مقالات

زمان تعویض تسمه تایم

زمان تعویض تسمه تایم

زمان تعویض تسمه تایم چه موقع است؟ بهترین محل برای تعویض تسمه تایم کجاست؟ هزینه تعویض تسمه تایم چقدر میباشد؟ برای تعویض تسمه تایم خودروهای خارجی چه باید کرد؟ بهترین محل تعویض تسمه تایم در تهران کجاست؟

برای کسب اطلاعات جامع در رابطه با موارد یاد شده با ما همراه باشید.

تعویض تسمه تایم

تسمه تایم یکی از قطعات بسیار مهم و اساسی در خودرو می باشد که در صورت بروز مشکل باید خیلی سریع‌تر تعویض گردد.

و باید رانندگان در بحث نگهداری و تعویض آن دقت کافی را نمایند چون پاره شدن تسمه تایم یکی از مواردی است که می‌تواند باعث بروز هزینه های بسیار سنگین و بروز آسیب در بخش های دیگر خودرو گردد.

تسمه تایم یک قطعه لاستیکی می باشد که بر روی آن دنده هایی تعبیه شده است که در واقع بر روی قسمت میل لنگ و میل سوپاپ قرار دارد.

و در واقع اندازه تسمه به نوع خودرو بستگی دارد و برخی از موارد وجود دارد که می تواند نشان از پاره شدن تسمه تایم باشد که در ادامه این موارد بیان شده است.

در حالت کلی می‌توان گفت که بدون وجود تسمه تایم نمی‌توان خود را روشن کرد و به گونه امکان روشن شدن موتور نیز وجود ندارد پس باید در صورت بروز مشکل خیلی سریع نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

 

نشانه های فرا رسیدن زمان تعویض تسمه تایم

اگر مشکلی در تسمه تایم ایجاد شده باشد در این حالت اگزوز بیش از اندازه دود می کند چون موتور باید انرژی فراوانی برای به حرکت درآوردن قطعات تولید نماید که فشار بیش از اندازه باعث ایجاد دود بسیار زیاد در اگزوز می‌گردد.

  • با توجه به اینکه تسمه تایم بخش بسیار حساسی است که باید خیلی دقیق تنظیم گردد تا امکان دریافت عملکرد مناسب از خودرو امکانپذیر شود و به گونه ای بروز کوچکترین مشکلی در این قسمت ممکن است باعث ایجاد مشکل در بحث استارت خودرو و روشن کردن خودرو گردد.

در واقع هر گاه مشکلی در استارت خودرو ایجاد شده در این حالت نخستین محلی که باید بررسی کرد تسمه تایم خودرو است.

  • تسمه تایم تمام خودروها بعد از پیمودن ۶۰ هزار مایل باید تعویض گردد استفاده بیش از اندازه از تسمه تایم باعث فرسایش دنده ها می شود و به گونه ای باید در هنگام سرویس دوره ای خودرو تسمه تایم نیز بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شود.
  • وجود مشکل در دور موتور یکی دیگر از مواردی است که نشان دهنده خراب بودن تسمه تایم میباشد.
  • یعنی اگر تسمه تایم شل شود در این حالت خودرو حالت لغزشی پیدا می‌کند و وقتی که شتاب بالا می‌رود در این حالت امکان از بین رفتن دنده ها نیز امکان‌پذیر می‌شود.

در واقع کوچکترین خطایی در تسمه تایم در صورت عدم تعویض یا تعمیر می تواند مشکلات بسیار جدی و هزینه‌های بسیار گزافی را به وجود بیاورد به همین دلیل باید تمام افراد نسبت به تعویض سریع این قطعه اقدام نمایند.

مخصوصاً اگر صاحب خودروهای خارجی هستید در این حالت باید دقت و حساسیت بیشتری داشته باشید چون تسمه تایم یکی از حساس ترین مواردی است که می‌تواند خسارت زیادی به بار بیاورد.

مخصوصاً در خودروهای خارجی بحث قطعات خودرو و ترمیم خودرو بسیار زیاد بوده و امکان پرداخت هزینه های گزاف برای تمام افراد به راحتی امکان پذیر نیست.

دلیل اهمیت تعویض به موقع تسمه تایم

عدم تعویض به موقع تسمه تایم می‌تواند باعث پاره شدن تسمه تایم گردد که این مورد باعث بروز خسارت های بسیار زیادی می گردد.

چون نخستین بخشی که بعد از پاره شدن تسمه تایم آسیب می بیند بخش سوپاپ ها می باشد در واقع تمام سوپاپها و پیستون هایی که در داخل سیلندر قرار گرفته‌اند به خاطر چرخش میل لنگ دچار آسیب می شوند و به گونه‌ای باعث ایجاد اختلال در عملکرد خودرو شده و می‌تواند منجر به بروز هزینه‌های زیاد گردد

و اگر بحث دور موتور زیاد باشد و تسمه تایم در این حالت پاره شود ممکن است سیلندر نیز آسیب ببیند و نیاز به تعویض داشته باشد در صورتی که شما با تعویض به موقع تسمه تایم می‌توانیم جلوی بسیاری از خسارت‌ها را بگیرید.

 

موارد مهم در رابطه با تسمه تایم

از قرار دادن وسایل سنگینی مانند جعبه ابزار بر روی تسمه تایم خودداری کنید.

تسمه تایم باید به صورت منظم بررسی گردد و در سریعترین زمان ممکن تعویض شود.

بروز هرگونه شکستگی ترک یا جدایی در تسمه تایم موارد بسیار حساس هستند که باید جدی گرفته شوند.

همیشه سعی کنید برای تعویض تسمه تایم به مراکز مطمئن و معتبر مراجعه کنید در این حالت بدون نگرانی به صورت صحیح تعویض میگردد.

مخصوصاً اگر صاحب خودروهای خارجی هستید این مورد بسیار حساس و مهم می‌باشد که خوشبختانه با وجود مرکز تعمیر تهران پلاس تمام نگرانی ها در رابطه با رفع مشکلات خودرو از بین رفته است.

بهترین محل تعویض تسمه تایم خودروهای خارجی

مرکز تعمیر تهران پلاس جزو بهترین و معتبرترین مراکز تعمیر خودروهای خارجی می باشد که تمام خدمات مربوط به خودرو را به صورت یکجا ارائه می‌دهد.

مهم ترین مزیت این مرکز وجود تیم فوق العاده حرفه‌ای و وجود تجهیزات بروز و کامل و همچنین استفاده از قطعات اورجینال هنگام رفع مشکلات خودرو می باشد.

لازم به ذکر است که هزینه تعویض تسمه تایم در مرکز تعمیر تهران پلاس بسیار مناسب بوده و به هیچ عنوان نباید نگرانی در رابطه با هزینه تعمیر داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات فوق العاده عالی ارائه شده به وسیله مرکز تعمیر تهران پلاس می توانید به وبسایت تهران پلاس مراجعه کرده و از طریق این سایت اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با این مرکز معتبر کسب نمایید.

در حال حاضر مرکز تهران پلاس معتبر ترین مراکز تعمیر خودروهای خارجی در ایران می باشد که تمام خدمات را به صورت یک‌جا ارائه می‌دهد.

امکان رزرو وقت از طریق وب‌سایت امکان پذیر بوده و می توانید به صورت آنلاین از متخصصین مربوطه مشاوره بگیرید.

در این حالت امکان تشخیص سریع و دقیق مشکل به راحتی امکان‌پذیر می‌شود و در نهایت می توانید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل خودروتان به محل مربوطه مراجعه نمایید.

تیم حرفه ای و متخصص تهران پلاس به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات و رفع تمام مشکلات فنی و ظاهری تمام خودروهای خارجی می باشد.

بر حسب آمارهای به دست آمده هم اکنون این مرکزجزو نخستین مراکز مطمئن و معتبر در ایران می باشد که به راحتی می تواند تمام مشکلات به وجود آمده در خودروتان را رفع نماید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن