تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس بنز sl500

تعمیر گیربکس بنز sl500

تعمیرگاه گیربکس بنز sl500

بنز sl500 یکی از خودرو های لوکس و محبوب برند بنز است که از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک بهره می برد. این نوع گیربکس و سایر مواردی که در بنز به کار رفته اند این خودرو را به یکی از خودرو های لوکس و محبوب در بازار تبدیل کرده اند. تعمیر گیربکس بنز sl500 همانند سایر مدل های بنز کار هر فردی نیست و نیاز به دانش و مهارت بالا دارد. با توجه به تخصصی بودن و پیچیدگی های خاص گیربکس به کار رفته در بنز sl500 در ادامه ی مقاله قصد داریم تا بنز sl500 و گیربکس به کار رفته در آن را بررسی کنیم.

 

ویژگی های خودرو بنز sl500

مرسدس بنز SL-Class (از سال 2022 با نام مرسدس AMG SL به بازار عرضه می‌شود) یک خودروی اسپرت بزرگ است که توسط مرسدس بنز از سال 1954 تولید می‌شود. نام SL از Sport-Leicht آلمانی (به انگلیسی: Sport Light) گرفته شده است.

در ابتدا، اولین 300 SL یک اتومبیل مسابقه ای Grand Prix بود که در سال 1952 ساخته شد و قصد نداشت نسخه عادی را توسعه دهد. در سال 1954، یک واردکننده آمریکایی، مکس هافمن، نسخه عادی 300 SL را برای علاقه مندان به خودروهای پرفورمنس ثروتمند در ایالات متحده پیشنهاد کرد، جایی که بازار خودروهای لوکس شخصی پس از جنگ جهانی دوم در حال رونق بود، ارائه داد.

 

تعمیر گیربکس بنز sl500

گیربکس بنز sl500

7G-Tronic نام تجاری مرسدس بنز برای گیربکس هفت سرعته اتوماتیک آن است که با W7A 700 و W7A 400 (Wandler-7-Gang-Automatik bis 700 یا 400 Nm Eingangsdrehmoment؛ مبدل-7-دنده-516-اتوماتیک) شروع می شود.گیربکس به کار رفته در بنز مدل sl500 از نوع گیربکس هفت سرعته است.

این گیربکس نسل پنجم اولین گیربکس هفت سرعته اتوماتیک بود که تا کنون در یک خودروی سواری تولیدی استفاده شده است.[در همه کاربردها، این گیربکس به عنوان گیربکس اتوماتیک جدید نسل دوم یا NAG2 شناخته می شود. در ابتدا در پاییز 2003 در پنج مدل هشت سیلندر مختلف عرضه شد: E500، S 430، S 500، CL 500، و SL 500. همچنین به زودی در بسیاری از مدل های شش سیلندر در دسترس قرار گرفت. موتورهای V12 توربوشارژ، کاربردهای چهار سیلندر و وسایل نقلیه تجاری برای سال‌ها از گیربکس قدیمی‌تر مرسدس بنز 5G-Tronic استفاده می‌کردند.این شرکت ادعا می‌کند که 7G-Tronic نسبت به گیربکس 5 سرعته اتوماتیک خروجی کارآمدتر سوخت است و زمان‌های شتاب کوتاه‌تر و سرعت‌های متوسط ​​سریع‌تری دارد. دارای دو ضریب دنده عقب.

گیربکس می تواند در هنگام کاهش دنده از دنده ها عبور کند. همچنین دارای یک مبدل گشتاور قفل در هر هفت دنده است که امکان انتقال بهتر گشتاور را برای شتاب بهتر می دهد. بدنه جعبه دنده از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که برای اولین بار در صنعت به منظور کاهش وزن ساخته شده است. گیربکس 7G-Tronic در کارخانه مرسدس بنز اشتوتگارت-Untertuerkheim در آلمان، محل تولید اصلی دایملر-بنز ساخته شده است. امکانات.

حدود 65 درصد از مرسدس بنز سدان‌ها، واگن‌ها و کوپه‌های اسپرت کلاس C با گیربکس اتوماتیک خریداری می‌شوند (با افزایش این رقم). با این حال، حدود 88 درصد از سدان ها و واگن های مرسدس بنز کلاس E با گیربکس اتوماتیک خریداری می شوند و گیربکس های اتوماتیک در مرسدس بنز کلاس S استاندارد هستند.گیربکس هفت سرعته در حال حاضر در خودروهای سانگ یانگ مانند رکستون و کوراندو توریسمو (در کره جنوبی)/ توریسمو (در بریتانیا) در دسترس است.

مرسدس AMG گیربکس اتوماتیک 7 سرعته MCT “Multi Clutch Technology” را توسعه داد.

گیربکس MCT در اصل گیربکس اتوماتیک 7G-Tronic بدون مبدل گشتاور است. به جای مبدل گشتاور، از یک کلاچ راه اندازی مرطوب جمع و جور برای راه اندازی خودرو از حالت توقف استفاده می کند و همچنین از کلاچ دوبل کنترل شده توسط کامپیوتر پشتیبانی می کند. مخفف MCT (Multi-Clutch Technology) به کلاچ ها و باندهای متعدد یک گیربکس سیاره ای (اتوماتیک) برای هر دنده اشاره دارد.

MCT به چهار حالت رانندگی مجهز شده است: C (Comfort)، S (Sport)، S+ (Sport Plus) و M (Manual) و دارای 100 میلی ثانیه جابجایی در M و S+ است. حالت ها. خودروهای مجهز به MCT همچنین به واحد درایو AMG جدید با عملکرد Race Start ابتکاری مجهز شده‌اند. AMG DRIVE UNIT واحد کنترل مرکزی گیربکس 7 سرعته اسپرت AMG SPEEDSHIFT MCT و تمامی عملکردهای دینامیک رانندگی است. راننده می تواند دنده ها را با استفاده از اهرم انتخابگر یا با فشار دادن پدال های تعویض فرمان تغییر دهد. Race start Function جدید یک سیستم کنترل پرتاب است که راننده را قادر می‌سازد تا حداکثر شتاب را بگیرد و در عین حال از کشش بهینه چرخ‌های رانده اطمینان حاصل کند.

 

تعمیر گیربکس بنز sl500

تعمیر گیربکس بنز sl500

این ویژگی ها گیربکس بنز sl500 را به یک گیربکس خاص و محبوب تبدیل کرده اند که هر کس توانایی تعمیر آن را ندارد. در اغلب کشور های جهان برند بنز دارای نمایندگی رسمی است و تمامی تعمیرات و سرویس بنز sl500 در این مرکز تخصصی انجام می شوند. در ایران با توجه به تحریم ها برند بنز نمایندگی رسمی برای سرویس و تعمیر ندارد و به همین دلیل اغلب افراد تعمیر و سرویس دوره ای بنز را نادیده میگیرند یا نسبت به آن بی توجه هستند.

متاسفانه اگر تکنسین توانایی و دانش کافی در ارتباط با گیربکس بنز sl500 نداشته باشد نمی توان علت مشکل ایجاد شده را شناسایی و به درستی آن را حل کند در نتیجه کل گیربکس بنز را تعویض می کند که نه از نظر هزینه و نه از نظر سلامت خودرو انتخاب مناسبی نیست.

در ایران تهران پلاس مرکز تخصصی تعمیر و سرویس گیربکس بنز sl500 است تمامی تکنسین های تهران پلاس دانش و مهارت کافی در ارتباط با گیربکس بنز sl500 و مشخصات فنی و ویژگی های جدید این خودرو را دارا می باشند و با توجه به این امر می توانند مشکل ایجاد شده در گیربکس را در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی و با تجهیزات به روز به بهترین شکل ممکن بدون وارد شدن آسیب به خش ها و قطعات دیگر رفع کنند.

تعمیر گیربکس بنز sl500

با توجه به مواردی که در ارتباط با گیربکس بنز sl500 بررسی کردیم تعمیر و سرویس این گیربکس به آسانی سایر گیربکس های دستی و اتوماتیک نیست و به دانش و مهارت نیاز دارد.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن