مقالات

تنظیم ارتفاع خودرو

تنظیم ارتفاع خودرو

تنظیم ارتفاع خودرو چگونه انجام می‌شود؟ هدف از افزایش ارتفاع خودرو چیست؟ بهترین روش برای کاهش ارتفاع خودرو چه می باشد؟ برای تنظیم ارتفاع خودرو چه باید کرد؟ بهترین محل برای تنظیم ارتفاع خودرو کجاست؟ چرا باید ارتفاع خودرو استاندارد باشد؟ روش های تنظیم ارتفاع خودرو چیست؟ بهترین مرکز تنظیم ارتفاع خودرو در تهران کجاست؟

هدف ما در این مقاله بررسی کلی تنظیم ارتفاع خودرو به وسیله بهترین مرکز تعمیرات تخصصی خودرو می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

تنظیم ارتفاع خودرو در تهران

تمام خودروها بر حسب استاندارد های مشخصی طراحی می گردند و به گونه‌ای بروز کوچکترین تغییر در این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا مشکلاتی در خودرو به وجود بیاید.

که در برخی مواقع رانندگان به این مورد دقت نمی‌کنند و به گونه‌ای سهل‌انگاری آنها می تواند باعث بروز مشکلات بسیار جدی شود.

از جمله مهمترین موارد بحث تنظیم ارتفاع استاندارد خودرو می باشد، مخصوصاً این موضوع در خودروهای خارجی بسیار مهم و حساس است که  باید به وسیله افراد حرفه‌ای و دستگاه‌های بسیار پیشرفته انجام گردد.

خوشبختانه امروزه وجود مراکز تعمیر تخصصی که تمام خدمات تعمیر خودرو را به صورت یک جا و با کمک افراد فوق العاده حرفه ای ارائه می دهد باعث شده است تا امکان تنظیم ارتفاع خودرو های خارجی و لاکچری بسیار راحت و دقیق انجام گردد.

پس اگر شما هم قصد تنظیم ارتفاع خودرو خودتان را دارید در این صورت تنها کافی است تا به مرکز تعمیرات تخصصی تهران پلاس مراجعه نمایید.

روش تنظیم ارتفاع خودرو

در برخی مواقع مشاهده می گردد که اکثر رانندگان برای اینکه بتوانند خودروی خود را اسپرت کنند معمولاً به دنبال جایی برای کاهش دادن و افزایش دادن ارتفاع خودرو هستند که در حال حاضر روش های متنوعی برای انجام این کار وجود دارد.

یکی از روش ها برای تنظیم ارتفاع خودرو این است که کمک فنر ها را کوتاه کنند یا از روش‌های دیگر می‌توان استفاده کرد.

همچنین بهره‌مندی از سیستم تعلیق بادی و هیدرولیک و یا گرم کردن فنر و همچنین استفاده از گیت های پنوماتیک از روش‌های بسیار مهم دیگر برای کاهش و افزایش ارتفاع خودرو هستند که استفاده می‌شوند.

معمولاً در اکثر مواقع تعمیرکاران از روش‌های غیر استاندارد استفاده می‌کنند که این موارد باعث میگردد تا در بلندمدت آسیب‌های بسیار جدی به خودروها وارد شود.

پس همیشه سعی کنید برای کاهش و افزایش ارتفاع خودرو به مراکز تعمیر تخصصی و حرفه ای مراجعه کنید.

دلیل اهمیت تنظیم ارتفاع خودرو چیست؟

وقتی که ارتفاع خودرو کم می شود در این حالت قدرت فرمان پذیری و یا به گونه‌ای هندلینگ آن زیاد می شود.

در واقع امکان دور زدن راحت هنگام تنظیم و یا استاندارد بودن ارتفاع خود را به راحتی انجام می شود.

ولی اگر شما اقدام به کاهش ارتفاع خودرو کنید در این حالت احتمال بروز مشکل در سیستم جلوبندی و یا وارد شدن ضربه های شدید به کف خودرو افزایش پیدا می‌کند.

همچنین امکان چرخش فرمان کم می‌شود و به گونه‌ای به سیستم زیربندی و فنر فشار وارد می‌شود که می‌تواند باعث ترک خوردن، شکستگی، بروز مشکل های جدی در سیستم تعلیق و چرخ ها گردد.

از معایب دیگر کاهش بیش از اندازه ارتفاع خودرو می توان به زیاد شدن صدای خودرو و مشکلات بسیار جدی دیگر اشاره کرد.

که تمام این موارد در بلندمدت باعث بروز هزینه‌های بسیار زیاد برای تعییر می‌گردد.

باید ارتفاع خودروها بر حسب نوع مدل خودرو  به وسیله مراکز تعمیر حرفه ای به صورت دقیق تنظیم گردد تا در آینده از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.

برای تنظیم کردن ارتفاع خودرو چه باید بکنیم؟

برخی از افراد علاقه مند هستند تا بدانند که ارتفاع مناسب برحسب مدل خودروشان چقدر است؟ با توجه به اینکه هر خودرویی به وسیله شرکتی خاص تولید می گردد.

پس ارتفاع مشخصی برای هر مدل به صورت استاندارد تعریف شده است که باید این ارتفاع به صورت دقیق تنظیم گردد.

که بهترین و سریعترین روش برای تنظیم ارتفاع استاندارد خودرو کمک گرفتن از مراکز تعمیرات تخصصی حرفه ای مانند تهران پلاس می باشد.

برای اینکه این کار به بهترین شکل ممکن انجام شود باید همیشه خودروی خود را با مدل مشابه صفر کیلومتر جدید که به بازار عرضه شده است مقایسه کنید.

در این حالت تا حدودی می توانید تشخیص دهید که ارتفاع مناسب و استاندارد بر حسب موتور خودرو چقدر است؟

این مورد را به یاد داشته باشید که برای محاسبه دقیق باید از سطح زیرین بخش پایه تا سطح زمین اندازه‌گیری شود.

به گونه ای این کار باید به وسیله افراد متخصص و حرفه ای انجام گردد تا بدون هیچگونه مشکلی ارتفاع خودرو تنظیم گردد.

متداول ترین روش های افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه از رایج ترین روش ها بیان شده است:

روش اول:

 تنظیم فنر

فنر ها در بین چرخ ها و چارچوب خودرو برای ایجاد حرکتی آسان تعبیه شده اند که به گونه ای ارتفاع خودرو را تنظیم می نمایند، که برای کم کردن یا افزایش ارتفاع خودرو می توانید طول فنر ها را دستکاری کنید.

در واقع اکثر تعمیرکاران حرفه ای تعویض فنر را توصیه می کنند چون بریدن فنر به گونه باعث می گردد تا مقاومت آن کاسته شده و احتمال بروز تصادف در جاده زیاد شود.

روش دوم

کم کردن ارتفاع کیتا

کیت ها به بخش‌های گفته می‌شود که معمولاً در کامیونها و خودروهای خاصی وجود دارد که شما با کاهش کردن کاهش دادن ارتفاع این کیت ها میتوانید ارتفاع خودرو را کم نمایید.

معمولاً هزینه این کار بر حسب نوع کیت استفاده شده در خودرو می تواند متغیر باشد ولی اگر شما به مرکز تعمیر حرفه ای مراجعه کنید در این حالت مطمئن باشید که تنظیم ارتفاع خودرو یا کاهش و افزایش ارتفاع خود را به بهترین شکل ممکن و با مناسب ترین هزینه انجام می گردد.

روش سوم

سیستم تعلیق بادی

وظیفه سیستم تعلیق بادی مهیاء کردن یک حرکت روان در خودروها می باشد که این کار معمولاً با کاهش و افزایش فشار هوا در سیستم تعلیق انجام می گردد.

گزینه چهارم

 سیستم تعلیق هیدرولیک

کاهش دادن ارتفاع خودرو با قابلیت حرکت روان در مسیرها نا هموار و در سرعت گیرها و به گونه استفاده از سیستم تعلیق ای درجه یک را جزو مهم ترین موارد انتخابی افراد کرده است.

در واقع می‌توان گفت که سیستم تعلیق خودرو امکان کنترل ارتفاع را برای رانندگان ممکن می سازد.

به گونه ای که یکی از روش های مهم برای کاهش یا افزایش ارتفاع خودرو به حساب می آید به شرطی که در مراکز تعمیر تخصصی انجام گردد.

روش پنجم

در برخی مواقع علیرغم اینکه روش‌های استانداری برای کاهش یا افزایش ارتفاع خودرو وجود دارد ولی باز رانندگان ترجیح می‌دهند از روش‌های مبتکرانه برای این کار استفاده کنند که باعث کاخش امنیت در خودرو می گردد.

روش شش

میله های چرخشی

در حالت کلی میله های چرخشی وظیفه جذب ضربه به عهده دارد که این میله ها در قسمت بدنه و در بخش انتهایی خودرو تعبیه شده اند.

در واقع بر حسب مدل خودرو شما باید از مناسب ترین روش برای کاهش و افزایش ارتفاع خودرو استفاده کرد که حتماً باید این مورد به وسیله افراد متخصص و حرفه ای انجام شود تا به هیچ عنوان باعث بروز مشکل و یا آسیب در جاده نگردد.

به همین دلیل توصیه ما به شما برای تنظیم ارتفاع خودرو یا همچنین کاهش و افزایش ارتفاع خودرو مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی مانند تهران پلاس می باشد تا بدون هیچ گونه نگرانی به راحتی بتوانید ارتفاع خودروتان را تنظیم نمایید.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن