مقالات

مات کردن رنگ بدنه خودرو

مات کردن رنگ بدنه خودرو

رنگ  خودرو اولین چیزی است که در نگاه به آن میبینیم برای همین بسیار در کیفیت خودرو موثر است استفاده از کاور بدنه خودرو یکی از راه هایی است که بیننده را جذب خود میکند وباعث زیبایی اتومبیل میشود.

خودرو‌هایی که بدنه‌ آنها رنگ ماتی دارنددراکثراوقات جذاب‌تر و خیره‌ کننده‌ تر ازسایرخودرو‌ها هستند مات بودن رنگ بدنه اتومبیل‌ها باعث شده است که لایه‌های پوششی بدنه خودرو گرمای کمتری از نور خورشید دریافت کنند و همین موضوع باعث کاهش دما و کاهش میزان مصرف سوخت خودرو تا ۱۵ درصد میشود.

مات کردن خودرو در افرادی که ازنظرآنها زیبا سازی ظاهر خودرو مهم است اهمیت زیادی دارد . استفاده کردن ازکاور مات باعث مانع هرگونه آسیبی به رنگ خودرو میشود وکاوربدون  استفاده از مواد شیمیایی رنگ خودرو را کدر و مات می کند.

همچنین یکی دیگر از روش‌های مات کردن بدنه اتومبیل‌ها، استفاده از رنگ مات است که در واقع رنگ اصلی بدنه خودرو شما مات می‌شودواین غیرقابل بازگشت است.

کاور مات بدنه خودرو‌ها

یکی از روش‌های مات کردن بدنه اتومبیل‌ها، استفاده از کاور‌های تخصصی مات به عنوان یک لایه پوششی برای بدنه خودرو‌ها است. کاور کردن خودرو‌ها، یکی از بهترین روش‌ها برای حفاظت از رنگ اصلی بدنه در برابر آلودگی‌ها وگرمای نورخورشید و آسیب‌های سطحی مانند رنگ پریدگی وخط و خراش‌ها است. وهمچنین میتوانید در زمان خیلی کمی بدنه خودروتان را به هر رنگی که دوست دارید مات کنید.

کاور بدنه خودرو با ایجاد یک لایه جدید روی بدنه موجب زیبایی و براقیت سطح بدنه خودرو می شود. البته این کاور تنها برای بدنه خودرو کاربرد ندارد. برخی  از انواع کاور ها دارای خاصیت نانو و آبگریز هستند و استفاده از این کاور بر روی شیشه خودرو باعث می شود که شیشه خودرو کثیف نشود درحال حاضر کاور بدنه خودرو بسیار محبوب تر از دیگر گزینه هاست.

انواع کاور بدنه خودرو

کاور بدنه خودرو از نظر وجود یا عدم وجود رنگدانه ها به دو دسته کاور های رنگی و کاورهای بی رنگ تقسیم بندی می شوند.

کاورهای بی رنگ تغییری در رنگ بدنه خودرو ایجاد نمیکنند بلکه فقط برای محافظت ونگهداری از بدنه خودرو نصب می شوند و هدف از استفاده از آن این است که از بدنه خودرو در برابر ضربه و آسیب حفاظت شود. این کاور برای کسانی پیشنهاد می شود که علاقه ای به تغییر رنگ خودرو ندارند و فقط قصد حفاظت ازسطح خودروی خودرا دارند چون بطور کلی کاورهای بی رنگ استحکام بیشتری از کاورهای رنگی دارندو مقاوم ترهستند. کاورهای رنگی نسبت به کاورهای بی رنگ مقاومت کمتری دارند اما درعوض زیبایی را به خودروی شما هدیه میکنند. با استفاده از کاورهای رنگی میتوانید در مدت زمان کوتاهی رنگ دلخواه خود را به خودرو ببخشید.

کاور کاستوم (castum )

نوع دیگری از پوشش یا کاور وجوددارد به نام کاور کاستوم که کمی گرانتر از بقیه کاورها هست اما خودرو در نهایت یک خودروی خاصی میشود. کاور کاستوم تریم های طلایی و هفت رنگ دارد که باتوجه به سلیقه خود میتوانید از آنها استفاده کرده و یک خودروی لوکس وزیبا برای خود بسازید.

 

کاور پلاستیکی

این کاور زمانی استفاده می شود که رنگ خود خودرو تا حدودی رفته است و براقیت و شفافیت روزهای اول راندارد.

این کاور به عنوان جایگزین خوبی برای رنگ آمیزی خودرو بکار می رود و هزینه ای به مراتب کمتری را دارا است.

این پوشش ها قابل جدا شدن هستند و معمولا برای تغییر رنگ خودروها به رنگ هایی که در کارخانه ارائه نمی شود مورد استفاده قرار می گیرد. نصب این نوع کاور نیاز به مهارت خاص نیاز دارد و باید با حوصله و صبر و داشتن اطلاع کافی اقدام کرد.

پوشش های مات

پوشش های مات خودرو اخیرا در دنیای خودرو محبوب شده اند ودر ایران نیز این پوشش ها طرفداران بسیارزیادی پیدا کرده اند .

آن خودروهایی که به رنگ مات در می‌آیند درواقع یک پوشش بر روی رنگ آن‌ها قرار می‌گیرد که مشتری میتواند به دلخواه از هررنگی استفاده کند وبه این صورت  نیزاز رنگ اصلی خودرو محافظت ونگهداری می‌کند.

پوشش های رنگ تنوع زیادی دارندوبسیارزیادهستند که شاید مشهور ترین آن‌ها پوشش مات و یا پوشش کرومی باشد. البته نوعی از پوشش هم وجود دارد که رنگ شفافی دارد و تنها به منظور حفاظت از رنگ اصلی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. و پوشش دیگری که اخیرا در جهان طرفدارانی پیدا کرده است پوشش فیبر کربن است که اکثر افراد از این پوشش برای قاب آینه ها و یا کاپوت استفاده می‌کنند و کمتر دیده می‌شود که پوشش فیبر کربنی بر روی کل بدنه ی خودرو اعمال شود. در کاور نوع مات بدنه خودروی شما آسیب نمیبیند چون هیچگونه ماده شیمیایی برای کاور کردن استفاده نمی شود.

مزایای مات کردن رنگ خودرو

یکی از مزایای پوشش هایی مانند پوشش مات این است که زمان پروسه ی اجرای آن‌ها بر روی خودروسریع است  و هرزمانی که مالک خودرو بخواهد اتومبیل خود را به حالت قبلی ونخست برگرداند می‌توان به سرعت و به سادگی پوشش را از خودرو جدا کرد مهم ترین مزیت کاور بدنه خودرو نصب سریع و قیمت مناسب آن است هزینه کاور کردن خودرو نسبت به رنگ کردن ماشین بسیار ارزانتر است. کاور خودرو ظاهر اتومبیل شما را بسیار چشم گیر و منحصر به فرد میکند ضمن اینکه یک لایه محافظ نیز برای رنگ فابریک بدنه ایجاد شده است.همچنین از لکه شدن خودرو در هنگام بارندگی جلوگیری میکند وموقعی که کاور روی بدنه خودرو نصب می شود خاصیتی دارد این است که زمانی که قطرات باران روی آن می ریزد سر می خورد وجای آن اصلا باقی نمی ماند.

البته برای جلوگیری از آسیب دیدن رنگ اصلی خودرو بهتر است همواره برای مات کردن خودروی خود به مراکزمعتبر و قابل اطمینان مراجعه کنید. زیرا انجام این کار توسط افراد ناوارد ممکن است به رنگ بدنه خودروی شما آسیب وارد کرده و باعث شود شماهزینه زیادی را متحمل شوید.

استفاده از رنگ برای مات کردن بدنه خودرو‌ها

استفاده از رنگ مات روشی غیر قابل برگشت است و رنگ اصلی بدنه خودرو شما مات می‌شود. مات کردن خودرو با استفاده رنگ به دو صورت انجام میشود، یکی با استفاده از پوشش‌های مات مایع که شامل کلیر مات و فیکساتیو مخصوص و دیگری با استفاده از رنگ مات؛وباید در نظر بگیرید که در روش دوم می‌توانید رنگ‌ متفاوتی نسبت به رنگ اصلی بدنه اتومبیلتان انتخاب کنید ولی ابتدا باید تغییر رنگ را به پلیس راهنمایی و رانندگی اطلاع دهید تا کارت و مشخصات جدیدی برای خودروتان صادر شودکه به مشکلی برنخورید.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن