعته جدید که در سدان کادنزا این خودروساز رونمایی می شود. در کادنزا،  گیربکس 8 سرعته با موتور 3.3 لیتری V-6 هماهنگ می‌شود، اما می‌توان حدس زد که خودروساز کره‌ای گیربکس پیشرفته‌اش را به موتورهای دیگر گسترش دهد.

گیربکس  8 سرعته اولین تلاش کیا در ارتقا گیربکس نیست. پرچمدار دیفرانسیل عقب این شرکت K900 از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده می کند که توسط هیوندای ساخته شده است. اما بر خلاف K900، کادنزا (به غیر از بقیه خط تولید کیا) نیروی خود را به چرخ های جلو می فرستد و از طرح پیشرانه عرضی استفاده می کند. این دو گیربکس ربطی به هم ندارند.

گیربکس اتوماتیک کیا کادنزا با وزنی تقریباً 8 پوندی نسبت به نسل قبلی 6 سرعته خود، 8 سرعته اتوماتیک جدید به ویژه جمع و جور است تا فضایی را در سدان دیفرانسیل جلو ذخیره کند. گیربکس جدید نیز همان فضایی را اشغال می کند که گیربکس جایگزین شده است.

 

کیا می‌گوید بسته‌بندی جمع‌وجور یکی از دلایل اصلی حفظ توسعه داخلی بوده است، اما اندازه جمع‌وجور گیربکس آن صرفاً برای کاهش وزن و صرفه‌جویی در فضا انجام نشده است. کیا می‌گوید یک پمپ روغن کوچک‌تر – کوچک‌ترین پمپ در کلاس خود – باعث می‌شود گیربکس واکنش‌پذیرتر و پر خوری کمتری داشته باشد.

به طور کلی، گیربکس های کیا کاملا قابل اعتماد هستند. اکثر مشکلات گیربکس کیا مانند درگیر نشدن گیربکس، لغزش های انتقال، تاخیر در تعویض دنده، ضربه های گیربکس به دنده، نداشتن درایو یا دنده معکوس، گیرکردن در حالت لنگی اغلب به دلیل کم بودن روغن گیربکس ایجاد می شود، به همین دلیل است که شرکت کیا همراه با خرید هر خودرو دفترچه ای راهنما در اتخیار شما قرار می دهد که در آن زمان سریوس دوره ای کیا کادنزا با توجه به میزان مسافت طی شده مشخص شده است. اگر در زمان تعیین شده توسط شرکت روغن گیربکس تغییر پیدا کند، بسیاری از مشکلاتی که به آن ها اشاره کردیم برای گیربکس اتوماتیک کیا کادنزا پیش نخواهد آمد.

تعمیر گیربکس کیا کادنزا

همان طور که گفتیم گیربکس کیا کادنزا در تیپ 8 است و با سایر گیربکس های معمول رایج در بازار متفاوت است به همین دلیل هر فردی قادر به شناسایی مشکل گیربکس و یا بررسی بخش های مختلف آن نخواهد بود، مرکز تهران پلاس از جمله مراکزی در تهران است که سرویس و بررسی بخش های مختلف گیربکس کیا کادنزا در این مرکز توسط افراد آموزش دیده و با دانش کافی انجام می شود، برای تعویض روغن گیربکس کیا کادنزا نیز از دستگاه استفاده می شود تا تمامی روغن قدیمی از گیربکس خارج و روغن جدید جایگزین شود.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن