نمونه کارها

تعویض ترموستات ائودی Q5

تعویض ترموستات ائودی Q5

تعویض ترموستات

دماپا یا ترموستات دستگاهی است برای نگه داشتن دمای یک سامانه در یک محدوده مشخص به کار می‌رود. این کار به‌وسیله کنترل شارش انرژی گرمایی به درون یا به بیرون از سامانه صورت می‌گیرد.

ترموستات وسيله ای است برای تنظيم درجه حرارت موتور اتومبيل كه بطور خودكار گرمای موتور را د رحد ايده آل كه معمولاً حدود 85 درجه است نگه می دارد.

لازم به توضيح است كه برای عملكرد درست موتور، دمای آن بايد در محدوده معينی نگه داشته شود. سرد بودن موتور باعث می شود كه غلظت روغن بالا رود و روانكاری قطعات به خوبی صورت نگيرد و گرم بودن بيش از حد آن هم باعث می شود روغن خيلی رقيق شود و خاصيت روان كنندگی خود را از دست بدهد بنا براين ضرورت كامل دارد كه دمای موتور در حدود معمولاً 85 درجه سانتيگراد نگه داشته شود.

ترموستات در اصل برای این نصب شده تا اول صبح به گرم شدن زودتر موتور کمک کند. موتور جوری طراحی شده که در دمای کاری ایده آل خودش کار کند. توجه داشته باشید که بیشتر فرسایش موتور هنگامی رخ می دهد که موتور سرد باشد.

یک موتور سالم وقتی گرم شود فرسایش بسیار ناچیزی دارد. بنابراین ترموستات این اجازه را به موتور می دهد که در سریعترین زمان ممکن گرم شده تا اینکه به دمای کاری مطلوب و از قبل طراحی شده برسد.

بزرگترین سوتفاهم یا برداشت غلطی که رایج شده این است که مردم فکر می کنند ترموستات باعث می شود موتور خنک تر کار کند ولی ترموستات لزوما این کار را انجام نمی دهد. سیستم خنک کننده و فشار روی موتور عوامل تعیین کننده در میزان داغ شدن موتور هستند و باز شدن کامل ترموستات یکی از قابلیت های سیستم خنک کننده برای انتقال حرارت است.

بسیاری از موتورها تحت شرایط عادی اندکی بالاتر از حداقل دمای باز شدن ترموستات کار می کنند. در شرایط سخت بسیاری از موتورها در دمای باز شدن کامل ترموستات یا بالاتر از این دما کار می کنند، به عبارت دیگر در شرایط رانندگی پر فشار دمای باز شدن ترموستات یک موضوع کاملا بی ربط است.

تعویض و بازدید ترموستات خودرو

ترموستات دستگاهی یک بار مصرف و غیر قابل تعمیر می باشد در موقع نصب باید علامت فلش روی ان دقت شود و اگر ترموستات در محدوده درجه حرارت مجاز تعیین شده باز و بسته نشود و موتور خیلی داغ و یا سرد باشد باید فورا آن را تعویض کرد.

مراحل تعویض ترموستات:

برای تعویض ترموستات در ابتدا باید کمی از آب درون رادیاتور و شلنگ‌های متصل به آن را خالی کنیم. برای این کار می‌توان از تخلیه مسیر به کمک شیر پایین رادیاتور اقدام کرد. این شیر یک قطعه پلاستیکی است و باید در حین باز کردن و بستن آن احتیاط بیشتری داشت. درزمانی که موتور سرد است آب درون رادیاتور را درون یک ظرف تمیز خالی کرده و سپس شیر آن را می‌بندیم.

 

تعویض ترموستات ائودی Q5 در تعمیرگاه تخصصی تهران پلاس:

بخش تعمیرگاهی تهران پلاس

خدمات تهران پلاس برای ماشین‌های لوکس در زمینه‌های زیر می باشد:

تعمیر موتور:

تعمیر اساسی موتور شامل یاتاقان زدن و سوختن واشر سرسیلندر و روغن سوزی
تعمیر کاتالیزور
عیب‌یابی و تعمیر خام سوزی و بد کار کردن موتور جهت معاینه فنی

 

تعمیر گیربکس:

تعمیرات اساسی و یا تعویض گیربکس
تعمیرات ساعت گیربکس، توربین و رفع تقه‌ی تعویض دنده‌ها و گاز هرز
عیب‌یابی و تعمیرات کامپیوتر گیربکس

 

تعمیرات سیستم تعلیق:

سرویس جلوبندی، تنظیم زاویه‌ی چرخ‌ها و رفع لاستیک سایی
تعمیر جعبه فرمان و رفع روغن‌ریزی (با یکسال گارانتی)

 

تعمیرات برق و الکترونیک:

عیب‌یابی و تعمیر سیم‌کشی مطابق نقشه‌های کمپانی
عیب‌یابی و تعمیرات یونیت‌ها شامل (ECM، TCM، ABS و …)
تعمیرات سان‌روف
عیب‌یابی و تعمیرات کروز و رادار و سنسورهای سپر
تعویض ترانس و لامپ‌های زنون
شارژ و گاز کولر و تعمیر کمپرسور و نشت‌گیری
تعمیر و شفاف‌سازی چراغ‌های جلو

 

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن