تعمیر گیربکس

تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

ویژگی های خودرو تویوتا کرولا

در ژاپن، کرولا همیشه در انحصار زنجیره خرده‌فروشی ژاپنی به نام فروشگاه تویوتا کرولا بوده است، که قبلاً در سال 1961 تأسیس شده بود و به فروشگاه تویوتا پوبیکا معروف بود.

در طول سال‌ها مدل‌های مختلفی از جمله تویوتا کرولا (و مشابه اسپرینتر مارینو) سقف سخت، کوپه‌ها و هاچ‌بک‌های اسپرت کرولا لوین و اسپرینتر Trueno و هاچ‌بک کرولا FX که تبدیل به کرولا ران ایکس شد، در حالی که اسپرینتر به آلکس تبدیل شد، وجود داشته است. با معرفی کرولا سری E120. RunX و Allex در سال 2006 با آیروس جایگزین شد

در طول سال‌ها، نسخه‌های تغییر یافته‌ای از کرولا وجود داشته است که توسط جنرال موتورز فروخته شده است، از جمله هولدن نوا در استرالیا در اوایل دهه 1990، و شورلت نوا، شورولت پریزم، و ژئو پریزم مبتنی بر اسپرینتر. لیفت بک پنج در با نام کرولا سکا در استرالیا فروخته شد و پلاک آن بر روی مدل های پنج در متوالی باقی ماند.

مدل‌های اولیه عمدتاً  دارای دیفرانسیل عقب بودند، در حالی که مدل‌های بعدی چرخ‌های جلو بودند. نسخه های چهار چرخ متحرک نیز تولید شده است. رقبای سنتی کرولا نیسان هستند که در همان سال با کرولا در ژاپن و هوندا سیویک و میتسوبیشی لنسر بعدی معرفی شدند. گیربکس وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ ها و تغییر سرعت چرخش را بر عهده دارد. شرایط مکانیکی آن به شرایط عملیاتی و مراقبت از خدمات بستگی دارد. تعمیر گیربکس یک سرویس وقت گیر و پرهزینه است.

 

تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

سرویس و تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

تعمیر قطعات گران قیمت و گاهی اوقات عملاً غیرممکن است ، قطعات جدید برای گیربکس های 5 و 6 سرعته دستی، بلبرینگ ها و شفت های گیربکس می توانند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کنند.به همین دلیل که حتی در خارج از ایران تعویض گیربکس تویوتا کرولا تنها در مواردی انجام می شود که هیچ راهی برای حل مشکل گیربکس بدون تعویض قطعه وجود نداشته باشد.

 

تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

نشانه های خرابی گیربکس تویوتا کرولا

احساس بوی سوختگی از گیربکس

خلاص شدن دنده خودرو در حالت پارک

تغییر ناگهان و خود به خودی دنده

سفت بودن حرکت دنده ها

بروز صداهای غیر عادی و عجیب مانند صدای تقه در خودرو

نشت روغن از خودرو

تمامی این موارد نشان دهنده ی بروز مشکل در گیربکس خودرو هستند و باید هر چه سریع رفع شوند تا ایراد به وجود آمده به سایر بخش های گیربکس و خودرو تویوتا کرولا منتقل نشود.

برخی از انواع گیربکس های اتوماتیک می توانند بیش از 10000 مایل عمر کنند ، در حالی که برخی دیگر بیش از 200000 مایل دوام و ماندگاری دارند کشند . با این حال، به طور کلی، تعمیر و نگهداری خودرو به طور منظم عامل شماره یک تأثیرگذار بر طول عمر گیربکس است و نگهداری خوب می تواند به دوام بیشتر آن کمک کند.در ارتباط با گیربکس خودروی تویوتا کرولا این امر صادق است.

تعویض گیربکس یکی از کارهای پیچیده ای است که با کمی آمادگی و برنامه ریزی می توان آن را در حدود هشت ساعت انجام داد . مانند تمام کارهای مکانیکی روی خودروی ، باید تغییر را فقط روی یک سطح صاف در یک منطقه خشک انجام دهید. به طور متوسط، انتظار می رود یک گیربکس تعویض شده بین 30000 تا 50000 مایل طول بکشد . اگر کار بسیار خوب انجام شود و تعمیر و نگهداری منظم انجام شود، بازسازی گیربکس می تواند تا زمانی که گیربکس اصلی (متوسط ​​120000 تا 200000 مایل) دوام داشته باشد. میانگین هزینه تعمیر گیربکس از 300 تا 1400 دلار متغیر است .

به عنوان مثال، اگر گیربکس دستی شما به کلاچ جدید نیاز دارد، می توانید انتظار داشته باشید حدود 800 تا 1500 دلار بپردازید. از سوی دیگر، تعویض گیربکس یکی از گران ترین تعمیراتی است که می توانید انجام دهید. تعویض می تواند از 1800 تا 3400 دلار متغیر است. با توجه به اینکه قطعات مورد نیاز برای تعویض و تعمیر گیربکس تویوتا کرولا وارداتی هستند باید هزینه ی قطعات به دلار را در نرخ دلار ضرب کنید. که مسلما هزینه ای قابل توجهی است.

برای اینکه گیربکس خود را در بهترین حالت و برای مدت طولانی‌تر کار کند، چند نکته کلیدی نگهداری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

همیشه سطح روغن گیربکس را بررسی کنید و نگذارید میزان روغن گیربکس از حد نرمال پایین تر بیاید.

گیربکس خود را همیشه تمیز نگه دارید.

از خنک کننده مناسب گیربکس خود اطمینان حاصل کنید.

مراقب دنده های چرخ دنده باشید جرا که حساس و ظریف هستند و به سرعت دچار مشکل می شوند.

ارتعاشات گیربکس خود را بررسی کنید.

رایج ترین مشکل گیربکس داغ شدن بیش از حد است. این مشکل نیاز به تعمیر و تجدید گیربکس دارد. سایر علائم هشدار دهنده رایج مشکلات گیربکس که ممکن است منجر به هزینه های غیرضروری تعمیر گیربکس شود، نشت مایع، لرزش، صدا و آلودگی روغن است.

متاسفانه در ایران به دلیل اینکه اغلب افراد با این نوع گیربکس ها آشنایی کامل ندارند با بروز هر نوع مشکلی در گیربکس اقدام به تعویض گیربکس تویوتا کرولا که نه تنها برای خودرو مشکل ساز است بلکه بار مالی زیادی برای شما به همراه دارد، تنها دلیل این امر نداشتن داشتن و تجربه کافی است، چرا که در اغلب موارد مشکل ایجاد شده در گیربکس تویوتا کرولا با هزینه ای به مراتب کمتر از تعویض گیربکس قابل حل است.

تهران پلاس یکی از مراکز تخصصی در امر سرویس و تعمیر گیربکس تویوتا کرولا با توجه به اینکه تمامی افراد حاضر در این مرکز آموزش های لازم را در ارتباط با انواع مشکلات ایجاد شده در گیربکس تویوتا کرولا و ومهارت و تخصص کافی درند می تواند مشکل ایجاد شده در گیربکس تویوتا کرولا به سرعت شناسایی و به بهترین شیوه و روش ممکن آن را حل کنند به همین دلیل است که تمامی خدمات در مرکز تهران پلاس با ضامنت عرضه می شوند.

تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

تویوتا کرولا یکی از خدورو های محبوب تولیدی برند تویوتا است که با توجه به گیربکس اتوماتیک و مزایای دیگری که دارد در بازار طرفداران خاص خودش را دارد، در ایران نیز تعدادی از این خودرو موجود هستند و عرضه می شوند.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن