مقالات

علت صدای زوزه موتور خودرو

علت صدای زوزه موتور خودرو

علت صدای زوزه موتور خودرو چیست؟ برخی صداها در خودرو ممکن است در ابتدا غیرعادی باشد اما بعد از مدتی متوجه می‌‌شوید که صداها طبیعی‌اند و خودرو مشکلی ندارد اما گاهی اوقات شنیدن صدای جدید و غیر طبیعی یک هشدار است و باید آن را جدی گرفت مخصوصا اگر صداها مربوط به موتور خودرو باشد.

موتور خودرو، قلب خودرو است و آسیب‌های به ظاهر کوچک می‌تواند قلب خودرو را از پا در آورد. صداهای غیر طبیعی در خودرو را نباید نادیده گرفت مخصوصا اگر مربوط به موتور خودرو باشد.

علت صدای زوزه موتور خودرو

اگر در صورت گاز دادن و یا شروع حرکت صدای زوزه مانندی از موتور ماشین شنیده شد، در این صورت موردی که در عیب یابی خودرو از روی صدا باید به آن توجه کنید، این است که در صورتی گرفتن سرعت یا شتاب خودرو، حالت این صدا تغییر می‌کند، به احتمال زیاد دیفرانسیل به روغن کاری نیاز دارد، سطح سیبک ها دچار پوسیدگی شده، گیربکس نقص پیدا کرده و یا بلبرینگ چرخ ها آسیب دیده است. این نوع صدا ها چون در زیر خودرو تشدید شده و منعکس می‌شوند، عیب یابی از طریق آن ها یک مقدار سخت است.
عیب یابی خودرو از روی صدا، نکته ای است؛ که توجه به آن می‌تواند، خودرو را از آسیب های جدی بعدی محافظت کند.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

—————————————————————————–

راه های ارتباطی با تهران پلاس

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

اینستاگرام: tehranpluscar@

کانال آپارات تهران پلاس

کانال یوتوب تهران پلاس

—————————————————————————–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایل مسیریابی تلفن